Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppgradering av Stereo.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oppgradering av Stereo.

    Hei.

    Jeg driver for tiden å oppgraderer annlegget i golfen min. Det er av typen 2`er.
    Skal sette inn nytt barreri / 2stk. subber / forsterker / frontsett.


    Dette har jeg:
    Spiller: DEH-P580MP Pioneer.
    Kabelsett som er lagt opp
    DreamTm Frontsett 5" (Skal byttes ut)

    Dette skal inn:
    Resonant Engineering RE12 12" 250w 2stk.
    Frontsett (Ukjent)
    Forsterker (Ukjent)
    Batteri (Tenker på gul eller rød topp ultima, men er ikke sikker)

    Så snart det blir noe fart i dette prosjektet så skal det bli lagt inn en tråd på prosjektforumet. Kasse er under planlegging også!

    Det jeg trenger hjelp til, som jeg IKKE klarer å bestemme meg om er Forsterker og frontsett.

    Budjsettet er begrensa pga. studier. Men maks 2k på forsterker og 2k på frontsett. Batteri blir utelukka enda.


    Er det noen her som kan komme med et godt tilbud, så versegod å kom med det. PM meg eller legg igjenn en beskjed i tråden min.
    Last edited by PikoFlex; 09-03-2007, 16:10.
    Pioneer - Hertz - Zealum
    Prosjekt Volkswagen Passat 3B
    Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

  • #2
    Originally posted by A.R View Post
    Hei.

    Jeg driver for tiden å oppgraderer annlegget i golfen min. Det er av typen 2`er.
    Skal sette inn nytt barreri / 2stk. subber / forsterker / frontsett.


    Dette har jeg:
    Spiller: DEH-P580MP Pioneer.
    Kabelsett som er lagt opp
    DreamTm Frontsett 5" (Skal byttes ut)

    Dette skal inn:
    Resonant Engineering RE12 12" 250w 2stk.
    Frontsett (Ukjent)
    Forsterker (Ukjent)
    Batteri (Tenker på gul eller rød topp ultima, men er ikke sikker)

    Så snart det blir noe fart i dette prosjektet så skal det bli lagt inn en tråd på prosjektforumet. Kasse er under planlegging også!

    Det jeg trenger hjelp til, som jeg IKKE klarer å bestemme meg om er Forsterker og frontsett.

    Budjsettet er begrensa pga. studier. Men maks 2k på forsterker og 2k på frontsett. Batteri blir utelukka enda.

    Sub`ene blir bestillt fra Morel.no

    Er det noen her som kan komme med et godt tilbud, så versegod å kom med det. PM meg eller legg igjenn en beskjed i tråden min.
    Hva med en Soundstream LillW 4.580 og et Lillw frontsett. Dette kan du få for 4K
    Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
    Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
    post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

    Comment


    • #3
      Men kan den forsterkeren der drive 2 subber og et frontsett?
      Det er det som er litt av vitsen også faktisk, skal kjøre bare 1 forsterker! Enten frontsett på spiller eller en bra 4 kanaler som tåler litt påkjenning.

      Det er liksom det som er dilemmaet mitt, noe som er kraftig nokk og ikke er så forferdelig dyrt.

      Vanskelig å finne noe som er både "billig" og bra! :S
      Pioneer - Hertz - Zealum
      Prosjekt Volkswagen Passat 3B
      Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

      Comment


      • #4
        Nå vet ikke jeg om impedans på de basselementene, men vil tro de er 4ohm? Er de det funker det dårlig å kjøre to slike på en brokoblet 4-kanaler. Da ville jeg heller satset på en god 5-kanaler, eller en 2-kanaler og monoblokk.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Lil Wonder LS.50C, Lil`Wonder LW2.240 og Lil`Wonder LW1.350 blir 4200 ifra Engenaudio.com

          PS, bestill subbene fra han også så får du kanskje et pakketilbud
          Alpine
          Audison
          Hertz
          Soundstream

          Comment


          • #6
            Takk for svarene

            RE12 2X4Ω Spoler, 175w rms, 87.2 dB følsomhet

            Disse subbene er på 4ohm DVC. to 4 ohm`s spoler. Det jeg tenkte på er vel å få tak i en litt kraftigere 2 kaneler, der jeg kan få impedansen ned til 2ohm per kanal om det er mulig.

            Subbene er jo i for seg ganske lettdrevene, og jeg satser litt på pen høy lyd. Og er litt SPL freak så skal ha noe imellom.

            Så jeg ville sett at i første omgang at jeg kan skaffe en 2 kanaler og de to subbene. Og et bra nokk komponent sett, som skal være 5".

            Takk for alle svar!
            Last edited by PikoFlex; 08-03-2007, 21:22.
            Pioneer - Hertz - Zealum
            Prosjekt Volkswagen Passat 3B
            Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

            Comment


            • #7
              Bump up:


              Da har jeg vært meget travelt opptatt med å lage kasse tegninger og slikt til min snaaaart bestillte, nye og dyrebare sub.
              Jeg har bestemt meg at jeg skal ha en Resonant Engineering SE12 sub. En singel en i en slot-port kasse av rimelig størrelse for maks lyd trykk.

              Men det som fortsatt er og var problemet mitt er hvilken forsterker jeg skal kjøre denne subben på. Jeg tenkte på KANSKJE å komme opp i en 1000wRms som skal kjøres på den. Men det er fortsatt budsjett problemer. Så har kommet så langt at jeg kanskje skal satse på en x-1502 fra Soundmagus. Den skal putte ut en ca.1000 wRms ved 2 ohm.

              Og jeg har sett en del på Koaksialer jeg skal hive inn i bilen. Det blir først og fremst et par 3.5" som blir drevet på spillern, og plassert i de orginale festene fram i bilen. Det vil kanskje bli satt in et 6.5" komp. sett bak, men tenker faktisk på å sette in 6.5" koax der kanskje.

              Er det noen som har en annen mening så bare rop ut!
              Pioneer - Hertz - Zealum
              Prosjekt Volkswagen Passat 3B
              Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

              Comment


              • #8
                Hertz ESK 87 høyttalere i dashbord er et godt alternativ og de koster ikke mer enn 599,-.

                Engen har mange pakketilbud på bass og forsterker nå, sjekk ut http://www.engenaudio.com/Kampanje/kampanje.htm
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by InstallBay View Post
                  Hertz ESK 87 høyttalere i dashbord er et godt alternativ og de koster ikke mer enn 599,-.

                  Engen har mange pakketilbud på bass og forsterker nå, sjekk ut http://www.engenaudio.com/Kampanje/kampanje.htm
                  Har sett på de der før faktisk, de så meget bra ut! Så et par Memphis koaxer også. De kosta bare 298 eller noe, men ble litt tiltrekt av de Hertz høytallerne å.

                  Har egentlig blidt helt bestemt på å skaffe en SE12 å en X-1502 men skal se på de tilbudene også!
                  Pioneer - Hertz - Zealum
                  Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                  Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                  Comment


                  • #10
                    Det finnes endel bra koaxer til en meget hyggelig pris hvis du tar en titt på www.engenaudio.com. Mange bra tilbud i jubileumsperioden også..
                    Mvh
                    Lars Engen

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Engen Audio View Post
                      Det finnes endel bra koaxer til en meget hyggelig pris hvis du tar en titt på www.engenaudio.com. Mange bra tilbud i jubileumsperioden også..
                      Skal ta en titt innpå der. Tenker ikke bruke all verden på koaxer framme uansett. Men kunne tenkt meg noe litt mer kraftigere bak, til en rett pris!

                      BTW. Så er X-1502 bestillt!
                      Pioneer - Hertz - Zealum
                      Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                      Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                      Comment


                      • #12
                        Både Fusion, Soundstream eller Earthquake bør ha noe som kunne passe deg og ditt budsjett.
                        Mvh
                        Lars Engen

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Engen Audio View Post
                          Både Fusion, Soundstream eller Earthquake bør ha noe som kunne passe deg og ditt budsjett.
                          Skal se etter nå!

                          Har tenkt på Soundstream, men kommer nokk til å utelukke Fusion, for jeg er ikke så stor fan av deres nye serie. men Soundstream er meget fristende. Og Hertz som sagt før.
                          Pioneer - Hertz - Zealum
                          Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                          Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                          Comment

                          Working...
                          X