Announcement

Collapse
No announcement yet.

Touch skjerm og hardware generelt til carputer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Touch skjerm og hardware generelt til carputer

    Går nå ned litt småplaner om å lage meg en carputer. Har aldri bygget dette før, så kunne vært greit med litt tips for de som har erfaring innen området.

    Skal nevnes at jeg har jobbet med IT i 10 år, så betrakter meg selv som relativt erfaren innen feltet, men bare ikke kombinasjonen å putte dette i en bil

    Det første jeg har tenkt å bestille meg er en skjerm. Noen tips til hvilken skjerm som er brukbar, og ikke koster skjorta? Jeg har planer om å støpe en ny midtkonsoll i glassfiber, så om denne i utangspunktet ikke er ment for å feste i DIN så er det OK. Skal klare å mekke til noe her.

    Her er ett bilde av midtkonsollen. Har dobbel din, men den nederste slotten må brukes til en vanlig spiller. (boost controlleren som sitter der nå skal jeg flytte)
    Så plassen skjermen skal sitte blir den øverste DIN slotten + eventuellt der ventilene er (ikke så lyst til å ofre disse, men mulig jeg mekker en slags utblåsing på sidene istedet )



    Neste er vel strømforsyning. Hvilke er bra her? Hvordan takler disse spenningsvariasjonene som kan bli i en bil med kraftig stereo?

    Lurer også på hvilken software som er anbefalt.

    Øvrig hardware vil vel bli ganske standardisert, så her skal jeg vel klare å orientere meg selv, men om noen vil komme med tips så gjerne sleng med det også.
    Last edited by trustno1; 30-05-2010, 02:54.

  • #2
    Det selges endel strømforsyninger på ebay, vet jeg.. har selv en 200w dc-dc forsyning som er veldig grei.. 12v sak.. husker ikke hva den het, men søk på power supply carputer på ebay, så finner du noe..

    Ellers er lilliput skjermen veldig bra, har fått masse skryt, og vil tro 7" passer rimelig spot-on i 2din i biler. Selvfølgelig, skal du uansett støpe ny konsoll, så er det ikke noe i veien å måle opp plass og hvor mye du faktisk får tilgjengelig.. jo større, jo bedre.
    Sture Vedal

    Comment


    • #3
      8.5" widescreen er akkurat litt større en 2-din og siden du skal støpe så ville jeg gått for den. Lilliput skjermer er veldig bra og de fleste går for dem i carputer installasjoner.
      Mvh. Damir

      Comment


      • #4
        Ok, takk for tipsene. Blir nok til støping ja, skal bruke den nederste din slotten til spiller.

        Hadde jo vært greit med størst mulig skjerm ja, men hadde også litt håp om å klare å redirigere ventilene så jeg faktisk får litt luft ut, med for stor skjerm blir det vanskelig. Noen som har noen ideer?

        Hender jeg kjører uten t-toppene på selv om det er litt kjølig, og da er det greit med bra med varme fra alle kanter

        Comment


        • #5
          Funderte på å gjøre noe slikt, men lurer litt på om det vil se no merkelig ut. (beklager dårlig paint redigering )

          Comment


          • #6
            Originally posted by trustno1 View Post
            Funderte på å gjøre noe slikt, men lurer litt på om det vil se no merkelig ut. (beklager dårlig paint redigering )

            Det kan se veldig kult ut med skjermen der oppe - og ikke minst mer brukervennlig. I min bil har jeg en original skjerm bak gearspaken, og en touchskjerm på dashbordet - og jeg vet jo hvilken skjerm jeg foretrekker å bruke...


            (bildet finner du i denne artikkelen på blogen min: http://www.carputerforum.no/siste-ny...-av-carputeren).

            Hvordan støper du ny konsoll? Lager du en form av den gamle, eller bruker du frihånd?

            Ta masse bilder - det er veldig kult for oss andre å se på slike prosjekter
            Mvh Kyrre
            Pust inn - pust ut

            Comment

            Working...
            X