PDA

Vis full versjon : ODR-Bmw'en er stjålet i Oslo!!!

Joakim
09-06-2010, 09:21
Bilen mn ble borte i natt! Fint om ALLE ser etter den! Nummeret mitt er 94355200.

Bilen er en rød Bmw 5serie stasjonsvogn med stort Pioneermerke på panseret og ODR på siden.

Link til prosjekttråden:
http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6739&highlight=joakim

bmw520
09-06-2010, 10:29
Dette var leit jokke :( håper den kommer til rette igjen.

matador
09-06-2010, 10:50
det var leit joakim... får håpe at den dukker opp igjen.

Crazytaxi
09-06-2010, 11:03
Den har dukket opp igjen nå. 1 stk stereoanlegg fattigere, og 1 tømt brannslukkingsapparat rikere...
Virker nesten som det er noen som har bestilt dette anlegget syns jeg..

Eirik Aspaas
09-06-2010, 11:10
Stereoen er enkel å bytte da.. Får håpe installasjonen ikke er for herpa :)

Tony
09-06-2010, 11:12
Bilen er full av brannslukkerpulver, så er ikke mye igjen av tralla egentlig :/

Eirik Aspaas
09-06-2010, 11:17
Pulver kan vaskes vekk.. Finnes firmaer som jobber kun med dette.. Så hvis alt ellers er ok med bilen skal den nok kunne fikses :)

Tony
09-06-2010, 11:25
Som Joakim sa så kommer dette pulveret inn over alt og tærer på elektronikk. Det holder kanskje en stund, før det smeller.

Eirik Aspaas
09-06-2010, 11:32
Mhm, er derfor firmaer med ekspertise på området bør komme inn så fort som mulig ;)

AcidRain
09-06-2010, 11:35
Alt av elektronikk må vel likevel utbyttes, ledninger osv, Jobbet tidligere hos Polygon som drev med dette, og vi kastet alt av ledninger, pulveret trenger inn alle tenkelige plasser, Kan bare si at jeg skjønner ikke hva som surret rundt i hodet til folka som gjorde dette her.

Crazytaxi
09-06-2010, 12:31
Det som surret rundt var vel at og tømme et pulverapparat fjerner spor, og gjør at bilen kondemneres som regel..

Lapp
09-06-2010, 15:13
hmm ikke bra !!! kanskje d ikke er så bra å poste proskjekt tråder??? men her var d jo egentlibilen å d som var jort me den som er d mest verdifulle ?

Tony
09-06-2010, 15:21
Nypris på anlegg kontra bilens markedsverdi gikk vel i favør stereoanlegget. Men stereoanlegget kan på et vis kjøpes inn igjen, litt værre med bilen som blir kondem.

Det værste av alt er at bilen stod innelåst i garasjen i natt. Porten blir forresten betjent av en fjernkontroll som kun beboerne har tilgang til.

Vet ikke hvor mye jeg får lov til å si her, men det virker mystifistisk alt sammen!

Lapp
09-06-2010, 15:24
hmm MYSTISK ja. om d var den macintosh forsterkeren som sti i skall d jo ikke være så vanskeli å finne ijenn den? iværtfall kjenne den ijenn?

J.T.
09-06-2010, 21:20
Nypris på anlegg kontra bilens markedsverdi gikk vel i favør stereoanlegget. Men stereoanlegget kan på et vis kjøpes inn igjen, litt værre med bilen som blir kondem.

Det værste av alt er at bilen stod innelåst i garasjen i natt. Porten blir forresten betjent av en fjernkontroll som kun beboerne har tilgang til.

Vet ikke hvor mye jeg får lov til å si her, men det virker mystifistisk alt sammen!
Dette er vel et solid tegn på bestillingstyveri ja.
Jeg skal ikke si at det er det, men høyst sannsynlig en eller flere, som bor eller kjenner noen som bor i samme bygg/blokk må ha deltatt i dette.

Men man kan spekulere i så mye rart.
Selv så pleier jeg å vente til ting har blitt oppklart, om de blir det, i stedet for å synse her og der :)

Men uansett Joakim:
Kondolerer til deg!
Håper ikke dette tar motet fra deg, og håper du har igjen mot og lyst til å starte på et nytt prosjekt, som blir enda bedre! :D

STETSOM 7KD
09-06-2010, 21:45
http://www.tesladownunder.com/TduCarTheftPreventionRedDark1000.jpg

Må kansje ha noe som dette for og få ha bilen ifred.

Lider med deg Joakim

matador
10-06-2010, 10:52
fanken, det var trist joakim, og så mye tid som er lagt i arbeid -gjerne det som ikke dekkes av de sleipe folk fra forsikring selskapet...

Forsterkenre er så spesiele at det blir ikke vanskelig å gjenjkenne igjen.

Ang de som kunne muligens vært med så har som regel ikke noe å si for politiet desverre -selv om man nesten har bilde av deltagere -det har jeg erfart at det hjelper ikke... de må neste ha snubblet med stjålet utstyr i fanget på politiet ellers er de som regel så veldig opptatte med å ta farts syndere på motorveien kl 02 om natta... det gir mest penger i statskassa nemlig...ufff. blir bare forbanna gitt.

kondolerer joakim

chin
11-06-2010, 00:07
Fan så trist.. :(

melancool
14-06-2010, 18:52
Det finnes så mange flinke folk her og de fleste har fått hjelp av joakim. Jeg syntes det ville være en god ide om de som er eksperter i sitt området tibud seg å spandere en arbeidsdag eller to sammen med joakim . Å bygge opp en bil bør ikke ta flere år hvis joakim drar i trådene og andre folk sveiser , kapper mdf , sparkler, lakkerer osv. Hvis man har klart for seg hvordan det skal bli om følger en plan så bilr det "ekstrem oppussing joakims bil".
Om joakim takker ja er usikkert, men det er uansett fint å se at folk bryr seg og handling sier mer enn ord.

Noen som føler seg villig til å hjelpe Joakim ? :by:

GENEXXA
14-06-2010, 18:55
Skulle med glans har hjulpet Joakim om jeg bodde i området.

TakeTheTime
14-06-2010, 23:24
Det finnes så mange flinke folk her og de fleste har fått hjelp av joakim. Jeg syntes det ville være en god ide om de som er eksperter i sitt området tibud seg å spandere en arbeidsdag eller to sammen med joakim . Å bygge opp en bil bør ikke ta flere år hvis joakim drar i trådene og andre folk sveiser , kapper mdf , sparkler, lakkerer osv. Hvis man har klart for seg hvordan det skal bli om følger en plan så bilr det "ekstrem oppussing joakims bil".
Om joakim takker ja er usikkert, men det er uansett fint å se at folk bryr seg og handling sier mer enn ord.

Noen som føler seg villig til å hjelpe Joakim ? :by:

Synes det du kommer med her er skikkelig bra! En veldig god tanke, og handling sier mye mer enn ord ja. :ds:

melancool
15-06-2010, 23:54
Må jo prøve å yte litt tilbake. Regner med at Joakim kan trenge litt støtte akkuratt nå. og jeg er helt sikker på at det vil være svært lærerikt for alle som får lov til å hjelpe Joakim. Dessuten er det jo fort gjort å bli venner når man hjelper hverandre, og det er jo alltid kjekt å bli venner med bra folk.
Skulle ønske jeg var veldig flink til noe som Joakim trenger i sin bil, Men jeg er bare sånn passe til alt. Men siden jeg har laget denne tråden så har jeg kanskje gjort noe nytte uansett. Dersom Joakim trenger en som bare er halvflink til alt så stiller jeg selvsagt opp.

Mo3
25-06-2010, 14:46
samme her :)! men er vell Best på stadiet med å spille når anlegget er ferdig :)

Joakim
31-07-2010, 18:26
En liten snutt av ODR-Bmwens' siste kjøretur...http://www.filefront.com/17161732/Overvkning1.wmv/

En bedre og raskere host her... (http://www.neptyr.com/Overvkning1.wmv)

Om noen drar kjensel på Peugeoten eller personen så hyl ut! ;)

Vårt kjære politi henla saken etter 4 uker gunnet "bevisets stilling", så nå legger jeg ut overvåkningsfilmen fra garasjeanlegget..

halseth
31-07-2010, 18:54
Henlegger saken når de har så jævla sterke bevis? Og bilder av personene?
Jajaja, hva faen skal vi med politi i norge? Eneste de er ute etter er fartssyndere for å få litt penger i kassa..

Joakim
31-07-2010, 19:06
Det jeg synes er utrolig rart er at ikke forsikringsselskapene legger litt hardere press på sånt.. Dette koster PENGER!

For min del så er jeg så "heldig" at jeg har ordentlig forsikring, så det økonomiske i dette har ikke blitt så ille, men det har ødelagt HELE sommeren min og sikkert høsten/vinteren også. Er langt fra sikkert at jeg klarer å få denne ferdig til EM eller NM og det er trist synes jeg! Det koster å pendle Oslo - Tønsberg for å skru bil hver dag..
Jeg har også andre ting å gjøre enn å stå i verkstedet og bygge bilstereo, så det går helt klart ut over flere enn meg.

Stianuno
31-07-2010, 19:21
Fan han jobba kjapt! skulle nesten tro han hadde nøkkler til bilen.
Du har ikke funnet ut hvem som eide peugeot`n? var vel skilter på den? eller var de stjelt?

Joakim
31-07-2010, 19:37
Fan han jobba kjapt! skulle nesten tro han hadde nøkkler til bilen.
Du har ikke funnet ut hvem som eide peugeot`n? var vel skilter på den? eller var de stjelt?

Videoen er redigert ned fra 1,5time til 4minutter, så han jobba ikke såååå kjapt...

Han brukte 15min fra han gikk over til bilen første gang og til han kjørte ut. Også en time før han kom tilbake og hentet "sin egen bil"..

Var stjålne skilt foran og uleselig skilt bak på den.

Denne karen jobbet ikke alene. Jeg vet hvor bilen "ble skrudd" og det er i en garasje rett oppi gata. Min bil har totalt blitt kjørt 500m fra den ble tatt og til den ble hensatt i skogkanten. Det ville være umulig å demontere dette anlegget så fort, uten å ha godt med verktøy, godt lys og mange hender!

GENEXXA
31-07-2010, 19:49
Han så ut til og ikke være av arisk rase. Så ut som det når han stoppet rettfremfor kameraet med "sin egen bil" i slutten.

Btw, kan streame filmen på filefront ;)

bmw520
31-07-2010, 22:05
Håper noe kjenner igjen faenskapet, så han/dem kan få en lekse han/dem aldri vil glemme:do:

Gandulf
28-10-2010, 22:35
Noe nytt i denne saken? Blir så forbanna av folk som ikke vet forskjell på mitt og ditt! :cj:

Daniel
21-11-2014, 13:14
Som Gandulf spør: Noe nytt om denne saken? FIkk dere fakka idioten?

Tony
21-11-2014, 16:45
Tar meg til rette og svarer for Joakim her ;) Ingen idioter ble dessverre fakket. Men dere fikk kanskje med dere at bilen gjenoppstod i ny drakt i 2011? :)

Daniel
21-11-2014, 18:02
Yes, da var den hvit og pen! Såg nemlig episoden av Garasjen med Asgeir nå her om dagen. Ligger på youtube. Da såg jeg blandt annet JRG sin gamle audi også! Morsomt å se, og det var jo bare flott at Joakim vant priser tross motgangen. :)