Announcement

Collapse
No announcement yet.

Monster cable - Beats by Dr. Dre Powered Isolation Headphones *ANBEFALES!*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Monster cable - Beats by Dr. Dre Powered Isolation Headphones *ANBEFALES!*

    Hei!



    Jeg var nede på Elutstyr i Molde på fredag for å kjøpe meg litt mere kabel for å trekke opp skikkelig jording i motor-rommet (the big 3).
    Lars Ove vet jeg er veldig glad i musikk, og at jeg produserer musikk, så han lånte med meg et nytt sett med hodetelefoner fra Monster Cable som er produsert i samarbeid med Dr.Dre for å gi musikk lyttere (og nykommende produsenter) samme opplevelse som da de store produsentene spiller inn musikken sin, altså mye bedre og mere fyldigere opplevelse enn med et standard stereo-anlegg kan gi deg, altså som de aller fleste stereo-anlegg ikke gjør.


    >Produkt link<
    >Hjemmeside<


    Det er så veldig masse positivt å skrive om dette, at jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne eller slutte. Men det får bare gå sin gang

    Jeg har nå hørt på disse hver dag siden fredag, og jeg må bare si jeg blir mere og mere imponert med tiden som går, jeg har hørt på all slags type musikk, alt fra enkel til veldig krevende musikk, sett et par filmer. Jeg har tilogmed produsert en sang (eller finjustert en ferdig produsert låt) og satt sammen en mix med dette headsettet, og jeg har ikke vært mere fornøyd med resultat på musikken enn med dette headsettet.
    Headsettet gir et fyldig og vellbalansert/kontrollert lydbilde samtidig med masse trykk, og får frem det meste av frekvenser. Det er produsert for å tåle tøff behandling, noe jeg liker veldig godt, for det meste så hører jeg ganske høyt når jeg hører musikk. Jeg har ikke turt å presse det til maks enda, siden jeg låner det og ikke har noe ønske om å ødelegge det heller, men det spiller veldig høyt! (for de som ønsker det)

    Det har også en innebygd forsterker som drives av 2 AAA batteri, det virker som at det holder i lange løp vertfall, jeg har hørt på det i flere timer hver dag siden fredag og enda ikke byttet batteri!
    Fordelen med å ha innbygd forsterker er man kan bruke det på hva som så å si hva som helst å få god lyd! Og for de som bruker telefonen sin til MP3 spiller slipper at batteriet blir tømt fortere enn normalt, telefonen gir signalene mens headsettet tar seg av mesteparten av strømforbruk.
    Og snakk om telefon, så er det med 2 sett med ledninger, et for telefon med mic, og et uten for mp3 spillere.

    Og så over til det lille negative om headsettet.
    Ledningene som følger med kan bli litt kort, til telefon eller databruk er det helt perfekt lengde, men hvis man skal sitte på stua så ville jeg anbefalt å skaffet en lengere ledning. For man vil helst slippe å sitte på gulvet rundt en meter unna forsterker, når man har på seg disse vil man bare sette seg godt til rette i godstolen å slappe av og nyte resten!
    Så for min del som sitter masse på datan godt over en meter unna det eksterne lydkortet og produserer musikk, så blir det litt slitsomt til ryggen i lengden. Men det er ikke værre enn at man skaffer seg en lengere ledning!

    Også til det siste negative.
    Som de fleste vet, så er store headsett veldig dårlig isolert. Man hører ikke hva som skjer på utsiden av headsettet, men folk i nærheten hører veldig godt hva du hører på! Jeg er en person som ikke liker å forstyrre andre med musikken min på bussen. F.eks da jeg synes selv at personer som sitter å hører på høy musikk på bussen er veldig irriterende. Såklart er du en person som ikke bryr deg alt for masse, så er det jo ikke noe stress.

    Prisen:
    2999.-
    Prisen i seg selv er en smule dyrt, men på tanke på de som smeller i alt fra 10-100.000 i stereo i bilen eller hjemme så synes jeg dette er en forsvarlig pris i forhold til kvaliteten på både oppbygging og lyd!

    Poeng score 0/10:
    Jeg gir dette en 8.5.
    Grunnen til at jeg ikke gir høyrere er rett og slett pga ledningen er alt for kort til mitt bruk hjemme, og at alle i din nærhet kan høre deg veldig godt.

    Oppsumering:
    Veldig imponerende, med lydkvalitet så det holder i lange baner! Absolutt noe å anbefale til musikk gale personer, enten du er en produsent eller en hyppig musikk lytter som har lyst på mye for pengene.
    Hadde jeg hatt 3000 for å bruke på headsett, så hadde jeg kjøpt det samme dag jeg fikk låne det.
    Men blir nok til at jeg kjøper meg plugg-headsett i samme serie siden det ikke koster like mye og jeg får musikken litt mere privat i offentligheten.

    Dette er musikken jeg produserte og mixa med dette headsettet!
    Rob Sparx Megamix by Dj Androctonus
    I did'nt know it by Dj Androctonus

    Kansje ikke den beste omtalen noen gang skrevet, men var vertfall et forsøk fra min side på å fortelle om dette produktet!
    Alpine - Hertz - Dynabel - Ground Zero
    91 ED3 Civic Low'n Slow
    Roar M. Stene
    Dj-androctonus @ Soundcloud.com

  • #2
    ble kansje litt langt og litt rotete ser jeg, men jeg er ikke den beste på omtaler av produkter, så får håpe det ikke skremmer bort folk
    Alpine - Hertz - Dynabel - Ground Zero
    91 ED3 Civic Low'n Slow
    Roar M. Stene
    Dj-androctonus @ Soundcloud.com

    Comment


    • #3
      Hva har du brukt av tidligere av Headsett?
      Greit å vite så man har en viss ide om hva du har hørt på tidligere av headsett.
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • #4
        Jeg har brukt litt av hvert, for det meste orginale sony ericsson sine walkman headsett til musikk lytting, som jeg også er veldig fornøyd med på tanke på at det er ganske god lyd i de i forhold til pris og at man får de med på telefonene, men som ikke holder til noe annet enn ordinær musikk lytting igjen.

        Men når det kommer til produksjon av musikk, så har jeg også hatt noen "high-end" headsett til produksjon av musikk tidligere som kosta rundt 2000kr som ikke holdt lengere enn noen mnd med mitt bruk.
        Pluss jeg har lånt noen headsett oppgjennom tiden som har kosta noenlunde det samme som ikke har vært på lik linje med disse. Men fordelen med de jeg har hatt tidligere er at de har vært mere isolert, så ikke alle rundt deg kunne høre musikken du hørte på like godt som med Monster sine.

        Disse har jeg hatt tidligere til produksjon av musikk som ikke har hatt like god lyd eller kvalitet på oppbygging:
        http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=810&artno=197427
        http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=7669&artno=126778

        Jeg prøver ikke hype opp et produkt for at jeg har fått beskjed om det, men jeg ble så forelska i lydkvaliteten Monster headsettet gidde meg i forhold til det jeg har hørt tidligere. Og ikke minst en ganske solid oppbygging som sitter godt på hodet og ørene
        Alpine - Hertz - Dynabel - Ground Zero
        91 ED3 Civic Low'n Slow
        Roar M. Stene
        Dj-androctonus @ Soundcloud.com

        Comment


        • #5
          Jeg prøver ikke å påstå at du hyper opp noe, jeg vil prøver bare å lage meg et bilde av hva du foretrekker som person og hva da det headsetet har som fokus i lydområdet.
          Og jeg mistenker du er en person som liker headset med meget tung fokus på bass, basert på hva du lister av headsett som ikke nådde opp, og hva du har lagd av musikk (det du har lagt ut på soundcloud).

          DT990 et helt åpent headset og ikke spesielt basstungt. Noe av det samme kan sies om K271 MkII, Det er et bra headsett, men ikke det heller spesielt basstungt, begge headsettene er mer nøytrale og linjære i tonebildet.
          Seff kan dette justeres, men out of the box så er nok Dr Dre (av hva jeg har kunne lest) mer kraftig i bunnområdet.

          Men musikk er heldigvis opp til en og hver å bedømme.

          Nå har jeg ikke hørt Dr Dre, da jeg ikke har kommet over det her nede ennå, men jeg mistenker det ikke hadde nådd opp til mine preferanser.

          Men en ting som forundrer meg, folk rapporterer på Head-fi forumet at Dr Dre settet går i fillebiter om du mister det fra 2fot osv, men du påstår at det er bedre i kvaliteten enn i DT990 ?

          Jeg har hatt DT770 i 6år nå, og det er fremdeles veldig bra i rammen og klokkene, det er så å si et skuddsikkert design. Og DT990 er bygd opp på ca samme viset..
          Og K702 har jeg hatt i ca året nå, og det er som nytt (utenom at det er innspilt og låter fantastisk).

          Just my two cents
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #6
            for ikke å snakke om at akg sin toppmodell koster 500 mindre på soundgarden. et meget godt tilbud som jeg lydmessig tviler meget sterkt på at dette settet overgårmen det spørs jo hvilken musikkstil du lytter til og hva du er ute etter når det kommer til lyden av de.
            Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

            Comment


            • #7
              Originally posted by neptyr View Post
              Jeg prøver ikke å påstå at du hyper opp noe, jeg vil prøver bare å lage meg et bilde av hva du foretrekker som person og hva da det headsetet har som fokus i lydområdet.
              Og jeg mistenker du er en person som liker headset med meget tung fokus på bass, basert på hva du lister av headsett som ikke nådde opp, og hva du har lagd av musikk (det du har lagt ut på soundcloud).

              DT990 et helt åpent headset og ikke spesielt basstungt. Noe av det samme kan sies om K271 MkII, Det er et bra headsett, men ikke det heller spesielt basstungt, begge headsettene er mer nøytrale og linjære i tonebildet.
              Seff kan dette justeres, men out of the box så er nok Dr Dre (av hva jeg har kunne lest) mer kraftig i bunnområdet.

              Men musikk er heldigvis opp til en og hver å bedømme.

              Nå har jeg ikke hørt Dr Dre, da jeg ikke har kommet over det her nede ennå, men jeg mistenker det ikke hadde nådd opp til mine preferanser.

              Men en ting som forundrer meg, folk rapporterer på Head-fi forumet at Dr Dre settet går i fillebiter om du mister det fra 2fot osv, men du påstår at det er bedre i kvaliteten enn i DT990 ?

              Jeg har hatt DT770 i 6år nå, og det er fremdeles veldig bra i rammen og klokkene, det er så å si et skuddsikkert design. Og DT990 er bygd opp på ca samme viset..
              Og K702 har jeg hatt i ca året nå, og det er som nytt (utenom at det er innspilt og låter fantastisk).

              Just my two cents
              Etter mitt behov innen produksjon og type musikk, så krever det et godt bunnområde, det er som du sa det fikk jeg ikke helt med de jeg har hatt før, begynte jeg å justere etter hva jeg skulle høre i headsettet så ble musikken feil på et stereo anlegg, som regel alt for mye bass. Med Dr. Dre settet så fikk jeg et tydelig bilde av tung bass uten å måtte justere og lyden ble bra på stereo-anlegget og i bilen etterpå.

              K271MKII var det ikke noe galt med oppbygginga, men kvaliteten på lyden syns jeg ikke var noe spes på lavere frekvenser, men på høyere frekvenser var det jo helt kurrant! Men med mitt bruk så holdt de ikke lenge.

              DT990 var også helt kurrant på høyere frekvenser, men igjen ikke på lavere. Men etter noen mnd med bruk så begynnte ene høytaleren å skurre og knakk ene festet på høytaleren (feste fra hodebøylen til høytaler), og jeg fikk ikke noe igjen på garanti på det.

              Jeg likte oppbyggingen på Dr.Dre sitt mye bedre, jeg har ikke testa å slippe det ned, det sier jo seg selv at man ikke slipper ned et headsett til 3000kr som man ikke har betalt for. Men at de går i fillebiter av å bli mistet rundt 60cm høyde tviler jeg på.
              Men det sitter veldig godt på hodet og ørene mine.
              Så langt så er jeg veldig overasket over disse, og tror nok jeg hadde kjøpt de om jeg hadde 3 lapper og legge på bordet her og nå, men jeg kommer heller til å kjøpe øreplugg fra samme serie.
              Og jeg har heller ikke testa de maks enda, og aner ikke om de hadde takla mitt bruk i et års tid eller mere.

              Men jeg anbefaler vertfall folk å få hørt på disse, jeg er veldig glad i trykk men også lydkvalitet og det fikk jeg med disse
              Alpine - Hertz - Dynabel - Ground Zero
              91 ED3 Civic Low'n Slow
              Roar M. Stene
              Dj-androctonus @ Soundcloud.com

              Comment


              • #8
                hmhm, må få hørt på dem en gang.

                Jeg har bare så problemer med å tro de er verdt 2999,- , det er tross alt Monster som produserer disse...
                Pluss at det er satt Dr Dre sitt navn på dem osv.

                Personlig, UTEN å ha hørt dem (viktigviktig), så føler JEG som privatperson og hodetelefonintressert litt mer utenom det vanlige, at det er ett 1000,- til 1500,- headsettet pakka inn i merkenavn som selges til det dobbelte.

                Men det er hva jeg føler her og nå, jeg må få funnet noen som selger dem her sør og hørt på dem før jeg gir min endelige konklusjon

                Edit: veldig rart med DT990 , Beyerdynamic sine headsett er noen av de jeg føler har vært best bygd _ever_ av headsett

                Føler mitt k702 er mer flimsy i oppbygninga enn dt770ene var.
                Mvh
                Rolf Try Nygård

                Comment


                • #9
                  Originally posted by neptyr View Post
                  hmhm, må få hørt på dem en gang.

                  Jeg har bare så problemer med å tro de er verdt 2999,- , det er tross alt Monster som produserer disse...
                  Pluss at det er satt Dr Dre sitt navn på dem osv.

                  Personlig, UTEN å ha hørt dem (viktigviktig), så føler JEG som privatperson og hodetelefonintressert litt mer utenom det vanlige, at det er ett 1000,- til 1500,- headsettet pakka inn i merkenavn som selges til det dobbelte.

                  Men det er hva jeg føler her og nå, jeg må få funnet noen som selger dem her sør og hørt på dem før jeg gir min endelige konklusjon

                  Edit: veldig rart med DT990 , Beyerdynamic sine headsett er noen av de jeg føler har vært best bygd _ever_ av headsett

                  Føler mitt k702 er mer flimsy i oppbygninga enn dt770ene var.
                  Skremmende enig med Neptyr her, litt skeptisk til prisen på dette headsettet.
                  Tror jeg ville testet AKG, sennheiser, denon og Grado før Monster sine

                  Men, produsere musikk med ørepropper?
                  Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                  [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                  Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                  Comment


                  • #10
                    Jeg var også meget skeptisk i starten til disse, men jeg har latt skeptisen overgå til optimisme

                    Dette er ikke headsett som er klinisk korrekt, men de er adskillig mer underholdende enn noe annet headsett jeg har prøvd. De er kanskje et hakk for basstung, men det er isåfall sabla morsomt. Og diskanten og mellomtonen er også veldig god.

                    Har også latt både samboer og andre fått prøve flere modeller fra monster (lady gaga, tour etc) og alle har vært imponert av det de fleste er ute etter, nemlig morrofaktor og bass.

                    Så har også alle modellene Control Talk som i all hovedsak er handsfree, inkl innebygd mikrofon samt svar og volumknapper.

                    Her er test av Dr.Dre Studio Beats som er omsnakket i denne tråden :
                    http://www.lydogbilde.no/index.php?c...91&testid=4413

                    Her er noen tester av de andre produktene :
                    http://interconnect.no/files/dokumen...ino%205_10.pdf
                    http://interconnect.no/files/dokumenter/TurbinePDF.pdf
                    http://www.lydogbilde.no/index.php?c...91&testid=4413
                    http://www.lydogbilde.no/profflyd-i-...l#artid4770590
                    http://www.lydogbilde.no/turbolyd-i-...l#artid4612343

                    Comment


                    • #11
                      Har selv testet dette headsettet opp mot mine Klipsch Custom 3 (Ørepropper) de var jo i samme prisleie før. nå koster riktignok Custom 3 bare 2000.- og det er ikke store forkjeller. Litt mindre korrekte og mer bass er det i Dr.Dre.

                      fordelen med Beats er jo at det er innebygd forsterker i dem. noe som gjør det bedre og høre med bærbar avspiller. Opp mot AKG 701 som _må_ ha egen forsterker så er det litt og ta igjen !

                      testet de også opp mot Bose sine nye med støykanselering. (husker ikke navn. men 3500.-)
                      Og Beats by Dr.Dre var MYE morsommere og høre på!

                      Så prisen er ikke helt ute og kjøre på dette headsettet! De er i rett prisleie iforhold til konkurentene!

                      Mvh
                      Boyka-
                      Last edited by Boyka; 13-07-2010, 03:41.
                      Opel Corsa B Coupe

                      Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

                      Comment


                      • #12
                        Må og Må, selvfølgelig en fordel, men de er ikke så tungdrevne at det gjør noe.
                        62ohm og 200mw funker.

                        Beyerdynamicen DT770pro'ene mine på 250ohm derimot, der var det temmelig kjipt å høre musikk uten amp.
                        Men det ordna seg når de kom med 80ohm og 32ohm versjonene.
                        Mvh
                        Rolf Try Nygård

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by neptyr View Post
                          Må og Må, selvfølgelig en fordel, men de er ikke så tungdrevne at det gjør noe.
                          62ohm og 200mw funker.

                          Beyerdynamicen DT770pro'ene mine på 250ohm derimot, der var det temmelig kjipt å høre musikk uten amp.
                          Men det ordna seg når de kom med 80ohm og 32ohm versjonene.
                          Selfølgelig alt går jo men man får ikke utnyttet de fullt ut uten.

                          Har man klokker til den prisen koster det ikke mye med en lapp og to for en amp. i og med at 701 og i den klassen ikke er laget for bruk med ipod på bussen
                          Opel Corsa B Coupe

                          Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

                          Comment


                          • #14
                            Jeg kjøpte meg Beats By Dr.Dre Tour ørepluggene, kosta meg 1500 kr og jeg må si etter noen timers bruk så er disse også helt råå! spiller høyt og tydlig, diskanten er helt perfekt, mellomtoner er perfekte, og ikke minst bunnområdet er helt sinnsvakt på disse!
                            Jeg kan nesten påstå disse pluggene er like rå på bunnområde som de øreklokkene jeg fikk prøve, om ikke bedre på noen områder
                            Også, absolutt ingen i nærheten kan høre hva man hører på! nesten uansett hvor høyt man spiller!

                            Jeg må si Monster har imponert meg veldig med disse headsettene! om jeg får råd så kommer jeg til å kjøpe meg de råeste av øreklokkene til 3500,- til å produsere musikk med
                            Alpine - Hertz - Dynabel - Ground Zero
                            91 ED3 Civic Low'n Slow
                            Roar M. Stene
                            Dj-androctonus @ Soundcloud.com

                            Comment

                            Working...
                            X