Announcement

Collapse
No announcement yet.

Headsett trenger ikke være dyrt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Headsett trenger ikke være dyrt!

    Jeg kjøpte et meget spennende headsett for omlag en uke siden. Det eneste fokuset jeg hadde var ene og alene pris og lydkvalitet. Design, vekt, komfort og andre ergonomiske og designrelaterte aspekter var helt fraværende blant mine krav til headsett.

    Etter gode tips og anbefalinger fra Dag Johansen og andre guruer på emnet, bestilte jeg Philips SHP2000. Et headsett til 150 kroner! Nå er det nok mange som tipper av stolen, og det er nok fullt ut forståelig for alle som ikke har prøvd dette headsettet.

    Naiv som jeg er, trodde jeg på det Dag Johansen sa i forbindelse med at han ikke hadde hørt bedre lyd på headsett før man går opp mange sedler i pris. Og bestilte et...

    Da pakken kom var jeg nærmest i ekstase som følge av høye forhåpninger til dette headsettet i forhold til pris. God lyd på lukkede headsett trodde jeg aldri jeg skulle oppleve til under 2000 kroner. Og en slik pris er for meg helt uaktuell å betale for to klumper på ørene som kan gi meg musikkopplevelser med eneste fordel at det ikke støyer for andre i umiddelbar nærhet.

    I pakken var headsettet klar til å bare plugge på en signalkilde. Med min Gemini FX-7000 mikser til ca fire høvdinger, koblet til mitt Creative Soundblaster X-Fi Extreme Audio lydkort, hadde jeg gode forventninger til lydbølgene som skulle treffe mine trommehinner uten å måtte foreta umiddelbare justeringer.

    Jeg legger umiddelbart merke til at dem er utrolig gode å ha på hodet. Dem sitter passe stramt, men putene i klokkene er så myke og gode at det hverken begynner å klø eller gjøre "vondt", selv etter mange timers bruk. Dem er helt utrolig lette, så vekten merkes ikke. Eller for å si det på en litt annen måte, så vet man ikke at man har noe på hodet, men kjenner bare to klokker med et passelig 100% horisontalt spenn på ørene. Designet i og for seg syntes jeg er pent, enkelt og behagelig og dem ser proffe ut. Ikke noe "Kina super rocket science futuristic super boomer motor driver extremes", men et enkelt og profft "DJ-utseende".

    I skrivende stund, etter flere timer med testing, må jeg si meg fantastisk fornøyd med lydkvaliteten. Jeg tror jeg ikke har hørt bedre lyd i headsett til under to lapper. Og har nå testet en hel haug av headsett ved anledninger der det har vært mulig. Og da snakker jeg headsett av høy klasse og pris.

    Lyden var helt fantastisk, dyp bass, fantastisk dynamikk, klare og skarpe diskanter men ikke for mye. De passer helt perfekt inn i mengdene til mellomtone, mellombass og dypbass. Som sagt var dynamikken helt utrolig, råbra sømløs lydkvalitet gjennom hele frekvensspekteret.

    Se for deg en "Brain Cooler" hvor man har forskjellige farger/smaker i høyden, hvor hver farge har hver sin del av frekvensspekteret. I mange biler er frekvensspekteret like atskilt som fargene i Brain Coolerne, noe som låter dårlig. Men bruker du 2 timer på å vispe sammen fargene til en perfekt blanding som er helt homogen, får du Philips SHP2000. Et headsett med sømløs/trinnløs/"ensfarget" dynamikk og lydkvalitet gjennom hele frekvensspekteret fra topp til tå av hva menneskeøret er i stand til å høre.

    Det spiller også høyt nok til å skremme de fleste ved en plutselig volumøkning. Jeg har hørt headsett som sikkert kunne fått trommehinnene til å sprekke, men nå er jeg ikke ute etter å kjøre DB Drag med TL 2cm unna driveren. Dem kan spille høyt nok til at det blir ubehagelig og tungt, men ikke over dette. Men igjen så er det akkurat det jeg er ute etter og ikke noe mer hva angår lydstyrke.

    En kort konklusjon ville være å fortelle at min verden raste sammen etter å ha hørt litt på dette settet. Hvis man kan få så utrolig lyd til en så fantastisk penge, må jeg har sløst en lifetime supply med bensinpenger på utstyr som ikke holder mål i forhold til pris. Et grovt eksempel, men du tar nok poenget.

    Jeg anbefaler alle å kjøpe og teste dette headsettet, om man er interessert eller ikke. For en tøffere opplevelse i forhold til kvalitet vs. pris skal man lete lenge etter


    Kan handles på CDON.com for kun 119,-
    JA DU LESTE RIKTIG DIN TULLING! - Det er faktisk helt utrolig, amazingly rått at det er mulig...

    Og med frakt på kun 29kr kan det ikke bli bedre!

    Last edited by DD-Henrik; 18-07-2010, 16:49.
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

  • #2
    Hehe, jeg hadde tenkt å spørre deg om et review om disse siden du valgte å gå for dem i den andre tråden, men nå slapp jeg det

    Ser ut som det er et populært sett, midlertidig utsolgt på cdon så jeg bestilte ett par SHP2500, etter dine lovord er jeg fryktlig spent på hvordan de er i forhold til mine gamle AKG K260 Er jo tilnærmet gratis
    Bmw e34 520:
    Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

    Comment


    • #3
      Hehe, ja til prisen var det helt fantastiske. Glemte forresten å nevne det lille minuset dem har. Dem kan ikke spille sånn overdrevent høyt før dem begynner å skurre litt forsiktig. Men dem spiller godt og høyt såklart, men ikke så høyt som man kanskje ville forventet. Nå er jo jeg mer opptatt av lydkvaliteten da enn å spille høyest mulig når det gjelder hodetelefoner.

      btw, 2500 har et annet akustisk system enn 2000 som jeg har skrevet om over. Ser det er lukket/åpen på 2500 mens 2000 bare er lukket. Men har sikkert lite å si i praksis. I andre tester nevnes at den eneste merkbare forskjellen var at ledningen er så mye lengre
      Last edited by DD-Henrik; 17-07-2010, 13:28.
      Tidligere importør for Digital Designs,
      overtatt av www.dynaBel.no.

      Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

      Comment


      • #4
        Originally posted by DD-Henrik View Post
        Glemte forresten å nevne det lille minuset dem har. Dem kan ikke spille sånn overdrevent høyt før dem begynner å skurre litt forsiktig. Men dem spiller godt og høyt såklart, men ikke så høyt som man kanskje ville forventet.
        Nesten så jeg tenkte å bestille et par bare for å prøve, men med din siste kommentar lot jeg være
        Når jeg sitter å produserer vil jeg helst spille "itt" høyt, ikke skjære i øra høyt, men over det normale. Så disse hadde ikke holdt til mitt bruk med min type musikk - f.eks:
        Caspa - Marmite (Doctor P Remix)

        Men er ganske greit de er billige da, sprenger man de så koster det ikke en formue å kjøpe seg nye
        Alpine - Hertz - Dynabel - Ground Zero
        91 ED3 Civic Low'n Slow
        Roar M. Stene
        Dj-androctonus @ Soundcloud.com

        Comment


        • #5
          Originally posted by DD-Henrik View Post
          Hehe, ja til prisen var det helt fantastiske. Glemte forresten å nevne det lille minuset dem har. Dem kan ikke spille sånn overdrevent høyt før dem begynner å skurre litt forsiktig. Men dem spiller godt og høyt såklart, men ikke så høyt som man kanskje ville forventet. Nå er jo jeg mer opptatt av lydkvaliteten da enn å spille høyest mulig når det gjelder hodetelefoner.

          btw, 2500 har et annet akustisk system enn 2000 som jeg har skrevet om over. Ser det er lukket/åpen på 2500 mens 2000 bare er lukket. Men har sikkert lite å si i praksis. I andre tester nevnes at den eneste merkbare forskjellen var at ledningen er så mye lengre
          Ah ok, trodde egentlig eneste forskjell var lengden på kabelen. Uansett er det nok billig morro

          Originally posted by Androctonus View Post
          Nesten så jeg tenkte å bestille et par bare for å prøve, men med din siste kommentar lot jeg være
          Når jeg sitter å produserer vil jeg helst spille "itt" høyt, ikke skjære i øra høyt, men over det normale. Så disse hadde ikke holdt til mitt bruk med min type musikk - f.eks:
          Caspa - Marmite (Doctor P Remix)

          Men er ganske greit de er billige da, sprenger man de så koster det ikke en formue å kjøpe seg nye
          Hvem er det som sprenger et headsett da? Høres utrolig ut spør du meg, jeg passer iallefall bedre på øra mine enn det.
          Bmw e34 520:
          Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

          Comment


          • #6
            Originally posted by Androctonus View Post
            Så disse hadde ikke holdt til mitt bruk med min type musikk - f.eks:
            Caspa - Marmite (Doctor P Remix)
            Går det greiene der under kategorien " Musikk " ?
            Da tar jeg heller en tur innom scene.org altså
            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

            Comment


            • #7
              heisann henrik, flott å høre at du ble fornøyd med disse
              de hang enten på ørene eller på skuldrene mine gjennom stort sett hele ungdomstia mi og nå skal jeg også bestille meg et sett
              gode å ha på er de også.
              Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

              Comment


              • #8
                Originally posted by tofter View Post
                Hvem er det som sprenger et headsett da? Høres utrolig ut spør du meg, jeg passer iallefall bedre på øra mine enn det.
                Er det så veldig utrolig å sprenge et headsett, eller høytalere generelt?

                Originally posted by ugn View Post
                Går det greiene der under kategorien " Musikk " ?
                Da tar jeg heller en tur innom scene.org altså
                Det gjør det Jeg er ikke noe fan av komersiell musikk (som f.eks top 20 på vg lista). Hver sin smak!

                Nok OT nå.
                Alpine - Hertz - Dynabel - Ground Zero
                91 ED3 Civic Low'n Slow
                Roar M. Stene
                Dj-androctonus @ Soundcloud.com

                Comment


                • #9
                  Da har jeg oppdatert første post en del.

                  @ Androctonus: Ikke misforstå, det spiller høyt nok til å skape ubehag, men det egner seg nok ikke til å vise alan dante hvor høyt det KAN låte på en bass test uten at det skurrer
                  Tidligere importør for Digital Designs,
                  overtatt av www.dynaBel.no.

                  Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                  Comment


                  • #10
                    Ble litt nyfiken av å lese om disse, og helt tilfeldig fikk jeg øye på dem på et stativ inne på obs. Av alle ting. Der kosta de 199 riksdaler, men jeg tenkte shit la gå. He he...
                    Å jo da de låter sweet. Noe av det råeste pris/kvalitets forholdet jeg har vært borti
                    Steffen Hammersgård
                    Alpine - Mosconi
                    Min prosjekt tråd

                    Comment


                    • #11
                      har to sånne liggende hjemme jo :O må inn på roterommet å grave!
                      husker jeg gav 99kroner for mine, har de en billigere versjon av disse eller kan det ha vært salg?
                      mvh Sindre Carlsen

                      Comment


                      • #12
                        Venter mitt sett rett rundt hjørne nå


                        Originally posted by Androctonus View Post
                        Er det så veldig utrolig å sprenge et headsett, eller høytalere generelt
                        Jeg finner det ganske utrolig å sprenge et headsett mens det sitter på hodet ja.. Alle headsett jeg har vært borti spiller så høyt at det gjør vondt, og jeg har aldri sprengt noen.. Hvor høyt spiller du da?
                        Bmw e34 520:
                        Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by sicarlse View Post
                          har to sånne liggende hjemme jo :O må inn på roterommet å grave!
                          husker jeg gav 99kroner for mine, har de en billigere versjon av disse eller kan det ha vært salg?
                          Er jo en million forskjellige Phillips headsett, kan være en annen modell
                          Bmw e34 520:
                          Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

                          Comment


                          • #14
                            Disse headsettene ligger på 99 kr på Elkjøp her i bodø

                            Skal dra å kjøpe et parr nå bare for å prøve, har ikke headset så :P

                            Comment


                            • #15
                              Jeg har fått mine nå, må si det låter bra. Noe flatt i øvre mellomtone muligens, føler iallefall at det er noe som mangler.. Men mye valuta for penga er det definitivt!
                              Bmw e34 520:
                              Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

                              Comment

                              Working...
                              X