PDA

Vis full versjon : Les denne.

neptyr
06-09-2010, 23:00
Hva skal VI som moderatorer gjøre for at forumet skal bli bedre?
Folk har mye å klage på angående forumet for tia, men føler det er lite konstruktivt som dukker opp.

Så sleng ut, absolutt hva som helst, vi må ha input for å kunne forandre ting.
Alle forslag mottas med takk!

Håper vi kan få en seriøs diskusjon her, og ikke noe flamewar.

ugn
06-09-2010, 23:22
Synes dere skal bli strengere.
Slette shit uten forvarsel hvis det ikke hører hjemme noe sted.

En tråd som heter "forsterker?" fortjener ikke livets rett fra dag 1 spør du meg.
Folk som spør om hjelp pga. anlegget har sluttet å fungere, uten å skrive noe om hva slags anlegg de har. Slett og send PM til brukeren etterpå. osv.

Når det kommer ~17 år gamle folk, som fortsatt går på skolen og har norskundervisning lager en tråd som en inder, uten norskundervisning overhodet(!), kunne ha skrevet bedre gramatisk.. da blir jeg redd.

TheCharger
06-09-2010, 23:32
Enig med ugn her. Strengere regler... Det vil rask luke ut de useriøse "bråkmakerene". Fjern innhold som ikke har noe i trådene å gjøre, send en pm med advarsel til vedkommende og merk han med "prikk". Feks 5 prikker fører til utestengelse for en viss periode. Dette vil jo desverre legge mer arbeid på administratorene, men er kanskje det som skal til.

Bilstereosenteret.no
06-09-2010, 23:35
Skal være forsiktig med å moderere dårlig gramatikk. Det kan, for alt vi vet, være en voksen person med dysleksi.

menn innlegg skrevt akurat slik di pratær, bøør sletas ;)

Dammed
07-09-2010, 00:14
1. Slutte å stenge tråder, å gjøre det har ingen hensikt. Å stenge tråd hindrer bare at folk slutter å poste i den. Hvis trådstarter har laget en tråd som samsvarer med regelverket så skal ikke tråden stenges, men evt ryddes oppi. Man fjerner off topic eller det som er årsaken til at man vurderer å stenge tråden og skriver et "moderator innlegg" hvor man opplyser om at hvis man ikke slutter med off topic, rasisme, e.l. regelbrudd så vil det forårsake utestengelse.

Slik vi TS få hjelp med det TS lurer på. Å stenge tråder er bare en lettvint og ugunstig løsning.

2. Lage et advarsel system, gjerne 5/5. Hvor når du får 5/5 så får du 1 mnd utestengelse.

3. Gi advarsler når folk ikke lager informative tråder, å spør om f.eks. en forsterker, uten å oppgi antall kanaler, hva den skal brukes for og budsjett bør resultere i en advarsel.

4. Gi advarsler for off topic

5. Kreve at folk leser gjennom 1/2/3 tråder før de kan poste. Hvor man opplyser om regelverk, sunn forum oppførsel og hvordan man skal lage riktige tråder som inneholder informasjon slik at andre kan hjelpe dem med det de lurer på.

6. Lage et bonus sytem. Dette vil være et system som vi brukere kan bruke til å legge til poeng til andre brukere. Dette vil da brukes i sammenheng med gode råd / løsninger på et problem man har hatt. Dette vil gjøre det lettere å skille folk med god viten fra forum tullinger som ikke vet hva de snakker om.

Akilles
07-09-2010, 00:27
6. Lage et bonus sytem. Dette vil være et system som vi brukere kan bruke til å legge til poeng til andre brukere. Dette vil da brukes i sammenheng med gode råd / løsninger på et problem man har hatt. Dette vil gjøre det lettere å skille folk med god viten fra forum tullinger som ikke vet hva de snakker om.

Den siste her om den skulle bli tatt i bruk.
Burde gjøres slik at dette ikke kan missbruke.
Blir vel som "reputation" opplegg, noe som i seg selv er bra for å luke ut "forum tullingene" fra de som faktisk kan svare og ikke kommer med svada og BS.

Den siste der skulle jeg virkelig sett bli tatt i bruk uten å bli missbrukt.
Sett slikt blitt missbrukt for ofte på div andre forum.

Ellers så er jeg ganske så enig i det Dammed hadde å komme med.
Godt inlnegg i seg selv for den saks skyld.

Dammed
07-09-2010, 00:55
helt enig, jeg mener jeg har sett rep systemer hvor man ser hvor poengene stammer fra. Dermed så kan man sjekke om de poengene er fortjente eller om det er to venner som booster hverandre opp.

J.T.
07-09-2010, 01:20
Jeg kan uttale meg litt om reputation, eller ryktesystem, fra ITpro's supportforum.
Der kjører vi den løsningen, og moderatorene har full mulighet til å sjekke opp hvor de kommer fra, for å unngå boosting.

Det funker glimrende så langt, og vi har heller ikke hatt store problemer med misbruk av dette systemet.
Mye mulig på grunn av at det er modifisert den vei at brukere f.eks har kun lov til å gi et visst antall poeng til samme bruker pr. døgn.

Hvordan det er å bygge dette inn i vBulletin vet jeg nada om, men på IPBoard v3 og høyere er dette en smal sak å sette opp :)

Stianuno
07-09-2010, 05:51
Syntes det er bra her jeg, det er mye slik tipsing og kunskap bygget på hva man har lest på nett osv men man KAN klikke seg inn på en ny tråd dersom man ikke vil lese enkelte tråder.

Eller så kan man le litt å tenke fy f.. er det mulig å bli så blåst :bk:

neptyr
07-09-2010, 07:30
Prøv å trykk på den vektskåla oppe til høyre i posten..

Stianuno
07-09-2010, 15:45
Hvor kan man lese disse ryktekomentarene da?

Tony
07-09-2010, 15:54
Der:
http://bilstereoforumet.no/usercp.php

Dit kommer du ved å trykke på "Kontrollpanel" i menyraden øverst.

:)

GENEXXA
07-09-2010, 17:51
Noen som har noen regler de helst ville hatt eller ikke hatt?

omegadti
07-09-2010, 19:24
feedback etter handel skulle vært påbudt :)

neptyr
07-09-2010, 19:41
feedback etter handel skulle vært påbudt :)

Skjer ikke, det ville blitt alt for mye å holde styr på.

Noobdelux
07-09-2010, 19:50
man kan jo også bruke knappen "raporter feil/galt innlegg" også..
for de som gidder..

GENEXXA
07-09-2010, 19:57
Kanskje kun på de dyrere handlene (3k+).
Små ting/billige greier sier lite om selgern igrunn syns jeg da.

Har god tro på alle brukerne her. MEN, om en svindler kommer innom. Så kan han få et godt rep ved små handler/salg. Og så skal han selge noe dyrt og fint. Ber om forskuddsbetaling. Får penga og "forsvinner i løse lufta".

Get my drift?

melancool
07-09-2010, 20:17
Hva om moderatorer irettesetter de som lager utrivelig stemning på trådene. På en annen side er det vanskelig å drive barneoppdragelse av voksne mennesker. Men, det er verdt et forsøk. Sitat meldinger som starter med "Dust, bla bla bla" er ikke det vi trenger her på forumet. Har noen skrevet noe som er totalt vranglære så kan man si akkurat det, men uten dust introen. Tror kanskje det føles okey for den stakkars ferskingen som blir kategorisrt som dust, at moderator påtar seg en litt faderlig rolle og irettesetter dust skribenten (uansett om vedkommende er flink som få og har hundre års fartstid på forumet.)

ugn
08-09-2010, 00:01
Det er mer enn nok å ta tak i nu f.eks :)

Erik André
08-09-2010, 01:14
Kan man ikke gjøre trådstarter til tråd moderator?.. så vedkommende kan slette innlegg etter eget ønske i egen tråd. Kunne bytte navn på tråd, uten å måtte kontakte moderator.

Hvis vedkommene som starter tråden kan slette off topic selv, vil vel folk tenke seg om 2 ganger før de gidder å skrive Off Topic og spydigheter i en tråd.

Proskjekt tråder kunne vært ryddigere også og man kunne slettet til salgs tråder uten å kontakte moderator.

Nå har moderatorer og administratorer spart seg for en masse jobb og kan fokusere på viktigere ting.

ugn
08-09-2010, 01:20
Kan man ikke gjøre trådstarter til tråd moderator?.. så vedkommende kan slette innlegg etter eget ønske i egen tråd. Kunne bytte navn på tråd, uten å måtte kontakte moderator.

Hvis vedkommene som starter tråden kan slette off topic selv, vil vel folk tenke seg om 2 ganger før de gidder å skrive Off Topic og spydigheter i en tråd.

Proskjekt tråder kunne vært ryddigere også og man kunne slettet til salgs tråder uten å kontakte moderator.

Nå har moderatorer og administratorer spart seg for en masse jobb og kan fokusere på viktigere ting.
Har kommet med samme ønske selv, til neptyr.
Fikk vel.. blankt avslag :D

J.T.
08-09-2010, 01:21
Og dette igjen utgrunner seg vel i mulighetene til vBulletin, uten at jeg skal si det for sikkert.

Men jeg regner med at det er dette som ligger bak og "stopper opp" fremdriften litt på denne delen :)

Dammed
08-09-2010, 01:27
"Mine innlegg" sånn som finnes på diskusjon.no hadde også kanskje vært kjekt. ikke det at det er så mange nye tråder hele tiden, men hvis muligheten ligger der så hadde det vært kjekt.

J.T.
08-09-2010, 01:36
Mine innlegg finner du på din profil, under fanen statistikk.
Der finner du alle dine innlegg, og alle dine tråder :)

GENEXXA
08-09-2010, 06:10
Tenker du på slik at du vil ha en oversikt på om det er kommet flere innlegg i tråder du har postet i?

neptyr
08-09-2010, 07:28
Det med å gjøre trådstarter til trådmoderator er et toegget sverd imo. Så ikke spesielt klar for den.
Å endre trådtittel er beskrevet annet sted på forumet.

melancool
08-09-2010, 12:25

Jeg tror virkelig dette vil rydde opp i forumet. En annen ting er at folk som liker en relativt tøff tone i sine tråder kan ha det. Foreløping erdet ingen som har vært i mot dette forslaget. Er alle enige om at dette er et bra forslag ?

shammers
08-09-2010, 13:16
Jeg tror virkelig dette vil rydde opp i forumet. En annen ting er at folk som liker en relativt tøff tone i sine tråder kan ha det. Foreløping erdet ingen som har vært i mot dette forslaget. Er alle enige om at dette er et bra forslag ?
Hadde sikkert vært praktisk i salgs delen og på prosjekt trådene. Men er heller skeptisk til en sånn funksjon på resten av forumet

Dammed
08-09-2010, 15:39
Tenker du på slik at du vil ha en oversikt på om det er kommet flere innlegg i tråder du har postet i?
Jepp det er det jeg tenkte på. Det er veldig kjekt og jeg bruker det på andre forumer konstant. Lettere å følge med på tråder hvis man er ikke ofte på forumet, eller i forum kategorier hvor det kommer innlegg konstant, sånn at man slipper å lete frem dem trådene som er intr. F.eks. i prosjekt delen.

J.T.
08-09-2010, 16:01
Hurtiglenker øverst på forumet her -> Abonnementstråder.

Der finner du en oversikt over alle oppdaterte poster som du abonnerer på, og du abonnerer automatisk i tråder som du poster innlegg i.

Dammed
08-09-2010, 16:39
funker det ja. Man kan jo velge å ikke få varsling om det kommer nye innlegg.

GENEXXA
08-09-2010, 17:06
Se denne tråden Dammed: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=8790

Der finner du svaret du leter etter. Bruker det selv, og fungerer strålende.

GENEXXA
08-09-2010, 17:10
Vil tro at dette fungerer bra om man ikke kan oppfører seg, og får advarseler.
1.Gang 5/5 = 1 uke
2.Gang 5/5 = 1 mnd
3.Gang 5/5 = Banned.

BillyIdle
08-09-2010, 17:33
Vil tro at dette fungerer bra om man ikke kan oppfører seg, og får advarseler.
1.Gang 5/5 = 1 uke
2.Gang 5/5 = 1 mnd
3.Gang 5/5 = Banned.

Høres litt for heftig og firkantet ut. Steng ute etter skjønn. Noen dager per gang burde holde. Og er det noen som stadig må ut på "ferie", så er det grunn til å vurdere permanent utestengelse.

neptyr
08-09-2010, 18:55
Bilnaziforumet.

BillyIdle
08-09-2010, 19:03
Når ikke folk kan oppføre seg som voksne mennesker så må man ty til sånt. Har ikke noe med å være nazi å gjøre, det har med å holde forumet i en sånn forfatning at det ikke skremmer bort de som ønsker å henge på et forum. Har selv hatt admin-ansvar på annet forum, og vet hva som skjer om man ikke tar grep, for å si det sånn. Da kan det fort hende at .com-varianten det har vært snakket så mye om her i det siste blir et godt alternativ for mange...

neptyr
08-09-2010, 19:14
Problemet er at vi ikke vil bli som bilforumet...

Det var helt grusomt på slutten.

Stianuno
08-09-2010, 19:27
Jaja, man har da i det minste Bilstereoforumet.com om det skulle skjære seg her:ag:

Hvordan skal dette funke i praksis? er det hver enkelt medlem som gir meg en prikk hver gang jeg er storkjæfta?
Hvor går grensa? Kan man bruke ord som dust? Og hvis man er nordlæning er det vel greit å bruke ord som hæstkuk?

Og hvis man sier dust, har man da fått en dårlig oppdragelse eller er det noen som er litt for hårsåre?
Folk som jobber i mannsmiljøer er jo vant til slik, kanskje noe annet med de som jobber i kvinnemiljøer?

Hifonic
08-09-2010, 19:31
Nå må vi ikke overdrive disse "problemene"!
Dette forumet hadde som hensikt og ta over for bilstereodelen på BSF siden det forumet ble supernazi og helt håpløst styrt av moderatorene der. Og om jeg ikke husker helt feil ble det sagt at slik skulle det ikke bli på dette forumet. Vi er ikke så mange her at det skal være nødvendig og drive slik "styring" av voksne folk.

Det jeg har gjort til tider er å sende PM til folk som blir litt vel varme i trøya og slipper ut alt dritten gjennom tastaturet, og det har funket i de fleste tilfeller. Folk flest klarer faktisk å holde igjen og ta imot råd. Om de ikke gjør det kan man begynne å vurdere slike tiltak, men helt ærlig så mener jeg at det ikke skal være nødvendig på et såpass lite forum der alle i grunn skal dele samme interessen.

GENEXXA
08-09-2010, 19:39
Jeg kan godt leve med reglene som de er nå per dags dato.
Bare at de blir mer fulgt.

Jeg viste ikke at det var derfor forumet ble opprettet (se join dato). Og da skjønner jeg at dere "eldre" medlemmer stiller dere mer kritisk til mer "nazi regler" :P

Men en ting jeg ikke liker, er nedrakking eller mobbing på forumet. Og jeg ønsker en full stopper på det. Vi er alle her voksne, og kan oppføre oss som det.

shammers
08-09-2010, 19:49
må si meg enig i at jeg ikke liker utviklingen dette peker mot, det som er det deilige med dette forumet at det er friheten. Å det bør gå ann å beholde den.
greit at temperaturen kan bli litt høy i enkelte diskusjoner, men da bør det holde at noen kommer inn å sier i fra i tråden at det er på tide å roe seg og eventuelt ta diskusjonen vidre på pm eller noe. Liker svært dårlig å få redigert innleggene mine, OT kan seff slettes.
5/5 advarsler så er det lufte tur, ja vel, men hvor skal grensen gå? eller er det kun synsing, dagsform og trynefaktor som gjelder?

Dammed
08-09-2010, 22:18
Jaja, man har da i det minste Bilstereoforumet.com om det skulle skjære seg her:ag:

Hvordan skal dette funke i praksis? er det hver enkelt medlem som gir meg en prikk hver gang jeg er storkjæfta?
Hvor går grensa? Kan man bruke ord som dust? Og hvis man er nordlæning er det vel greit å bruke ord som hæstkuk?

Og hvis man sier dust, har man da fått en dårlig oppdragelse eller er det noen som er litt for hårsåre?
Folk som jobber i mannsmiljøer er jo vant til slik, kanskje noe annet med de som jobber i kvinnemiljøer?

Grensa er veldig lav visst. Påpekte litt friskt at TS ikke ga nok info og deretter fikk jeg en prikk. Selv om jeg forklarte i samme innlegget hvilken info vi trenger. Kalte ikke TS for en idiot eller noe, men men.

Så ja, dette kan bli veldig Nazi hvis folk bruker det slik.

edit:

hvor langt tau trenger jeg for å løfte en piano inn i et hus?

Er ca et like bra spørsmål.

J.T.
08-09-2010, 22:42
Dammed: i ditt tilfelle var det hvordan du fremstilte spørsmålene på, du kunne fått mye mer ut av TS om du hadde omformulert deg.

Men ja, jeg vil nødig ha et system hvor folk får prikker og blir kastet ut deretter.
Jeg er mer enig med Hifonic, at en PM til de brukerne det måtte gjelde, holder i massevis.

Jeg har selv sendt PM, har og sett enkelte kranglefanter som bare må ut herfra også, men der har vi vært tolerante.
Verken jeg eller noen andre moderatorer ønsker å være nazi, men som noen påpeker, det blir en kule varmt her til tider.
Og det må jo noen sette en stopper for.

Neptyr laget denne posten slik at dere BRUKERE kan være med på å dra forumet tilbake, slik DERE vil ha det, og det må vel være positivt? :)

Dammed
08-09-2010, 22:55
Absolutt, jeg kunne skrevet det annerledes, men jeg syns ikke det var verdt å redigere posten min og gi meg en prikk. Det blir litt for nazi syns jeg, det må være vel være lov å sette ting litt på spissen på forumet uten at det blir endret?

Altså jeg er absolutt enig at man skal holde en høflig tone på forumet. Men for å være helt ærlig så var ikke det uhøflig etter min mening. Kvass uttalelse ja, men uhøflig nei.

Absolutt, kudos til denne posten. Så lenge det blir utført noe med tiden, så er slike poster som denne bare positivt. :)

J.T.
08-09-2010, 22:59
Den prikken har jeg ikke fått med meg, og jeg har heller ikke tenkt å la deg få noen.
Du irettesetter deg jo etter det vi sier, så jeg ser ikke noe prikk-grunnlag.

Og ja, du er ikke den første som får slike poster redigert av meg, og heller ikke den siste.
Forskjell på å sette ting på spissen, og å skrive det slik at folk skjønner at du rakker ned :)

airbase
09-09-2010, 01:20
Har ikke lest hele, men - som nevnt tidligere: mulighet for å slette innlegg i egne tråder bør være til stede. Spesielt under "Prosjekt" seksjonen.

neptyr
09-09-2010, 08:23
Har ikke lest hele, men - som nevnt tidligere: mulighet for å slette innlegg i egne tråder bør være til stede. Spesielt under "Prosjekt" seksjonen.

Ok, bare for å legge den diskusjonen død.

AT FOLK FÅR MODERERE EGNE TRÅDER SKJER IKKE!

Det blir alt for fort at folk sletter i hytt og pine om de ikke tåler hva som blir svart eller lignende. Er det noe trådstarter føler er et problem, så får han ta kontakt med moderator/rapportere posten sin, så skal heller moderator(ene) gripe inn.

Det med å endre trådtittel osv skal vi heller se på igjen når jeg er ferdig med mitt nåværende prosjekt. Jeg har diverse planer.

neptyr
09-09-2010, 08:27
Og angående prosjekt, så har jeg litt lyst til å kopiere HW.no sin måte å gjøre det på.

En prosjekttråd, en kommenteringstråd.

GENEXXA
09-09-2010, 09:45
Og angående prosjekt, så har jeg litt lyst til å kopiere HW.no sin måte å gjøre det på.

En prosjekttråd, en kommenteringstråd.

Er atm på jobb, og kom til og tenke på det samme. Du tok "orda utav munn på meg".
Tenkte noe ala SMD forumet, der brukern selv kan velge om de vil ha det sånn.

Noen innspill fra dere brukere?

Erik André
09-09-2010, 10:22
Nå må vi ikke overdrive disse "problemene"!
Dette forumet hadde som hensikt og ta over for bilstereodelen på BSF siden det forumet ble supernazi og helt håpløst styrt av moderatorene der. Og om jeg ikke husker helt feil ble det sagt at slik skulle det ikke bli på dette forumet. Vi er ikke så mange her at det skal være nødvendig og drive slik "styring" av voksne folk.

Det jeg har gjort til tider er å sende PM til folk som blir litt vel varme i trøya og slipper ut alt dritten gjennom tastaturet, og det har funket i de fleste tilfeller. Folk flest klarer faktisk å holde igjen og ta imot råd. Om de ikke gjør det kan man begynne å vurdere slike tiltak, men helt ærlig så mener jeg at det ikke skal være nødvendig på et såpass lite forum der alle i grunn skal dele samme interessen.

WORD

Jeg kan godt leve med reglene som de er nå per dags dato.
Bare at de blir mer fulgt.

Jeg viste ikke at det var derfor forumet ble opprettet (se join dato). Og da skjønner jeg at dere "eldre" medlemmer stiller dere mer kritisk til mer "nazi regler" :P

Men en ting jeg ikke liker, er nedrakking eller mobbing på forumet. Og jeg ønsker en full stopper på det. Vi er alle her voksne, og kan oppføre oss som det.

Kanskje på tide voksne mennesker ikke er like hårsåre som barn da, Vet ikke hvor "beskyttet" du lever, men her jeg kommer fra er litt spydigheter og sarkasme en liten piff i hverdagen.

Hvis jeg må slutte å skrive som jeg gjør når noen skriver ting om bilstereo som er feil med gjentagene følgefeil så slutter jeg å si at folk skriver feil. Hvorfor skal jeg gidde å sitte å skrive en masse rettelser av folk som bare sitter å skriver piss. Hvis du slenger på en spydig kommentar eller litt sarkasme så kan det vel faktisk hende fyren tenker seg om før han skriver et nytt bullshit svar

Skal jeg da risikere å få en prikk da lissom så han som sitter å skriver bullshit fortsetter og ingen tør å rette på han??

Mobbing? Jeg er nok ikke aktiv nok til å ha fått med meg alt, men jeg har ikke sett noe som helst som kan minne om mobbing.. en "dust" kommentar i ny og ne er ikke mobbing. Men igjen, hvis et voksent menneske lar seg mobbe via et forum så har han et problem, ikke bare på forumet. Mener nå jeg da!

Tufte
09-09-2010, 10:43
Ok, bare for å legge den diskusjonen død.

AT FOLK FÅR MODERERE EGNE TRÅDER SKJER IKKE!

Det blir alt for fort at folk sletter i hytt og pine om de ikke tåler hva som blir svart eller lignende. Er det noe trådstarter føler er et problem, så får han ta kontakt med moderator/rapportere posten sin, så skal heller moderator(ene) gripe inn.

Det med å endre trådtittel osv skal vi heller se på igjen når jeg er ferdig med mitt nåværende prosjekt. Jeg har diverse planer.

Å slette en salgstråd kunne vært åpent for medlemmene?

Kunne vært med å lette jobben til dere:)

neptyr
09-09-2010, 10:48
Å slette en salgstråd kunne vært åpent for medlemmene?

Kunne vært med å lette jobben til dere:)

Det er ikke så dumt forslag :)

shammers
09-09-2010, 12:46
WORD

Kanskje på tide voksne mennesker ikke er like hårsåre som barn da, Vet ikke hvor "beskyttet" du lever, men her jeg kommer fra er litt spydigheter og sarkasme en liten piff i hverdagen.

Hvis jeg må slutte å skrive som jeg gjør når noen skriver ting om bilstereo som er feil med gjentagene følgefeil så slutter jeg å si at folk skriver feil. Hvorfor skal jeg gidde å sitte å skrive en masse rettelser av folk som bare sitter å skriver piss. Hvis du slenger på en spydig kommentar eller litt sarkasme så kan det vel faktisk hende fyren tenker seg om før han skriver et nytt bullshit svar

Skal jeg da risikere å få en prikk da lissom så han som sitter å skriver bullshit fortsetter og ingen tør å rette på han??

Mobbing? Jeg er nok ikke aktiv nok til å ha fått med meg alt, men jeg har ikke sett noe som helst som kan minne om mobbing.. en "dust" kommentar i ny og ne er ikke mobbing. Men igjen, hvis et voksent menneske lar seg mobbe via et forum så har han et problem, ikke bare på forumet. Mener nå jeg da!

Må si meg enig i mye av dette.

Det man bør skille på er de som kommer med helt på trynet påstander og de som kommer med "dumme" spørsmål. Finnes ikke dumme spørsmål bare dumme svar har jeg hørt, selv om det er lov å prøve å tenke litt selv også.
Selvølgelig må man kunne irettesette selv utnevnte verdensmestere som sitter å lirer av seg bullshit,
men å begynne å hakke løs på en usikker nybegynner fordi han stiller spørsmål om ting som litt mer erfarne tar forgitt, eller kommer med mangelfull info når han spør om råd blir for dumt (har sett litt formange eksempler av dette i det siste)

Det må vel også kunne være slik at at det er greit med litt temperatur i noen diskusjoner så lenge de holder seg saklige og on topic?

Noobdelux
09-09-2010, 13:25

Det man bør skille på er de som kommer med helt på trynet påstander og de som kommer med "dumme" spørsmål. Finnes ikke dumme spørsmål bare dumme svar har jeg hørt, selv om det er lov å prøve å tenke litt selv også.
Selvølgelig må man kunne irettesette selv utnevnte verdensmestere som sitter å lirer av seg bullshit,
men å begynne å hakke løs på en usikker nybegynner fordi han stiller spørsmål om ting som litt mer erfarne tar forgitt, eller kommer med mangelfull info når han spør om råd blir for dumt (har sett litt formange eksempler av dette i det siste)

Det må vel også kunne være slik at at det er greit med litt temperatur i noen diskusjoner så lenge de holder seg saklige og on topic?

Helt enig...

GENEXXA
09-09-2010, 16:19

Var det jeg tenkte på da jeg skrev mitt tidligere innlegg. Kunne har formulert meg anderledes ja, ser det nå.

Og Erik, jeg er ikke veldig hårsår. Og jeg tenkte ikke på meg selv når jeg skrev det. Skrev det som generelt sett. For og si det sånn, jeg jobber kun med folk som liker og spøke og jåsse. Og det går mye i nord-norsk bannskap på jobben. Så er veldig vant med sånt.
Og jeg ser at det er noe nedrakking ute og går av og til. Som kan føre til mobbing om det går på samme person (snakker nå generelt sett om du ikke forstår) hele tiden, alt etter hva mottaker ser på saken.
F.eks en som har vært mobbet igjennom hele skole livet sitt, tar seg fortere nær av ting enn de andre. Noe og tenke på.

Men og kalle noen dust eller og være sarkastisk ser jeg ikke på noe og bry seg om. Tenker med på slike ting der man går skikkelig inn for og rakke ned på noen. Skjer heldigvis ikke mye, men har sett det før (Få tilfeller jeg har observert før moderator tiden min).
Kalles vell så fint som Person angrep?

Og det prikk systemt skrev jeg i tidligere post (kanskje ikke tydlig nok?), at jeg går fra den tanken/idèen. Lar den saken ligge.

Vil ikke skape noe stor diskusjon rundt dette. Så om det er noe du finner defust, send PM :) :bd:

Erik André
09-09-2010, 17:39
V

Og Erik, jeg er ikke veldig hårsår. Og jeg tenkte ikke på meg selv når jeg skrev det. Skrev det som generelt sett.
Jeg tenkte heller ikke på deg, du skrev så fint at vi ALLE var voksne. Så det var ikke rettet mot deg på noen måte

TheCharger
09-09-2010, 21:38
Ser det nå at et prikk/banne system kan fort bli vrident og skape mye ny diskusjon. Men om det ikke nytter å irettesette regelbrudd som skjer gang på gang skulle det kanskje fått følger på en eller annen måte.

J.T.
09-09-2010, 23:14
Er det noen som ikke irettesetter seg det vi moderatore sier til de, gang på gang, og det utvikler seg til et problem, så forsvinner de ganske fort på forumet :)

Vi har klart oss uten prikksystem så langt, og vi klarer oss nok videre også :)