Announcement

Collapse
No announcement yet.

Takk for sesongen 2010?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Takk for sesongen 2010?

    Da er Rudskogen, som da er siste konk. på terminlisten over!
    Ser Bodø står som TBA, men det har den gjort like lenge som Tønsberg treffet i Mai har stått som nyhet på lydtrykk.no så regner med at dette ikke kommer til å bli aktuelt for min del uansett.
    Har forsåvidt kun vært med på 1 Konk. dette året å det var på våler.
    Grunnen til dette er vell egentlig at jeg nekter å delta på en gatebil konk. på rudskogen en gang til. fikk litt nok av Rudskogen da jeg var der for 2 år siden.
    For det første så er det sykt trangt der å man blir liksom ikke akkurat prioritert om man er dbdrag deltaker.
    For det andre så er det sykt dyrt å reise dit da man må betale for drivstoff, bilett for konkbil, bilett for trekkbil(om du har konk. bilen på henger) , bilett for deltaker og påmeldingsgebyr for å delta på konkurransen. (dette gjelder alle gatebil konk.) Vi regnet på det å fant ut at det faktisk hadde vært billigere for oss å arrangert en 2 dagers konk. i garasjen vår med en sertifisert dommer en å reise på Rudskogen.
    Var også litt innom oppdateringen av lydtrykk.no siden over her å vil si at jeg er ikke direkte imponert på dette feltet. Spesielt da det står at dem oppdaterer siden stadig. tror kanskje ikke det hadde kostet mer en 15 minutter pr dag (maks) å fått ut litt nyttig informasjon så man faktisk hadde orket å gått inn på siden med jevne mellomrom og sjekket etter nyheter.
    Veit ikke helt hva jeg synes om den retningen DB Drag Norge har blitt styrt dette året. Skjønner at da en ny person overtar noe så er det litt innkjøringstid med diverse problemer og ting som må løses, men i denne perioden vil jeg jo mene at det er viktig å informere deltagerene om hva som skjer på den fronten ettersom det faktisk koster en del penger å holde liv i disse bilene vi bruker. om ikke bare i kroner og øre så går det med utrolig mange timer.
    Ang. NM så har det helelr ikke kommet ut så mye info rundt dette så regner med at dette heller ikke blir noe av i 2010. Om det ikke bare blir bråbestemt en helg da som resulterer i at mange ikke kan komme osv. for at det er for lite info ute å gå om ting.
    WF ble vell fastsatt i rundt desember om jeg ikke husker feil, hvorfor ikke bare bestemme seg tidlig for NM også?
    For å delta på WF som noen kanskje hadde kunne tenkt seg for å oppleve det så hadde man måtte vært med å vunnet på samtlige konk. som har vært i Norge dette året å det er kanskje ikke gjennomførbart for noen.

    Så mitt foslag til DB Drag Norge er:

    Få ut infomasjon på sidene deres
    Prøv så godt som mulig å holde flere konk. rundtom i landet utenom gatebil
    Å generalt sett ta vare på deltakerene deres!


    Dette er min mening og kan diskuteres under saklige omstendigheter.

    Så med dette takker jeg for meg for sesongen 2010 og krysser alle fingra mine for at det faktisk blir konk. i Norge i 2011 sesongen.


    KFB
    TEAM RE-LOUD
    http://www.teamreloud.com

    Norwegian Champion 08

  • #2
    Grunnen til dette er vell egentlig at jeg nekter å delta på en gatebil konk. på rudskogen en gang til. fikk litt nok av Rudskogen da jeg var der for 2 år siden.
    Dette er jeg helt enig i, Rudskogen er en drittplass å arrangere konkurranser, og som jeg har sagt til andre, skal jeg fortsette med dB drag til neste år så blir det nok ikke konker på Rudskogen lenger.

    Vi regnet på det å fant ut at det faktisk hadde vært billigere for oss å arrangert en 2 dagers konk. i garasjen vår med en sertifisert dommer en å reise på Rudskogen.
    Det skulle jo ordnes en konk på Flisa, men hørte aldri noe mer angående det?


    Veit ikke helt hva jeg synes om den retningen DB Drag Norge har blitt styrt dette året. Skjønner at da en ny person overtar noe så er det litt innkjøringstid med diverse problemer og ting som må løses, men i denne perioden vil jeg jo mene at det er viktig å informere deltagerene om hva som skjer på den fronten ettersom det faktisk koster en del penger å holde liv i disse bilene vi bruker. om ikke bare i kroner og øre så går det med utrolig mange timer.
    Det har vel kostet meg ganske mange kroner også, og nå sponsorene ikke gidder å komme med midler vil jeg si at jeg har strukket meg SVÆRT langt da alle utgifter i år (bortsett fra 1) har vært finansiert av min egen lønning som elektriker.


    Ang. NM så har det helelr ikke kommet ut så mye info rundt dette så regner med at dette heller ikke blir noe av i 2010. Om det ikke bare blir bråbestemt en helg da som resulterer i at mange ikke kan komme osv. for at det er for lite info ute å gå om ting.
    Det kan brått ende uten noe NM i år.

    WF ble vell fastsatt i rundt desember om jeg ikke husker feil, hvorfor ikke bare bestemme seg tidlig for NM også?
    Hadde vi hatt sponsorer så kuinne vi bestemt det for lenge siden ja.



    Så mitt foslag til DB Drag Norge er:

    Få ut infomasjon på sidene deres
    Prøv så godt som mulig å holde flere konk. rundtom i landet utenom gatebil
    Å generalt sett ta vare på deltakerene deres!
    Igjen, med sponsorer så kunne jeg nok gjort mye mer, men det er vel ca ingen som har klart å hoste opp noe som helst, selv om flere har sagt at de skal sponse, enten direkte til meg eller via deltakere som har mast, men ingen av de har gjort noe med det, og de har ingen unnskyldninger for de har alle fått informasjon opp til flere ganger.

    Det er mulig at det blir en helt annen løsning neste år, så får vi se.

    Comment


    • #3
      Hei Nils.
      Fint å se at det kom et svar på dette...
      Men hvis du har mangler på penger inn , hvorfor har du da ikke sendt ut giro på medlemmskapet jeg og stinus bestillte på våler ????

      Hadde det kommet , vet jeg at du hadde hatt MINST 4 aktive til som hadde konkurerert og da hadde det også blitt flere av "oss" som hadde hengt seg på....
      Å flere aktive medlemskap hadde resultert i mere penger...
      flere aktive, hadde resultert i flere på hver konk. som hadde betalt pr konk...(enda mere penger inn...eller mindre penger ut fra egen lomme iallefall :P )
      Flere aktive hadde resultert i mere oppmerksomhet fra sponsorer...som da igjen hadde SETT en grunn til å sponse dbdrag igjen...

      Jeg kan skjønne at det ikke kommer inn sponsorpenger da det er 4-8 stk pr konk , ikke blir det "reklamert" noe på noe forum og oppå der er hjemmesida dårlig oppdatert......
      En sponsor ser kanskje litt på hva som skjer , og da det ikke skjer noe , så skjer det ikkeno fra dem heller....

      Dette er ikke ment som kritikk fra meg , men ser du saken fra "denne" siden så er det mulig du er enig...
      TEAM RE-LOUD
      Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
      2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

      Comment


      • #4
        Enig i masse av dette her ja....

        Men vi må vel få til en nm finale da i det minste......
        sigpicAut forhandler av dynaBel,DIGITAL DESIGNS,pioneer,alpine,peerless,lotus seas, focal, Ground ZERO , Rockford Fosgate. Cadence mm
        Web :www.ulvundsbilstereo.no
        Mvh Jonny Ulvund, eier av ulvund's bilstereo

        Comment


        • #5
          Nå har det seg slik at medlemskontigenter og deltakerkontigenter bare er ett piss i havet for å holde dbdrag gående pr dags dato. (Til neste år ser det vel og merke helt annerledes ut)

          Og jeg ser jo at alle vil ha det slik som før, men ingen vil betale kostnaden, og da blir det slik det er nå.

          Jeg skulle ønske jeg kunne dratt rundt på alt av arrangementer å holdt konkurranser, men det går ikke.

          Comment


          • #6
            Syns Nils Petter skal ha cred for å ta på seg den jobben der i det hele tatt. Hadde ikke vært meg, for å si det sånn...

            Norge er langstrakt, "alt" er dyrt, og ingen vil betale (mye) for noe... med mindre det er spesielle statusprodukter, så klart. Da blar folk opp latterlig mye for latterlige ting. Men det er en annen diskusjon. :P

            Når det er sagt, så er min mening at måleutstyret burde vært billigere for arrangører, og prisen for å delta i en konkurranse vært et par-tre hundre kroner. Med billigere utstyr for å arrangere, hadde det sikkert blitt flere konkurranser rundt på diverse treff av forskjellig art, og sikkert flere deltagere. Så kunne kanskje Nils Petter satt som en forutsetning at en viss % av alle pengene som kom inn i form av deltagere, gikk tilbake til ham/organisasjonen, for å forsvare lavere priser på utstyret.

            Sånn jeg ser det, er prisene på alt arrangørutstyret såpass høyt at det ikke kan tjenes inn i løpet av rimelig tid. Og da tror jeg vel ikke det er folk som står i kø for å arrangere konkurranser heller...

            Comment


            • #7
              Er litt enig med Miniboom her Istedenfor at dette skal bli en sutretråd bør folk heller tenke på hva som kan gjøres for å få flere deltakere og skape ett større miljø. Selv tror jeg kanskje veien å gå er å ha en ganske høy årskontigent og heller lavere deltager kontigent. Dette sikrer organisasjon en viss inntekt og folk føler seg kanskje mere forpliktet til å være med siden de tross alt har betalt så mye for å være medlem.
              Beløpet er jeg ikke sikker på.
              Videre tror jeg man må få laget ett opplegg som kan presenteres for å få sponsorer og hva de får igjen for å være med å sponse. Her trenger det ikke nødvendigvis være bare bilstereo men alt som er relatert til bil.
              Tillstelninger som Rudskogen har blitt så stort og koster vel kanskje så mye for plass der inne at det bør unngås? Dette har jeg som sagt ikke snøring på.
              Dette var mine tanker rundt dette så får folk tenke og husk ingen forslag/tanker er for dumme

              Jeg skjønner og at ikke dette kan holde på hvis sjefen (Nils Petter i dette tilfellet) skal ta penger av privaten for å få dette til å gå rundt.
              Da er vel alternativet at ikke det blir noe DB drag her i landet.

              Hvis dette bør flyttes til en egen tråd overlater jeg det til moderatorene
              Last edited by Judys Bilstereo; 19-09-2010, 12:27.
              Ole Petter Holelien
              Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
              Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
              Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

              Comment


              • #8
                En annen mulighet for og få folk til og betale medlemskontigenten er kansje å premiere de som har betalt medlemskontigenten.

                eks. en med medlemskontigent betalt betaler 100 eller 200 pr konkuranse i deltageravgift, mens en som ikke har betalt melemsavgift betaler 300 i deltageravgift.

                En annen mulighet er og utdanne flere dommere. Da kan jo de holde konkuranser i nærområdet sitt.
                En termlab koster litt men det det tar ikke lang tid og tjene inn den igjen vist man er litt ivrig og holder noen konkuranser. På en annen side er det vel flere av de som er med som har en termlab og bare mangler en dommer lisens.

                En annen ting hvor langt er folk villige til og kjøre for og være med på en konkuranse?
                Alle konkuranser kan jo ikke være i umiddelbar nærhet.

                Personlig kjører jeg mye for og være med på konkuranser. Og ja det koster og kjøre rundt med bil og henger men det mener jeg det verdt for og treffe hyggelige folk med samme interesse.

                Comment


                • #9
                  Har ikke tid til å svare på dinne quoter nå Nils petter.


                  Men vil bare si at dette var ikke ment som en sutretråd fra min side, men kun for å få frem min opplevelse og mening om 2010 sesongen å da tenkte jeg at jeg skrev det her istedet for å sende det som mail. for da er det mulig å diskutere frem løsninger og andre kan komme med sine synspunkter.

                  So no hard feelings!


                  KFB
                  TEAM RE-LOUD
                  http://www.teamreloud.com

                  Norwegian Champion 08

                  Comment

                  Working...
                  X