Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mobil til Bilstereo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mobil til Bilstereo

    Hei er ny på forumet her og har et par spørsmål:

    Hva trenger jeg for å koble min HTC HD2 til bilstereoen i min Golf?
    Har funnet holder til telefonen, men er det enklest med bluetooth eller direkte wire kobling?
    Har http://www.bluespot.co.uk/car-audio....cd33-car-radio i bilen.


    Takk op forhånd for alle svar

    //Espen
    Last edited by Moeraa; 12-12-2010, 13:57.

  • #2
    For å kunne hjelpe deg så er vi nødt til å vite hva slags spiller du har;-)
    2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

    Comment


    • #3
      Jeg har koblet en 3.5 jackplugg fra AUX inngangen på spilleren og kobler HTC HD2 til andre enden.
      Det er det enkleste og det som gir best lyd.

      Gjør det i min bil.
      Andreas Henriksen
      Citroën C4 2006
      Pioneer ODR, Mcintosh og B2

      Comment


      • #4
        opdaterete den med hvilken spiller jeg har.

        Så en standar 3,5 til 3,5 jack kabel.

        Hvor finner jeg denne ingangen og hvor ville en eventuel

        http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bi...ktiv-woofer-8/

        Kobles til?

        takk for alle svar og all hjelp.

        //Espen
        Last edited by Moeraa; 12-12-2010, 14:06.

        Comment


        • #5
          Har du lest manualen? Kan hende det står der

          Subwooferen kobler du til spiller, ikke mobilen
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment


          • #6
            Har ikke manualen ettersom jeg kjøpte bilen brukt men finner den sikkert på nettet :P

            Viste at wooferen ikke skulle til mobilen, men var litt usikker på om det bare vart rett i spilleren eller om den må ha ekster strøm fra batteriet eller lignende.
            Burde jeg enevtuelt ha en kasse til wofferen eller en eller annen form for holder på den?

            Comment


            • #7
              Den må ha strøm fra batteri, men lydsignal fra spiller Google is your friend når du søker etter manualer
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #8
                Er det mye arbeid med å kable fra batteriet til wofferen for så til anlegget? har aldri gjort det før.

                Comment


                • #9
                  Det spørs helt på bil det, og hvor tykk kabel man gidder å legge. Hvis du ikke har gjort dette før kan du kanskje få noen som har gjort det før til å gjøre det for deg, evt sammen med deg?
                  Mvh Tony
                  - The only road to take is perfection itself

                  Comment


                  • #10
                    Aldri jort det og er en golf GL 1997 model. Vet ikke om noen som kan dette egentlig men kan jo høre rundt

                    Må jeg ha en eller annen holder for wofferen hvis jeg har den i bagasjerommet? eller en kasse av et eller annet slag?

                    Comment


                    • #11
                      Du trenger ikke holder, men noe å støtte den at den ikke sklir rundt i bagasen. JEg hadde annbefalt deg heller noe annet enn den 8 " fra biltema, jeg tviler at man får noe bra lyd ut av den sonosubben

                      edit:

                      angående htc hd2 en så håper jeg du har oppgradert den til nyeste firmware og kjører en custom rom ? med radio 2.15 hvis ikke så sjekk det ut på xda-developers.com

                      du trenger minijack kabel , hvis cd spilleren din støtter det seff, hvis det ikke funker og hvis du har usb forann så kjører du usb kabel fra htc hd2 til spilleren og velger " diskstasjon " så får du alle mp3ene og mobilen da funker som en usb minnekort sånt at du kan kjøre alle mp3trene fra mobilen Funker hvertfall på kameraten min sin cd spiller en sony et eller annet med usb inngang forann
                      Last edited by m4sta; 12-12-2010, 19:05.

                      Comment


                      • #12
                        takker for svar drit i den subbern for nå skaffer meg noe sikkelig fant jeg ut, all kabling er jort nå, mangler jeg bare å få ut "spileren" slik at jeg kan koble jacken til. skal update nå ;D

                        Custom rom ? explain? ;D

                        Comment


                        • #13
                          sorry for dobbel post, fant ut at jeg har masse ut daterete stuff på mobilen, noen ide hvordan jeg kan opdatere?

                          Og er alt det nødvendig for spotify i bilen via mobilen?
                          Last edited by Moeraa; 16-12-2010, 22:21.

                          Comment


                          • #14
                            Bruk AUX, sparer telefonen for mye strøm
                            for å bruke spotify må du ha en telefon som støtter det, AUX kabel (cdspilleren din må ha aux inngang), og spotify premium...

                            Comment

                            Working...
                            X