Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpine PXA-H701 spørsmål..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alpine PXA-H701 spørsmål..

    Jeg skal kjøpe meg en Alpine PXA dsp og skal oppgradere til en bedre spiller.
    Er ai-net kabelen kun til styring av dsp-enheten, eller fungerer den som digital signalkabel også? Leste dette et sted, men vet ikke om det stemmer. Hvis ikke må jeg finne en billig optisk kabel.
    Hvilken spiller er den billigste og beste headuniten kombinert med dsp'en?
    Jeg vil ha en spiller med god sq, optisk utgang og helst styring av dsp-enheten.
    Iva-100r er den billigste med skjerm, eller så er jo dva-9861 et alternativ. Noen ideer og tanker om disse eller andre spillere?
    Prosjekt SQ Audi A3

  • #2
    Originally posted by hc_tk View Post
    Jeg skal kjøpe meg en Alpine PXA dsp og skal oppgradere til en bedre spiller.
    Er ai-net kabelen kun til styring av dsp-enheten, eller fungerer den som digital signalkabel også? Leste dette et sted, men vet ikke om det stemmer. Hvis ikke må jeg finne en billig optisk kabel.
    Hvilken spiller er den billigste og beste headuniten kombinert med dsp'en?
    Jeg vil ha en spiller med god sq, optisk utgang og helst styring av dsp-enheten.
    Iva-100r er den billigste med skjerm, eller så er jo dva-9861 et alternativ. Noen ideer og tanker om disse eller andre spillere?
    dva-9860 har jeg og er veldig godt fornøyd med den. det er en dvd/cd/mp2 spiller som jeg bruker sammen med pxa-h701 boksen. den 9861 spilleren er den samme men med ipod styring itillegg. så om du ikke på død og liv vil ha spiller med skjerm, men ha mulighet til eventuelt koble til det i tillegg, så er det to gode kjøp, mener nå jeg da...
    Mvh
    Tufte's hotline

    Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

    Comment


    • #3
      du må ha en optisk kabel i tilegg til ai-nett kabelen,alpine bruker optisk kabel med tos-link kontakter i begge endene,så den kan kjøpes mange plasser,fks av monster kabel.
      "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

      Comment


      • #4
        Vil ha ipod styring, noe alle de litt nyere alpine spillerne kan ha, men noen må ha den ipod-boksen. Det er vel noen flere ting 9861 har som 9860 mangler.
        De to som jeg tror passer meg best er iva100 eller 9861.
        iva310 blir i det dyreste laget, men skal ikke kjøpe i norge uansett. skal til amerika i sommer. Har en sjappe der jeg får god pris.. slipper frakt og moms også.
        Prosjekt SQ Audi A3

        Comment


        • #5
          bare pass på så de har dsp styring,så blir nok dette bra.....min favoritt til til 701 box,er iva-310...
          "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

          Comment


          • #6
            Originally posted by Jonny.B View Post
            bare pass på så de har dsp styring,så blir nok dette bra.....min favoritt til til 701 box,er iva-310...
            Men den er litt dyr. Er det stor forskjell på iva-310 og iva-100?
            Prosjekt SQ Audi A3

            Comment


            • #7
              sikkert ikke store forskjellen,så den funker vel godt..
              "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

              Comment


              • #8
                Originally posted by Jonny.B View Post
                bare pass på så de har dsp styring,så blir nok dette bra.....min favoritt til til 701 box,er iva-310...
                Hørte jeg DIN favoritt? Isåfall må det jo være bra..
                VW/Audi ende-tusi-ast!

                Comment

                Working...
                X