Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flink til å bygge bilstereo. Lyst til å tjene noen kroner?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flink til å bygge bilstereo. Lyst til å tjene noen kroner?

    Jeg har en E36 sedan som jeg har montert et lite anlegg i. Har blant annet Focal frontsett som jeg ikke får til å spille skikkelig bra. Bass/mellomtone elementet er 6,5". Kan tenke med at det er p.g.a de ikke har skikkelig tett kasse å spille i.

    Jeg har prøvd å montere de i sparkeplatene, og i døra, men det blei rett og slett tamt, uten noe som helst bass.

    Eneste muligheten jeg ser for meg nå er å lage en egen kasse eller noe sånt i mdf eller glassfiber for å tilpasse den nede ved sparkeplatene sånn at høyttaleren får en stor, fin og tett kasse å spille i.

    Er det noen her som er flinke på sånt, og har lyst til å ta på seg jobben med å lage noe til meg som funker bra?

  • #2
    Om det er noen som er flinke til sånt her? hmmm.. Ja, det er jo stort sett bare sånne folk her inne! Har du dempet døra di med matter? F.eks STP eller BrownBread? Hvilken forsterker bruker du? Hvilket frontsett er det? Hva har du gjort/modifisert fra før? Kjører du passivt, dvs med delefilter på hele frontsettet?
    VW/Audi ende-tusi-ast!

    Comment


    • #3
      Originally posted by Tommen View Post
      Ja, det er jo stort sett bare sånne folk her inne!
      Snakk for deg selv. I suck!

      Comment


      • #4
        det er jo endel firmaer representert her inne, så hvis du sier hvor i landet du bor, så kan jo kanskj noen hjelpe. da blir det strøkent og du vet at arbeidet er ordentlig utført.
        96mod 306Style All Show - No Go prosjekt
        Focal-DynaBel-Installbay-Pioneer
        tusen takk til kompiser for all hjelp. og forum mennesker som er hyggelige å hjelper meg!

        Comment


        • #5
          Originally posted by Tommen View Post
          Om det er noen som er flinke til sånt her? hmmm.. Ja, det er jo stort sett bare sånne folk her inne! Har du dempet døra di med matter? F.eks STP eller BrownBread? Hvilken forsterker bruker du? Hvilket frontsett er det? Hva har du gjort/modifisert fra før? Kjører du passivt, dvs med delefilter på hele frontsettet?
          Jeg har ikke prøvd å dempe døra med matter, men har vurdert det. Men det skal vel strengt tatt ikke være nødvendig for å få normal lyd ut av høyttalerene? Det er jo drøssevis med biler som har orginalt montert høyttalere i dørene som spiller bra uten ekstra demping. Men jeg får det bare ikke i min bil. Begynner å lure på om det kan være konstruksjonen til dørsidene og døra som gjør at ikke det er mulig å få det tett nok... Mener du at demping i døra utgjør så stor forskjell at det går fra nesten ingen bass til skikkelig bra bass? Har aldri prøvd dempematter før på noen som helst måte...

          Anyway... frontsettet er Focal 165KF, forsterkeren er Alpine MRV-F545 og subben er Alpine Type-R 12" i lukket kasse. Men glem det foreløpig, for nå vil jeg først og fremst prøve å få god lyd i frontsettet kun med forsterkeren uten sub og filter.
          Jeg vet ikke hvor kresen dere er på lyd, men det er utrolig stor forskjell på lyden hvis man får frontsettet til å spille godt i midbass området.

          Ja, alle koblinger er riktig. De går ikke i motfase. Alle koblinger er sjekket og byttet om og testet og lyttet til hundre ganger. Har en del erfaring med både hjemmestereo og bilstereo, så koblingene er ikke problemet. Jeg vet vel egentlig hva som må til, og det er en god kasse som passer til høyttalerne, men det er ikke like lett å få til i praksis.

          Holder til i Skien forresten...
          Last edited by Ronny M; 16-03-2007, 03:02.

          Comment


          • #6
            Hei.
            Kontakt han her.Bor i Fredrikstad Østfold riktignok,men er vel vært ett forsøk.
            www.nautiluz.net
            Per....
            Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
            Audison Music Expression
            http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
            http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

            Comment


            • #7
              Nå står det helt stille for meg hva gutta i Skien heter....

              var det bilstereoexperten eller noe ?

              Ellers så er det sikkert noen som har nummeret til Marius Ward Follevåg som kan BMW...

              Marius på Bad Ass Custom i Porsgrunn kan sikkert hjelpe : 35551920
              Mvh
              Lars Engen

              Comment


              • #8
                Ang lydforskjeller med og/eller uten demping skal jeg ikke uttale meg sååå veldig mye om, for har enda ikke fått testa midbassene mine i dørene etter jeg dempa de. MEN, har snakket med en rekke personer, Anders Fleischer, Pål Bryng, Lars Engen og mange flere, og alle de mener det er stor lydforskjell med og uten demping. Når man demper en stor overflate, vil lyden bli mer komprimert, og man slipper f.eks skrangling i dører og blekk overflater og all lyden som går "bort" i skrangling, og man vil få mer lyd INN i bilen's cupe. Men som sagt, jeg skal ikke uttale meg for mye om dette, da jeg ikke har testa med demping enda..Hadde forresten ikke noe annet enn en gammal Sony 5.25" Coax før jeg dempa dørene, så kan ikke fortelle deg forskjellen. Men kommer tilbake når jeg får testa om ca, tja, en mnd?
                VW/Audi ende-tusi-ast!

                Comment


                • #9
                  Som engen sier, bilstereoexperten. Ligger rett ved Elkjøp på Herkules i skien. Veldig koselige folk som har hjulpet meg noen ganger når jeg har stått fast i alle fall

                  Bad ass custom ligger ved funnmark i porsgrunn der du ser en turkis civik stå til salgs utafor bygget:P

                  Comment

                  Working...
                  X