Announcement

Collapse
No announcement yet.

muligheter for db drag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • muligheter for db drag?

    vel nå har ikke jeg noe monster stereo, men er jo mange som stiller med alt mulig piss, så jeg tenke hvorfor ikke prøve. men hvilken klasse er det som da vil egne seg til mitt stereo? har 2 stk 12 elementer, og ei monoblokk, prøvde og finne regler rundt dette, men sovna da jeg kom halvveis i bibelen, tenkte det heller kunne være en fordel å spørre dere og hvor finner jeg oversikt over Når det er slike konkuranser i mitt område?
    Power & Style

  • #2
    Originally posted by Turbo_Dos View Post
    vel nå har ikke jeg noe monster stereo, men er jo mange som stiller med alt mulig piss, så jeg tenke hvorfor ikke prøve. men hvilken klasse er det som da vil egne seg til mitt stereo? har 2 stk 12 elementer, og ei monoblokk, prøvde og finne regler rundt dette, men sovna da jeg kom halvveis i bibelen, tenkte det heller kunne være en fordel å spørre dere og hvor finner jeg oversikt over Når det er slike konkuranser i mitt område?
    Street B. eller hvis prisen på dette utstyret er til salgs for under 15000 kr, og klassen Mini Street 15 fortsetter neste sesong.
    Oversikt finnes på:
    http://www.dbdragracing.no
    Street A 151 dB
    NM 07 Champion
    Memphis Caraudio MOJO 4 KW
    Atomic APX 12"
    TEAM RE-LOUD
    DreamTm.no

    Comment


    • #3
      Originally posted by Turbo_Dos View Post
      vel nå har ikke jeg noe monster stereo, men er jo mange som stiller med alt mulig piss, så jeg tenke hvorfor ikke prøve. men hvilken klasse er det som da vil egne seg til mitt stereo? har 2 stk 12 elementer, og ei monoblokk, prøvde og finne regler rundt dette, men sovna da jeg kom halvveis i bibelen, tenkte det heller kunne være en fordel å spørre dere og hvor finner jeg oversikt over Når det er slike konkuranser i mitt område?
      Man kan vell konkurere med det meste i dB drag om man ønsker det Deltok selv med mitt stereoanlegg som var bygget for lydkvalitet/SQ, og kom på 4.plass i min klasse. Rimelig fornøyd ettersom det er bygget for SQ..Lykke til videre
      VW/Audi ende-tusi-ast!

      Comment


      • #4
        hehe, nå er det sjelden med mer enn 4 i hver klasse da så hehehe
        www.eirikaspaas.com

        Comment


        • #5
          man kan jo prøve både dB-drag og Bassrace, fordelen i Bassrace er jo at anleggets størrelse ikke har så mye å si, hvem som helst kan vinne.

          Comment


          • #6
            jeg kom på 6.plass med 1 12" og en monoblokk og alt justert og satt opp for sq.

            Comment


            • #7
              Originally posted by yosh_jt View Post
              Street B. eller hvis prisen på dette utstyret er til salgs for under 15000 kr, og klassen Mini Street 15 fortsetter neste sesong.
              Oversikt finnes på:
              http://www.dbdragracing.no

              Med i den prisen på under 15.000,- hva er det som blir lagt til grunne der? listepris eller akuratt den prisen jeg ga? prisene kan jeg variere noe fryktelig fra butikk til butikk, samt om du kjøper selv fra utlandet foreks.

              en annen ting, blir alt av utstyr regnet med? tenker da på Batteri,cd spiller, fronthøytalere, 6*9 høytalere,kabler? eller er det bare selve forsterkern(e) subwoofern(e) som blir medregna i denne prisen?

              og er det noen regler om hvor mange subwoofere, forsterkere du kan bruke?
              Power & Style

              Comment


              • #8
                listepris.. og er kun prisen på subber og forsterkere..

                men, stor sjangs for at den klassen forsvinner til neste år..
                www.eirikaspaas.com

                Comment


                • #9
                  Originally posted by klovnster View Post
                  listepris.. og er kun prisen på subber og forsterkere..

                  men, stor sjangs for at den klassen forsvinner til neste år..

                  og hvilken klasse(r) kommer da som blir aktuel for min del da evt?
                  Power & Style

                  Comment


                  • #10
                    street B
                    www.eirikaspaas.com

                    Comment


                    • #11
                      street b og bassrace
                      Mvh Thomas Holmedal

                      Comment


                      • #12
                        les for klasser her ... tatt fra dbdrag.no

                        Her kommer en liten kort oversikt over klassene i dB Drag Racing. Vi anbefaler ALLTID og lese reglene før du skal bygge en konkurranse bil, men med denne korte oversikten kan det være enkelt å skjønne de største forskjellene. Klassene under er de Norske standard klassene, for mer info om alle dB Drag Racing klasser, ber vi deg vennligst om å se i reglene.

                        Egne Norske klasser: (under oppdatering)

                        Power Wheels

                        Power Wheels er en klasse som er beregnet for EL lekebiler, altså lekebiler som går på strøm og som er beregnet for barn. Disse bilene blir bygget kraftig om og det blir blant annet laget ”tak” på de, og det blir selvfølgelig montert bilstereoutstyr inn, denne klassen er beregnet for ALLE, også de som konkurrerer i en annen klasse med en annen bil. Denne klassen er ikke en offisiell dB Drag Racing klasse.

                        Mini Street Show SPL

                        Mini Street Show SPL er en ren show klasse, her spilles det vanlig musikk, 30 sekunders GJENNOMSNITTSMÅLING og åpne fram dører er det som gjelder. Det er ingen begrensinger på utstyr eller på hvor mye bilen er ombygget, her kan ALT brukes.

                        Mini Street Rookie

                        Mini Street Rookie er en klasse som er beregnet på alle nybegynnere med standard gate biler og som ikke har deltatt i dB Drag Racing før.. Denne klassen er veldig lik Street klassene, men det er begrensinger på utstyret. Fri størrelse og fritt antall basshøyttalere, maks 1 forsterker og dette kan koste maks 10 000,- Spiller, signalprosessor og for eksempel kabler, regnes ikke inn i total prisen. Prisen som blir brukt til å regne ut dette er veil utsalgspris fra leverandør. Vi vet at flere leverandører har ”pakkepriser” på utstyr som er beregnet for denne klassen, og det kan være verdt å sjekke disse ut. (De tre beste på en finale, må sesongen etter delta i en annen klasse, for eksempel Street) Denne klassen er ikke en offisiell dB Drag Racing klasse.

                        Mini Street 15

                        TBA

                        Street klassene:

                        Street A

                        Street A er klassen for de som har en standard gatebil som ikke er modifisert innvendig. Begrensingen i Street A er følgende: 1 stk 12" basshøyttaler på maks 12” eller 2 stk basshøyttalere på maks 10” eller 3 stk basshøyttalere på 8". Man kan bruke maks 1 stk forsterker og denne skal kun tilkobles basshøyttaleren/e med maks 2 ledninger (1 stk + og 1 stk - kabel) Utgangseffekten er fri, men det er kun lov å bruke ett batteri, som skal ha en maks størrelse på 13110 cm3 (høyde x bredde x lengde (ekslusive batteriterminaler)) Maks 12 volt batterier med maksimum 14 volt spenning (spenningen måles med bilen avslått) Deltagere i denne klassen kan IKKE la bilen gå på tomgang under måling. Størrelsen på basskassen er forklart i reglene, men kort forklart er at basskassen skal være i bagasje rommet. Varebiler og nyttekjøretøy er også forbudt i Street.

                        Street B

                        Street B er klassen for de som har en standard gatebil som ikke er modifisert innvendig. Begrensingen i Street B er 1 stk basshøyttalere på maks 15” eller 2 stk basshøyttalere på maks 12” eller 3 stk basshøyttaler på maks 10” eller 4 stk basshøyttalere på maks 8". Man kan bruke maks 2 stk forsterker og disse skal kun tilkobles basshøyttaleren/e med maks 4 ledninger (2 stk + og 2 stk - kabel) Utgangseffekten er fri, men det er kun lov å bruke ett batteri, som skal ha en maks størrelse på 13110 cm3 (høyde x bredde x lengde (ekslusive batteriterminaler)) Maks 12 volt batterier med maksimum 14 volt spenning (spenningen måles med bilen avslått) Deltagere i denne klassen kan IKKE la bilen gå på tomgang under måling. Størrelsen på basskassen er forklart i reglene, men kort forklart er at basskassen skal være i bagasje rommet. Varebiler og nyttekjøretøy er også forbudt i Street.

                        Street C

                        Street C er klassen for de som har en standard gatebil som ikke er modifisert innvendig. Begrensingen i Street C er 1 stk basshøyttalere på maks 18” eller 2 stk basshøyttalere på maks 15” eller 4 stk basshøyttaler på maks 12” eller 6 stk basshøyttalere på maks 10" eller 8 stk basshøyttalere på maks 8".Man kan bruke maks 4 stk forsterker og disse skal kun tilkobles basshøyttaleren/e med maks 8 ledninger (4 stk + og 4 stk - kabel) Utgangseffekten er fri, men det er kun lov å bruke to batterier, som skal ha en maks størrelse på 13110 cm3 (høyde x bredde x lengde (ekslusive batteriterminaler)) per stk. Maks 12 volt batterier med maksimum 14 volt spenning (spenningen måles med bilen avslått) Deltagere i denne klassen kan IKKE la bilen gå på tomgang under måling.

                        Størrelsen på basskassen er forklart i reglene, men kort forklart er at basskassen skal være i bagasje rommet. Varebiler og nyttekjøretøy er også forbudt i Street.

                        Street Max klassene:

                        Street Max 1-2

                        Street Max klassene er i prinsipp en "mini Super Street klasse", dvs at her kan man bygge en Super Street bil til en langt rimeligere sum enn en SS 1+ bil. I Street Max 1-2 kan man bruke 1 eller 2 basshøyttalere i fri størrelse. Man kan kun bruke maks 2 forsterkere, med maks 4 ledninger (2 stk + og 2 stk - kabel) Utgangseffekten er fri, men det er kun lov å bruke ett batteri, som skal ha en maks størrelse på 13110 cm3 (høyde x bredde x lengde (ekslusive batteriterminaler)). Maks 12 volt batterier med maksimum 14 volt spenning (spenningen måles med bilen avslått) Deltagere i denne klassen kan IKKE la bilen gå på tomgang under måling.

                        Super Street klassene:

                        Super Street 1-2 Ingen vegger. (NW - No Walls)

                        Super Street 1-2 Ingen vegger, eller NW som i No Walls.
                        I SS 1-2 NW som vi kaller klassen så er det maks 2 basshøyttalere som kan være så store som du ønsker selv, det er også ingen begrensinger på antall forsterker og batterier. Begrensingen her er at basskassen må være bak B-stolpen og under det laveste punktet på toppen av framdøren, i praksis ”kan” man si at basskassen skal være under siderutene bak i bilen, men du kan altså trekke basskassen helt fram til seteryggen på framsetene. Bilen kan ikke modifiseres foran B-stolpen, men bak B-stolpen er det ”fritt frem”.

                        Super Street 1+

                        Fritt antall basshøyttalere, forsterkere og batterier. I SS 1+ så kan man sette opp en vegg der B-stolpen er som går helt opp i taket i bilen. Det vil si at man her får en vegg med basshøyttalere. Bilen kan ikke modifiseres foran B-stolpen, men bak B-stolpen er det ”fritt frem”. Legg merke til at denne klassen er litt anderledes oppdelt i original reglene.

                        Extreme klassene:

                        Extreme 1+

                        Extreme klassen er for de som har totalt ombygde biler, forskjellen mellom Super Street og Extreme er at i Extreme kan man bygge om å forsterke nesten som man vil foran B-stolpen også. Dette gjelder for eksempel, bytting av ruter, betong/stål/mdf i gulv, betong/stål/mdf i tak osv. Her er det få begrensinger, som feks at man må kunne sitte som i en vanlig bil, ha ett dashbord etc... I Extreme 1+ er det fritt antall basshøyttaler på fri størrelse. Fritt antall forsterkere og fritt antall batterier. Legg merke til at denne klassen er litt anderledes oppdelt i original reglene...

                        fra dbdrag.no
                        Mvh Thomas Holmedal

                        Comment

                        Working...
                        X