Vis full versjon : 1x12 portet kasse ønskes kjøpt
Så strøken som mulig. Helst i Molde og omegn :)
cossiemk1
25-05-2011, 21:37
Eh.... skal du bare ha kassa, uten element?? I så fall så må man vite hvilket element du skal ha inn der, portede kasser er nemlig ikke universale ;)
nollie1982
26-05-2011, 01:25
kan hande han bare skal slenge inn noe vettu! er ikke alle som "må" ha 100% kasse.. torshov selger vel noen kasser.. mener de får tak i fra bassworks.. og ei kasse er bedre enn ingenting! :)
cossiemk1
26-05-2011, 06:25
Hvis han "bare skal slenge inn noe" så kjøper han selvfølgelig en lukket kasse, så er han ihvertfall i nærheten av noe, hvis ikke så er det ikke sikkert at det blir "bedre enn ingenting".... Med mindre han er døv da ;)
kalosturbo
26-05-2011, 08:03
Hvis han "bare skal slenge inn noe" så kjøper han selvfølgelig en lukket kasse, så er han ihvertfall i nærheten av noe, hvis ikke så er det ikke sikkert at det blir "bedre enn ingenting".... Med mindre han er døv da ;)
Husk at majoriteten "slenger" ting inn i bilene sine, det skal trøkke og flytte luft når man hører på negerdunk og gla'-techno, og da ser ikke jeg noen grunn til at han ikke kan ha en portet kasse....Du får det nesten til å virke som om et element FYSISK ikke vil virke pga den portede kassa.....
cossiemk1
26-05-2011, 16:04
Ok, så det er sånn dere forstår det...
Det jeg skal frem til, er at en portet kasse fort kan låte ræva hvis den ikke er tunet til elementet som sitter der, mens en lukket kasse stort sett funker greit, uansett størrelse nesten. Så da vil jeg ANBEFALE at han skaffer seg en lukket kasse for best resultat, fremfor å kjøpe en portet kasse og mest sannsynlig få mye dårligere lyd. Eller rett og slett si hvilket element det er snakk om, så han kan få tips til riktig kasse med en gang ;)
Ps, dere får det til å høres ut som det blir tipp topp med en hvilken som helst portet kasse til hvilket som helst element, og det stemmer IKKE.
"Alle" forstår vel at det optimalt sett, ikke er mulig å kaste ting inn i en kasse og få det dritbra.. Men det funker. uansett. Det funker. Slik som trådstarter sier, han er på utkikk etter en kasse til 1x 12" som skal være portet. Hvor vanskelig kan det være å lage noe sånn ca gjennomsnittlig og selge det til han? :) Bør ikke være noen umulighet det.
I allefall, lykke til med kjøpet. :)
Er litt fersk innen sterobygging, selv om jeg har sansen for fin lyd :) Har nå skaffet meg lukket kasse.
kalosturbo
27-05-2011, 17:38
Ok, så det er sånn dere forstår det...
Det jeg skal frem til, er at en portet kasse fort kan låte ræva hvis den ikke er tunet til elementet som sitter der, mens en lukket kasse stort sett funker greit, uansett størrelse nesten. Så da vil jeg ANBEFALE at han skaffer seg en lukket kasse for best resultat, fremfor å kjøpe en portet kasse og mest sannsynlig få mye dårligere lyd. Eller rett og slett si hvilket element det er snakk om, så han kan få tips til riktig kasse med en gang ;)
Ps, dere får det til å høres ut som det blir tipp topp med en hvilken som helst portet kasse til hvilket som helst element, og det stemmer IKKE.
Hvem sier at dette IKKE stemmer??? Sitter du på fasiten angående hva slags bass JEG liker f.eks??
9 av 10, eller kanskje 99 av 100 mennesker som skal kjøpe basskasse for første gang kjøper en portet kasse fordi de opplever en portet kasse som "mest effektfull" (basert på erfaring)....
....og spør du deretter disse 9 eller 99 som har kjøpt denne portede kassa om hva de opplever som bra bass så svarer 95% av dem selvsagt "den som trøkker mest" (også basert på erfaring)....
....så det det koker ned til er at alle har forskjellige oppfatninger av hva vi hører, så kan ikke jeg, du eller noen andre si at "det du syntes og mener om portede kasser er feil" fordi en har ikke samme kriteriene og oppfatning av lyd som det jeg, du eller noen andre....
.... MEN er kjempeglad for at det ble en lukket kasse, for det er mye fornuft i det du sier Cossie, men du bare ordlegger deg så utrolig galt.....
petteraldo
29-05-2011, 14:31
tommel opp for kalosturbo
vBulletin® v3.8.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.