Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kamera til video snutter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kamera til video snutter

    Alle har vell merket at noen kamera'er tar opp lyd bedre enn andre.
    Tenker å kjøpe meg et nytt kamera. Skal på konsert og tenker å filme litt. det er som regel velldiig høy lyd på konserter..
    Men et kamera som klarer å ta opp bassen slik at ikke mikrofonen vrenger seg.
    Er det noen som har noen anbefalninger på kompakt kamera som tar opp god lyd ved høyt volum og bra kvalitet på videon ? takker for svar
    Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

  • #2
    Selv har jeg ett Canon XM 2 som fungerer veldig bra, det har egne volumhjul for de 2 innebygde mikrofonene, samt mulighet for å koble på ekstern mic. Men kameraet er jo ikke veldig kompakt akkurat.

    Så du må nok skaffe deg noe med justerbar mic. intern eller ekstern.
    www.lydtrykk.no
    Facebook

    Comment


    • #3
      XM 2 er jo et håndholdt video kamera noe som blir altfoooor svært

      Men tenkte meg mer et kompakt kamera som tar still bilder å film, men har per idag Canon Ixus 210is men av erfaring
      så skurrer mikrofonen ekstremt på noen lyd nivåer når bass slår inn. Film snutten blir nesten ødelagt av å se på det.
      Noen kamera telefoner er mye bedre på slikt desverre. men ikke av samme video kvalitet .

      Tenkte meg et kompakt kamera som er mer vennlig mot bassen.
      Er bare for å filme noen snutter fra "eksempel" konsert eller fra et anlegg man har....

      Er det noen som har noen kamera tips som er vennlig mot bassen uten at den skurrer episk mye fra mikrofonen?
      Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

      Comment


      • #4
        Det virker som disse kompakt kamera'ene med stereo mikrofon tar opp bedre lyd, Ser også at fler av dem har noe som heter
        Vindstøyreduksjon noe som sikkert er fordel når man skal filme stereo anlegg etc etc ! ?

        Panasonic Lumix DMC-TZ20EP-K har visst noe lignende.
        noen som vet om fler ? !
        Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

        Comment


        • #5
          Zoom Q3HD synes jeg fungerer aldeles fantastisk til slik bruk

          http://sound1.com/portal/asp/produkt...rodukt_ID=5385
          /////ALPINE Mobile media solutions
          Lotus by seas
          BR?X German car audio

          Comment


          • #6
            Hvilken prisklasse har du sett for deg?
            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

            Comment


            • #7
              Det ble nokk en Panasonic Lumix TZ20




              Ble veldig fornøyd med kameraet.
              Kameraet tåler bass uten noe problem i video opptak.
              Anbefales!
              eneste dumt er at de fleste kompakt kameraer som filmer i 1080P lagres i MTS filer så man må konvertere til avi eller lignende etter opptak for å få det til å spille og redigere på. litt dumt men sånn er det hehe.
              Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

              Comment


              • #8
                Litt sein men kan anbefale GoPro HD Cam!

                http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GoPro...Q5fAccessories


                en kompis fikk dette selv igår og har testa det , sugekoppen ble festa på siden av bilen og kjørte avgårde, vanntett og har 2 microphoner. (vanntett casing riktignok. følger med en casing som ikke er vanntett også, den skal gi bedre lyd under 100mph.)

                Filmer i 1080-960-720 og VGA mener jeg, 30 og 60 fps. kan ta stillbilder med timer osv osv. og det er veeldig lite!

                Ps: lader via Micro usb, kommer opp som ekstern harddisk på pc,kan åpne filmene direkte i VLC .


                Edit : du får også kjøpt tillegsutstyr til dette, en slik fancy "strap on" på hodet !

                http://www.lynvingen.org/Utstyrstester/Gopro1.jpg

                Anbefales!
                Last edited by Boyka; 10-07-2011, 22:33.
                Opel Corsa B Coupe

                Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

                Comment

                Working...
                X