Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kenwood Bilstereo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kenwood Bilstereo

    Hei !

    Jeg er nå snart 18 år og har en Mercedes 230e sedan.

    Jeg er veldig ''grønn'' på bilstereo, og har veldig bruk for hjelp. Ønsket mitt er å få brukbart med trøkk, uten at det blir for mye eller for lite.

    Så hva tror dere om dette? Vil forsterkeren funke bra sammen med di subbene?

    http://www.pixmania.com/no/no/348802...erker-kac.html

    http://www.pixmania.com/no/no/814887...3-usb-kdc.html

    http://www.pixmania.com/no/no/377743...kfc-w3012.html ( x 2 )


    Som dere kanskje skjønner så er det ikke noe minus at det er billig



  • #2
    Hvor i landet bor du?
    Jeg vil gått til en som driver med dette daglig og heller handlet der enn på Pixmania.. I grunn fordi du får bedre hjelp i en butikk om du skulle ha problemer, enn fra en nettbutikk.

    Når det er sagt, Kenwood har mye bra men jeg føler at de er litt tungdrevne. Vet ikke helt hvorfor, men jeg innbiller meg at Alpine har litt bedre elementer. Spillerne deres virker også hvert fall veldig solide og velbygde kontra mange andre.

    Min anbefaling til deg vil vel være og heller satse på en god 12" enn å kjøpe to dårligere. Det vil du nok få mer igjen for til slutt. Ofte kan du heller legge litt mer i en bedre 12" og litt mer i forsterkeren, enn det du får ut av en forsterker, som du egentlig bør legge mye i når du skal ha to tolvere, og to tolvere.

    Skal du bygge kasse selv? De elementene der er uten kasse såvidt jeg så.

    Vet ikke om dette var noe til svar, men prøv å oppsøk en som selger lyd til daglig, fortell han budsjettet ditt og litt om hva slags lyd du ønsker. Hvis du ikke har kjempestort budsjett, ikke la han lure deg til å kjøpe to "kjempebillige, gode" tolv tommere. Såvidt jeg har opplevd finnes det vel ikke bllig og godt produkt, da er du heldig i så tilfelle. Ofte kan du også komme bedre ut av det med brukt. Sjekk gjerne på kjøp og salg her om du vil finne noe bra du kan kjøpe billig.

    Eller så kommer det vel fort svar fra en av de mange forhandlerne som også er på dette forumet.

    edit: Skal du ikke ha noe nytt komponentsett i bilen? Det ville jeg anbefale, er nok lurere å legge penger i det først også subkasse. En god forsterker og ett godt komponentsett til foran i bilen (nei, du skal ikke ha noe lyd bak i bilen annet enn subben), gir ofte ett utrolig godt grunnlag og mye lyd for pengene. Kontra og ha en sub baki bilen og standard høytalere foran som du sprenger når du vil spille litt ekstra høyt en dag.. Lett å bli revet med..

    Eventuellt, så kan du slenge med hvor mye penger du har tilgjengelig så får du nok gode råd til produkter som du kan kjøpe.
    Last edited by SpikeMan; 23-06-2011, 20:43.
    Mvh Michael
    ---------
    Volvo V40 Prosjekt

    Comment


    • #3


      (x2)?
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

      Comment

      Working...
      X