Vis full versjon : tips til db drag for newbies
saab9000
28-06-2011, 22:51
Hei. Tenkte jeg skulle teste anlegget på flisa til helga, har noen noen tips å komme med til en nybegynner:p
Mvh
saab9000
29-06-2011, 16:25
de er jo litt av meninga da:P hadde ikke giddi å møtt opp hvis de ikke var de:P
Du bør jo først og fremst utdype litt hva du vil ha tips om da.. :)
Eller gjør som meg, reis på treffet, test anlegget, og få tips etterpå, mye lettere :)
Da har du jo sikkert mange spørsmål, samtidig som dommere og andre erfarne kan komme med ris/ros/tips til deg :)
Som J.T sier, så er det greiest å bare møte opp egentlig. Tips før du møter opp kan være å sjekke at batteriet(ene) er ladet skikkelig, at kassa sitter fast(ikke beveger seg rundt når du spiller i det minste), at du har med fjernkontroll til cd spilleren og helst ekstra batterier til denne pluss ekstra sikringer. Tips til hvordan du kan få bilen til å spille høyere osv får du som regel masse av på konk'en hvis du spør noen av de mer erfarne der. :)
Kanskje litt feil tråd og poste i. men hvis en demper med 4mm biten matter og splen i dører og tak hvis jeg holder meg på si treet c eller b. vil jeg hoppe opp i klassen pga splen? Eller teller kun bitumen dempinga?
Mvh kim
B2 Audio
14-02-2012, 15:48
Har ikke nærlest det, men det står vel damping material, så det er vel maks 4mm uansett formål med dempematerialet.
Takk for raskt svar. det var det jeg trodde.
Mvh kim
Maks 2 lag maks 4mm til sammen.
Muligens street stock reglene tillater noe annet, men har ikke kommet så langt i å bryte ned reglene for hver klasse enda ;-)
vw performance
19-02-2012, 10:20
er det ihele tat noen så bryr seg om disse reglene da foruteom EM å litt større treff om du vinner der
B2 Audio
19-02-2012, 10:29
Ja, det synes jeg du burde. Er det en regel så bør man vel følge den, uansett om det ikke blir oppdaget.
Fair game er det noe som heter på engelsk.
vw performance
19-02-2012, 19:44
jajo ser den men har vert på utallige db drag å sett myye rare dempeløsninger alt fra skum fra biltema te ikeademping omtrent :) å ikje ein dommer har løfta på ræva si for å sjekke bilen sikkeligt men det skal seff være likt for alle :)
jajo ser den men har vert på utallige db drag å sett myye rare dempeløsninger alt fra skum fra biltema te ikeademping omtrent :) å ikje ein dommer har løfta på ræva si for å sjekke bilen sikkeligt men det skal seff være likt for alle :)
Det vil jeg si at det er DEN dommeren sin feil at han ikke sjekker.
men på en annen side så kan vi ikke rive av dør trekk osv. for å sjekke hvor mange millimeter demping du har, men kanskje det blir forlangt om man setter Norges Rekorder osv. YOU NEVER KNOW!
dB drag Norge
20-02-2012, 06:06
Det blir utført stikkontroller, spesielt under rekorder.
Det er deltakers ansvar å følge reglene :)
vw performance
20-02-2012, 09:24
aah okay da men då så:)
vBulletin® v3.8.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.