Announcement

Collapse
No announcement yet.

råd ang. bilstereo bygging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • råd ang. bilstereo bygging

    Hva bør en bil i entry/experienced klassen bestå av. ikke merker å sånn, men hvor avansert bør det være. holder det og montere det og dempe litt eller må man ta den helt ut liksom. tenker på å kanskje konkurere til neste år, bare for moro skyld. og da tenker jeg på å prøve meg i en av de klassene der.
    setter pris på alle råd å tips som er å få
    www.bilradiosenteret.no

  • #2
    Entry og Experienced er klasser hvor de aller fleste finner det naturlig å begynne.

    Og nei, du trenger ikke ta den helt ut for å ha sjans.
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Bruk pengene der de utgjør størst forskjell; på høyttalere og demping, og arbeidsinnsats på montering, justering og tweaking. Det får du uendelig mye mer igjen for (rent lydmessig) enn å bruke pengene på å få bilen til å se ut som et trillende bordell

      Comment


      • #4
        har hatt mange trillende bordell er en liten harry tendens på bygda
        har vel sånn ca peiling på utstyret jeg skal bruke.
        blir i første utkast:
        alpine 9871r cd spiller.
        MB quart refrence kompsett.
        en firekanals DynaBel forsterker av ukjent type(børstet alu/stål med gull logo på toppen. hvis noen har peiling på spesifikasjoner og sånn blir jeg glad)
        en ti tommer RF punch av litt eldre type.

        men som med alle andre her så sporer det vel litt av. har heldigvis en økonomi som ikke tillater noen ville krumspring.
        www.bilradiosenteret.no

        Comment


        • #5
          anbefaller deg å kjøpe regelboka, så unngår du de store tabbene under byggingen

          viktigste er at ting sitter fast og at ledninger er sikret og terminert.. hvor store sikringer du skal bruke står godt forklart i regelboka.
          sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
          IceAudio - Bilringen AS - inakustik

          Comment


          • #6
            hvor får man kjøpt boka da?
            VW Golf II Gti 16v

            Comment


            • #7
              http://www.emmaweb.no/emma_butikk.php
              sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
              IceAudio - Bilringen AS - inakustik

              Comment


              • #8
                Originally posted by Erik André View Post
                anbefaller deg å kjøpe regelboka, så unngår du de store tabbene under byggingen

                viktigste er at ting sitter fast og at ledninger er sikret og terminert.. hvor store sikringer du skal bruke står godt forklart i regelboka.
                har bestilt regelboka. men har ikke fått den enda. har lest litt i regelboka på
                nett. men tenker litt på hvor mye behøver det behøver å være... eller er ikke det så nøye med mengden. men litt mer viktig med jobben.
                www.bilradiosenteret.no

                Comment


                • #9
                  mengden? det velger jo du.. det du lista opp er mer enn nok til å delta med.
                  sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                  IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                  Comment


                  • #10
                    det er bra. sitter å kikker litt på nettet nå etter en forsterker jeg faktisk kan finne ut av spesifikasjonene på. veit som sagt ikke mer om forsterkeren min en at det er en DynaBel 4 kanaler. har blitt fortalt at den skal yte 4x70w men veit jo aldri. syns dette er et meget bra forum. ingen som kommer med spydige komentarer å sånn
                    www.bilradiosenteret.no

                    Comment


                    • #11
                      Jeg venter selv på regelboka. Det klør i fingrene etter å fortsette byggingen.
                      Men et lite spørsmål til dere som har vært med på EMMA noen år..
                      Er det vanlig at bilen i Experience klassen har med seg perm med byggebilder, forklaringer og utstyrsliste?
                      Evt. en laptop med bildefremvisning av prosessen?
                      Vil dette gi noe ektra poeng ved bedømming forresten?
                      Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                      Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                      Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                      Comment


                      • #12
                        jeg å klør etter bygging nå. blir kanskje et litt kvassere frontsett på meg. må bare få noen til å hjelpe meg å støpe litt. kom på at jeg hadde et sett med soundstream høytalere... og det var ikke noe småtteri heller. vg6.c heter de. var vel noe av det grommeste de leverte da trur jeg
                        www.bilradiosenteret.no

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by NeDD View Post
                          Men et lite spørsmål til dere som har vært med på EMMA noen år..
                          Er det vanlig at bilen i Experience klassen har med seg perm med byggebilder, forklaringer og utstyrsliste?
                          Vil dette gi noe ektra poeng ved bedømming forresten?
                          Nei, det er ikke vanlig. Men det skader ikke å ha en perm liggende i bagasjen så tilskuere kan se hvordan du har lagd ting. Jeg har en perm som ligger fremme.

                          Du får ikke noe ekstra poeng for å ha perm.

                          Tore
                          1998 Mitsubishi Galant V6 2.5 24V
                          Pioneer, AD, Audison, Soundstream

                          Comment


                          • #14
                            må nesten få laga meg perm jeg og da ^^ er ike mulig med ekstrapoeng i experienced vel?
                            www.eirikaspaas.com

                            Comment


                            • #15
                              GalantV6: Ok, takk
                              Da blir det bare for å vise tilskuerene å se hvordan det er bygget =)

                              Finnes det noen triks for å få ekstra poeng i hele tatt?
                              Tenker på Experienced klassen..
                              Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                              Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                              Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                              Comment

                              Working...
                              X