Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilstereo "Hall of Fame"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bilstereo "Hall of Fame"

    Vi holder på å lage en liste over personer I NORGE, de siste 10-20 årene som har betydd mest for bilstereo, utvikling av bilstereo, bilstereo miljø osv...

    Vi vil lage en liten "hyllest" til disse...

    Kom med navn folkens, som har betydd mest for dere, når det gjelder bilstereo - lyd i bil. Navnene må begrunnes, detaljer sjekker vi...

    LEGG merke til at deltagere eller butikker/personer som har holdt på i 1 år eller 2 ikke skal være på en slik liste, vi tenker på de siste 10-20 årene....

    Her er noen eksempler, på hvordan jeg kan tenke det...

    Jo Inge Kristiansen - Årelang butikkdrift på kongsvinger, og ikke minst veldig aktiv i Crank It Up (bilstereoklubben på Kongsvinger) Også vært aktiv i dB Drag Racing og NASCA i en årekke.

    Stig Westerhus - Tidligere selger på Alpine, nå selger på Autohifi AS. Sammen med Trond Lindgjerdet (også Autohifi) tok de dB Drag Racing til Norge. Har også vært veldig aktive i dB Drag Racing og NASCA i en årrekke. Er også med i EMMA.

    Anders Fleischer - Europamester i bilstereo, en av de som har satt en ny standard i bilstereomiljøet i Norge. Kanskje Europas beste bilstereobygger.

    Ønsker dere ikke å skrive tipsene her, mail de til oss: info@dbdragracing.no
    Tor S Aamodt.

  • #2
    Tor Steinar Aamodt!

    hva hadde vel bilstereo norge vært uten deg?
    www.eirikaspaas.com

    Comment


    • #3
      Mener Trond hos Pioneer (tidliger Hi Fi Klubben) bør inn på lista. Han stod bak mange meget gode demobiler for Hi Fi Klubben på 90-tallet. Den mest kjent er vel en giftgrønn to dørs Jetta.

      Comment


      • #4
        Jonny B. er vel en av de som virkelig har gjort et slag for rekruttering i konkurransemiljøet, særlig på Møre, og ikke minst justert et pent antall konkurransebiler som har gjort det meget bra!

        Comment


        • #5
          Hva med noen av gammle gutta som holdt på før, plus noen som ennå er aktive i dag :

          Petter berg, Bygget mye råe biler ( pecobil)

          Han med bmw caben fra panasonic
          ( bosse var det ikke det han het? ( Hadde jbl prelud først )

          hans hansen ? hadde endel gromme alpine biler på slutten av 90 tallet,

          Kjetil ( audi art ) har jo holdt på en år rekke med bra resultat,

          Erik Westgård har vel også holdt på lenge. masse imponerende bygg.
          Tor Alfred Grøndahl
          2003 Audi A4 1,8 TQ S -Line

          Comment


          • #6
            Mimmi Planke, Hun styrte nasca da jeg begynte og konkusere i nasca. Hun har gjort mye for lyd i bil i norge, og holder vel på ennå...
            Jon Ola, team dynabel
            78 mod golf1 db-bil
            92 mod golf3 bruks bil

            Comment


            • #7
              Originally posted by InstallBay Hamar View Post
              Jonny B. er vel en av de som virkelig har gjort et slag for rekruttering i konkurransemiljøet, særlig på Møre, og ikke minst justert et pent antall konkurransebiler som har gjort det meget bra!

              Uten Jonny hadde aldri jeg orket å prøve meg på dette faktisk. Tror ikke verken Tommen eller jeg hadde satset så "mye" som vi har(Tommen har kommet en god del lengre enn meg).. Nå har jo jeg blitt satt 1 år tilbake, men skal komme tilbake senere, og Jonny skal ha masse kredit for at jeg i det hele tatt har turt/orket å prøvd meg på dette!
              Mvh.
              Roy
              Mob: 40 30 99 06

              Comment


              • #8
                Anders Fleischer!

                Han har i alle fall vært idolet mitt igjennom tidene helt siden jeg var en liten pjokk som beundra en viss E34! Han er vel grunnen til at jeg er interrisert i bilstereo og driver med litt bygging selv!
                Pioneer - Hertz - Zealum
                Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                Comment


                • #9
                  Originally posted by klovnster View Post
                  Tor Steinar Aamodt!

                  hva hadde vel bilstereo norge vært uten deg?
                  haha de spiller jo ikke i stereo engang.. kødda, all respekt til tor steinar, men da kan vi ta med Mimmi Planke og ketil Skjei også NASCA og EMMA
                  sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                  IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                  Comment


                  • #10
                    haha ^^ bra kommentar
                    www.eirikaspaas.com

                    Comment


                    • #11
                      Steinar på BugBoys Fredrikstad.Han har vel ett par sider i ett par magasiner på 90 tallet. Boble bygg.
                      Per
                      Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
                      Audison Music Expression
                      http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
                      http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

                      Comment


                      • #12
                        Petter Berg, Bosse Langaas, og ikke minst Skjalg Haug er tre stykk som sørget for å huke meg godt på kroken, selv om jeg riktignok hadde gapt over allerede.

                        Og hvem var det som hadde den gule ODR-BMWen? Morten? Morten Silkebækken? Kan det stemme?



                        Thomas Børjas gule BMW Compact med Infinity Emit diskanter, JBL GTi komposett og PPI bass og forsterker kan jeg også huske som... annerledes (i positiv betydning) og spennende, av en eller annen grunn. Kan ikke helt sette fingeren på hvorfor. Skjalgs Vectra med waveguides og membrankasser havner nok også i den kategorien. Jeg sikla lenge på komponentene i den bilen...

                        EDIT: la til bilde
                        Last edited by epifant; 09-01-2008, 03:50.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Erik André View Post
                          haha de spiller jo ikke i stereo engang.. kødda, all respekt til tor steinar, men da kan vi ta med Mimmi Planke og ketil Skjei også NASCA og EMMA
                          Og Erik Andre har IKKE vært med i mange år skjønner jeg............
                          Tor S Aamodt.

                          Comment


                          • #14
                            Bjørn Inge Hansen har også noen år i denne bransjen, å han har alltid holdt høy kvalitet uansett hva som har rullet ut derifra. å er på alle måter en stor entusiast. kansje den største der oppe i nord?

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Tor Steinar Aamodt View Post
                              Og Erik Andre har IKKE vært med i mange år skjønner jeg............
                              det har du rett i.. og poenget ditt er?
                              sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                              IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                              Comment

                              Working...
                              X