Announcement

Collapse
No announcement yet.

Remote kabel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Remote kabel

    Hei.
    Har i dag kjøpt meg ein forsterker, har sub fra før av.

    Problemet mitt er hvordan jeg skal kople remoten?
    jeg har selve remote kabelen, men det er bare selve ledningen ingenting annet, fikk litt hjelp i butikken der han sa at det skulle rca kabel inn i forsterkeren, og bare vanlig kabel rett inn på anlegget. Noen forslag ?

    Takker for svar!

  • #2
    Er ikke rca kabel signal kabelen? Den skal gå fra spiller til forsterker, enkelt og greit bare

    Remoten er en helt anna ting, Den skal bare gi bittelitt strøm til forsterkern for å si fra når den skal skru seg på, jeg kobla den rett på spillern, også hørt man kan koble den til baklysene eller no sånt i teorien kan man jo koble den til ka som helst som gir strøm når tenninga går på? også skal den på forsterkeren hvor det står "REM" vertfall det det sto på min.

    skyt meg om jeg tar feil. er ny innen bilstereo, men prøver så godt æ kan å skjønne greia

    Comment


    • #3
      Er sant det som tendenz sier, fra spiller så skal du ha en kabel som er merket med Remote. Normalt sett en blå kabel. Denne skal da videre til forsterkers REM inngang. dette for å gi forsterker ett signal om å slå seg på når spilleren slår seg på.

      Det å legge det til lys og slikt er ikke alltid en like god ide, særlig hvis du har en gammel bil med manuelle lysbrytere. Glemmer du da lyset på en gang, så blir batteriet tomt fortere nå som du i tillegg har en forsterker som står å trekker strøm.
      Sture Vedal

      Comment

      Working...
      X