Announcement

Collapse
No announcement yet.

Crescendo BC3500D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Crescendo BC3500D

    SOLGT SOLGT!

    Har hatt denne en liten stund, men nå har jeg lyst på noe nytt. Den fungerer glimrende, er noen skrammer her og der, men den har igenting å si på ytelsene. Prisen er fast.

    Stable down to .5ohm on strong electrical
    Up to 18.5v capable on BC3500/BC5500.
    Remote Bass/Gain knob with Clipping Indicator.
    Custom tooled, proprietary Multi-piece Thermal optimized Heatsink with patent pending interlocking slide-out CNC engraved top plate. 2 stage copper anodized removable top plate.
    Silver plated high end hard-wired Tiffany RCA inputs and oversized 1/0 Power/Ground Inputs for efficient current transfer.
    Overbuilt Power supply with heavy copper traces and Military spec PCB/heavy duty standoffs for extreme vibration resistance.
    Manufactured using some of the highest quality and most reliable electrical components, with many 3% tolerance components throughout.
    Full 4-Stage Intelligent protection Circuitry

    Rated Power Output(RMS)
    Clean RMS power on 13.8v electrical system:

    0.5 ohm: 4600W
    1ohm: 3875W
    2ohm: 1900W
    4ohm: 1150W

    Dimensions: 54cm L x 7cm H x 24cm W (at widest point)

    Pris: 4000kr






    SOLGT SOLGT!
    Last edited by Dammed; 12-12-2012, 00:55.
    Mvh. Damir

  • #2
    Bump (ti tegn)
    Mvh. Damir

    Comment


    • #3
      Originally posted by Dammed View Post
      Bump (ti tegn)
      Hva er strømtrekket på dette beistet da?
      Mvh Tony Andrè
      Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
      Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

      Comment


      • #4
        Det kommer helt an på hvor bra elektrisk anlegg du har, hvilken spenning du kjører forsterkeren på og den økte impedansen fra basskassen. Så det er i grunn umulig å si uten å måle det når den er montert og spiller for fullt.

        Men den trekker nok rundt 350-450A ved 0.5 ohm (motstand på subbene) på 13.8V. Jeg brukte to 50mm2 med 200A sikring på hver, disse ble koblet sammen til 1 50mm2 rett foran terminalen. Dette fungerte fint.
        Mvh. Damir

        Comment


        • #5
          Originally posted by Dammed View Post
          Det kommer helt an på hvor bra elektrisk anlegg du har, hvilken spenning du kjører forsterkeren på og den økte impedansen fra basskassen. Så det er i grunn umulig å si uten å måle det når den er montert og spiller for fullt.

          Men den trekker nok rundt 350-450A ved 0.5 ohm (motstand på subbene) på 13.8V. Jeg brukte to 50mm2 med 200A sikring på hver, disse ble koblet sammen til 1 50mm2 rett foran terminalen. Dette fungerte fint.
          hvilke batteri vil du anbefale på denne da? kjørte før uten problem en B2 M12 på 3x 2150 odyssey
          har bare 1 batteri igjen desverre..
          Mvh Tony Andrè
          Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
          Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

          Comment


          • #6
            Jeg brukte XS Power D3400 foran og et XS power D3100 bak, dette følte jeg gikk greit så lenge jeg kjørte rundt. Men når jeg sto på tomgang så falt spenningen ned til 12V. Noe som er ikke så fryktelig, men ikke helt optimalt. Jeg har da også en 200A dynamo.

            D3400 = PC1500 / D3100 = PC2150, XS power er litt bedre, så kanskje et 1700 foran og 2150 bak vil være en bedre match.

            Det kan som sagt gå bra, spørs hva du har foran, men to 2150 bak er ikke dumt.
            Mvh. Damir

            Comment


            • #7
              Originally posted by Dammed View Post
              Jeg brukte XS Power D3400 foran og et XS power D3100 bak, dette følte jeg gikk greit så lenge jeg kjørte rundt. Men når jeg sto på tomgang så falt spenningen ned til 12V. Noe som er ikke så fryktelig, men ikke helt optimalt. Jeg har da også en 200A dynamo.

              D3400 = PC1500 / D3100 = PC2150, XS power er litt bedre, så kanskje et 1700 foran og 2150 bak vil være en bedre match.

              Det kan som sagt gå bra, spørs hva du har foran, men to 2150 bak er ikke dumt.
              unektelig spenendes forsterker dette, men blir nokk litt for dyrt akkuratt nå.. da jeg bør ha flere batterier også til denne..
              men lykke til med salg
              om du fremdeles har denne liggendes om en stund så kan det godt hende jeg tar den
              Mvh Tony Andrè
              Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
              Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

              Comment


              • #8
                Jeg har faktisk hørt at Odyssey sine batterier er bedre enn XS Power sine..
                ?

                Comment


                • #9
                  har du dene forsterkern enda?
                  ole k bergerud til tjeneste
                  b2 aduio. ddaudio.alpine.kenwood.focal.dynabl.Crescendo

                  Comment


                  • #10
                    Beklager sent svar, men ja har denne fortsatt.

                    Da har du nok hørt feil, etter de testene på US forum jeg har sett så har XS power vært hakket bedre i testene. Men det er ikke mye som skiller dem. Odyssey er gode batterier, ingen tvil om det.
                    Mvh. Damir

                    Comment


                    • #11
                      solgt solgt!
                      Last edited by Dammed; 12-12-2012, 00:54.
                      Mvh. Damir

                      Comment

                      Working...
                      X