Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som sitter på info om Stroker?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen som sitter på info om Stroker?

    Jeg har 2 gamle gode originale Stroker 18" Dual Cone fra tidlig 90-tall som jeg ønsker å blåse liv i. Problemet er jo bare at papirene på de selvsagt ligger i en EN AV DE MANGE fulle eskene på loftet...

    Jeg trenger bare de verdier som er nødvendige for å kunne bygge en bassrefleks kasse til go-elementene mine... Hvis noen har??

  • #2
    steike!!!
    kompis av meg har den kassa de brukte i den sabben som sto på hifi klubben i drammen før, lagd til EN 18" bass, den er svær og tung.. og du skal ha 2. hehe

    jeg har null peiling på ts parametere på disse, men du for ha lykke til og PASS PÅ ØRA og resten av kroppen!!
    sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
    IceAudio - Bilringen AS - inakustik

    Comment


    • #3
      Hehe..

      Har "noen" gamle gode Celestion AD12 som skal i samme bygge også, så det blir mye gammel god nostalgi i en og samme bil....

      Comment


      • #4
        Originally posted by pedi View Post
        Hehe..

        Har "noen" gamle gode Celestion AD12 som skal i samme bygge også, så det blir mye gammel god nostalgi i en og samme bil....
        AD12 som midbass er heftig ja!

        Mvh
        Dag Johansen
        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

        Comment


        • #5
          Originally posted by pedi View Post
          Jeg har 2 gamle gode originale Stroker 18" Dual Cone fra tidlig 90-tall som jeg ønsker å blåse liv i. Problemet er jo bare at papirene på de selvsagt ligger i en EN AV DE MANGE fulle eskene på loftet...
          Jeg trenger bare de verdier som er nødvendige for å kunne bygge en bassrefleks kasse til go-elementene mine... Hvis noen har??
          Originally posted by pedi View Post
          Hehe..
          Har "noen" gamle gode Celestion AD12 som skal i samme bygge også, så det blir mye gammel god nostalgi i en og samme bil....
          PM besvart

          MEN der nevnte du intet om stroker 18....:s de kan du berre sende til meg, så kan jeg kaste de i søpla for deg...for større drittelementer skal man lete lenge etter...*kremt...host..kremt..*

          og skal du ha både AD12 og stroker i samme bil , bør du ha en slags liten passelig buss...
          syns å huske 200~220L på hver stroker18 så har du noe som funker skikkelig , men kan kalkulere litt på de også..
          to stroker18 i vegg med en ad12 i hver dør til midbass fungerer vel `bra`..hehe...

          Comment


          • #6
            Ja, jeg vil tro at du er inne på noe der med ca 200-220 liter. Men jeg må jo ha nok luft utav kassene også, samt rett lengde på røra også. Så derfor trenger jeg litt info.

            Finner ikke info selv, kun på nyere Strokere - og DET er jo ikke samme elementet.

            Så jeg håper det er noen her inne som kan bistå med litt gammel kunnskap?

            Og ja, AD12 som "midbass" bør funke litt det... - for de som måtte lure på det

            Comment


            • #7
              har en slik hjemmekino kasse mekket av hifiklubben som di brukte på disse strokerene sine er jo bandpasskassse me 6" port å 3 stk 4" er helt råe den, skal vist stemme med målene te høytaleren
              øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

              Comment


              • #8
                Nå har sfh sendt meg en fantastisk fil om div info til mine strokere, så jeg takker så meget for hjelpen....

                Comment


                • #9
                  Hvis du hadde hørt med Roy på www.soundpressure.no så hadde du nok fått veldig gode svar også. Han er CV spesialist og har deltatt mye med gamle Stroker i dB-drag
                  Cerwin-Vega! Stroker PRO 15
                  Hifonics XX-Colossus II
                  Kinetik HC2400
                  Club 140dB +

                  Comment


                  • #10
                    har du navn på subbene, så skal jeg kalkulere på bassbox pro hvis jeg finner info

                    Comment


                    • #11
                      Hvis du skal prøve å få tak i Roy kan du gi opp. Han er som sunket i jorden. Maken til useriøs person. Svindlet en kamerat at meg for mange tusen kr og stakk av til canada. De gikk totalt konkurs og er tydeligvis oppe og går igjen men med en ny person som ansvarlig.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Quicksilver View Post
                        har du navn på subbene, så skal jeg kalkulere på bassbox pro hvis jeg finner info
                        Bassene er jo Celestion AD12 samt Cerwin Vega Stroker 18.

                        Bassreflex løsning..

                        Comment

                        Working...
                        X