Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mille 6,5 tommer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mille 6,5 tommer

    Skal kjøpe meg nytt frontsett, og er ute etter ett sett med mye dynamikk som det kan spilles høyt med, og som tåler effekt. Er disse elementene gode til slikt? Har fått anbefalt dette av forhandler. Dessuten har jeg prøvd endel frontsett, Jbl Gti, Polk Audio MMC5250, Alpine TypeX +++. Lei av å lete nå, vil høre fra noen som har prøvd litt forskjellig.

    Takker for innspill.

    Geir.

  • #2
    Har personlig mye erfaring med Mille komponentsettene til Hertz.

    De store styrkene til disse komponentsettene er nettopp dynamikken og spillegleden. Du kan spille veldig høyt uten tegn til stress og forvrengninger og går veldig dypt til å være 6.5". Det låter meget "ufarget" og riktig.
    MLK165 er det beste du får kjøpt i prisklassen etter min mening, og skal selv ha MLK2 i min egen bil.

    Men som med alt annet er monteringen viktigst.
    Honda Civic
    Audison Thesis

    http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

    Comment


    • #3
      gleder meg bare til å få hørt et mille sett nå jeg.. venter enda på veggen i hamar
      sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
      IceAudio - Bilringen AS - inakustik

      Comment


      • #4
        Skal bestille 6,5" i morgen, må bare finne ut hvor dem er billigst...

        Comment


        • #5
          kjøp hos kenneth da

          skal ha et 163 sett jeg
          ting trenger ikke koste sjorta for å være bra

          2004 Focus ST170

          Comment


          • #6
            Fikk svar hos en forhandler at Focal 165K3P var det som spilte høyest med mest dynamikk men at Mille MLK2 var bra det også.

            Har dere kommentar til dette?

            Comment


            • #7
              Er det MLK2 du ser på eller MLK165 ?

              Jeg har for tiden tilbud på MLK 165. Har 1 sett igjen.
              Mvh
              Lars Engen

              Comment


              • #8
                Originally posted by Engen Audio View Post
                Er det MLK2 du ser på eller MLK165 ?

                Jeg har for tiden tilbud på MLK 165. Har 1 sett igjen.
                Hva skal du ha for dette settet? Hva syns du om Focal vs Hertz Mille?

                Comment


                • #9
                  Originally posted by gbraen View Post
                  Fikk svar hos en forhandler at Focal 165K3P var det som spilte høyest med mest dynamikk men at Mille MLK2 var bra det også.

                  Har dere kommentar til dette?
                  Det skal vel sies at svært få forhandlere i Norge har hørt begge disse settene, så da må det være lov å spørre hvem du har vært hos?
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                  Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                  Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by InstallBay View Post
                    Det skal vel sies at svært få forhandlere i Norge har hørt begge disse settene, så da må det være lov å spørre hvem du har vært hos?
                    Har hørt det hos elutstyr.no

                    Men er det noen her som har hørt begge settene? Vet hvordan Focal låter, så da har jeg en ide om hvordan Mille ville høres ut...

                    Comment


                    • #11
                      Mille er mer laid-back i spillemåten, litt mer avbalansert og nøytral i toppen syns jeg, men smaken er som baken. Det blir også feil å sammenligne MLK-165 med K3P, da det er et 3-veis sett og MLK er 2-veis.
                      Mvh
                      Pål Andréas Bryng
                      Bilstereosenteret.no
                      Vi forhandler bl.a.:
                      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                      Følg oss på Facebook
                      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by InstallBay View Post
                        Mille er mer laid-back i spillemåten, litt mer avbalansert og nøytral i toppen syns jeg, men smaken er som baken. Det blir også feil å sammenligne MLK-165 med K3P, da det er et 3-veis sett og MLK er 2-veis.
                        Sammenligne det med MLK-3 da.

                        Fikk høre at Mille spilte dynamisk og med trøkk? Ikke laid-back og avbalansert. Hvem snakker sant, da? Blir vel Ground Zero og horn, da....

                        Comment


                        • #13
                          Dynamikk og trøkk betyr ikke at det ikke kan spille laid-back og balansert. Hertz er litt roligere i diskanten og en anelse rundere i mellomtonen i forhold til de focal sett jeg har hørt. Har hørt veldig mye focal, bl.a K2P, men ikke K3P.

                          Det beste rådet jeg kan gi deg er å prøve å få lyttet til begge, lar det seg ikke gjøre så tar du en prat med Rizla her på forumet, han har solgt mye av focal og hertz og er en av de få som kan gi sin vurdering av hvordan de spiller opp mot hverandre. Du blir nok uansett ikke skuffet hvis du velger enten eller, begge er svært gode sett. Men sammenligner du K3P med MLK-3 så finnes det vel liten tvil
                          Mvh
                          Pål Andréas Bryng
                          Bilstereosenteret.no
                          Vi forhandler bl.a.:
                          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                          Følg oss på Facebook
                          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                          Comment


                          • #14
                            Jeg har gjort meget nøye sammenligninger mellom nettopp mellom Focal og Hertz, da i demo monteret i butikken og i custom høyttalerkasser på ca 40L hver i eget hi-fi demorom på Atoll forsterkeri, Atoll CD spiller og dyre Kimber kabler. Høyttalerkassen var delt i to kamre, så det kunne monteres komponentsett i hvert av de så jeg kunne snu kassen opp ned for å veksle mellom de.

                            Focal K2P sto i det ene kammeret, og Hertz Mille MLK2 stod i det andre kammeret. Nå er jo dette i to forskjellige prisklasser, men dog var det såpass store avvik at det burde nevnes likevel.
                            Disse var rett og slett i to forskjellige verdener, Mille hadde en helt annen måte å representere musikken på. Her var det en sinnsyk dynamikk og spilleglede jeg sjeldent har hørt, en utrolig detaljrikdom og et bredt og fokusert lydbilde. En veldig dyp midbassrespons som hadde alltid kontroll. Det å sette seg ned å høre på samme musikken på K2P ble rett og slett en liten skuffelse. Men forstå meg riktig, det låt ikke dårlig i det hele tatt, tvert i mot så låt det veldig bra og K2P er av det bedre i prisklassen, men det skal veldig mye til å røre den opplevelsen Mille ga meg.

                            Er vel mer riktig å sammenligne Focal Utopia BE No6 mot Mille MLK2.

                            MLK165 har mye av egenskapene til MLK2, men er nok uansett ikke like bra selv om de er bygd opp mye likt.

                            Når jeg får tid en gang, får jeg ta en sammenligning mellom MLK165 og Focal K2P og kanskje også Seas Lotus Reference.
                            Last edited by RiZLa; 27-03-2007, 01:23.
                            Honda Civic
                            Audison Thesis

                            http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

                            Comment


                            • #15
                              Her er også min erfaring når det gjelder komponentsett i de litt lavere prisklassene :

                              I demomonteret vårt i butikken har vi montert Focal Polyglass V2 og Hertz HSK165 som ligger i samme prisklasse. De blir drevet av 2 kanaler av en Audison LRx 4.5 og en Pioneer DEH-P88RS som hovedenhet og Connection Audison signalkabler.
                              Alt i alt er begge disse komponentsettene veldig bra, og av det bedre som fins på markedet i dag. Focal og Hertz har forskjellige styrker og svakheter, det spørs ofte hva du (kunden) er ute etter. Hertz generelt har en mer laid back stil som samtidig er veldig dynamisk, mer nøytral og riktig. Focal har en litt mer aggresiv stil som mange vil kalle mer dynamisk men som jeg heller vil kalle "annerledes", og den lydkarakteristikken gjenspeiler seg på alle focal sine høyttalere og er mer som et kjennetegn, mange liker veldig godt måten de fremhever musikken, men mye av dette er mye en smakssak fra kundens sin side. Focal har IKKE en skarp diskant som så mange påstår, det skyldes heller lite kunnskap om montering og justering.
                              Focal Polyglass V2 er en tanke fetere i midbassen enn HSK165, mens HSK165 har en tanke mer snert og detaljer i midbassen. Alt i alt er HSK settet et sett som låter etter min mening mest riktig og korrekt av de to og som jeg har som personlig favoritt i prisklassen.
                              Honda Civic
                              Audison Thesis

                              http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

                              Comment

                              Working...
                              X