Vis full versjon : Hei, hvem er du?
Bilstereosenteret.no
14-02-2007, 21:50
Hei,
Pål Bryng, innehaver av InstallBay Trading AS og deleier av InstallBay Hamar AS
Engen Audio
14-02-2007, 22:25
Lars Engen, innehaver av www.engenaudio.com, konkurrerer aktivt i EMMA med en Seat Arosa og er dommer i EMMA.
Jobber aktivt for at brukere av bilstereo skal få en bedre opplevelse av utstyret de handler enten av andre eller oss.
Power-Tech
14-02-2007, 23:56
Marius Moen startet og drev bac. nå går jeg videre og alene med Power-Tech skal føre hovedsaklig installbay & stereo og div styling/eksteriør deler..
Audio-art
15-02-2007, 08:34
Ketil Skjei, driver audio-art, bilstereo og multimediasenter i Oslo. Er også leder av EMMA i norge. Norsk mester i bilstereo i 1997-2001. Svensk mester i 2002. Srtartet opp Emma i 2003, og har derfor ikke konkurert mye etter det. Kom på 3. plass i EM Expert.s.o. i 2006.
InstallBay Hamar
15-02-2007, 08:47
Kenneth Bakken, daglig leder av InstallBay Hamar AS. Har drevet med konkurransestereo siden 2000, og er norgesmester i 2003,2205 og 2006 i klassen Pro unlimited. Ble også dansk mester i 2005 som gjest der...
Dag Johansen
15-02-2007, 10:24
Dag Johansen, 38år gammel, Installbay "hangaround". Høyttalere som spesialfelt.
Jobber som møbelsnekker.
Har diverse kurs i lydteknikk fra Norsk lydskole, litt erfaring fra live-sound og platestudio.
Bilstereo som hobby siden slutten av 80 tallet.
Mvh
Dag Johansen
Glenn Solie
15-02-2007, 11:17
Glenn Solie
Daglig leder av Musical Transparency DA. Driver nå MT LydCenter som en del av MT. Hatt lydgjengivelse som interesse i overkant av 15 år. Drevet mye med forskning og utprøving av ulike løsninger, og jobber hele tiden med å utvikle meg selv både teoretisk og praktisk. Er generelt ofte kritisk til oppleste og vedtatte "sannheter".
Erik André
15-02-2007, 14:23
Detta ser jo ut som et firma forum :) jeg for prøve å utgjevne det litt, jeg jobber ikke med bilstereo og har aldri gjort det. Men interessen har jeg hatt siden 1991. Liker å lage ting og anser meg selv som ganske praktisk annlagt.
Før jeg fikk førerkort og bil lagde jeg en del hjemme høyttalere, men etter jeg fikk bil har jeg kun holdt på i bilen.
MVH Erik
AudioCustom
15-02-2007, 16:19
Stig Anundsen
Startet AudioCustom, driver med salg og bygging av custom installasjoner i glassfiber og MDF.
Espen Skogen, redaktør i bladet Max Power. Må jo se hva som rører seg her også ;)
Bilstereosenteret.no
15-02-2007, 19:28
Espen Skogen, redaktør i bladet Max Power. Må jo se hva som rører seg her også ;)
Du kan jo skrive litt om oss i neste nummer av Max Power:) Så skal jeg kjøpe litt annonser av deg:) hehe
En newbie innen bilstereo. Kan litt om mye, men ikke mye om noe. Har dreve med bilstereo i 7 år nå.
Du kan jo skrive litt om oss i neste nummer av Max Power:) Så skal jeg kjøpe litt annonser av deg:) hehe
Skal se om jeg ikke får plass til adressen hit et sted i bladet, det er jo helt klart nyttig for alle stereointeresserte lesere ;)
Annonser skal du få lov til å kjøpe uansett, min gode mann! :D
Tom Erik Skaret 1986 modell, er lærling som elektrikker. Har også et år skole med VK1 elektronikk innen lyd. Jobber på verft, bygger båter fra 80m lang til 215m lang. Bor i Sør-Trøndelag på et lite sted som heter Brekstad. Har drever med stereo/bilstereo siden jeg var 15 år gammel. Ikke de avanserte byggene på den tida, ikke før jeg ble 18 år jeg tok av litt. Og ikke før jeg ble 20 år jeg virkelig tok av med tanker om glassfiberbygg osv:) Intressene står for det meste på stereo og bil. Kjører for tiden rundt i en 02 mod Passat TDI Highline.
jonny børset,driver å syssler med bilstereo på fritiden,bilmekanikker hos ford til daglig. har eget verksted som jeg leier sammens med en kompis,begge oss to konkurerer aktivt i EMMA....driver litt småsalg for installbay,egentlig bare til kompiser som skal konkurere eller skal ha "tyngre" utstyr....har vel konkurert i over 10 år nå (huff)...blitt NM mester 3 år i klassen proff lyd,og vunnet ett hav av delkonkuranser,og har bla slått en team pioneer europe bil,som til dags dato er min største opplevelse,foruten da min datter ble født.:)
Mr.Stream
15-02-2007, 22:18
Howdy folks!!
Stig Johansson her.
Jobber hos Bilradiospesialisten Sandnes som (snart ansvarlig) montør og litt selger. Jobbet der i godt over 4 år og stortrives.
Aldri konkurrert innin bilstereo og kommer sikkert ikke til å gjøre det heller. Men bygger fordi det er gøy og for å få litt mer kompetanse og ideer. Og ikke minst for musikk er godt for sjelen :p
GalantV6
15-02-2007, 22:53
Hei alle sammen.
Tore Borgerud, har kun drevet med bilstereo i et par år så jeg regner meg selv som helt fesk i dette. Kommer til å være med på en del Emma (SQ) konkurranser i år. Starta veldig sent med Bilstereo og bygging av lyd i bil (43år) men synes dette er gøy, håper å få bedre kompetanse etter hvert.
Mvh
Tore
Thomas Aune
Generelt nybegynner på dette dere kaller Bilstereo..(Fikla litt i ett år)
Men ser frem til å lære mye her av dere som kan dette :)
Mvh
Thomas
Engen Audio
15-02-2007, 23:36
jonny børset,driver å syssler med bilstereo på fritiden,....har vel konkurert i over 10 år nå (huff)...blitt NM mester 3 år i klassen proff lyd,og vunnet ett hav av delkonkuranser,og har bla slått en team pioneer europe bil,som til dags dato er min største opplevelse,foruten da min datter ble født.:)
:D :D Konge !! Ingenting er som følelsen av å slå en Team bortsjemt bil ?? :D
InstallBay Hamar
16-02-2007, 07:19
He he he he he he he... Dritbra, Jonny!!
Audio-art
16-02-2007, 08:28
jonny børset,driver å syssler med bilstereo på fritiden,bilmekanikker hos ford til daglig. har eget verksted som jeg leier sammens med en kompis,begge oss to konkurerer aktivt i EMMA....driver litt småsalg for installbay,egentlig bare til kompiser som skal konkurere eller skal ha "tyngre" utstyr....har vel konkurert i over 10 år nå (huff)...blitt NM mester 3 år i klassen proff lyd,og vunnet ett hav av delkonkuranser,og har bla slått en team pioneer europe bil,som til dags dato er min største opplevelse,foruten da min datter ble født.:)
Det må jeg si Jonny.. Viste ikke at det var så stort for deg. Du får ta opp kampen videre i år også da:)
Jonas Tautra
22 år og bor i kalde Tana i Finnmark
Drevet med lyd siden 12-13års alderen og bilstereo siden jeg var 16 år.
"Satser" både lydtrykk og lydkvalitet :)
MariusFa
16-02-2007, 12:11
Marius Fadum 22 år fra
Stokke i Vestfold
Alltid vært veldig inntressert i musikk og god lyd..
Bilen jeg har nå, er første med ordentlige komponenter, og som jeg har brukt tid å penger på å få bra.
Liker SQ fremfor SPL, men det er jo moro med trøkk og.
Må bare si at det er helt sjef at så mange med kompetanse fra forskjellige grener innen bilstereo samles her og hjelper sånne som meg:) :)
Kjempebra tiltak
Stian Kolås
20 år
Bor på lindås, ca 1 time nord for bergen.
Utdannet bilmekaniker.
Jobber som verkstedsmedarbeider. Dvs Vedlikehold og kontroll av løfteutstyr hos AGR på Mongstad.
Liten kunskap innen bilstereo foreløpig, men bygger stort prosjekt for å lære.
Hatt interessen et par år, men ikke bygget seriøst før nå.
LarsWilli
16-02-2007, 20:20
Lars William
16 år.
hatt intresse for lyd og bilstereo de 3 siste årene.
har vært med på flere bilstereo innstallasjoner, og driver med ett lite prosjekt i passaten min:)
Går GK mekk, og har videre tenkt å utdanne meg som mekaniker innen tunge eller lette kjøretøy:)
Anders Fleischer.
26år
jobber for InstallBay Trading A/S å er medeier av Installbay Hamar A/S
holdt på med bilstereokonkuranser siden jeg var 16år.
Norsk, Svensk og Europeisk mester i bilstereo, Fikk Pris for beste stereoinstallasjon i Europa i 2003
interesserer meg for det meste som har med bil og stereo:)
espennyh
16-02-2007, 22:59
Espen heter jeg.
17 år (18 til sommern)
Bor og kommer ifra Elverum, og går på skole på Hamar akkurat nå..
Har fått førstebilen i garasjen ved juletider, en strøken (både motor og utseendemessig) 91' Golf 2.
Planer for den akkurat nå er å få inn spiller, frontsett, og deretter forsterker & sub mot sommeren eller høsten.
Har ikke koblet så alt for mye bilstereo selv, men har peiling og interesse for strøm og elektronikk så mye går bra.
Har koblet opp en 4-5 stereoannlegg (bare småtteri i forhold til mange av dere her inne), men har gitt meg en viss peiling og erfaring samtidlig som jeg har lest en del om bilstereo siden jeg var en 13-14 år..
Ellers interesserer jeg meg for sport, data/IT, musikk&film og bil!
Jeg er kanskje ikke den som kommer til å poste så alt for mye, men er her heller for å lese og skaffe meg erfaringer, og få noen tips om det er rom for det til de som er litt mer på nybegynnerstadiet også.
Bra at det er kommet opp et forum/nettsted som virker som er seriøse på bilstereo, veit det er folk her som virkelig kan det, og det er det brukt for!
Ønsker dere som startet og driver dette lykke til!
Morten Hansen
26år (27 iår da :) )
Jobber som tømrer og ene eier ( ;) ) i enkelmanns foretaket Mdesign, hvor jeg selg og monterer stereo, styling, felg og dekk+++
Har drevet med bil og modifikasjoner i en årrekke men har først i de siste årene begynt med stereo.
Er notorisk bilinntresert og lider av arbeid adhd ;)
fiesta_xr2i
16-02-2007, 23:40
ketil wikstrand
27 år
har pusla med bilstereo siden 1992
har vært med på noen DB drag å drar nå over på pen lyd i bil
har vært ganske aktiv på bygging i d siste sammen med THolandsli
satser på å få litt go lyd i sierran min i løpet av våren
bmwfreak
17-02-2007, 00:13
ole kristian 17 år og kommer fra råholt ..
har vært intrisert i bilsterio siden jeg fikk min første bil subber av min onkel og da var jeg 13 år men brukte subbern inne da hehe..
går på skole nå . men på fitida driver jeg og fikkser opp bmwn min den er snart klar for gate bil ;)mangler bare lakken og noe små fikks .. :) elsker god lyd og extremt med bass :) så for jeg høre en ulyd i noe da er det bare og fikkse det eller kjøpe nytt .. hehe
Odd Hauge
17-02-2007, 01:01
Odd Hauge, 23 år
Har syssla littegrann siden jeg var rundt 19 og ble bitt av basillen:p
Førstebilen var en gammal corolla som jeg stappa ganske mye rart inni og jeg tror jeg oversteg verdien av bilen med et par hakk i løpet av dens kariære:eek: Var faktisk med i en EMMA på våler også der jeg klarte nestsisteplass:)
Har nå en Prelude jeg bygger i og det er mitt første skikkelige prosjekt, har en delsponsavtale med Norsk Elektroakustikk og prøver ut Inphase for de:)
Ellers går jeg 2.nde året på sjukepleien og jobber natt i psykiatrien utenom:)
Mvh
Odd
Arne Wathne
17-02-2007, 08:28
Kommer fra Bergen. Kuldemontør, med Bil og lyd som hobby. Jeg ble i ung alder innført med lyd generelt. Med en familie med store interesser for lyd, kan man vel ikke unngå å bli dradd med inn i deres fotspor. :)
-Arne
BK CarAudio
17-02-2007, 13:13
Bjørnar Kristiansen
30 år. Kommer fra Frøya i Sør-Trøndelag. Har hatt interesse for bil og bilstereo helt siden jeg fikk lappen. Drevet "aktivt" med bilstereo de siste 5 årene. Konkurert litt i det små. Ikke noe i EMMA enda.
Driver firmaet BK Caraudio på fritiden. Salg og bygging/montering.
Skal straks i gang med nytt bygg i min egen bil for 2007-sesongen
Oddbjørn Aune
19 år og fra Rindal. Jobber som energimontørlærling på E-verk. Hobbyer har gått fra motoriserte kjøretøy og over til lyd og bilde. Har relativt liten erfaring med bygging, holder på med min første skikkelige innstallasjon nå. Det går dessverre relativt tregt framover da jeg er livredd for å ødelegge noe og interessen heller mer og mer mot hjemmekino/hifi.
Lars, 21 år og fra Løten
Har igjen 12 dager av førstegangs tjenesten og skal etter det fortsette i jobben som forskalings snekker. Etter det jeg har skjønt skal jeg i veien og være med og bygge SAS hotell i Trysil når jeg begynner og jobbe igjen.
Når det kommer til lyd i bil har jeg ikke drevet på lengre enn siden jeg var 19
år. hatt 2 biler med forskjellige løsninger. Men har nå bikket over på SQ og har lyst på og prøve meg på EMMA. For enkelt hetens skyld skal bilen fungere i daglig livet og se så orginal ut som mulig.:rolleyes:
Men har nå fått med meg en ting da, som gjelder i ALLE tilfeller: Bilstereo tar av og sporer av noe helt vilt alltid :D
Stian Olsen heter jeg.
er 17 år å driver å bygger bilstereo i familie bilen som jeg skal kjøpe når lappen kommer..
Har bygd en del sub kasser til kamerater og små prosjekter.
Espen Ruud, 19(20 til sommern)år fra Porsgrunn, men går på skole på Lillehammer akkurat nå. Har en plan om å bli bilselger, og den dagen jeg får jobb som det, slutter jeg skolen.
Akkurat nå har jeg ikke bil, men hadde en mazda 323F 1990mod, før jeg solgte den å flytta til Lillehammer.
Aldri konkurrert, men skal prøve å begynne neste gang jeg får meg bil;)
gutt i de harde tredve årene. bor et steinkast unna vikingskipet i hamr. drevet med stereo noen år nå. 3ganger norgesmester i gamle nasca og emma. har stor interesse mest i lyden, men er også opptatt av at installasjonen er bra bygget (så fremt jeg slipper å gjøre det selv. er vel for at jeg er elendig i det) ellers så er jeg utdannet innen butikkfaget som ferskvare arbeider. jobber som ferskvare ansvarlig i spar. mat må alle ha... ellers går fritiden min i kvinner, øl og musikk.
har en golf som det skal settes inn noe lyd i til våren. kenneth på installbay Hamar har vunnet loddtrekningen der (gratulerer til deg klumpen). så får en se om det blir en konkurranse bil eller kun demo. kommer litt an på utstyret som jeg velger å sette inn. har da noe i vognskjulet som jeg skulle ha satt inn, samtidig så er det jo veldig mye spennende som installbay har i butikken sin på hamar også.....
John niclas karlsrud. 30 år fra askim,samboer ett barn (snart 2), gått grunnkurs,vk1 elektro,grunnkurs og vk1 mekk, har fagbrev som maskinarbeider, jobber som maskin rigger av cnc styrte dreibenker og fresebenker.
kjøpte mitt første bilstereo anlegg da jeg var 17,driver nå ganske seriøst innenfor db drag, norgesmester 2005 street b i en sierra cosworth, andreplass street b 2006 i en fiat panda.beste notering i db drag 154.6db
Stian Thorvaldsen, 20år fra Lillestrøm. Har ikke så store kunnskaper innenfor bilstereo, men lever for og lære... Interessen kom da jeg kjøpte mitt første anlegg da jeg var 17. Etter det har det jo blitt et par anlegg. men ikke noe store greier. Har tenkt på stort prosjekt nå i 2007. Så håper jeg kan få litt hjelp enkelte steder av dere her inne med litt kunnskaper. ;)
Grombil.com
19-02-2007, 19:31
Jeg er en 32år "gammel mann" med stor bilinteresse. Jeg er på ingen måte noen stor bilstereo guru, men har altid likt god lyd i bilen og har vel bygget noen anlegg i ymse biler (Hvor finish forøvrig ikke har vært hovedprioritet.). Holder nå på med en Soundstream stereo i min SVT Lightning. Ellers driver jeg to nettsider som heter Grombil.com (http://www.grombil.com)og Modifisert.net. (http://www.grombil.com) som jeg vil profilere på biltreff gjennom sommeren med mitt lille lyn :D
Hans Christian (HC)
20 år gammel og fra Bærum. Har lyd som hobby.
Jeg har holdt på med en del stereo de siste årene, men jeg ser på meg selv som en nybegynner. Jeg begynte vel en gang før jeg var 15. Har bygget stuehøytalere, pa annlegg, et billig kjapt i bil og holder nå på med mitt første skikkelige sq bilstereo.
mx_power
20-02-2007, 15:08
Didrik
Er 20 år gammal jobber til vanlig som bil mekanikker men no er jeg i sivil tjeneste. begynte å bygge høytalere av papp esker som 8-9åring. har drevet mest med PA lyd frem til eg var 17år gammal og fikk meg bil. har bygget en del annlegg i min bil og i kompis biler. er mest lyd kvalitet eg e på jakt etter og liker ikke "glassfiber" og custompaint og bling bling annlegg. liker det mer stilrent. drømmen er ODR eller F1 Status komlett annlegg.
Crazytaxi
21-02-2007, 07:03
Navnet Er Kent-Olav Moe, krabbet rundt på denne kloden siden høsten 1982
Jobber på Maxi Hamar. Bor på Stange, og driver for tiden å slenger noe anlegg inn i en Golf 3.
Interessen for lyd i bil begynte for ca 6-7 år siden da jeg kjøpte inn min første forsterker og sett med subber..
Så har det egentlig bare rulla videre derifra, med mer eller mindre seriøse anleggsbygg.. hehe..
Har brukt mye tid på og hjelpe kamerater og "kamerater" :mad: med og få til lyd i bilen sin, for lyd er gøy!! hehe
liker og pusle og tenke ut ting som ikke muligens alle har gjort, og jeg må innrømme at jeg faktisk liker og feilsøke litt av og til, for da føler man at man lærer noe, når man får det til å fungere igjen... og det er derfor jeg driver på med dette, for å lære meg ting som jeg muligens ikke hadde lært meg ellers...
Me Sjåast :cool:
InstallBay Hamar
21-02-2007, 08:35
Klar for litt støyping nå, Kent? :)
Thomas
32 år fra porsgrunn, jobber som maskin ing. har hatt bilstereo som hobby i 14-15 år. Holder for tiden på med ett Mini prosjekt med litt div. utstyr.
Tommy (Too MUCH) Lund
Bør på Jæren, og har vel hatt bilstereo som hobby, siden 1996, og konkurerte aktivt fra 1997-2000, som har resultert i 2 NM titler, og en 2. plass i EM. + ca 25 plasseringer blandt topp 3.
Har vert litt rolig på bilstereofronten i det siste, men å er det på vei en del Pioneer PRS produkter i bilen, som forøvrig er en Golf V R-TSI.
InstallBay Hamar
21-02-2007, 16:48
Bygger du for å konkurrere igjen eller, Tommy? :) Var med for første gang i 2000 og husker BMW'n din godt...
Bygger du for å konkurrere igjen eller, Tommy? :) Var med for første gang i 2000 og husker BMW'n din godt...
Skal ikke se bort i fra at jeg dukker opp på en konkuranse eller 2.
Kim Andrè gullhav
er 18år, bor i arendal
Student ved arendal gymnas
hvert interesert i anlegg siden jeg fikk mitt første lile stereoanlegg på barne rommet:)
driver nå med mitt første bygg i bil:)
Crazytaxi
21-02-2007, 20:17
Klar for litt støyping nå, Kent? :)
Alltid klar for å stenge meg inn i lukkede rom med masse utstyr og deg vettu ;)
PikoFlex
22-02-2007, 14:21
Aleksander Rundgreen, 18 år!
Driver med bilstereo som hobby og elsker det:P
Jeg har laget en rekke annlegg. bygd i 3 biler i det siste året. Har arbeid hos bilradio reperatører og har elektronikk utdanning.
Drevet med merker som: Pioneer - Dynabel - Peerless - Audiopipe osv osv.
Har lakt for hat: Rockford Forsgate
Joachim Lyse, bor på Sandnes. Jeg har jobbet 5 år (96-01) på Bilradiospesialisten Sandnes, jobber nå på klargjørings avd på Peder S. Fjetland. (Møller Stavanger) Jeg har nå to "familiebiler" med diverse Pioneer stereo/multimedia i, håper vel kanskje å kunne bygge noe litt mer spennende i Golfen (får se hvordan det blir hos Tommy).:)
Bilstereosenteret.no
22-02-2007, 20:34
Jeg har nå to "familiebiler" med diverse Pioneer stereo/multimedia i
Lag en prosjekttråd med familiebilene dine, kult å sett bilder av Touran:)
PikoFlex
22-02-2007, 21:09
Lag en prosjekttråd med familiebilene dine, kult å sett bilder av Touran:)
Heeelt enig!
Lars Ove Skarseth, 21 år fra Molde.
Jobber hos Hansen Radio & TV i storgata i Molde.
Begynte vel med lyd når jeg var ganske liten, var vel rundt om 11-12 da jeg "arvet" mitt første stereoanlegg, hadde en bror som hadde et skikkelig stereooppsett i kjellerstua, og deretter vakket det på seg og kjøpte mitt første stereoanlegg for komfirmasjonspengene da jeg var 14/15.
Etterhvert ble interessen for bil og bilstereo større, liker å lage ting med hendene og få fram et resultat som jeg selv har laget. Begynte når jeg var nesten 18 år, og ribbet totalt ned en Honda Civic i forholdsvis grei stand..
Etterhvert så vakket "drømmene" på seg, og jeg sa jeg skulle bygge en ny bil av dette.. Både utvendig og innvendig.. Og det skjedde vel egentlig, bare noen år senere ;) Er en tråd under "prosjekter" om bilen.
Selger merker som :
Hertz, Audison, Focal, Seas, Dynabel, Ground Zero, Alpine og Pioneer.
Michael Vik, 20 år fra Son
Jobber som elektrikerlærling.
Har fikla med litt diverse stereo de to tre siste årene, mest i bil.
Holder for tiden på med det mest omfattene prosjektet hittils i en e36 coupe med blant annet Zapco og Morelkomponenter.
Skal ikke se helt bort ifra at det kommer en liten prosjekttråd etterhvert :)
IN_ur_DREAMs
23-02-2007, 23:21
Arild Johnsen her. 25 år. Bor i Sandnes, jobber på Bilradiospesialisten Sandnes. Kjører en BMW E36 Touring med full Pioneer bilstereo.
Har lakt for hat: Rockford Forsgate
Bare et lite spm av interessens grunn da jeg ikke har kjenskap til merket selv: hvorfor?
Svein Erik Fredriksen, 22 år denne sommeren.
Akkurat nå holder jeg på med et "lite" soundstream prosjekt i ny bilen(06 hyundai coupe) hvor jeg faktisk har håp og tro på å få både litt sq og spl ;)
Ikke fått gjort noe siste tiden pga været,som sikkert de fleste har fått med seg er ganske villt her nede i sør :(
Interessen for bilstereo kom vel i ca 95-96 da faren til en kamerat hadde en del "ville" bygg, og begynte da selv med litt hjemmestereo.. i konfirmant tider ble det handler og bygget en del PA, som ble solgt mellom 17-18 års alderen da jeg handlet førstebilen som jeg gav 5000,- for.. slang inn komplett blaupunkt/velocity stereo i denne til en sum av 4* bilens pris ;)
ellers er jeg nå på bil nr.6 og har vel tilbakelagt rundt 160000km på norske veier på disse 4 årene, men har vel bare møtt et fåtall av dere ;)
Jaja..utdannet Elektroreperatør m. kjøling og har nok å ta tak i.. jobber også på elektroverksted
Edit: soundstream stereo solgt, og Hertz er på vei inn. kommer egen prosjekt tråd snart :) (foreløpig takk til Pål(installbay) og Lars(engenaudio)
_.:mathilazzi:._
26-02-2007, 09:58
Even M. Lien. 21 år fra Hønefoss. Nå Hamar.
Blei bitt av bassillen i 2003 når jeg kjøpte mine første 12" ^^. Nå venter bilen på at jeg skal begynne å bygge. Men først. Så må jeg lære det jeg trenger å lære av Kent. Kjekt å ha noen å lære av. Snart min tur å bygge i Sunny'n nå. Takk for at du viste meg glassfiber legging Kenneth!
Tjobing!
Læreren til _.:mathilazzi:._ hehe
25 år, snaaaaart 26 :p Bor i Løten, men er ikke herfra.
Yndlingsmerke: Alpine ;)
Bilen: Volvo V70 2000 2,4s
PikoFlex
28-02-2007, 11:59
Bare et lite spm av interessens grunn da jeg ikke har kjenskap til merket selv: hvorfor?
Fordi:
Etter å ha jobba med å reparere forsterkere fra alle merker, så skiller rockford seg ut med problemer. Det var ikke en dag uten at det var endten en forsterker eller sub som måtte fikses. De forsterkerne som er på markedet nå fra rockford er meget overpriset i forhold til hva de skal yte. De er spinkelt bygd og for en eller annen snedig grunn så er sikringene som er installert så overdimensjonert som du kan få det:S Så etter mine erfaringer så er rockford bare et overprisa underklasse merke!
Hei.
Ole Bakken. Går vk1 elektronikk. Læling nå til sommeren.
Har hatt intresse for stereo et par år nå. Siden søskenbarnet mitt Kenneth har dreve så mye med det, og min bror altid har dreve med det;)
Driver med min første bil. Med litt fusion og Xelent stereo;) Blir nok ut med Xelent forsterkeren etterhert, å inn med Fusion;)
InstallBay Hamar
28-02-2007, 16:39
He he... Bare moro å lære bort litt! :) Bare si ifra du, Ole, så skal vi se hva vi finner på! :D
Jepp:) kjem nokk innom deg at snart. har litt planer nå skjø;) etter å sett på biler her og på bilforumet;)
Powersound
04-03-2007, 16:53
Ken fra Lillestrøm området.
Er 22år gammel og mitt nåværende private projekt er litt 8 projekt. Lyd er morro:D
Mr Golf 4
05-03-2007, 17:02
Navn:
Per
Alder:
36år
Bil:
Golf variant 00mod
Hobby:
Bilstereo
Merker:
Pioneer-Focal-Audison Vrx-Stinger
Avengig av FOCAL-AUDISON.No One Over-Always under It.:)
Målet mitt 2007.Tja si det.Bli ferdig.Bli med på EMMA.
Per....
Bilstereosenteret.no
06-03-2007, 18:54
JAGGU, der var i passert 100 medlemmer:D Skulle bare ønske alle var flinke å pressenterte seg her også;)
Lyd og Bilde
06-03-2007, 19:36
nå må vi vel snart passere bolleligaen?
Preben Torvik her
er en 86 model ( 20 nå med andre ord ) jobber som billakkerer , vært innom div værksteder i hamar, oslo og snart muligens lillehammer eller sarpsborg.
kommer fra hamar , kjører en Toyota corolla 95mod som jeg kjøpte som vrak.
er også en enslig far , dattera mi er snart 2 :D
når jeg ikke bygger og jobber med bil så kjører jeg gocart , vanker med venner eller sturer foran datan ( er såogså avholds mann siden bilkjøring er mye morsommre enn og ligge og sikkle i en grøft )
sådet :P
Retteråsen
08-03-2007, 19:40
Hei jeg er Bjørn Arild Retteråsen.
Jeg er snart 18 år, fyller 18 den 9. juni 2007.
Går VK1 Anleggmaskinfører, på solør videregående skole avd. Våler.
Har en Bmw 325 IX 1988 modell, den står for lakkering nå, skal bli diamantsvart. Har fjernet ALL rust og tectyl behadlet den under.
Anlegget jeg skal ha inn:
Spiller: -Alpine 9854R
Frontsett: -Fusion Encounter 5 ¼” 2-veis komponent høyttalersett i Encounter-serien, 50 watt RMS
Bak: -Fusion Encounter 5 ¼” 2-veis coaxial høyttalersett i Enconter-serien, 40 watt RMS i Hatte hylla
-Fusion ENcounter 4" 2-veis coaxial høyttalersett i Enconter-serien, 35 watt RMS i dør trekket bak
-Audiobahn 2x 12'' bassere i plexi kasse.
-Profile Monoforsterker 500w RMS, til Basserne
-Sony Xplod 4-Kanals 500w RMS, til Bak Høytalerne
-RockfordFosgate Kondensator 1 farad m/display
Anlegget er kjøpt hos:
www.installbay.no
www.bilradiospesialisten.no
www.dreamtm.no
Det skulle vel være litt om meg og bilen.
Bare og sende meg melding eller e-post hvis det skulle være noe.
Tar gjerne i mot råd & spørsmål.
Gaute Antonsen, 18 år om en mnd. Har en Ford Sierra.
bjørneseth
08-03-2007, 20:36
Thomas Bjørneseth, 18 år fra Solør. Jeg går for tiden Elektronikk ved Solør vgs
Har akkurat kjøpt meg en Audi a4 1.8l 1995-mod sedan.
Planer:
Utsende
Nye felger, senking og evt mer etterhvert
Motor
K&N
Chip
Stereo
Har bestilt
Hertz 13cm komponentsett
Pioneer 5900mp
RF kabelsett
Planer
2x10" Hertz sub
Monoblokk ikke bestemt
evt noen høyttalere baki
Bare og sende meg melding eller e-post hvis det skulle være noe.
Tar gjerne i mot råd & spørsmål.
Hans Ola Hovde, 18 år fra Ørland, men bor i Trondheim og går for tiden IKT-Driftsfag.
Har holdt på med stereo siden jeg viste hva en ledning var, og har jobbet noen år i et ungdomshus som dj-leder og hatt ansvar for anlegget der. (Jeg er IKKE en god dj! :P)
Kjørte opp for noen mnd siden, men pengene strekker ikke til, så ingen bil enda, men iløpet av sommeren kommer vel bil og anlegg.
Steinar Heggset fra Rindal.
Er 18 år.
Jeg har en Opel Vectra A 2.0i GL 89 modl som jeg har litt planer for til sommeren. eks: utsende, senking, soting, stereo, div
Stereo:
2 x 12" Cerwin Vega Stroker
Rockford Fosgate Power T40001BD
Soundstream The Continuum (samme som Reference 705)
Front: ikke tenkt på ennda, tips?
Bak: JBL Decade 6x9 ( tenkt å kjøpe nytt i løpe av sommeren)
Soundstream Lil'Wonder LS.652
Batteri: 1 x Optima Yellow
2 x Optima Red
Spiller: Kenwood KDC-W8534
:)
Heter Bjørn Erik Normann er 18år er snekker/Tømmrer og liker biler å bilstereo:) Kommer vel med noe prosjekter til sommeren:)
diamantsvartE30
14-03-2007, 14:57
***slettet***
Bilstereosenteret.no
15-03-2007, 20:45
jeg er bedroom-DJ og lager musikk på et program fra Propellerhead som heter Reason 3.0. Bruker også et par Korg Electribe. (Synth og rhythm) :)
Velkommen skal du være!
hadde jo vært sinnsykt kult om du kunne lage en fet "theme song" til forumet her:D
playmaster59
16-03-2007, 00:42
hei på dere mitt navn er Egil:D
begynte og interesere meg for lyd i bil i 1998.var helt grønn den gangen men ble med og lærte hvordan en skulle bygge:cool:
Stilte i utfordrer 20.000- i 1999 beste plassering 2plass på Lillehammer og 3plass i NM samme år.oppgraderte så til amatør 300+ 3Stk 3plasser og en5plass i NMåret 2000 Gikk så opp i klassen Proff unlimeted i Sverige kjent som Proff600+i Norge i året2001 det begynte med 1plass på Gjøvik. Uken etter 1plass Kinnekulle Sverige så kom turen for SM finalen i Sverige det ble 3plass og 2plass beste utenlanske bil i Sverige på Elmia messen så ble jeg Norges Mester 2001 la da alt på hylla kom igjen i 2003 i proff lyd med en 5plass.bilen min var en saab 900 1987modell denne ble kondemnert pga en trafikkulykke i 2003. stiftet så ny familie og la det på hylla igjen tils NM2006da jeg meldte meg på som Gjest i klassen proff lyd med ny bil en Nissan Maxima V6 24v som ga en 3plass.
kommer nok til og være med framover så det er bare og se etter bilen min:o)
Sjekk ut min hjemmeside på www.playmaster59.net
der er det bilder av mine bygg og min nye bil
Hei folkens!
Heter Andreas "Lance" Landsvik, er 21 år, bor på Flatøy nord for Bergen.
For tiden er jeg student, men skal ut i arbeid til høsten igjen, og jeg gleder meg:D
Bilstereo har jeg vært interessert i lenge, og det tok ikke lange tiden fra min første bil var handlet inn til det var stereo på gang;)
Her finner du litt bilder (http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=5107).
Dessverre så har jeg tatt ut systemet i denne, siden det var muligheter for å bade i bagasjerommet....:p
Har store og mange planer for min neste bil, og tiden vil vise hvordan det går.
Vi tåkshttp://i5.photobucket.com/albums/y179/Landsvik/Smiley/wink2.gif
Hei, Navnet er Fredrik. Jeg har hatt intresser for bilstereo i ca et halv år så er rimelig fersk. Jeg er da den stolte eier av en Citroen Xantia 2,0 96".
Jeg går vk1 Tømrer og det er dritt kjedelig så begynner på anleggsmaskinfører neste år..
Mitt oppsett er:
Orginalfrontsett. Spiller bra til å være orginal. - Skal byttes.
Spiller: Pioneer DEH- 40MP
Monoblokk: Soundstream SMA1.700D
Subwoofer: Soundstream Reference RFW-12
Forsterker 4ch: Rockford Fosgate P4004
Hattehylle 6x9: Clarion av et slag. - Skal byttes.
Når jeg har betalt ned gjelda på bilen blir det mer anlegg.
[Lydfabrikken]
16-03-2007, 14:17
Hei!
Lydfabrikken "heter" vi :D
Består av 4 stk, Jan Vidar, Arild, Johan og Robert
Dreve denne sjappa i 4 år snart å det er jo gøy
Holder da til i Trondheim og driver sånn smått med å starte
en liten butikk med montering.
Hilsen Oss gutte fra trøndelag
Alta Bilstereo
16-03-2007, 18:49
Bjørn M Wilhelmsen
Alder: 31,5
Fra: Finnmark, Alta
Yrke:sveiser og driver alta bilstereo
Har drevet med bilstereo fra jeg var 16 og konkurrert rimelig aktivt siden 97.
utdannet EMMA dommer jeg å.
Oddvar Skarseth, 24 år fra Molde...
Har fagbrev som karosserimaker.
Jobber for et firma som heter Bussbygg som elektrikker/karosserireperatør på tunge kjøretøy...
Har drevet litt med stereo på fritiden og konkurert litt i EMMA...
Solgte bilen som jeg drev å bygde anlegg i i fjor, men planen er å få bygd et nytt anlegg i nybilen til neste sesong...
Navn: Nicolai Hansen
Sted: Rett utenfor Tønsberg
Alder: 22
Utdannet: Teknisk Tegner
Jobber i dag: Nortura(Gilde) Men forhåpentligvis så blir jeg ikke der resten av livet. prøver å finne meg jobb som passer til utdanningen..
Bil: Saab 93ss (sportsedan) 03mod
Anlegg: FOCAL FP4.75
FOCAL 165K2P (en smule sprengt) :(
FOCAL 690CV1 (tror jeg de het?) (en smule sprengt de og) :(
ALPINE CDA-9855R
Interessen for bilstereo har vært tilstede fra den dagen jeg fikk bil.
Har aldri gjort gjort store greiene ut av det, blitt et og annet billiggreier putta inn i bil,(foruten om de jeg har nå,men det hvertfall halvparten må byttes der) Har blitt mye drømming om ting og nå er det på tide å gjenomføre det. Så planen er å bygge et vellydende og gjennomført anlegg.. Som jeg forhåpentligvis ikke greier å sprenge eller ødelegge på en finurlig måte :S
Så gjenstår det bare å se hvor mye interessen min for bilstereo øker når jeg først setter igang.
Jaggu godt med et sånt her forum og da, tror nok jeg kommer til å bruke det godt.. :)
Sånn det var litt om meg..
SpeedKing
17-03-2007, 03:09
Navn: Jacob Gulla
Alder: 30år
Jobb: Offshore
Bil: Nissan 200sx S14
Motor: 2.0i 16v Turbo
Bilstereo entusiast siden jeg har hatt bil... MEN,
nå må hifi anlegget legges "litt" på hylla fremfor bhp :eek:
Men håper på å komme tilbake når fart og morro er over :p
Sjekk salgs annonsen på forumet for hyggelig handel:D
Mvh Jacob
Svendsen
17-03-2007, 20:51
Hei!
Jeg heter Jørgen Svendsen og er fra Kvalsund i Finnmark.
Jeg liker å holde på med alt som har motor:)
Jeg har en VW Golf 1987mod som jeg holder på å bygge stereo i:)
Dette er den første bilen jeg har, og det første stereoanlegget jeg bygger selv, men jeg har vært med på å bygge stereo i flere biler før:)
Planen er:
Spiller: Pioneer P6900IB
Forsterkere: MA Audio m480i 4x100w, Soundmagus X1502 monoblokk
Sub: Soundstream T5-15"
Kompsett: Har 2 Boschmann RB6200XT - skal byttes ut mot Focal 165v2 eller 165A1 - er ikke helt sikker enda:)
Navn: Knut Marius Steen
Sted: Steinkjer/Værnes
Alder: 19
Utdannet: Allmennfag(VGS)
Gjør for tiden; Er i militæret i Værnes Garnison.
Bil: VW Vento 97-modell
Anlegg:
Frontsett; Infinity Kappa 65.7cs
Forsterker; Kicker kx200.2
Høyttalere bak; Rockford Fosgate fnatic 6x9
Sub; 2x10" Proson sub`er
Forsterker; For tiden biltema forsterker, men må byttes ut med en kraftigere monoblokk.
Er ganske så ny innen bilstereo.
Startet vel med at jeg fikk min egen bil, deretter ble cd spilleren skiftet ut.
Så ble det en egensnekret subkasse med en liten 10" er fra biltema og forsterker. Og så har det bare utviklet seg videre da.
Håper å kunne få nok kunnskap innen emnet etterhvert slik at jeg kan få bygget anlegg som virkelig er bra montert og som har lyd av høy kvalitet. ;)
Soundtek
19-03-2007, 01:05
Bjørn Erik Forberg, innehaver av Soundtek som har importen på Genesis, drevet med bilstereo siden 1988 og var med på den første NASCA konkurransen i 1991. Har vært aktiv i EMMA siden '03 og har Hoved dommer kurs.
D-vision
21-03-2007, 07:40
Navn: Daniel Aarsund
Alder: 23
Stortsett bare hobby bygger. Bygger i en Toyota Celica 2000modell..
Anlegg:
CD spiller ODR RS-D7R
Diskant: http://www.pioneer.no/no/products/25/131/201/TS-T031PRS/index.html
Mellomtone: http://www.pioneer.no/no/products/25/131/201/TS-S101PRS/index.html
Midbass: http://www.pioneer.no/no/products/25/131/201/TS-M171PRS/index.html
Forsterkere: 2 stk http://http://www.pioneer.no/eur/products/25/29/182/PRS-A700/index.html
DSP: http://www.pioneer.no/no/products/25/29/182/DEQ-P90/index.html
Sub:http://www.pioneer.no/no/products/25/130/201/TS-W12PRS/index.html
Prosjektet: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=155
Kenneth 18 år fra Kvernaland. Kræmen av Jæren ;)
Lærling på Jærbladet og fast ansatt på Østraadt Stein for å få litt ekstra inntekter.. Kjøpte meg en 1998 modell Ford Mondeo som egentlig bare skulle være "vinterbil", siden motorsykkel er hoved interressen. Hadde egentlig ikke planlagt å bruke noe penger på stereo, hadde jo en flott og trofast original cd-spiller fra Ford fra før av :)
Men så var jeg innom en kompis på bilradiospesialisten på lura, og da var det gjort.. Måtte få meg anlegg i vinterbilen =) Så nå er spiller, dempematrial og kabler handlet inn. Mangler bare å bestemme meg for subber, forsterkere og frontsett. Regner med at det blir et pent bygg til sommeren. :D
Står i siggen :rolleyes:
Hei jeg heter Thomas Gundersen og kommer fra Arendal. er 16 år gammel.
har vel drevet på med bilstereo og hifi i noen år nå..
holder på å bygge anlegg i båt..en det tar jo tid nå man jobber på kiwi med 84kr timen. hehe:P
mvh Thomas :)
namn: stig masdal
sted: førde
alder 24
bil: honda integra tr , mazda mx3 ( tilsalgs for 30lapper ) og en vw golf 2
har vel dreve på med bilstereo siden eg kjøpte meg min første cdspiller for komfpengane mine og det var i garasjen og koble det.. og finne husforsterker og et par cv 12" inni god ascona`n min : ) lang skjøte ledning sånn at eg kunne stå uttafor garasjen og burne med anlegg var kongen på haugen eg da ;) so kom moped tidene der vart cdspiller`n montert på zr chopper`n og en 5,5" fulltone av etkverslag vart montert.. og siden har ting bala på seg
og håper på å kunne lære masse her.. og det har eg allerede gjort.. men en slutter aldri å lære etter mi meining
langgard
08-04-2007, 13:25
Hans Kjetil Langgård
21år
Hamar
hatt interessen for lyd/lydtrykk en del år nå men det har vel aldri blitt det helt store siden jeg er jævlig flink til å begÿnne på nye prosjekter men sjeldent fulføre, jeg pleier vel å skylde på økonomi men det er vel bare deler av sannheten.
men i løpet av sommern skal det ferdigstilles noe håper jeg :D
Tor her, 87 Modell fra Gloppen/S&Fj. Blei bitt av bassillen for leeeenge sia, (ligger i genene. :) ) jobber som plaster hor Brødrene Aa, et av verdens ledende bedrifter innen karbon sandwich teknikk.. :D.
Driver også mykje med data/spel(BF2), og Innendørs lyd.
Har ein Opel vectra '95. med Focal, dynabel, og Arizona eagle. (pr DD, under bygging)
Drømmer om og få jobber med bilstereo bygge feite demobiler OSV, og forme dører og kasser til bil.
Håper på og få begynt på et bilprosjekt i framtida, (heftig russebil E.L.) men desverre er ikkje lommeboka enig med meg.
Thomas, 31 år fra Bærum. Jobber til daglig som Produktsjef i Bertel O. Steen bilimport. Har drevet med bilstereo i 10 år og konkurrerte i 2003 - 2004 med en Audi A6. Bygger nå anlegg i en Corvette, så vi får se hvordan det går!
Heisann =)
Erland 19 år jobber som elektriker lærling på hadeland og i oslo.
kjører VW Bora som jeg har satt in et par bassere som jeg selvfølgelig har kjøpt hos installbay =)
Snuser vel litt rundt på dette formuet p.g.a min interesse for elektronikk og bilstereo.
Erland
hei, jeg heter jørgen, er 21år. har vært interresert i hifi i noen år.
når jeg kjøpte min første bil var det gjort. etter det har bare blit at jeg vil ha mer og bedre.
skal legge ut noen bilder av mitt prosjekt etterhvert.
seas referance, alpine iva-d310rb, alpine processor, aktiv deling, dynabel forsterkere og sub. det skal byttes seinere...
snakkes
jørgen
Haakon O
07-05-2007, 18:12
Hei alle sammen, snublet over dette forumet via en snedig link i hc_tk sin prosjekttråd på bilforumet :)
Jeg heter Haakon, er 29år og bor for tiden i lillestrømsområdet etter 28år på Stord og i Bergen. Jobber med grafisk design og driver litt med bildekor/folie/klistremerker på hobbybasis utenom..
Jeg har drevet på med bilstereo siden midten av 90-tallet, var med i en NASCA-konkurranse i 2000 og vant klassen, men solgte bilen før finalen og har ikke konkurrert siden. Jeg har prøvd litt av hvert, og tatt vare på de komponentene jeg har likt best som nå bare ligger på hylla og venter på et nytt prosjekt.. Mitt ukomplette anlegg består nå av: Pioneer P9 m/dsp, audison vrx 6,420 ex og 1,500 ex limited, Focal Audiom TLR diskanter og en Phoenix Gold Cyclone sub.
Moro med et eget norsk bilstereoforum! :ay:
Kicker-Kent
08-05-2007, 13:54
Hei jeg er en mann på 27 år. Som kommer fra en Liten Plass i Nordland, 10 mil sør for Bodø. Jeg har som hobbyer Data & It og Liker og holde på med alt som har med Lyd og Bilde, Har drevet med bilstereo fra midten av 90-Tallet. Men holder på med det største bilstereoprojektet mitt hittil, de andre har jeg bare koblet opp endel Bilspiller + endel subber og høytalere, men som sagt driver jeg og bygger ett omfattende Bilstereoprojekt,tenkte jeg skulle konkurrere til Sen-Sommeren. Det er første gang jeg er med på noen konkurranse. Projektet mitt innebær Frontsett-Kicker, Bak-Høytalere-Kicker, Driver og modder dørsidene og har lagd ny hatthylle i glassfiber, Driver og bygger nytt baggasjerom, Alt skal være i glassfiber-Finshish utenom dørken som skal være i ska. Har en 4-Kanal Effektforsterker og en 2-Kanal Effektforsterker, begge i Kicker. Har også Qearthquake kondesatorbatteri 2,500 Farad. Itilegg skal jeg ha Touchskjerm system med egen Dataløsning med Gps-Enhet. Har alt utenom Subbene som blir Kicker Solo Baric L5/L7 12, 2 stk. Så jeg håper det går bra. Hvis det er noen som vil gi meg tips er jeg åpen for alt. Har en Mazda 626 GLX 88 Mod, dette bygges i. Til alle andre her Stå på alt blir bra hvis man bruker tid på det!!! :-) Lykke til Alle sammen!!!
Bra med ett Norsk Bilstereoforum, Dette forumet virker veldig bra!!! :db:
MvH
Kent (Kicker-Kent)
Hei alle sammen, snublet over dette forumet via en snedig link i hc_tk sin prosjekttråd på bilforumet :)
Det er bra jeg har klart å verve deg over hit da. Dette er et mye bedre forum hvis temaet gjelder bilstereo!
Btw.Mye gromt utsyr du har. lykke til med prosjektet :)
Mr.nilsen
09-05-2007, 12:44
Hei Anders Nilsen heter jeg. er 17år fra moss og er VElDIG intresert i bilsterio og har vært det siden jeg var 12år. har nå planer om og bygge en bil og starte med db-drag street c.
Hei og hå alle stereofrelste! Thomas heter jeg, er 20 år og kommer fra det smekre sørlandet:dh:
Har vel vært interessert i stereo siden første gang jeg så en høyttaler hoppe ut og inn, fantastisk interessant:bo:
Drevet nå litt med bilstereo på hobbybasis de 3 siste år..
Var mer spl jeg tenkte på da, men nå bikker det jammen over på sq!:ar:
skal ikke se bortifra at det dukker opp en liten prosjekt tråd etter hvert:df:
Alpine306
15-05-2007, 02:05
Håvard Zakariassen her...23 år og student i Hamar. Bil(peugeot) og billyd er interessene.
puslet med billyd siden jeg var 18...men aldri fått ferdig et bygg skikkelig..skifter mening hele tiden:eb: hehe...
nå om dagen kjører jeg rundt i en grønn 306 med litt Alpine og rockford saker i...blir vel nytt prosjekt til sommeren..håper på å bli ferdig denne gangen:ag: :ag:
Flott med nytt forum forresten!!!! BRA tiltak!!
ellers...bare ta kontakt, så kan vi preike billyd i timesvis...:bd:
take care:dn:
Hei:)
Hugo Hugubakken
26 år, yrkessjåfør på heltid og vekter på deltid...
Har syssla med mye rart, bilmekanikker,bensinstasjonsdriver + mer...
Har holdt på med bilstereo i tja kansje 5 år nå, hvorav 2 av dem jeg har konkurert.
herifra har jeg 2 x 1.plass i nm. i en blå ford sierra..
Holder til på Tynset.
Mer innfo finner du på www.hugoh.no
Passat35i
20-05-2007, 21:06
Kjetil Lie,24 år.
Holdt på litt med bilstereo siden jeg fikk min 1. bil av pappa.nå holder jeg på med en gammel passat 35i stv.
Har verksted sammen med D-vision.
Planlagt annlegg er Fusion. Bilder kommer etterhvert som bygginga av midlertidig anlegg så fort det er i gang.Det er en miks mellom pioneer,jvc og audioson.
Jeg heter Øyvind Kalbækken, er 17 år holder til på Tynset, går første året på elektro og skal gå vidre på elektronikk. Har planer om i bil en eller annen form for bilelektroniker. Har ikke drevet så mye med bilstereo må jeg nesten si, men har en bror som har drevet\driver en del med det med det.
Skal prøve å få til noe tøft i en Ford Orion som jeg skal få låne av bruttern intill jeg får meg egen bil. Av den må vi få til en heftig "råne-bil". Får vel lage en tråd om det projektet etter hvert også.
Engen Audio
29-05-2007, 22:58
Jeg heter Haakon, er 29år og bor for tiden i lillestrømsområdet etter 28år på Stord og i Bergen. Jobber med grafisk design og driver litt med bildekor/folie/klistremerker på hobbybasis utenom..
Jeg har drevet på med bilstereo siden midten av 90-tallet, var med i en NASCA-konkurranse i 2000 og vant klassen, men solgte bilen før finalen og har ikke konkurrert siden. Jeg har prøvd litt av hvert, og tatt vare på de komponentene jeg har likt best som nå bare ligger på hylla og venter på et nytt prosjekt.. Mitt ukomplette anlegg består nå av: Pioneer P9 m/dsp, audison vrx 6,420 ex og 1,500 ex limited, Focal Audiom TLR diskanter og en Phoenix Gold Cyclone sub.
Moro med et eget norsk bilstereoforum! :dd:
Ah !! TLR diskantene er konge !!!
Mitt navn er André og snublet over forumet i håp om å hente noen tips og triks innen fiksing og mekking av bilstereo utstyr. Er ganske grønn på området men lærer i takt med at sikringer ryker og transistorer smeller, morro, men frustrerende er det.
Jobber i barnehage så penger er det ikke stint med desverre, derfor kommer loddeteknikken til god nytte da jeg kun tar meg råd til å kjøpe ting og tang som er defekte.. selv om det spørs om ikke feriepengene kommer til å bli brukt på en brukt Pionerr DEH-P8600, p88rs eller lign. som faktisk ikke er defekt i kjøpsøyeblikket.
Min fokus for bilstereo, og forsåvidt alt annet i livet er kvalitet og ikke volum.
Håper å kunne lære litt av guruene på forumet, og kanskje bidra med litt selv også etterhvert.
Takk for meg:bu:
Eirik Aspaas
09-06-2007, 10:42
jøsses.. har ikke sett denne tråden enda jeg..
kanskje på tide å presentere meg og? :p
Eirik, 22 år, jobber som hjemmesykepleier..
Vært interessert i lyd siden jeg var 5, og driver på mye med musikk (band osv)
Bilstereo har vært interesse siden jeg fikk bil når jeg var 18, men ikke mer "seriøst" før nå..
Får meg ny bil til tirsdag (12 juni) og da blir det litt bygging og forhåpentligvis litt db drag osv utover sommeren..
Utstyr:
Soundmagus
Pioneer
Rockford Fosgate
Phoenix Gold
Focal
Kan vel fylle inn litt info om meg her å.
24år, vernepleier/miljløterapeut fra nord-trøndelag
Drev litt med lyd i bil før, men hjemmekino interessen innhentet meg fullstendig. Dog har jeg fulgt med i det skjulte. bilforum medlem siden starten vil jeg tro. Planer om å oppgradere bittelitt i min Carina E. Ellers er jeg her mest for å følge med på prosjektene deres. Utrolig mye flinke folk her. Kudos til dere!
Litt om meg da;
Christian heter jeg, 23 år og bor på Nesodden utenfor Oslo.:bs:
Interessen for lyd startet på gutterommet med sprengtråd og demonterte gamle radioer. Og har hengt med siden. Kan vel nevne at jeg var eneste på Nesodden med radio og CD-spiller på mopeden i sin tid:dh:
Interessen for lyd i bil kom med første bilen og har holdt siden.
Min første bil, en 87 Caravelle, fikk kallenavnet "Den rullende viratoren", med fire 15" i bagasjen og en 10" under setet.
Egentlig liker jeg best å bygge stereo og høre etterpå hvordan det ble.
Har to motto'er; "Less is more" og "Hvorfor ødelegge noe som fungerer". Sistnevnte er jeg verdensmester i ;)
Man lærer så lenge man lever...Bruker det jeg har av anlegg, og utnytter det maks. Begrenser seg litt med kapital når man har samboer, billån og leilighet.
Sånn er det bare...
Powersound
24-06-2007, 18:56
Tjo!!
Får vel følle flokken og skrive litt her da.
Oppvokst i sverige og konk. i lyd som en liten hobby siden-02, Flyttet till norge for snart 2 år siden. Har lagt opp anlegg osv i bilene til folk rundt meg(kompiser og kompisers kompiser, dere skjønner)
Fra 010107 fikk jeg importen av CDT audio i norge. Har ikke hatt mest tid till dette før nå. Nå har jeg også fått importen på Phoenix Gold, Climax og Newsound. Har nå fått siden oppe å løpe og webshopen er på G.
Har selv vokst ifra det med at det skal være mest mulig trøkk i bilen, for meg handler det om å få så fin lyd så mulig. Men det er fremdeles morro og kaste i et par monoblokker og noen bassere å spille "istykker" bilen.
AndreasK
24-06-2007, 20:52
Andreas her :)
Vet godt hva god lyd er i instrument og scenesammenheng da jeg har spilt i flere band og jobbet som scenearbeider i flere år. Bilstereo har jeg imidlertid veldig lite peiling på, men håper å lære gjennom å surfe litt på bilstereoforumet en gang i blandt :) Om ikke så alt for lenge skal jeg også kjøpe meg bil, og da blir det kanskje enda en tråd her :D
Klarte ikke å se at jeg har presentert meg tidligere her, så jeg skriver nå noen få ord. :)
Sture, fra en liten plass i Troms kalt Bardu. Flere av dere har sikkert vært her i førstegangstjeneste. Norges største militærforlegning er vel her, såvidt meg bekjent. I allefall i området her. (Bardu og Målselv)
Har ikke drevet noe aktivt med bilstereo, men har sansen for god å høy lyd. Har aldri hatt noen bilder der man virkelig kan bygge fet lyd, da mine biler har gått fra å være en 77 modell corolla til en 86 modell mr2 til en 86 modell suzuki sj410 til en 88modell camry og nå til en 91modell mr2. Sistnevnte er det tilnærmet umulig å lage god lyd i, pga dårlig isolering og generelt høyt støynivå ellers i bilen når man kjører, men jeg skal nå gjøre så godt jeg kan.
Prosjektet har jeg startet opp på prosjektsiden på forumet, så får vi se hva det blir til videre framover.
Er selvlært i bilstereo, dvs jeg kan ikke så mye om så mangt. Men jeg suger til meg info her på forumet så godt jeg kan. Så om det er noen med gode ører i omegn, så vil jeg gjerne låne de en dag jeg anser meg som ferdig med anlegget mitt. :)
ørjan, 15 år :ah: Går på Ener ungdomskole. har hatt interesse for lyd i noen år nå, har bygget litt småting innen stereo.
blir vel ikke alt for lenge til det blir litt lyd i bilen..:ag:
bass-freek
10-07-2007, 22:45
Jeg heter Johann og er 23. Har hatt interesse for lyd siden barneskolen. Har bygget litt hjemmeutstyr og litt i bil. Jeg har vel bygget en 8-10 subwoofere, samt 5-6par høyttalere oppigjennom, til meg selv og venner.
Ingenting veldig kostbart.
Jeg liker kvalitet og god lyd. Et annet prinsipp er at hvis jeg har valget mellom to produkter hvor det ene er litttegrann bedre men koster betraktelig mye mer, så går jeg for det billigste alternativet.
Jeg kom inn på forumet gjennom avforum.no da jeg oppdaget at det var fryktelig lite aktivitet på bil-delen av det forumet.
Dagens prosjekt er å få litt bedre lyd i min 99 ford cougar, som er nesten helt orginal foreløpig. Jeg har et økonomisk tak på ca 10000kr. - Og er svært åpen for alle tips og triks samt produktanbefalinger fra dere som har erfaring!
240Råneren
14-07-2007, 01:17
god dag mitt navn er Michael. er 18år. glad i lyd og bilde..
går da skole for og bli bilmekaniker.
dunker det er det bra ;)
mitt prosjekt er og få det til og dure godt i min 240 ;)
open for tips og triks her og.. glad i og lære ;)
Different
21-07-2007, 10:45
Hei!
Julian Sommer her, 17 år fra Lillehammer. Utdanner meg som billakkerer og jobber som det hver sommer.
Har falt for interessen for bilstereo, så dette er en stor del av fritiden min og kommer til å bli det i årene fremover. Liker modifisering; alt fra bildemanipulering til styling av biler og bygging av bilstereo.
Og bilen, den er selvsagt en "strøken" Lada Niva, som bygges konkurranse-anlegg i til høsten, og det er her nicket mitt her inne blir mer tydelig - jeg liker å være litt "Different", gjøre ting ikke så mange andre ville gjort..;)
Jan-Roger
22-07-2007, 18:19
jan roger grøtbekklien.biloppretter fra hamar.konkurert med lyd i bil siden 1999.norsk mester 6 ganger,svensk mester 2 ganger og en 2.plass i proff 600w på em i st.petersburg.
Crazytaxi
22-07-2007, 18:20
jan roger grøtbekklien.biloppretter fra hamar.konkurert med lyd i bil siden 1999.norsk mester 6 ganger,svensk mester 2 ganger og en 2.plass i proff 600w på em i st.petersburg.
Du klarte å komme deg på nett tilslutt du også ja :P
Stranden
01-08-2007, 21:09
Jeg får vel si litt jeg å da.
Jeg heter Sindre Strande, er 17 år. Har hatt innteresse for lyd siden jeg begynte på barne skolen. Jeg har ikke noen bil, så jeg får ikke satt inn noe som lager lyd :p Men jeg har da en motor sykkel så jeg kommer meg rundt omkring. Har lyst til å kjøpe bil nå men fatter sier att det ikke er noe vits i før jeg får lappen... :/ Fikk interresen for bil stereo for ca 3-4 år siden da naboen kjøpte en audi 90 (trur jeg det var) Svart Kabriolet med 3 10" JL Audio høytalere i og 2 Kikker forsterkere i (Husker ikke størelsen på forsterkerne).
Jeg snubblet over dette forumet. Husker ikke hvordan. Men nå skal jeg prøve å få tak i så mye info og triks om bil stereo til jeg får lappen og bil :p
Konge forum!! (Y)
Mobile-Tux
04-08-2007, 22:54
Kurt heter jeg.
27 år.
Har hatt noen forskjellige bil anlegg, men ikke noe fancy.
Har sett igjennom en del av trådene her, og er mektig imponert.
Inspirasjonen kommer i store bølger. :)
Så kanskje jeg får ordnet ett skikkelig anlegg i bilen min nå :)
Bilen er da en 87 mod Volvo 745 turbo.
Daniel Myhren
19år
Samboer
Lyd, bil og data er mine interesser.
Har kjøpt meg en Jaguar XJ6 (Serie 1, 72mod) som jeg skal pusse opp og gjøre mye med. :bf: :bp:
Kjører for tiden Opel Vectra 2.0 16v, 95mod. Bygger anlegg i denne nå.
2stk 12" Tinly TL-3002N subwoofer elementer
2stk componentsett fra Tinly 6.5"
Sony CDX-GT610U spiller
Tinly GY-660 (1200w RMS brokoblet 2Ohm)
GY-380 (4x75w RMS i 4Ohm)
Skal lage prosjekt tråd på forumet senere så du kan følge med, samme på Jaguaren.
Soundstream
06-08-2007, 08:00
Hei
Jeg heter Emil er 20 år i år, fra fredrikstad. Har holdt på med bilstereo siden jeg var 12-13 år, uten og være noe ekspert, bare en entusiast. Har en Ford fiesta 96 mod som skal bygges annlegg i nå. Akkurat nå står hele anlegget i en Ford sierra doch, skal muligens innom en bmw e34 520 også før jeg bygger i fiestaen.
Jobber på service på Sleipner motor, er utdannet elektromekaniker.
Heisann. Får hilse pent på jeg også da... :)
Halvor 32 år og lydfreak
Har alltid hatt stor interesse for bilstereo og har planer om å sette igang et prosjekt nå.. Vil da bruke dette forumet som hjelp og inspirasjon.. :)
Snakkes
Terje Taggen Hansen her..
Samboer med Baja, har 2 barn. 1 gutt på 11år og 1 jente som blei født 17. mai 06
Vi bor i Oslo.
Mine interesser er Bil, bilstereo, data, musikk, foto, lyd og bilde++..
Her er bilen jeg kjører, Audi A6 2.4 V6 Ambition
http://i176.photobucket.com/albums/w168/Taggen13/Bilen-9.mai024.jpg
Hei, mitt navn er Niels Christian og er 31år. Bor i Trondheim sammen med samboer og sønn på 4mnd.
Jeg har drevet med bilstereo siden jeg begynte i Hi Fi Klubben i 1990. I de tidligere dager gikk det i Phoenix Gold, Denon, Cerwin etc. Og hadde lagt alle andre merker for hat, spesielt Harmon Kardon TC600 som Hi Fi Center kjeden solgte ;)
Har bygd mange rare biler, blant annet min i mors Seat Ibiza, Alfa Romeo GTV'en jeg hadde, og nå bygger jeg i MGB'en min. Jeg bygde også Hi Fi Klubbens demorom i Trondheim da jeg jobbet der. Dere som var innom Hi Fi Klubben i Trondheim mens vi fremdeles hadde bilstereo har sikkert møtt meg :)
For tiden er jeg mest interessert i SQ, men har også ett mislykket forsøk i DB Drag ,med en golf einser med 4 15" strokere og 2 18" strokere drevet av tre ZPA0.5 er.
Jeg skriver mest på talkaudio.co.uk og dere kan finn min build thread her - My build diary (http://www.talkaudio.co.uk/vbb/showthread.php?p=2382607&posted=1#post2382607)
Er interessert i alt sært innen bilstereo og elsker old school PG forsterkere :)
Hammernes
23-08-2007, 14:48
hei.
mitt navn er Aleksander Hammernes.
bor og jobber for det meste i trondheim. jobber med navigasjons elektronikk på båter til daglig.
har ikke den helt store erfaringen med lyd i bil men kjenner trangen til noe bedre i bilen helle tiden :dp:
hei heter thomas, 20 år gammel ramp fra sandnes... glad i lyd og stort sett alt som stereo....
jobber som vikler i IKM og har like god økonomisk sans som en sukkerhøy
5-åring
Hei,
Eirik Sørø, er proffesionell amatør innen bilstereo, på Bilforumet går jeg under nicket Suicide666. Drevet med dette i noen år å;) Føler at bilstereo er det livet dreier seg om til jeg finner noe mer givende :P hehe...
"For tiden er jeg mest interessert i SQ, men har også ett mislykket forsøk i DB Drag ,med en golf einser med 4 15" strokere og 2 18" strokere drevet av tre ZPA0.5 er."
Dette kunne da umulig bli misslykket!?:O
Eller, når jeg ser på hvor lite "mat" subene fikk, så skjønner jeg det kanskje..
Paul her, reg. meg i dag xD
Heisann. Jeg heter da Johan Tørrisen, født og vranglært på Flisa.
Sent ut i desember 81, krøp denna tullingen ut av hullet. Heldigvis uten ski på bena, men med en skrutrekker i handa. Har fått høre av sikre kilder at fra allerede før jeg klarte å gå skikkelig, var jeg blitt fasinert av elektriske ting. Alt skulle plukkes fra hverandre og fars gamle båndspiller var det jeg aller mest ønsket å plukke på. Sånn fortsatte det visst lenge.
Interessen bygget seg fort opp ved 13 årsalderen,da mitt første stereoanlegg kom i hus. Siden har det bare ballet på seg. Alt fra å modifisere høytalere til å bygge egne både til inne og bilstereo-bruk.
Aldri vært noe SQ-menneske, men kjenner lysta drar meg mot den biten mer og mer. Har alltid vært basshue av værste sort, noe mine naboer har fått merke til tider. Jo mer det rister, jo bedre.
Er utdannet Energimontør og jobber for tiden onshore/offshore på diverse prosjekter.
Kjører en VW Golf IV 1,9 tdi som er blitt bygd om utvendig 2 ganger, og kommer sikkert til å bli bygd om mer. da også litt innvendig.
Driver med Db-Drag og er en av de evig kværulerende medlemmene av Team Re-Loud. Vi er svære i kjeften, tøffe til å kunkurere, men vi er faktisk ikke så ille egentlig. Vi liker bare å pushe litt på folk for å få frem konkuranse-innstinktet dems. Vi er egentlig bare noen utprega tullinger med sans for høyt trykk, og prøver å ha det mest mulig gøy med det.
Vi har Dreamtm.no i ryggen som trofast sponsor, noe vi er glade for.
Kjører med utstyr fra Memphis Caraudio, Atomic, Focal og Pioneer.
Street A er min klasse, og foreløpig er min høyeste sertifiserte score på 150,6 db, noe jeg er meget fornøyd med, siden jeg bruker en stk 12 tommer og en stk amp. bilen er ikke dempet, og det er heller ikke noen utmerket Db-bil.
Vi Prekkas!
:dh:
Dag Blix gift og bebodd i Oslo sentrtum inntil viderøe.
Utdannet Ingeniør lydtekniker (bachelor.ing HiO og studiolyd NISS)
10 års erfaring som lydtekniker og musiker.
Ofte uskjelt for å være for teoretisk orientert og regner med litt stryk fra praktikere her også. Man kan ikke finne ut alt med en hammer og et multimeter selv om man eier en butikk.
f.o.m 1oktober er jeg support ingeniør hos Danmon Norge as og vil hovedsakelig være ansvarlig for at fantastisk kostbare lydbokser holder seg i drift. Kan det bli bedre for en nerd?
Jeg er her for å lære om lydteknologi og for å dele på det jeg kan. Har fått huden full på bilforumet av både folk derfra og fra dette forumet, men det er ikke min skyld at noen har slik aversjon mot godt fundamentert og teori med referanser. Finner at mange som har drevet med bilstereo i 10-15 år blir fullstendig gal når det kommer en med lite erfaring og viser til teori, akkurat som om et forum er en konkurranse. Teori og praksis komplimenterer hverandre. Her inne håper jeg det kanskje går å holde et hakk mer profesjonell tone. Jeg respekterer praksis, har selv 10 år praksis med lydteknikk, da jeg ikke har vært på skolen i 24t, men jeg foretrekker å ha teorien i bunn. Skulle jeg være så uheldig å skrive noe som er feil, håper jeg at fellesforumere kan bidra med fundamenterte rettelser i steden for personlige angrep som er vanlig på bilforumet.
Lyd teoretisk i det teoretisk plan er relativt godt utforsket av vitenskapen og det er ganske lett å finne seriøs litteratur med svar på det man måtte ønske. Jeg oppsøker den aktivt og håper at når jeg deler litt av hva jeg har lært her så får jeg sjanse til å diskutere det litt med alle dere her inne på en fornuftig måte. Her har jeg sjansen til å nyte av masse andre menneskers kollektive erfaring og kunnskap, det ser jeg frem til etterhvert som forumet vokser.
Jeg tror ikke jeg kan alt og skulle jeg høres slik ut så er det fordi jeg er nerd, ikke forfatter.
This is not a pissing contest!
Hei,
Jeg heter da Kenneth Myhre, en 17 år gammel bilGAL gutt fra Skedsmo. Har funni ut at livet handler mye om bil, fart, og høy musikk og helst alt samla i en stor haug, en bil i høy fart med god å høy musikk:ag:
Har for øyeblikket ikke noen bil, men har fått en subwoofer i bursdagsgave fra onkel som nå står koblet til surround anlegget på rommet :) denne subben er en Emphaser EW 12, på min. 400W
Har planer om å kjøpe en 240 eller en golf, og putte inn et saftig anlegg som kan dunke ut noen ruter her og der :)
Hei! Nils Romundstad her jeg da:) Driver med Ildfastmuring ved hydro aluminium sunndal.
Hallo!
Roar Sørlie er mitt navn, 78modell fra Kristiansund.
Jobber offshore for Schlumberger Wireline, går 3-3 schedule og har en del fritid å slå ihjel, blandt annet til bil, lyd og hjemmekinobygg.
Kjører en 2001mod Audi A4 1.8TQ sedan.
Siden det florerer med sexy single damer her inne er det vel verdt å nevne at jeg er singel for tiden ;)
Bilstereosenteret.no
14-10-2007, 23:45
Velkommen Roar:)
Har vel bore og brønnteknikk kurs du også da eller? Tok det en gang selv, men kom meg aldri så lant som ut på rigg.
Har vel bore og brønnteknikk kurs du også da eller?
Niks? Hva i all verden skal jeg med det? Jeg verken borer eller jobber som boredekkcrew. :) Jobber litt rundtom, kom fra en landjobb i samme firma som jeg jobber i nå. Var en avdeling som ble nedlagt så de fant ut at de kunne sende meg offshore :)
Myte det der at du må ha bore og brønnteknikk kurset for å jobbe offshore, er lassevis av jobber hvor det ikke er relevant for fem flate øre...
Bilstereosenteret.no
19-10-2007, 01:47
tror de fleste har fått med seg at du ikke trenger noe annet enn sikkerhetstkurs for å komme ut nå, men skal du jobbe på bordekk så blir det noe annet. Nå er det jo ikke spesielt vanskelig å få jobb ute lenger heller, typisk det nå som det ikke lenger er interessant for meg:)
Thomas holmedal her...
bilmekaniker på vw
driver å PRØVER å bygge opp en transporter til norges "råeste" street max 3-4 bil....
ellers har jeg konkurret med min opel vectra i bassrace og dbdrag mini street 15... bassrace har gitt meg 1 førsteplass og 5 andreplasser... var også med i nm... da endte det på 4 plass
mvh thomas holmedal
Niks? Hva i all verden skal jeg med det? Jeg verken borer eller jobber som boredekkcrew. :) Jobber litt rundtom, kom fra en landjobb i samme firma som jeg jobber i nå. Var en avdeling som ble nedlagt så de fant ut at de kunne sende meg offshore :)
Myte det der at du må ha bore og brønnteknikk kurset for å jobbe offshore, er lassevis av jobber hvor det ikke er relevant for fem flate øre...
Hvilke jobber? Hadde vært fint om du kunne gi meg navn på noen selskaper...
Har selv gått i fella med å tro at jeg fikk jobb med bore- og brønnteknikk kurset. Har tatt sikkerhetskurset, bore- brønnteknikk, riggerkurs, G4, G20 og har ikke så mye som blitt innkalt til intervju selv om jeg har sendt 30- 40 søknader på jobber som dekksarbeider/roustabout/hjelpearbeider/rigger, og har kjørt til Stavanger og levert papirsøknader for hånd uten at det har hjulpet...
Er nå i gang med teknisk fagskole og regner med at det kan gi meg jobb i drillingen.
Bore- brønnteknikk kan mye heller tas som privatist;
www.classicalguitarist.info/petro.html
ok... litt merkelig webadresse, men jeg er utdanna klassisk gitarist før jeg endelig fant ut at det ikke gikk ann å leve av det...
OljeSERVICE er tingen!
Selskaper som Schlumberger (Vi søker forresten etter folk), Halliburton, Baker, Powerwell, Welltec, Red Baron, Geoservice, Oceanering (ROV miniubåt), you name it! Alt for mange som tror veien er å gå rett til riggselskapene når det fins så mange fine jobber i 3parts selskaper.
Du må beregne en del reising og uvisshet i jobbperiodene, men det medfører ofte også en del artige situasjoner man kan fortelle om til barnebarn den gang når oljeeventyret bare er noe folk tror er en gammel myte ;)
Lykke til i jobbsøk i allefall :)
Det ultimate hadde vært å være 18 år og 10 års erfaring med offshore/verft om man skulle søkt på offshore. Skal selv ut på offshore mot neste sommer..Sikkerhetskurs skal takes over nyttår..
DunnDunn
04-11-2007, 20:21
Tja, kan nå slenge inn min første post på forumet her=)
Audun Kristoffersen, 22år ifra hamar.
jobber som energimontør og driver med bil på fritiden
driver som vanlig med min 96mod. h22a Civic HB. kommer egen prosjekttråd etterhvert som jeg får somla meg til det=P
KristianG
10-11-2007, 15:20
Ja, jeg er da KristianG, kommer fra Molde, er 17 år og eier en VW Golf MK3 som det skal bygges stereo i etter hvert som jeg får penger.
Går Medier og Kommunikasjon VG2, men tenker på å flytte til Trondheim for å gå Helse- og Sosialfag og Ambulansefag der.
Har ikke særlig peiling på noe som helst som har med stereo å gjøre, så her kan jeg tenke meg jeg kommer til å lære en del. :)
Thomas S
11-11-2007, 13:39
Hei, Thomas Sæterbø her. Viste ikke om dette forumet før en som heter Aleks herfra dukket innom Mitsu Klubbens forum. Er 22 år og eier en Galant G8 Sport og er delvis lydfreak, er under opplæring så eg lærer sånn etterhvert :ea: Bor litt utenfor Bergen for meg selv forløpig og bare venter på at damo skal flytte inn :dg: Hjemme har eg surround anlegg fra Panaconic og for musikkens skyld har eg noen flotte Jamo høytalere med 2x8" 200w :bp: Trenger bare en skikkeligforsterker til disse :de:
Morten Haldin her og kommer fra Haugesunds området. Er 22år og blikkfant til daglig.
Kjører ein Transporter T5 som eg har handla ALT for masse anlegg til for så å finne ut at bilen egentli barre er ein alt for stor blikkboks :ag:
Er for tia på utkikk etter et brukt 3 veiskomponent sett :cb:
Thomas_T
11-11-2007, 19:57
Thomas Thrana fra Molde området her.
23 år og bilmekaniker av yrke.
Har tidligere bygget en 92 Honda Civic sedan med Hertz/dynaBel/Pioneer stereo. Da denne bilen ikke blir brukt lengre skal anlegget bygges inn i Civic HB'en til fruen iløpet av vinteren. Kommer til å lage prosjekttråd etterhvert som arbeidet starter...
heter Dan-Remi og er 22år og bor på Jevnaker. intresserer meg for god lyd og føler jeg har en god oppfatning av hva det er. er en nybegynner i faget men har sett endel og hørt mer. driver med en sierra for tiden. ikke noe stort da det er familiebilen for tiden, prøver av den grunn å få det til å låte bra med veldig lite. liker å prøve nye merker men er veldig glad i alpine og soundstream.
håper å kunne lære mye og kanskje bidra med litt her på forumet.
liker å forstå ting ikke bare bli fortalt at det er sånn det er.
Mitsumaniac
14-11-2007, 17:19
Heisann. Heter Atle Nørstebøen, er 22 år, kommer ifra Valdres og jobber som tømrer. Bil er det som stort sett opptar tiden min utenom jobb. Hovedsakelig er det vel styling/tuning. Men har med tiden blitt mer og mer interessert i bilstereo. Har da forelsket meg i RF etter å først ha prøvd Pioneer og Lightning Audio.
TheCharger
01-12-2007, 23:45
Torbjørn her... Bor i en liten "by" kalt Finnsnes i Troms... Er totalt newbie i forhold til de fleste her inne... Men er her for å se å lære... Håper på å få et lite prosjekt i gang selv... Kjører en 88 Toyota Camry utstyrt med :at: LG hovedenhet, Power acoustic fubr12 bass, bm audiolabs 5 kanals forsterker og spl 6*9 (ødelagt) og org høytalere fremme...:ah:
Har utdannelse som møbelsnekker og driver mye på med design av rom, interiør, hus osv...
king_pedersen
03-12-2007, 12:05
Hei, navnet mitt er da Thomas, bor i Kirkenes i Finnmark der jeg for 2 gang går 2 og 3 året almenn, er 20 år og er eier av min nye bruktbil, en 1.8 Volvo S40 1996.
Ellers jobber jeg som dørvakt og pengene renner ikke akkurat inn, men skal vel etterhvert få et lite anlegg inn i bilen, har en Pioneer spiller og 4stk 5,25" Pioneer høytalere på en 4 kanalers 1600w.
Driver å ser på RE Audio SE12 og en USAmps XT4000D, mangler bare penge.
Er helt ny innen bilstereo annet en sett på flere bygge anlegg så lærer etterhvert:)
Hei, navnet mitt er da Thomas, bor i Kirkenes i Finnmark der jeg for 2 gang går 2 og 3 året almenn, er 20 år og er eier av min nye bruktbil, en 1.8 Volvo S40 1996.
Ellers jobber jeg som dørvakt og pengene renner ikke akkurat inn, men skal vel etterhvert få et lite anlegg inn i bilen, har en Pioneer spiller og 4stk 5,25" Pioneer høytalere på en 4 kanalers 1600w.
Driver å ser på RE Audio SE12 og en USAmps XT4000D, mangler bare penge.
Er helt ny innen bilstereo annet en sett på flere bygge anlegg så lærer etterhvert:)
Flere fra Finnmark :D brabra!
Mentzoni
09-12-2007, 00:59
Flere fra Finnmark :D brabra!
Og her va enda en:P
Thomas Mentzoni, 18år fra Kirkenes. Holde på me lappen men planlegge litt stereo innimellom:)
Jobbe fast på rema ettusen, ikke det beste men det duge. Har en 1993 Subaru Legacy me 214k på klokka. Der den ikke kjøre framover kjøre den sidelengs:P
Da for jeg slenge meg på også, LITT treg, hehehehe.
Ronny Karlsen,74mod og kommer i fra Nordgudbrandsdalen,har jobbet med mye igjennom åra, bl,a sveiser og lastebilsjåfør.
Lyd interessen kom vel i 5-6 års alderen,(ja d er ganske tidlig) men d var sånn d begynte med å "låne" forsterkere og høytalere hos fattern:ca:
Etter d så ballet d vel på seg litt igjennnom åra hehehe.
etter lappen ble d jo bilstereo, aldri konkurrert, men har vært sugen lenge, men har ikke riktig turt, vet ikke hvorfor, hehehehe
bilstereo har jeg hatt stor interesse for siden lappen, men aldri bygget noe voldsomt selv, beror vel både på tid og penger iblant, et vanskelig spm egentlig, men har hjelpa kompiser stort sett, og lært mye av d, og lest mye om emnet, "er jo en lidenskap jeg har som mange andre" Er villig til å lære hele tiden, for man lærer jo alltid noe nytt .
er nå veldig gira på å lære støpe, driver å bygger mer seriøst i min bil nå, å får jeg d bra, så kunne jeg kanskje tenkt å prøve meg på EMMA;)
Åsså er nå bil i seg selv en stor interesse også da.
HenrikSJ
12-12-2007, 11:35
Våger meg ut på utrygg grunn her, men sånn er det jo med alt.
Mitt navn er da Henrik S. Jensen, studerer multimedia og har lenge hatt interesse for lyd både i hus og bil. Har hittil ikke mer enn ett "bygg" på samvittigheten, men man har jo (som alle andre) store planer. Har allerede snokt litt rundt på forumet og er veldig imponert over nivået her, og håper og tror at jeg skal få snappet opp noen tips! :)
Ronny Mortensen. jobber i forsvaret . bil stereo er det jeg bruker tiden min til ellers =)
Soundstream84
09-01-2008, 15:33
Tor Raymond er mitt navn. Har fikla litt med bilanlegg en stund. Ble medlem av dB Drag og Bass Race i 2006. Brukte da en Mazda 626. Vant NM i Bass Race kl.1 og kom på 2. i Show spl. Nå for tiden bruker jeg en hvit Hyundai Accent, som jeg ble norgesmester i Bass Race kl.1 og europamester i Bass Race kl.3 i 2007.
OljeSERVICE er tingen!
Selskaper som Schlumberger (Vi søker forresten etter folk), Halliburton, Baker, Powerwell, Welltec, Red Baron, Geoservice, Oceanering (ROV miniubåt), you name it! Alt for mange som tror veien er å gå rett til riggselskapene når det fins så mange fine jobber i 3parts selskaper.
Du må beregne en del reising og uvisshet i jobbperiodene, men det medfører ofte også en del artige situasjoner man kan fortelle om til barnebarn den gang når oljeeventyret bare er noe folk tror er en gammel myte ;)
Lykke til i jobbsøk i allefall :)
Hei r3mark,
trenger dere fortsatt folk?
Har lagt inn en generell søknad på Schlumberger sin nettside men har en følelse av at de bare blir liggende (etter at jeg har prøvd dette i samtlige riggselskaper på norsk sektor). Hadde vært digg å jobbe i wireline eller coil tubing. Begynner å bli lei av å pugge teknisk fagskole-stoff uten å få jobbe i praksis. Uansett, mange takk for tipsene!
Mitt navn er Reinhardt, er 76 modell.
Jobber med multimedia i dag, har også en del erfaring fra data/kommunikasjon.
Er helfrelst VW-gutt, har blitt mye bobler og Golf`er opp igjennom tidene.
Eier pr i dag en Golf IV GTI T, en 64` boble, en 70` boble og sammen med samboer; en Toyota Corolla.
På bilstereofronten har jeg holdt på "aktivt" (for meg selv) i 14 år. Har en god del bilstereobygg på "samvittigheten" :df:
Er på ingen måte noen proff utøver, men kan det mest grunnlegende innen sjangeren bilstereo.
Synes dette forumet er av bedre kvalitet enn flere av de andre der ute, uten å nevne navn (så har jeg ikke tråkket noen på tærne). Klart noe kommentarer er det her inne også som folk kunne spart seg for hele tiden... f.eks "Rockford Fosgate låter crap"...den er en gjenganger som man begynner å bli lei... Men nok om det...
her er meg i hvertfall :)
Heter Jonas Gressnes og bor i Trondheim. Går siste året på Allmenn, vet ikke helt hva jeg skal gå videre.
Har bynt å bli mer intresert i bilstero etter at jeg fikk meg bil, en Ford Sierra som jeg har pusset opp i høst. Er hardbarke nerd, og kan åpne en øl med en cd-plate.
vidar svinsås fra rindal.jobber som inndustrisnekker har konkuret i nasca og emma siden 97,vart norgesmester i 2000.la bilsterobygging på hyll i 2005.:)
har dommerkurs i emma.
hugomidt
09-02-2008, 23:37
hei eg heiter hugo , er toyota fan og liker god lyd i bilen .
har holdt på med lyd i bil sida eg var 19 og har litt erfaringer etter 4 el. 5 biler
har hengt på forumet no i 2-3 veker og lært utrolig masse nyttig som eg ikkje hadde kunnskap om før.
bur i nærheten av førde, der ice audio holder til og har hatt merka deira i minne biler.
på min nye bil så har eg tenkt å prøve noke anna en focal.
må prøve litt forskjelligt.
audison holder eg meg til endå , knall gode forsterkere !!!
skal no prøve alpine spiller for første gang og gleder meg vanvittigt
har dempa dørene mine før , men har sett lyset i korleis en skal dempe dørene skikkelig her på forumet
vil takke alle for all god hjelp som eg har fått og
som eg kommer til å få i framtida:dh:
mvh Hugo midttun
hypnotic
10-02-2008, 22:17
Ny her i dag.
Stefan Gjendem er namne.
jobber som sjåfør hos Enger Transport, å elsker mye lyd i "hjemmet" mitt.
Har en Civic til privat bruk med litt morsomheter i. (Ikke noe stort)
Vi sjåfører tjener ikke så godt. Så har ikke råd til noe stort. :p
Men gjør mitt beste.
Er en -82 mod fra Fræna (Ved Molde) Men flyttet til Oslo for snart 2 år siden.
Bruker mere penger på byen eller på anlegg da. :p
Hehe.
Sigurd Damman, 16 år og stereoavhengig.
Jeg har hatt interesse for stereo og elektronikk så lenge jeg kan huske, men har ikke drevet med bilstereo i mer enn ca. 1,5 år, så jeg har ikke den helt store erfaringen på dette området, men håper på mer i tiden som kommer!
Har gjennomført et par bilstereoprosjekter før, og lengter etter å komme i gang med et nytt (som sannsynligvis ikke er så lenge til).
Har ikke egen bil for tiden, så familiebilen får holde for meg for øyeblikket: 88mod. Mazda 626:bf:
Boragirl
26-02-2008, 10:15
Heisan alle sammen, jeg heter Evy Anita er 27 år, gift og fulstendig hekta på bil og bilstereo. :ah:
Hadde egentlig ikke noe valg der, siden mannen min har helt dilla..... og skal jeg være helt erlig såååå..... ja det er FRYKTELIG smittsomt. :ag:
Hvis dere lurer på noe så biter jeg ikke. :bs:
Heisann!
Mitt navn er da Torstein Flatla. Kommer i fra Norges perle, Hadeland! Er 15 år. Digger Italienske biler, Spesielt Alfa Romeo ;). Liker også å mekke litt diverse doninger. men det er innenfor bilstereo jeg liker meg best. Har bygget en del anlegg i min fars bil, en Peugeot 405glx, og i min søsters Colt 95 mod.
Hei!!!
Jeg heter Elise, 27 år fra Sarpsborg. For tiden bygger jeg anlegg i min 94`Hyundai Accent.
Jeg har en god hjelper da.... "vwboy" her på forumet.
serpient
16-03-2008, 02:33
Hei mitt navn er da Tom, kommer fra Stavanger, venter på en ny bil en VW Corrado som jeg skal bygge anlegg i, er elektriker sånn ellers, så viss noen trenger noe beregnelser på noe som har me elektrisk å gjør som feks. spennings tap i kabel, motstands OHM, tversnitt eller lignende føl dere fri til å spørre. Glad for å kunne hjelpe. Ellers så er det en 1991 modell Corrado jeg tenkte å i hovedsak kombinere Ground Zero å Focal som hoved merker, noen som har noen innvendinger, smarte råd eller tips så er jeg glad for det. Noen som har erfaringer med hvordan jeg kan sette opp annlegget i corradoen, bruk av høyttaler komponenter, kabel klamringen skal være 100% skjult. Takker for svar =)
Jonas heter jeg!
Skal bygge Pioneer anlegg i min BMW E39!
En kompis har 18" Solo-X i sin Passat, så derfor vil jeg også ha et gromt anlegg ;-)
Håper på at noen kan hjelpe meg :-D Fint forum!
hei.
Jørgen her.
20 år, driver å syssler litt med bilstereo. har bygget litt smått i de 2 forrige bilene mine så da blir det også et annlegg i den "nye" mazda 323 bf turbo awd`en min:D kommer nok en prosjekttråd her på forumet om ikke så altfor lang tid.
Tobbelobb
04-06-2008, 20:15
Hei,
Mitt navn er Thor-Brede Kvalvåg, jeg kommer fra en liten plass ca. 1time nord for Bergen. Jeg er 19 år, har drevet med bilstereo i ca 1,5 år. Jeg har nå en merce:ag: som jeg driver å lager stereo i (komponentene står i signatur), jeg driver nå med bagasjerommet og skal lage nye dører og trekke om hele bilen innvendig. Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?p=45430#post45430
hei.
Jørgen her.
20 år, driver å syssler litt med bilstereo. har bygget litt smått i de 2 forrige bilene mine så da blir det også et annlegg i den "nye" mazda 323 bf turbo awd`en min:D kommer nok en prosjekttråd her på forumet om ikke så altfor lang tid.
Godt å se litt flere lokalfolk her på forumet.. Velkommen :)
hei.
espen halseth her. kommer ifra norges beste by, trondheim;)
drevet med bilstereo i ca3 år nå. no blir det lite venner på meg, men jeg liker rockford, så jeg har nesten bare rockford i bilen min..:) som er en nissan almera 1,6sr!
SimiCAsconaC
08-06-2008, 12:37
Roger Meling her! 28år, samboer, nettopp blitt far til en liten jente som
er nå 5dager gammel. Er opel frelst og liker å holde på å bygge anlegg.
Kommer fra stavanger med er bosatt i sandnes. Hoved bilene vi bruker er
en Ascona C og en Omega B stv.
Micratech
12-06-2008, 19:22
Are Dalby Solbakken her, jeg er 29 år gammel og har en datter på 1år.
Jobber til daglig på teknisk avdeling hos Autolink i Drammen der jeg monterer diverse ekstrautstyr på nye biler som kommer inn på bilhavna.
Har hatt bilstereo som hobby siden tidlig nittitallet en gang men aldrig hatt noen store bygg som er verdt å nevne, kun småtteri og noen litt større bygg for venner og kjente.
willosof
28-06-2008, 12:14
Hei resten av dere som ikke har annet å bruke penga på! :)
William Viker heter jeg! Og er 23 år gammel, enn så lenge.
Siden cableroy har slengt seg med på dette forumet, fikk vel nesten jeg gjøre det også. Sånn, litt om meg, jeg jobber for tiden som Database Administrator i Opera Software ASA, og litt rådgiver og utviklerting i YaaZZ AS, og litt diverse sånne nerde-ting, men det stopper meg ikke fra å bygge bilstereo!
Bodde tre års tid i Oslo nå, så da ble det ikke så mye stereobygging osv, men da jeg etterhvert fikk flyttet og skaffet meg bil om man kan kalle det det, så kom jo selvsagt suget tilbake! Så, da tenkte jeg:
Tjah. Hvorfor ikke sette en 18 toms MA Audio og en 10 toms Audiobahn i en Nissan Micra? Som sagt så gjort! :bp: Det låt igrunn helt allright! ;D Men det var jo en dum plan i utgangspunktet. Og dumt liker vi!
Så, nå blir det vel 3 x Dynabel DY9815 15" rett i kupeen i en toyota hiace! :) Får vel skaffe meg noen gode frontsett og.
Viiiii får se.
Handle på eltek på manda'n! :ag:
Hei!
Mathias her, også kalt Bassias :aa: :dh:
Eg er ein gutt å 15 år, snart 16! (23.09) og liker bass og musikk.
Rundt om i uka skrur eg bil for : http://hrcustom.net/ Der har eg det gøy! Men eg bygger litt Bilstereo av og til, men for det meste lager eg Hi-fi høytalere.
Er eigar av ein BMW E34 520 av 88 årgang, som snart skal bygges anlegg i, men må ha råd til andre ting, så det blir ikkje store greiene :df:
Gleder meg til å delta i diskusjoner, og lære! Lære masse!
Håper vi snakkes :ag:
dextercf
30-06-2008, 22:19
Magnus Fausko, bitt av customising basillen fra jeg var liten (startet med demontering av radioer og lignende)..
Gått javnt derfra. Aldri jobbet med dette direkte.
Gjør litt freelance innen grafisk design og lignende.
Claus her!
25 år, gift og er utdannet vvs-rørlegger, jobber nå med fagbrevet som industrirørlegger.
Har fluefiske etter ørret som lidenskap :)
Lars her.
19 år den 6. juli, og får snart lappen igjen. (onkel måtte låne den)
Holder på å utdanne meg som bilmekaniker, men kunne også tenkt meg å begynne med bilstereo, det er noe med det som holder meg rolig og det er rett og slett bare kos og se gode resultater både lyd og utseende.
Har bygd bilstereo i mange biler helt fra eg var 15 år gammel.
Det hele begynte vel med en tur til sverige og eg ville omtrent ingen plass enn den ene bilstereosjappa. Det endte opp med at eg kjøpte stereo for 4500.- og begynte å tulte i en peugeot 406 stv som fattern hadde da.
Har bygd litt for kompiser og familie, men mest og størst til meg selv.
Det siste bygget var Pioneer TS-W5102 SPL matet med 2000w rms i 2 forskjellige BMW`er faktisk.
Men nå er det andre boller, Kicker Solo X18, matet med Ground Zero GZPA 1.8000D, ligger prosjekt her.
Kjører ATV og cross på fritiden. ATV`n er en 2007 mod Suzuki LT-R450 QuadRacer som er trimma i alle retninger, og har ca 60hk på bakhjula og nermere 70 i motoren og med massevis av beskyttelse og utstyr for Race.
Crosseren er en 2003 Honda Cr125, slapp sak med 43hk i motor (delvis orginal, untatt forbedret gassrespons og flow. Til salgs for 20.000.-)
Driver også trimming av motorer når det måtte passe. Det er morsomere å kjøre de etterpå enn å bygge, hehe.
(motsatt som bilstereo, der er det kjekkere å bygge. Er nesten slik at når en er ferdig, så vil en bygge på ny.)
Det var vel mer enn nok om meg.
Hei
Jeg er da Martin Evensen fra særp, er da 21 år og har bodd i særpi hele livet.
Drev sykt med med med sterio både bil og hjemme.
Har ikke telling på hvor mange ganger jeg har byggd om anleggene jeg har hat i bilene min. Men det siste året har jeg ikke hatt ork til å bygge noe nytt etter bilen min ble vrank. Men blir vel tilå bygge et litte anlegg i audièn til jeg får meg en annen bil igjen.
Heter Anders, bosatt i Troms.
27år samboer og pappa, med altformye som skal gjøres til enhver tid.
Jobber i forsvaret, og har 2 bruksbiler som jeg prøver holde noenlunde i orden,
i tillegg til 2 veteranbiler. Hjelper også "svigerbror" med sine prosjekter,
da han er mye bedre på volumberegning og fikse ideer enn meg.
Han leiter og komponerer, jeg skader meg og blør, som oftest..
Er nå på jakt etter en Pioneer DEH-P77 MP til riktig pris.
Heter Fredrik, bosatt i midt norge
20 år bor hjemme enda, har en polo som har større forbruk av frontfangere enn ja jeg vet ikke hva.. byttet ut 4 fangere på under 2 år, å det kommer av kræsjing eller hopp. ellers er det litt bilstereobygge på gang.
nå har jeg en pioneer deh p40-mp spiller, pioneer kevlar 4" coax, 2 pioneer 12" subber 1000w tror jeg de er på, en xzound 2000.4, 2 pioneer 600 2ch, og en boshmann 2 farad kondensator. det funker, men ska bytte det meste.
sveinung
16-07-2008, 23:19
hei Heiter svein. og bor på vestlandet.
og eier ein audi a4 og har lit prosjekter i tankene. nå har eg Pioneer 12" sub, 1600 watts forsterker 2 6x9 cadence høytallerer i hatthyllen. pioneer cd spiller. har ikje noe fromtsett enda. sjå kor vi ender:bp:
Heihei, heter Øyvind og bor i Øyer, Lillehammer.
Har en gammel Saab 900i 89-modell jeg kjøpte som førstebil og har litt planer med den. Har allerede bygget subkasse og satt den inn baki med to 10" dynabel DY9410 elementer med en dynabel BF4501 400-1200W forsterker. Venter på Alpine utstyr fra USA bl.a CDA9887 og SPX-17Ref sett jeg skal sette inn :)
Helmer81
05-08-2008, 19:50
Hei.
Jeg heter Stig-Andre Mayer og er fra Hønefoss. Jeg er amatør på forum, men ønsker å bli bedre. Har en gammel kadett Gsi som jeg bygger litt Alpine i, ønsker å kun ha ett merke. Jeg er på nybegynnerstadiet med støpeplast og suger til meg alles erfaring da jeg aldri har bygget noe slikt før selv om utstyret er handlet for lenge siden.
Øker´n her. Bumpa innom her for og se etter ny cd speller..
Kjører RF elementer i hele bilen. Type Punch serien.
Velkommen til dere siste som har kommet inn i varmen:)
Her er det masse fine bygg og gode tips å ta med seg (mange timer med god lesing)
Håper dere finner noe interessant.
For min del. Så er jeg "ferdig" med anlegget i min bil. Veldig lavbudsjett, men er dog veldig fornøyd.
Også er jeg livredd strøm. Så du kan jo selv tenke hvor flink jeg er ;)
Er bare no småting som kommer med tia tenker jeg..
Thomas S
12-08-2008, 13:24
Stund siden eg registrerte meg men har ikke presentert meg her :p
Heter no Thomas for de som er dum og ikke klarer å tyde nicket mitt :ag: bor i Ytre Arna rett utenfor selve Bergen.
Er ganske noob på det med anlegg i bil egentlig men lærer etterhvert og satser på å lære ekstra mye her på forumet :D
heisann! espen heter jeg! er fra notodden i telemark, elsker å bygge anlegg i biler:)! fortiden så har jeg 2stk jlw7 13" og en soundstream xxx10000d. er her for å lære av andre og kjøpe og selge stereo:):eb:
heisann ser du skal byge anlegg i e39, hviss det er en sedan så må du til med stikksaga i hatthylla, den bilen er extremt godt lydisolert mellom koffert og coupe. et lite tips:)
Jonas heter jeg!
Skal bygge Pioneer anlegg i min BMW E39!
En kompis har 18" Solo-X i sin Passat, så derfor vil jeg også ha et gromt anlegg ;-)
Håper på at noen kan hjelpe meg :-D Fint forum!
evensvee
24-08-2008, 22:31
Heey ;D
Er en 17 år gammel kar fra Orkdal midt i trøndelag =)
Kjøpt en 2000 mod Opel Astra i sommerferien 08.
Den hadde gått 40 000 når jeg kjøpe den, å måtte punge ut 52000 får den..
Såklart var stereo et must, så her kommer masse fint utstyr, bland annet DynaBel og Seas lotus =)
Får nesten bare henge meg på denne selvbiografi bølgen jeg også da :)
Trond Mikkelsen Sylte, 17 år og stereo og bilinterisert siden jeg har vært liten sneip. Bilinteressen har ligget i meg siden min far har et eget bilverksted firma her i vakre Surnadal.
Har ei lat gammal Folkevogn med typebetengelse Passelat som jeg bygger så smått litt i med komponenter fra både Alpine, Memphis og DynaBel med mere.
Blir en del mere aktiv konkurering til neste år, da jeg forhåpentligvis får lappen igjen siden onkel per politi ville ha det forrige jeg fikk utlevert :)
Hei!
Jeg heter Jan-Christer, er 16 år, bil og stereo inntrisert, har en senka Volvo 240 med eikerfelger, og litt stereo, mere stereo kommer etterhvert.
Heisann!
Jeg heter da Aksel, og er 15 år gammel. Jeg synes volvo 240 + heftig stereo er dritkult, derfor meldte jeg meg inn ;)
Blir en del mere aktiv konkurering til neste år, da jeg forhåpentligvis får lappen igjen siden onkel per politi ville ha det forrige jeg fikk utlevert :)
Hvordan er dette mulig? Siden du er 17 år som du skriver :dw:
Har bare vært med på lokale dbdrag som her i Surnadal og Rindal, har da hatt med venner som har kjørt bilen for meg :)
Og hvis det var det med førerkortet du tenkte på, så var det førerkort på lett-mc som gikk heden :ea:
ThKarlsen
12-09-2008, 11:28
Hei! Thomas her.. 17 år, stereointeresert i det hele tatt, ikke bare bil. håper å få mye lærdom her på forumet. :)
Har en Ford Scorpio ståendes som jeg etter hvert skal bygge anlegg i ^^
Heisann.
Mitt navn er Alexander og er 17år. Har vært interessert i bilstereo og hifi i en god stund nå. Nå for tiden har eg en toyota carina 92modell. Har hatt en del diverse anlegg i den bilen nå. Men nå for tiden har eg 2stk Pioneer suber med 1000watt rms og rockford fosgate t4001bd forsterker har 2stk kondensatorer og gele batteri. men masse mer skal nok komme i bilen min senere;) Håper på å kunne delta i db drag en gang til neste år eller noe sånn. men da har eg nok noe annet å stille opp med!
Får vel slenge inn et lite skriv her jeg også da..
Heter Aleksander (også kjent som Kaj) bor i Fredrikstad nå for tiden, Veldig stor interrese for bilstereo og utdannet serviceteknikker. Har en Sierra MK1 som prosjektbil for tiden :)
Skulle det være noe mere dere lurer på så får dere spørre..
Stian hær. 20 år og Trønder av yrke og kjører en 89' golf. har tidligere bare vært hypp på hjemmestereo, men etter jeg kjøpte meg en golf II som arbeidsbil ble det litt bygging.
håper å få det såppas at det går å prøve seg på db-drag.
mvh
stian
Brian er navnet og yrket er IT konsulent. Jeg kjører en Alfa Romeo 156 Selespeed 2001mod. Bor på strømmen og jobber i oslo.
Hvis noen lure på noe så skrik.
Jeg kjører en Alfa Romeo 156 Selespeed 2001mod.
Det er bilen sin det!!
Jeg har en Alfa-rød 156 SeleSpeed 2000 modell med sort skinn interiør :)
Jeg bare måtte ha bilen når jeg så kombinasjonen av den Alfa-røde fargen til det sorte skinn-interiøret! :P
hehe..
bilder av bilen din eller?
du får lage deg en prosjekt-tråd når du oppgraderer anlegget ;)
Legger ut bilder når jeg er kommet i gang. Min er svart/blå med grå/sølv skinn interiør. Synes det ser meget bra ut!
Mathias heter jeg, og passerte 25 for en god del mnd siden.
Har konkurrert før, med diverse varebiler, og kommer helt sikkert til å prøve på igjen. Har som mål å få en kjøtt-skjærer svett igjen. hehe
EmmaNorway
13-11-2008, 22:01
Har konkurrert før, med diverse varebiler, og kommer helt sikkert til å prøve på igjen. Har som mål å få en kjøtt-skjærer svett igjen. hehe
Se der ja.. Velkommen!
Takk takk. Skal ikke se bort fra at jeg kommer til å vanke her inne litt. Kanskje jeg kan plukke opp et par tips om finish osv...
:bt:
kun en kjøttskjærer, da blir det enten meg eller Lars da:):):)
Får vel slenge meg på her, passer perfekt da det er to med alfa på denne siden :)
Hans Einan er mitt navn, er 18 år gammel, har ikke drevet med bilstereo lengre enn 4 måneder, men har byttet litt diverse komponenter flere ganger.
Har en Alfa Romeo 155 som jeg har drømt om i 3 år, og jobber hos Datakjeden Tromsø som selger :)
hansi_199
15-12-2008, 01:31
får vel slenge meg med da!!
hans martin holtet 21år blir 22 første april!!. begynte først med inne stereo som 12åring.. hadde da 2par dc1515,2par dc15 og 2 stk xl 15" på en dynamic presision A1.dette spilte som grise fy!! fikk min første bilforsterker som 14 åring!
det var så klart en poenix gold! etter det har det vært bilstereo!!
dette tok av etter jeg var 16. etter en stygg skade i ryggen..stygg crash i danskmesterskap i motocross. var da uten om motocrossen i 3år og da har det bare vært bilstereo!
driver nå som sørvis snekker. jobber med forsikring skader, fritiden er det bilstereo/motocross/jakt/fiske! også klart KJÆRINGER som dem blir kalt uti Høland.:ce:
Gunnar B
20-12-2008, 15:24
Hei!
Jeg er en litt småsliten type og har nok levd ett hardt liv til tross for mine bare 15år..
Liker å få rista meg litt av massiv bass, men rødmer lett når det blir flaut høyt.:bm:
Prosjekttråd kommer
biffen071278
21-12-2008, 15:50
Gjelder det en pølsemaker å da el:bw:
Hei
Kristoffer her, 23år gammel student som studerer Siv.ing. i bygg i Trondheim.
Vokste opp ved Bø i Telemark.
Kjører en Sierra nå mens jeg studerer, planen er å få litt bedre lyd i denne etterhvert.
Hei!
Kjetil Brusveen innehaver av ein Kia sephia 95 mod.
Liten erfaring med Anlegg og alt rundt bygging av anlegg ;)
håper på ei hyggeleg tid her på forumet :)
Kan godt ta med en pølse-maker når jeg kommer i siget og får skuta opp i plan. :)
Engen Audio
02-01-2009, 14:19
får vel dra med deg en fiskehandler i samme slengen og da :eb:
HA - Lyd og Lys
11-02-2009, 22:18
Thomas Holmedal,
innehaver av www.askimbilstereo.no
som selger bilstereo, PA, hjemmekino, discoutstyr, dj utstyr, lys og lyd effekter og mer
Konkurerer i DBDrag... liten pausen nå men kommer tilbake ;)
CosworthGirl
15-02-2009, 22:37
Silje Søraas her. Har ikke så stor erfaring med bilstereo ennå, men har mye erfaring med bil. Holder det meste på med restaurering av gamle biler, spesielt Ford. Men kun som hobby da. Skal straks begynne med annlegget i en escort jeg har. Håper på mange gode tips og råd her på forumet da :)
Hei, Magnus K. her! Fint lite erfaring med lyd og bil generelt, men super nå opp info hvis man bare gidder! :) Inn mot sommern har jeg planer om å prøvebygge litt i skrOpeln, hvis det er plass atti der! Som smått gått til innkjøp av littegranne Hertz-høyttalere i Energy-serien, for gradvis utbytting av lappeteppe-stereo.
Reloaded
11-04-2009, 22:12
Hei, Torgeir Evanger her.
er en gutt på 20 år, er permitert snekker for øyeblikket, men det kommer vell seg.
Jeg er veldig gla i lyd, derfor driv jeg på med bilstereo å prøver meg litt fram å tilbake.
Jeg har en VW Golf 2 1.6L, som jeg bygger stereoanlegg i no, dette blir også min prosjektbil til sommeren, da skal det pusses opp :D Gleder meg til det :bp:
Bassoflove
12-04-2009, 16:22
Heisann....
Trur du bor på "gal sia av ælva"....
Velkommen hit i allefall, Torgeir....
Mvh Bol
nicoloco
14-04-2009, 00:33
Nicolai aka Nico. :) Tidligere svært aktiv medlem av andre bilforum, men ankomst av en sønn og salget av mitt andre barn (Lexus'en) har trukket meg bort fra "miljøet". Tilbake for inspirasjon og kanskje for å kunne hjelpe om det skulle trengs. Har OK peiling på data om det skulle være behov for hjelp med det ;) Ellers kan jeg litt om bilstereo, men stiller langt bak i rekkene her inne :)
biloghobby
14-04-2009, 16:56
Heter Bjørn Raymond Bråthen, 25år og bor på et sted som heter Skotterud eller Skøttru som vi sier det så fint her.
Jobber som elektrikker og driver ellers Nettbutikken http://www.biloghobby.no hvor vi selger, bilstereo, klær, wunderbaum osv..... Nesten så man bør taen titt:D
Andreas Dibbern er navnet. 20år,bosatt i Trondheim. Fersk i bilstereogamet, men har store planer om å utvikle meg til en real bilstereobygger med tiden! - så om noen i Trondheimsområdet vil lære bort litt, så tar jeg gjerne imot lærdommen! :)
snurrebassen
04-07-2009, 20:25
Hei, Anders er navnet, er en harryjævel/bygdeoriginal av en råner.. her er det litt lokal konkurranse om ha det anlegget som spelar best(høgast mest, men også veldig bra om det er klart) Mercedes turbodiesel er tingen for meg.
Interesser er:
råning/crusin(på Notodden som oftest)', musikk, turing,språk, reise, lære noe nytt, sosial omgang ++
I og med at det er et BILstereoforum, så kan jeg si at jeg liker best gamle biler, som f.eks Mercedes, BMW og Volvo.
Ikke spesielt proff på stereo, men har da hatt litt anlegg og har interessen i orden i hvertfall.
Driver mye med diesel, både trimming og interesse rundt dieselmotoren. Har blant annet 9 biler hvor av 6 er (turbo)diesel.
Student til neste år, nå jobbar je som hjelpearbeider i et entreprenørfirma.
Får vel slenge inn litt om meg her og da:
J.T. eller Jens Tore, fra Rena, bor for tiden på Tynset pga. lærlingtid innenfor faget IKT Driftsfag.
Har hatt interresse for lyd siden jeg knabbet stereoanlegget til fattern da jeg var 13. Men noen stor vitenskapsmann er jeg ikke for det, heller mer blank vil jeg si.
Da bil og førerkort kom startet det med 2x12" i bagasjen, 2x 6*9" i hattehylla og 6,5" i fronten :P
Etter kjøp av ny stasjonsvogn for ei tid tilbake bestemte jeg meg for å få litt mer lyd baki til å begynne med.
Anlegget skal være flyttbart, dvs ingen støpeinstallasjon o.s.v.
Ellers så går en del tid bort til vedlikehold av bilen mekanisk, venner, festing, powerdrift(tilskuer) og litt sånt.
Tilbringer jo naturlig nok en del tid foran pc'en også :)
Noe mer du lurer på så spør i vei :)
Har ikke sett denne tråden før nå jeg.
kan jo slenge inn litt info om meg også..
Heter Espen Bakken er 20år og bor for tiden i Drammen. Jobber som rørlegger lærling, skal opp til prøva og derretter opp i lønn så da blir det mere kronasjer til stereo:) Begynte og interriser meg for bilstereo når jeg fikk meg min første bil, en 93Corolla som jeg begynte og bygge litt i, begynte med billig stæsj men fant fort ut at det ikke var greia for meg da det rett og slett ikke hørtes mye bedre ut enn med de standard papir sakene som kommer originalt... Gikk deretter igjennom forskjellige merker og ente på et seas lotus komp sett foran dratt med en hifonics 2 kanaler, bak i bilen satt jeg med 2 billig subber lib1212 i en lukket kasse drivi av en hifonics monoblokk. 2 kanaleren og venstre side av frontsettet blei desverre ødelagt i en kollisjon som endte i kondemnert bil. har finni meg en 96primera sri som jeg nå kommer til og bygge et nytt anlegg i... planen er litt mindre bulder og mer musikk nå:) men får ta det som det kommer da jeg må kjøpe diverse stæsj nytt igjen. så kommer igjen til og begynne med billig utstyr for så og bygge meg oppover..
ellers går tia mi til venner, festing og rett og slett bare slappe a.
H1gh-End
16-07-2009, 20:47
Hei heter Ole og er 19år, kommer fra Nøtterøy og jobber med Lyd til daglig (ikke bilstereo desverre! fra hjemmekino -> stereo i alle prisklasser :P ) Nylig fått flytta interessen fra *High-End* stereo og hoppa over til dette med lyd i bilen!
Somsagt ganske ny på dette med bilstereo, men satser på og få GOD LYD i bilen i løpet av høsten / vinteren!
så får vi ta tiden med gode og se om jeg får Mondeo'en med på treff før eller senere!
Heisann. Heter Jonas og har blitt 20 år. Studerer økonomi og adm på bachelor nivå. Er interessert i lyd når det kommer til bil. Har drevet med dette fra jeg var 17 år selv. og har hatt 4 biler siden jeg fikk lappen. Bare Ford Ranger vel å merke.
Hei
Heter jeg heter Espen, og kan være litt badboy iblandt.
Fra spøk til alvor, jeg er 32år og bosatt i Vestfolds perle Horten.
Jobber som vekter men er utdannet snekker og har vel hatt interessen for bilstereo siden jeg fikk lappen som 18 åring midt på 90 tallet.
Har har endel forskjellige bilstereo merker og bilmodeller opp imellom tidene, men de siste fem årene er det barnevogn og barna som okkuperer tid og plass i bilen.
Men interessen begyner å øke nå kjenner jeg siden det er over 6 år siden jeg har hatt noe skikkelig stero i bilen.
Heisann folkens.
Litt sen "presentasjon" av meg, men men.
Heter Runar, og er 20år. Jobber til daglig på en rekefabrikk i bygda.
Bilstereo og Hifi er noe jeg brenne skikkelig for. Men nå for tiden har bilstereo blitt ned prioritert, samt hifi, pga fikk en sønn 1.Juli. Barnevognen tar opp plassen, så etter hvert skal jeg få kasta inn en eldre Blaupunkt aktiv sub som suplemang. Og trengte penger ;) Men om jeg vil høre på høy og klar musikk, stikker jeg bare til naboen som har anlegg for drøye 250k, ProAc D100, noe av det råeste innen Hifi! (Hver kasse veier bare 131kg)
Interessen fikk jeg av min ex-svigerbror som 9-10åring. (Husker ikke helt). Han hadde på datiden sikkert en av Finnsnes råeste anlegg i bilen på 90-tallet. Ikke noe fint bygd, men lyden var eksepsjonel som jeg husker det. But hey, its like 11 years ago!
Har per dags dato ikke lappen, men kan få lovt og begynne og kjøre opp 04.11.2009 igjen (vært uten i 2 år). Siden jeg ble 18, har jeg bare hatt 3 biler.
- Toyota Camry 2.0 XLi (beste bilen jeg har kjørt noen sinne)
- Audi 100 2.8 V6
- Renault Laguna 1.9 dCi Sport Tourer (har den per dags dato)
Thats all about me for this time ;)
Heisan ;)
Per Kristian Parken heter jeg, og er 17 år gammel.
tildaglig går jeg data-elektronik linja ved Nes VGS.
Lyd interessen har vært der helt siden jeg bygde mine egne høytalere i 6. klasse, men har fått mest interesse for bilstereo nå, siden jeg snart skal få lappen selv.
Bilen/prosjektet er en 1996 Passat TDII.
mer er det vel egentlig ikke og si :P
God kveld! :)
Heter da Håkon Hansen, er 17 år og går El-energi på eidsvoll vgs.
Lyd interessen kom etter at eks'en til søstra mi introudserte meg for bilstereoens verden og har blitt litt betatt av det siden da.
Kan ikke så mye om det sjøl, men håper jeg kommer til å lære en del etterhvert med tia.
Bilen jeg har planer om å bygge anlegg i framover er en 2001 mod BMW 520d E39, så er åpen for innspill ang. den biten der.
Det var vel nok om meg.. :)
Melder min ankomst noe sent jeg også.
Uansett, Hei godtfolk!
Jeg heter Erik og er 20år og er fra bryne området i Rogaland., og har fortiden fått en markert økende interesse for bilstereo verden. Meg i et nøtteskall er vel HØY HØY HØYERE BASS.. det er litt min måte jeg liker musikk :) men jeg forventer at med tiden vil frontsettet bli viktigere for meg :)
Jobber som lærling i Psykiatri og rus vern og stor trives med det :) ønsker å bli Psykolog til slutt da, men det er mange år frem i tid.
Har tidligere spillet mye musikk som dj på både jobb og hobby basis. Gikk da for det meste innen house, techno, trance, break beat og div electronika.. har lagt dj livet til sides, men savner det enda en gang i blandt :dt:
Mitt mål her er å lære om bilstereo og etterhvert få kunnet brukt kunnskapen jeg får her.
Ikke minst er verksted biten i forumet noe som jeg setter pris på :)
Heisann. Navnet er Stig, kommer fra Hegra og er 36år.
Har alltid hatt stor interesse for godt lydbilde, både i bil og i hjemmet. Men har aldri hatt råd til å realisere noe monsterbygg.
Har bygget litt anlegg i noen av bilene jeg har hatt, så jeg har fått testet litt. Men mangler fortsatt det meste av kunnskapen for å få ting optimalt. Derfor er dette forumet midt i blinken!
Før har jeg prøvd å få til ting uten å måtte ty til andres hjelp, men hvorfor ikke bruke av all kunskapen som er tilgjengelig så man slipper å plages med problemer som kan unngås?! ;)
Litt av grunnen til at jeg melder meg inn her er også at jeg for tiden har en "problembil" når det gjelder anlegg.. En Mercedes W124.. Men bensintanken bak seteryggen, og et bagasjerom som skal brukes til andre ting enn svær basskasse så gjelder det å være oppfinnsom. Og nettopp dette håper jeg på å få noen tips og innspill på her før jeg setter igang selve byggingen! ;)
hei
navnet er da Rune, 21 år. kommer fra gudbrandsdalen bor 10min fra otta :P
har drevet med bilsterio siden jeg først tok over min første bil hjemme, en escort:P
der ble det skifte spiller, skiftet høytalere osv,
har stort sett bare verdt økonomi anlegg i bilene helt til jeg kjøpte primeraen,
der begjynte det med nytt skikkli frontsett, 2stk pioneer subwoffere, osv
kjøpte meg drømmebilen nemlig en 200sx der ble det verre:P
lydisolert det meste, bygget basskasse, første gangen,
frontsett, 2din dvd spiller,,
men snart så blir det muligens et nytt prosjekt hjemme
en eclipse, sitter greit anlegg i den men kommer nok større etterhvert:)
Hei
Jøran (lapp) Aafarli her, Jobber som driftstekniker ved salmar (Sea Farming). Har drevet smått me stereo i mange år men tok litt av i år hehe. Har en første en andre å en tredje plass + kom på 3 plass i NM i år. Kommer til å konkurere for fullt i EMMA espl neste år. Kommer nytt utstyr i vinter :bf:
Rockfordpower
02-11-2010, 23:37
Heisann!
Navnet er Thomas, og kommer fra Gjøvik. er 24 år. Jobber for tiden på Biltema, og trives med det. Bilstereo interesser er økende. Har drevet med hifi innendørs i ca 12 år, og driver fortsatt med galskapen.
Holder på med et prosjekt i en Audi 90 sedan. Bensintanken er bak setet i denne utgaven, men etter litt testing, så har ikke det gjort spesielle utslag, så dette ser positivt ut.
Planen om små konkurering er nok i tankene, men ikke på langt nær mange andre her på forumet som har BARE anlegg i bilene sine, men er artig å få litt tall på papiret. :)
Og du har bare rockford antar jeg.
Hmm, sinna neptyr? DU som elsker Rf ;)
saab9000
06-11-2010, 15:17
hei.
heter lars ole, 23 år fra grue, er mekaniker.
har alltid hatt interesse for bil, å nå og for bilstereo, er lei av råneanlegg, så oppgraderer sakte men sikkert:P
men ting tar tid:P
vBulletin® v3.8.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.