PDA

Vis full versjon : Terminliste EMMA & Max Power 2007

espsko
16-02-2007, 14:29
Jeg ser at Ketil ikke har lagt ut terminlista for EMMAs treff i samarbeid med Max Power i 2007-sesongen, så da får vel jeg gjøre det, da :rolleyes:

SANDNES: Fredag 4. mai
STAVANGER: Lørdag 5. mai
HALDEN: Fredag 18. mai
FREDRIKSTAD: Lørdag 19. mai
ARENDAL: Fredag 1. juni
KRISTIANSAND: Lørdag 2. juni
SOMMERTREFF (ACR): 8-10. juni
ÅLESUND: Fredag 15. juni
MOLDE: Lørdag 16. juni
HAMAR: Fredag 22. juni
OSLO: Lørdag 23. juni
ALTA: Fredag 6. juli
TROMSØ: Lørdag 7. juli
FAUSKE: Fredag 20. juli
BODØ: Lørdag 21. juli
GATEBILFESTIVAL, SURNADAL: Lørdag 4. august
TØNSBERG: Fredag 17. august
DRAMMEN: Lørdag 18. august
HAUGESUND: Fredag 31. august
BERGEN: Lørdag 1. september
VERDAL: Fredag 14. september
TRONDHEIM: Lørdag 15. september

Mer info om konkrete steder og tidspunkter kommer senere.

Glenn Solie
16-02-2007, 15:44
Dette kunne jo være aktuelt å få lagt ut på kalender delen av forumet.

mvh

Glenn

Erik André
16-02-2007, 16:52
hadde vært en fin jobb for ketil, tenkte å gjøre det selv.. men man kan skrive ganske mye info, greit at emma selv kan oppdatere/redigere poster.. hvis f.eks noe spennende skal skje på forskjellige treff som han får greie på senere :)

espsko
16-02-2007, 19:59
Dette kunne jo være aktuelt å få lagt ut på kalender delen av forumet.

mvh

Glenn

God idé, jeg får mase på Ketil så han kan endre postene senere også :rolleyes:

Mr Golf 4
07-03-2007, 16:52
Hva er hva på EMMA listen............Tenker da på SQ eller ESPL.
Per....

Audio-art
07-03-2007, 19:13
Hva er hva på EMMA listen............Tenker da på SQ eller ESPL.
Per....

Vanlige konkurranser hovedsaklig på lørdager.

Erik André
07-03-2007, 22:12
trur du ikke på hva jeg sier eller per :D

Mr Golf 4
08-03-2007, 08:58
Hei Erik.
Du sa jo det for po......er.........:) Glemte å ta huskepillen min.
Per.....

Defus
10-03-2007, 15:06
hm, klarte å få en telefon fra maxpower når jeg satt inne hos legen :p *way of topic*

hvis ikke det kommer flere lenger nord i landet blir det vel bare tromsø og alta på meg :D

Grombil.com
10-03-2007, 18:21
Hvordan fungerer dette? Når dere er i Stavanger og Sandnes... Må man melde seg på på forhånd eller kan man gjøre det på treffet? Satser på å ha et noe innspillt anlegg til den tid :-)... Regner med der finnes en "patetisk" kategori også :-)

Husker foresten når EMMA var i Egersund sist... Ingen forstod hvordan det skulle gjøres og speaker virket noe oppgitt :-). Egersundere er ikke lette å ha med å gjøre... hehe

Audio-art
10-03-2007, 22:49
Hvordan fungerer dette? Når dere er i Stavanger og Sandnes... Må man melde seg på på forhånd eller kan man gjøre det på treffet? Satser på å ha et noe innspillt anlegg til den tid :-)... Regner med der finnes en "patetisk" kategori også :-)

Husker foresten når EMMA var i Egersund sist... Ingen forstod hvordan det skulle gjøres og speaker virket noe oppgitt :-). Egersundere er ikke lette å ha med å gjøre... hehe
Påmeldingen vil for deg måtte gjøres på forhånd. Entry kattegorien vil kunne melde seg på, på stedet.

Grombil.com
11-03-2007, 10:29
Ok... Noen spesiell grunn til at jeg må forhåndspåmeldes? Entry er amatører eller? Jeg er jo amatør...:rolleyes:

Audio-art
12-03-2007, 16:08
Ok... Noen spesiell grunn til at jeg må forhåndspåmeldes? Entry er amatører eller? Jeg er jo amatør...:rolleyes:

Desverre, du er nok ikke amatør. De som handler direkte med importører, beregnes som profesjonelle.
Desuten er "amatør" klassen historie. Advansed er den laveste klassen du kan delta i.

Grombil.com
12-03-2007, 16:45
Hm... Jeg proffesjonell :confused: . Spørs om jeg da skal droppe noe konkurering for å slippe nederlaget ;) . Hvilke kriterier konkureres det i? Er det kun SPL eller er det andre ting.... For eks hvem har rikest onkel i America osv :D ...

Erik André
12-03-2007, 17:13
emma er vel mest kjent for sinn sq konkuranse så vitt meg bekjent, og her sjekkes ikke spl og heller ikke hvor rik onkel du har. Men lyd kvaliteten, lydbilde og montering.. meget kort forklart.. det finnes også en multimedia klasse, her sjekkes det det samme, men her gjelder det litt mer "moro faktor"

Er det spl du er ute etter så er vel det så langt planlagt på fredags treffa, ellers så burde du sjekke ut dB-Drag

Grombil.com
12-03-2007, 19:44
emma er vel mest kjent for sinn sq konkuranse så vitt meg bekjent, og her sjekkes ikke spl og heller ikke hvor rik onkel du har. Men lyd kvaliteten, lydbilde og montering.. meget kort forklart.. det finnes også en multimedia klasse, her sjekkes det det samme, men her gjelder det litt mer "moro faktor"

Er det spl du er ute etter så er vel det så langt planlagt på fredags treffa, ellers så burde du sjekke ut dB-Drag

Nei jeg er i utgangspunktet ikke SPL mann. Kjekt å få jobben man gjør bedømt av proffe, men dette er helt nytt for meg, så jeg vile bare fiske litt etter hvordan det gjøres... Kjekt med installasjonsdelen. Den er grei å få bedømt... Men siden jeg visst nok er "proff" så vil jeg vel bli sammenliknet med installasjoner langt mer påkostet og proffe en min og har ikke en sjangs i havet vil jeg tro...?!

Men som sagt. Kjekt å få jobban man har lagt ned bedømt av de som kan dette... :D

Erik André
12-03-2007, 19:57
er ikke proff og amatør lenger.. alle stiller på lik linje

tror de nye klassene er ment så man ikke for noen som har et greit bygge som skal seile imellom en klasse og knuse alle.. som du ville gjort i entry med bilen din :D
men heller prøve å samle "like bra bygg" i samme klasse så det blir mer spennende.. proff eller ikke.
hvis du havner i advanced så er vi på lik linje.. du slipper unna de mest ekstreme bilene da.. så å vinne er ikke helt uaktuelt, men tror klassen advanced blir sinnsyk i norge når sessongen starter.. er vel her fleste parten havner.. er sansynlig at de som var i pro lyd, havner her.. de fra amatør lyd havner nok her. i hvertfall en del av de.. pluss mange biler som planlegges ferdig til sessongen

kenneth bakken, ketil skjei, fido, Lars Engen (hvis han endelig blir ferdig) er nok biler som stiller i Master eller Expert.. så disse moffoene slipper du å konkurere mot.. men det betyr ikke at det er enkelt.. kommer en rekke biler i advanced som er tøffe nøtter og slå.. børset forden, forberg bobla(antar jeg), Fleishers civic (hvis jeg ikke tar feil) og mange fler

Jonny.B
12-03-2007, 19:58
det har vært første gangen for oss alle vettu:) ,så det er bare å hive seg ut i det! jeg ble sist vær konkuranse i 6 år før det begynte å løsne for meg,det handler om å ALDRIG gi opp.....vet det er mange som ser veldig mørkt på å konkurere mot de "kjente" figurene i emma,men det er ikke noen som er uslåelig,og ikke noen av de biter;)
jeg var heller ikke så høy i hatten da jeg møtte morten silkebekken,skjalg haug,bosse,tor steinar og alle disse som hadde ett "navn" men det er bare å stå på,så går det seg til....:p

Grombil.com
12-03-2007, 20:17
Faren er vel å bli bitt av basillen... Det er utrolig gøy å bygge... men jeg føler meg mer som en snekker i Lightningen en stereobygger :p . Mye "grovt" arbeid til nå... Men man må jo sette sammen noen finurlige løsninger også :rolleyes:

Må nok hive meg med ja og se hvordan det går. Er ikke redd for å stille, men mer redd for å bli bitt av basillen.... :D

Lyd og Bilde
12-03-2007, 20:18
De i master og expert kommer nok til å peke å le :D Neida, de første årene må man være med for å ha det gøy å håpe noen blir "fornøyd" med lyd/instalasjon.

Erik André
12-03-2007, 20:34
bassilen har kommet meg på 43 000kr siden i fjor.. så ja.. bassilen er skummel :P

InstallBay Hamar
13-03-2007, 08:50
det har vært første gangen for oss alle vettu:) ,så det er bare å hive seg ut i det! jeg ble sist vær konkuranse i 6 år før det begynte å løsne for meg,det handler om å ALDRIG gi opp.....vet det er mange som ser veldig mørkt på å konkurere mot de "kjente" figurene i emma,men det er ikke noen som er uslåelig,og ikke noen av de biter;)
jeg var heller ikke så høy i hatten da jeg møtte morten silkebekken,skjalg haug,bosse,tor steinar og alle disse som hadde ett "navn" men det er bare å stå på,så går det seg til....:p

De aller fleste i dette miljøet er kjernekarer, så det er ikkeno' problem å være førstereis gutt, eller jente på en konkurranse. :) Spør du om råd, så får du som regel et vettugt svar!:)

Engen Audio
13-03-2007, 10:15
Det er helt riktig Kenneth, det er mange kjernekarer av de som har vært med en stund og det er bare å spørre de om råd og tips hvis det er noe. Ingen som biter her.

--> Grombil.com : Bilen din ser ut som at den blir knall tøff og jeg ser ingen grunn til at du ikke kan hevde deg i hvilken som helst klasse. For min egendel har jeg ikke lest klasse inndelingene engang :confused: og har ingen formening om hvillken klasse jeg skal stille i, den gangen bilen kanskje blir ferdig.

Mr Golf 4
13-03-2007, 11:55
Er Forden-Bobla-Civicen i Advanced da.:o :o :o
Må stille i Racing Klasse for Family Cars jeg da.:rolleyes:
Per.....

GalantV6
13-03-2007, 13:40
Godt det ikke er alders bestemte klasser for da måtte vel jeg ha starta i pensjons klassen jeg da.

Tore

Crazytaxi
13-03-2007, 17:47
Det er helt riktig Kenneth, det er mange kjernekarer av de som har vært med en stund og det er bare å spørre de om råd og tips hvis det er noe. Ingen som biter her.

--> Grombil.com : Bilen din ser ut som at den blir knall tøff og jeg ser ingen grunn til at du ikke kan hevde deg i hvilken som helst klasse. For min egendel har jeg ikke lest klasse inndelingene engang :confused: og har ingen formening om hvillken klasse jeg skal stille i, den gangen bilen kanskje blir ferdig.

Ja DET skal jeg være helt enig i at de er kjernekarer :D spør og man får som regel et vettugt svar.. hehe..

Sikker på at emma eksisterer når bilen din blir ferdig da? hehe ;)
Men den gang den blir ferdig så hvis det ikke kommer en feature på den i et tidsskrift av en viss internasjonal størrelse så er det noe galt..

matador
08-04-2007, 08:41
ææ? nye klasser på gang?? :ai: okei, da treffer vel en del av dere rundt may-juni :) med samme gamle "porscha" :eb:

Mr Golf 4
10-04-2007, 08:19
Vi snakkes vel i Fredrikstad 19mai matador................
Per.....

matador
10-04-2007, 20:09
Vi snakkes vel i Fredrikstad 19mai matador................
Per.....

ja, regner med å kunne komme og titte i det minste Per :ar:

Alta Bilstereo
10-04-2007, 23:37
Noen som skal konkurere i ESPL? jeg skal:ay:

Soundboy
01-05-2007, 09:08
Hvor på Hamar er det skal skje : Fredag 22. juni ?

Hos/ved Installbay ?

InstallBay Hamar
01-05-2007, 09:39
Ikke ved oss nei.... Vet ikke hvor det skal være j...

Erik André
01-05-2007, 10:14
Hvor på Hamar er det skal skje : Fredag 22. juni ?

Hos/ved Installbay ?

Det er ikke avgjort enda, var vist en del problemer med å få plass i stavanger så det har nok tatt litt mye fokus, er vist noe russe greier samme helga så det var klin umulig å få noe som helst, derfor er dette treffet flytta ut av stavanger.

Men bare følg med i emma tråden her så kommer det nok info når det nærmer seg.

LLH
01-05-2007, 20:06
Tipper det på Hamar blir på åttermeters planet, mellom poltihuset og sea side.
Max power var der i 2005, da var det ganske fult der, Så at det blir plass til alle bilene utenfor IB på Hamar har jeg mine tvil om..

BTW:
Emma Norge sine nett sider er ute på bær tur.. Eller er det jeg som har feil adresse?

Svendsen
16-06-2007, 00:03
Noen som skal konkurere i ESPL? jeg skal:ay:

Vet du noe mer om når og hvor max power er i alta? og hvilke konkurranser som vil være der?

Defus
16-06-2007, 16:33
Når er i hvertfall 6 juli om jeg ikke tar feil.

Alta Bilstereo
16-06-2007, 19:36
I alta er det 6.Juli ja.har ordnet plass på parkeringa ved finnmarkshallen. Begynner i 6 tida på ettermiddagen og holder vel på til rundt 11.
I alta er det vel bare ESPL bilstereokonk som gjelder.og Tromsø både ESPL og SQ vil jeg mene.dette vet ketil mere om.men uansett så håper vi på sykt mye folk. LA JUNGELTELEGRAFEN GÅ FOLKENS Å SPRE ORDET!!!!!!!!!:bc:

Svendsen
16-06-2007, 20:51
det skulle jo vært nede ved FFR eller no sånt.. må jo ha hilux for å komme ovver fartsdemperne ved skolen:)

ESPL? er det noe ala dbdrag?

Edit: tror det blir mye folk fra denne siden av finnmark som kommer:) og vi prøver å få flere med:)

Hifonic
17-06-2007, 10:59
Uff.. ser ut til at jeg ikke kan komme.. Eventuelt blir det etter jobb og hjem til jobb på kvelden igjen

Defus
17-06-2007, 12:22
Ser heller tvilsomt ut for at jeg har noe annet enn spiller å komp sett framme til den tid. Men om utstyret kommer skal jeg få lånt en kasse å sette subbene i :p Kommer til å se jævlig ut :D Blir det noe påmelding dagen før, eller er det bare å møte opp i 6 tia?

Alta Bilstereo
17-06-2007, 14:34
grunnen til at det ikke blir ved ffr er at de skulle ha 500.- pr time noe som ikke er aktuelt i det hele tatt.Finnmarkshallen er så å si gratis.
Det er bare å møte opp i 6 tida å ha det moro:bp: ingen påmelding eller noe

Alta Bilstereo
17-06-2007, 14:42
det skulle jo vært nede ved FFR eller no sånt.. må jo ha hilux for å komme ovver fartsdemperne ved skolen:)

ESPL? er det noe ala dbdrag?

Edit: tror det blir mye folk fra denne siden av finnmark som kommer:) og vi prøver å få flere med:)

ESPL er nesten ala dB-drag, bare at målemikrofonen står på en annen plass i bilen og det gis poeng på sikkerhet og litt installasjon.2 målinger.1 med dørene lukket å 1 med dørene åpen.

Bra dere får med flere.:bp: jo flere jo bedre.

Svendsen
17-06-2007, 22:49
grunnen til at det ikke blir ved ffr er at de skulle ha 500.- pr time noe som ikke er aktuelt i det hele tatt.Finnmarkshallen er så å si gratis.
Det er bare å møte opp i 6 tida å ha det moro:bp: ingen påmelding eller noe

Det er jo helt sjuke priser:/
men men.. man kommer seg vel alltids over fartsdumpene;)

hva koster det å delta i konkurransen?
og hvor finner jeg mer info om ESPL? sånt som alle regler osv..

vi var jo en hel gjeng fra kvalsund ved finnmarkshallen da det var dbdrag for noen år siden:) da vant en kompis av meg street c:)

Alta Bilstereo
18-06-2007, 09:33
du finner regler på www.emmanet.com.

Defus
18-06-2007, 11:47
Hvis du ikke bryr deg så mye om fortau, så kan du kjøre uten å treffe en eneste fartsdump fra rundkjøringen til hallen :)

Alta Bilstereo
22-06-2007, 10:42
Kan røpe ar det kommer opp en meget eminent rød seat ibiza til alta:bp:
kommer han seg frem til finnmarkshallen gjør dere det å.:bf: Så det er bare 1 ting å gjøre den fredagen.MØT OPP:dy:

erikfido
22-06-2007, 19:45
Kan røpe ar det kommer opp en meget eminent rød seat ibiza til alta:bp:
kommer han seg frem til finnmarkshallen gjør dere det å.:bf: Så det er bare 1 ting å gjøre den fredagen.MØT OPP:dy:

Ja seie du det, d:ar: a er det bare å møte opp skjønne jeg :ag:

Alta Bilstereo
22-06-2007, 21:17
Ja seie du det, d:ar: a er det bare å møte opp skjønne jeg :ag:

Jepps man.:ca:

k3n
01-07-2007, 13:12
Tromsø 7. Juli.

Hvor hen i Tromsø er det dette skjer ?

Alta Bilstereo
01-07-2007, 23:23
Tromsø 7. Juli.

Hvor hen i Tromsø er det dette skjer ?

ikke sikker enda.hørte gutta der borte sleit litt me å finne plass.håper på en avklaring på dette i mårra.

k3n
02-07-2007, 14:54
Høres da flott ut, kan tenke meg at plass her i byen er litt vanskelig å finne til en
fornuftig pris.