Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer TS-C171PRS VS JL Audio ZR650-CSi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pioneer TS-C171PRS VS JL Audio ZR650-CSi

    Er veldig usikker på hvilket jeg skal kjøpe!

    Noen som har noen erfaring og vet hvordan de spiller?
    Fikk høre pioneer settet på veggen hos en forhandler. Det spilte kult, men vet jo ikke helt hvordan det blir i bil.. Skal ha 2x 12w6 + 1000/1 og 300/4 som ellers til anlegget, men noen sier at "alt i et merke" er ikke så bra. Så derfor vet jeg ikke om jeg vil ha JL frontsettet..

    Jeg vet om prisforskjellen, men ikke tenk på den.
    Ønsker å spille høyt og pent! Regner med begge settene er bedre enn Alpine SPR serien?
    Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
    Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
    Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

  • #2
    Har selv hatt endel JLaudio blandt annet ettpar XR650-CSi. Har også TS-C171PRS i veggen og må si at det overasker. Meget bra bass del på det. Så skulle JEG valgt hadde det nok blitt PRS.
    Min bilstereo side på facebook.
    www.facebook.com/nautiluzcreation

    Comment


    • #3
      Om noen sier at "alt i ett merke" ikke er så bra så kan dette misforstås.
      Det han kan ha ment, er at de fleste produsenter har ett eller annet de ikke er like gode som på noe annet, f.eks at de har velykkede forsterkere og basser men at komponentsettene deres ikke er like vellykket. Men dette gjelder ikke hos JL Audio siden de er en av de sjeldne som har klart å produsert både forsterkere, basser og komponentsett av høy kvalitet.

      Ville ikke vært redd for å valgt JL Audio ZR, har personlig ikke hørt dette, men hva angår byggkvalitet og "rykter" på utenlandske forum så skal dette være et nokså vettugt sett.. Eneste ulempen jeg ser med JL Audio er at det kan være noe dyrt.

      Det Pioneer PRS settet har jeg enda ikke hørt, men det ser absolutt ikke verst ut og har hørt mye lovord om det.
      Honda Civic
      Audison Thesis

      http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

      Comment


      • #4
        RiZLa: Mente det slik ja

        Er fortsatt i tvil.. Har lyst å høre JL Audio settet, noen forhandlere i Rogaland som har det oppkoblet?
        Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
        Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
        Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

        Comment


        • #5
          Originally posted by NeDD View Post
          Er veldig usikker på hvilket jeg skal kjøpe!

          Noen som har noen erfaring og vet hvordan de spiller?
          Fikk høre pioneer settet på veggen hos en forhandler. Det spilte kult, men vet jo ikke helt hvordan det blir i bil.. Skal ha 2x 12w6 + 1000/1 og 300/4 som ellers til anlegget, men noen sier at "alt i et merke" er ikke så bra. Så derfor vet jeg ikke om jeg vil ha JL frontsettet..

          Jeg vet om prisforskjellen, men ikke tenk på den.
          Ønsker å spille høyt og pent! Regner med begge settene er bedre enn Alpine SPR serien?
          Vi holder i skrivende stund på med et stort bygge, men JL forsterkere og PRS høytalere. Har også PRS 10cm og Diskant i "bruksbilen" selv, på en 300/4. Det låter greit det Har desverre ikke hørt med JL høytalere.
          Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
          Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
          post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

          Comment


          • #6
            Nice

            Hadde vært fint om du ga en ambefaling, eller om du bor i "Rogaland område"?
            Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
            Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
            Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

            Comment


            • #7
              Originally posted by NeDD View Post
              Nice

              Hadde vært fint om du ga en ambefaling, eller om du bor i "Rogaland område"?
              Bilradiospesialisten har PRS settet i sin VW touran pioneer demobil, ta turen innom der, så får du sikkert lytte på det, jeg synes det låter veldig bra, og har selv kjøpt det+ 4" PRS mellomtoner, men har enda ikke fått forsterkerene, så det er ikke blitt montert
              Tommy
              2002 LOTUS ELISE S2
              2006 BMW 118d M-SPORT
              1999 YAMAHA YZFR6

              Comment


              • #8
                Okey.. får reise innom dem igjen Kan snart bare ta med såveposen
                Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                Comment

                Working...
                X