Vis full versjon : Hvilken klasse 2008?
Audio-art
13-02-2008, 07:48
Kanskje det hadde vært artig og vite for alle andre, hvilken klasse de forskjellige sikter seg inn på i 2008.
De klassene som er å velge i mellom er disse:http://www.emmaweb.no/klasser.php
Så jeg kan likegodt begynne.
Audioart: Master 7ch og Multimedia Expert.
Hvis noen kan "klistre" denne, så skal jeg oppdatere den så godt jeg kan.
Experienced 3ch:
Mr Golf 4, Per Røseth
Spade
Experienced 5ch:
Hammernes, Aleksander Hamernes
andreash, Andreas Henriksen
Biffen071278
Experienced unl:
GalantV6, Tore Borgerud.
NeDD, Kenneth Ueland
Sqwannabe, Thomas Gunvaldsen
hc_tk, Hans Christian Berg
Skallesei
Advanced 5 ch:
Bjørn Roar Fjellberg
Auto-D Anders Fleischer Team Pioneer
BK-Caraudio, Bjørnar Kristiansen
Vegar Gjerde
LLH, Lars Grødtlien
Advanced 7 ch:
thomasekeli, Thomas Ekeli, Team Audiocore
D-Vision
RiZLa, Lars Ove Skarseth
Frode Harøy
Typhon, Tony Bardalen. Team AudioCore
PlanetHifi, Håvard Støen, Team Planet Hifi
bmw520, Ronny Karlsen
Tufte, Tore Jønsbeg, Team Dynabel
Advanced unl:
Erik André, Erik André Nordby
Klovnster, Eirik Aspaas
Jonny.B, Jonny Børset Team Pioneer
Din Bilstereo, Ole Martin Degvold
Joakim, Joakim Skovlund
Master 5 ch:
Master 7 Ch:
Audio-art, Ketil Skjei. Team Pioneer
Jan R Nergård
Master Unl:
Expert:
Pure Pasive:
Matador, James Touzet
MM Experienced:
MM Advanced:
Joboo, Thomas Blomberg
MM Expert:
Audio-art, Ketil Skjei, Team Pioneer
GalantV6
13-02-2008, 07:53
Satser på Experienced Unlimited 1 år til.
Tore
Eirik Aspaas
13-02-2008, 09:56
advanced unlimited på meg :)
D-vision
13-02-2008, 10:16
Daniel Aarsund Advanced 7ch tenker jeg
thomasekeli
13-02-2008, 10:16
Thomas Ekeli, Team Audiocore, advanced 7ch :bo:
jonny b : advanced unl
jan nergård : master 7ch
Audio-art
13-02-2008, 11:07
advanced unlimited på meg :)
PS. Jeg trenger navn...
BK CarAudio
13-02-2008, 11:13
Er ikke sikker på om jeg skal delta enda, men hvis det blir aktuelt så blir det Advanced 5ch
Lars Ove Skarseth : Advanced unlimited
Vegard Gjerde : Advanced 5ch
Frode Harøy : Advanced 7ch
Kan jeg stille i Advanced Unlimited når jeg har kun 7 kanaler i bruk?
NeDD, Kenneth Ueland, Experienced Unlimited.
Nå vet jeg ikke om det blir emma(sq) eller espl, men jeg tror det blir experienced på meg.
3 channel - hvis det bare teller de jeg bruker
5 channel - hvis totale kanaler som blir telt.
Eskild Bakke
Nå vet jeg ikke om det blir emma(sq) eller espl, men jeg tror det blir experienced på meg.
3 channel - hvis det bare teller de jeg bruker
5 channel - hvis totale kanaler som blir telt.
Eskild Bakke
De du bruker som blir telt :)
Hvis jeg bro kobler frontsettet over 4 kanalern, blir det fortsatt 3 kanaler da ?
Audio-art
13-02-2008, 11:51
Kan jeg stille i Advanced Unlimited når jeg har kun 7 kanaler i bruk?
Ja, det kan du, hvis du f.eks modifiserer noe utstyr, så MÅ du..
Audio-art
13-02-2008, 11:53
Hvis jeg bro kobler frontsettet over 4 kanalern, blir det fortsatt 3 kanaler da ?
Hæ? Som en liten tommelfingerregel, så kan du si, antal "høytalerkabler" som går fra forstererene.
Men hvis du har en mono-blokk, som har doble høyttalerterminaler, så er ikke det 2 kanaler, men en kanal.
Min feil sorry :p Jeg tenkte selvfølgelig på 3 kanaler med 4 kanaleren brokoblet å en monoblokk :)
Takk for svaret :)
Audio-art
13-02-2008, 12:02
Min feil sorry :p Jeg tenkte selvfølgelig på 3 kanaler med 4 kanaleren brokoblet å en monoblokk :)
Takk for svaret :)
Oki. Hvis du kobler 4, kanaleren som en 2 kanaler, plus en monoblokk, så blir det 3 kanaler ja..
Experienced unlimited her, om jeg kommer meg til emma:)
experienced unl på meg regner jeg med :)
Tony Bardalen, Team AudioCore, Advanced 7ch her :)
Audio-art
13-02-2008, 16:07
Tony Bardalen, Team AudioCore, Advanced 7ch her :)
Advanced kan jo bli litt interesant i år.. Artig det.
kanskje jeg skulle vært litt gæærn å slå til i advanced...:av:
Hans Christian - Blir experienced unlimited på meg! :D
Ser ut til at dette blir et "freskt" EMMA år :)
Eirik Aspaas
13-02-2008, 16:27
hmm.. dette kan bli vanskelig :p
PlanetHifi
13-02-2008, 16:29
Håvard Støen
Advanced 7ch her, om jeg blir ferdig da:p
Ser da ut til å bli et utrolig morsomt år ja :) Satser på å bli ferdig jeg og. Eller i det minste en kjørbar tralle med lyd, om ikke annet ;)
Jeg skal stille i master 7-ch i år..
thomasekeli
13-02-2008, 17:44
Thomas Ekeli, Team Audiocore, advanced 7ch :bo:
Ja, med forbehold så klart.. Har jo en bil som må bygges ferdig på 10 uker :aa:
(Tony: Slå oss sammen til Team Halvferdig, eller?)
Hammernes
13-02-2008, 18:54
Experienced 5ch hadde jeg tenkt på. men det er første gang jeg konkurerer da så vet ikke om jeg tør :P
men blir jeg alene i denne klassen altså ?
Mr Golf 4
13-02-2008, 18:59
Mr Golf 4 Experienced 3 channel :)
Per Røseth
biffen071278
13-02-2008, 19:01
Experienced 5ch hadde jeg tenkt på. men det er første gang jeg konkurerer da så vet ikke om jeg tør :P
men blir jeg alene i denne klassen altså ?
tenkte å stille i samme klasse jeg å hvis jeg tør bli med.....
Audio-art
13-02-2008, 19:22
tenkte å stille i samme klasse jeg å hvis jeg tør bli med.....
Det anbefaler jeg deg å gjøre. Det er ikke farlig, på noen som helst måte.:)
biffen071278
13-02-2008, 19:54
ja vi får se. bestilte regelboka idag så bygger iallefall etter reglene.. skader vel ikke å slenge seg med å se...
Audio-art
13-02-2008, 20:10
ja vi får se. bestilte regelboka idag så bygger iallefall etter reglene.. skader vel ikke å slenge seg med å se...
Det gjør det appsolutt ikke..
Engen Audio
13-02-2008, 21:54
Hei Ketil.
Hvis Seat`en mot formodning skulle bli sånn halvveis ferdig, hva skal jeg stille i da ? Hva er dagens definisjoner på modifisert utstyr ?
Audio-art
14-02-2008, 06:38
Hei Ketil.
Hvis Seat`en mot formodning skulle bli sånn halvveis ferdig, hva skal jeg stille i da ? Hva er dagens definisjoner på modifisert utstyr ?
Definisjonen finns i regelboken. Du skulle vel klare av en eller annen master klasse?
Uuh, blir hard konkurranse for mange her ser jeg :)
Arbeidslysten min til å finne frem pussepapir for å bli ferdig begynner å komme seg nå! Håper at flere lokale herfra skal melde seg på. Ikke gøy å reise alene rundt forbi.
Eirik Aspaas
14-02-2008, 12:41
etter jeg så den lista nå så må jeg jo sette i gang med å bygge dash :p
for en liste ^^
etter jeg så den lista nå så må jeg jo sette i gang med å bygge dash :p
for en liste ^^
haha. litt konkuranse der ja :P Er en grunn til at jeg begynner i experieced! :P
Eirik Aspaas
14-02-2008, 12:47
hehe, ville jo begynne der jeg og, men gikk liksom ikke :)
drar til høggern på mandag og henter 4 dørtrekk og ny dash :p
Hehehe, riktig innstilling klovnster :)
Hvorfor kunne du ikke stille i Experienced egentlig?
Eirik Aspaas
14-02-2008, 15:12
fordi jeg har fått mer enn 20% rabatt på div ting.. hehe
Hadde tenkt meg i Advanced 7, Men ser ut til at det blir advanced 5, da det kom på noe ekstra utgifter forrigje helg.. Så det er vel heller litt ubestemt foreløpig..
fordi jeg har fått mer enn 20% rabatt på div ting.. hehe
Må man i advanced om man har fått mer enn 20% på listepris?
Man kan jo få 25% nesten om man bare spør om pris hos en forhandler.
Er vel ikke så farlig uansett for meg siden komp.settet ligger i et kott istedet for montert i bil :p
Erik André
14-02-2008, 18:29
at klovnen stiller i advanced har ikke noe med noe rabatt grense.. han har handlet direkte av levrandør, dette er ikke noe alle kan gjøre dermed er experienced out of the question.
Åssen teller det om leverandør driver med sluttsalg?
Erik André
14-02-2008, 18:56
da kan vel alle handle???
er vel når han kjøper det til en PRIS ikke alle kan få.
Dette har vært diskutert før og som sagt tidligere.. man kan velge å kjøpe regelbok eller laste den ned gratis.. så hvorfor ikke lese selv. står forklart der.
da kan vel alle handle???
er vel når han kjøper det til en PRIS ikke alle kan få.
Dette har vært diskutert før og som sagt tidligere.. man kan velge å kjøpe regelbok eller laste den ned gratis.. så hvorfor ikke lese selv. står forklart der.
Fordi mister lat er på besøk idag. :)
Eirik Aspaas
14-02-2008, 19:17
hehe, er fullt klar over at jeg har fått en pris ikke alle andre har..
men alle kan handle rett fra han ;)
Engen Audio
14-02-2008, 22:39
Er det noen som tør å klasse seg selv opp i expert klassen ??
Har egentlig alltid lurt på hvorfor folk alltid skal klasse seg "ned" ett hakk i forhold til hvor de egentlig er. Har folk ikke troen på seg selv, eller tror de at det er mye lettere i en "lettere" klasse. Det er ikke det..
Vurderer å stille i expert klassen men har ingen interesse av å gjøre det alene, da stiller jeg heller i en Master klasse mot Ketil og Jan og taper stort men er like blid for det. Hei skål
Erik André
14-02-2008, 23:14
jeg blir å finne i master neste år :)
er bare noen få ting igjen som spiller opp et hakk, remote i rattet så er jeg klar, men vinteren i år går med på å bygge om bagasjen totalt vettu.
Audio-art
15-02-2008, 06:58
Må man i advanced om man har fått mer enn 20% på listepris?
Man kan jo få 25% nesten om man bare spør om pris hos en forhandler.
Er vel ikke så farlig uansett for meg siden komp.settet ligger i et kott istedet for montert i bil :p
Her er det som står i regelboken, angående kjøp av utstyr:
The mobile electronics system that he/she is entering to the competition should have been purchased through retail channels or second-hand. If requested by an Event official, proof of purchase (i.e. numbered sales receipt) should be available for verification
Så om man bare kan vise norske kvitteringer på halvparten av montert utstyr, så får man kun stille i Experienced? :ak:
Audio-art
15-02-2008, 09:14
Så om man bare kan vise norske kvitteringer på halvparten av montert utstyr, så får man kun stille i Exp.? :ak:
Det hadde vært fint, hvis dere hadde tatt dere tid til å lese igjenom regelene selv, i stedet for å spørre. De ligger her: http://www.emmanet.com/Rules/rules.htm
Da slipper man små, oversettelses-problemer som kan komme. Reglene er på Engelsk, og det er de som gjelder. Det er en go del eksempler på at f.eks Itali har en italiensk utgave av regelboken, og den er feil oversatt.
Hvis det er deler av den engelske teksten som er vanskelig å forstå, så er det mulig å spørre om det. Gjør det i tråden jeg akkurat startet.
Desuten kan Exp, være en forkorting for Experienced, og Expert. Jeg vet ikke hviken du mener
Ok, skjønner. Har regelboken selv. Har lest alt som står og har prøvd å finne min situasjon, men står fortsatt fast.
Audio-art
15-02-2008, 16:04
Ok, skjønner. Har regelboken selv. Har lest alt som står og har prøvd å finne min situasjon, men står fortsatt fast.
Det står: Produktene må være kjøpt via normalt forhandler-nett. Jeg kjenner ikke din situasjon, så send en mail til ketil@emmaweb.no, og forklar alt veldig nøye, så skal jeg svare etter beste evne.
Tar diskusjonen videre i regler. :)
Er det noen som tør å klasse seg selv opp i expert klassen ??
Har egentlig alltid lurt på hvorfor folk alltid skal klasse seg "ned" ett hakk i forhold til hvor de egentlig er. Har folk ikke troen på seg selv, eller tror de at det er mye lettere i en "lettere" klasse. Det er ikke det..
Vurderer å stille i expert klassen men har ingen interesse av å gjøre det alene, da stiller jeg heller i en Master klasse mot Ketil og Jan og taper stort men er like blid for det. Hei skål
hehe.. liker tanke gangen din Lars!! :bp: man går ikke inn i ringen og tenker at man skal få juling the lux... :cg:
jeg vet ikke om jeg får gjørt noe som helst enno men blir enten pure passiv eller i det samme som før. Akk nå er 5channels i stratusen men er meningen å kjøre 7ch når jeg får byttet spilleren med dspn. Eller brokoble de ampene foran og sette 3 veis passiv deling... vips -pure passiv.... :bp:
Hvordan blir i pure passiv om jeg bruker en extern D/A?? enten med optisk eller spdif?? begrensinger på hvor mange konvertere jeg kan bruke? feks 1 til front settet og 1 til subb/bass? :af:
Mr Golf 4
12-03-2008, 09:38
Ingen fler i 3 channel.:)
Per
Ingen fler i 3 channel.:)
Per
Tja, jeg kan jo stille da. Tenkte at jeg skulle prøve i Surnadal ihvertfall, men har ingen planer om noen stor aktivitet.
hmm sikkert mange som har spurt men. skjønner ikke helt hvilken klasse jeg skal være med vis jeg skal delta i år jeg. så sant jeg får til lyden i bilen min da. hehe
hva er forskjellen på de multimedia klassene? er vel der jeg havner tenker jeg. siden jeg da har montert multimedia anlegg.
:aa:
Din Bilstereo
26-03-2008, 14:34
Da får jeg satse på at bilen vi bygger nå er ferdig da
vi får satse litt så klassen blir enten
Advanced unl.
Master unl.
andreash
05-04-2008, 11:51
Jeg kommer til å prøve meg i Experienced 5ch i år.
Iselin VW Polo Icepearl
06-04-2008, 21:41
Hvilken klasse kommer jeg i da?
Har pioneer avh-p5700 , og skal montere også deq-p7000 til et multimedia anlegg, har to pioneer forsterkere. :ar:
thomasekeli
06-04-2008, 23:54
Det lukter MM Experienced :)
hva er forskjellen på experienced og advanced klassene da?
Erik André
07-04-2008, 23:02
du kan jo begynne med å ta en titt her
http://www.emmaweb.no/klasser.php
og her
http://www.emmaweb.no/sound.php
du kan jo begynne med å ta en titt her
http://www.emmaweb.no/klasser.php
og her
http://www.emmaweb.no/sound.php
har sett der,. men kan si at jeg ikke helt skjønner alt som står der vet du, hehe
Da kan du jo lese en gang til. Står svart på hvitt.
Eller kjøpe regelboken, så står alt detaljert hva som teller i de forskjellige klassene.
har sett der,. men kan si at jeg ikke helt skjønner alt som står der vet du, hehe
Om du ikke har sett på disse sidene siden i går kveld anbefaler jeg en ny titt - de er nå ryddet opp i, og det som tidligere sto på engelsk står nå på norsk. Det er også klare og tydelige linker videre til regelverket.
Om du ikke har sett på disse sidene siden i går kveld anbefaler jeg en ny titt - de er nå ryddet opp i, og det som tidligere sto på engelsk står nå på norsk. Det er også klare og tydelige linker videre til regelverket.
ja nå skjønner jeg litt mer. er ikke så flink til å skjønne engelsk vet du. men nå står det på norsk så da er det litt bedre. hehe:bf: :bq:
ja nå skjønner jeg litt mer. er ikke så flink til å skjønne engelsk vet du. men nå står det på norsk så da er det litt bedre. hehe:bf: :bq:
Håper det gikk greiere nå ja! :) Grunnen til at regelverket ikke oversettes er for å hindre misforståelser i forbindelse med lokale oversettelser i alle landene EMMA opererer i - derfor er det kun det engelske regelverket man forholder seg til.
Ellers er det bare å spørre om det er noe du lurer på, enten her eller via mail, da helst til ketil@emmaweb.no som har styr på absolutt alle spørsmål du måtte ha!
Jeg må nok i Avanced 7ch;)
Ronny Karlsen
Alta Bilstereo
23-04-2008, 17:51
advanced eller master 5. ikke sikker
ble klasse multimedia advanced på poloen også. den er forresten klar til konkurranse på våler :) spent på hvordan det går :=)
Skallesei
03-05-2008, 23:06
Jeg får vel satse på Experienced Unlimited jeg da...
Satser på å få overrekt nybygd bil til Gatebiltreffet på Våler i slutten av måneden.
vBulletin® v3.8.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.