Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wow, demping hjelper!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wow, demping hjelper!

    Har endelig fått dempet dørene mine, og det skal jeg si blei en helt annen lyd nå ja! Men jeg er ennå ikke helt fornøyd. Må dempe mer tror jeg, så jeg trenger noen råd.

    Nå har jeg dempet med noe ala Vibroplast overalt inni dørene. Tenkte jeg skulle ha et lag med Splen 3004 utenpå der igjen. Er det hensiktsmessig? Vil det bli hørbar forskjell med Splen når døra er så godt dempet med de andre mattene fra før?

    Et annet problem jeg har er at det er veldig store åpninger i plata inn mot kupeen i døra som blir vanskelig å få tett, og pga måten høyttaleren er festet på så vil det uansett komme lyd inn på innsiden inn mot dørtrekket. Noen som skjønte det? Da bør jeg vel dempe innsiden av dørtrekket også, siden det blir en del av "kassa" som høyttalerne spiller i? Eller er det ikke nødvendig. Hva bør jeg eventuelt bruke der, Vibroplast og Splen kanskje? Det er god plass bak dørtrekket i den bilen (BMW E36).

    Setter pris på all hjelp jeg kan få!

  • #2
    Hei!

    Ja, demping fungerer det

    Splen bør legges utenpå vibroplast'n, du oppnår en bedre demping av det.
    En kunde av meg ettermonterte splen 3004 når han hadde godt dempede dører fra før og opplevde en mye kraftigere og strammere bass etter monteringen, så det har noe for seg. Du demper også mye bedre mellomtone området fra å spre seg ut fra bilen.

    En annen ting du burde gjøre, er å legge matter på siden mot kupeen og tett alle hull. Gjør du dette oppnår du enda bedre lyd igjen siden døren blir mer og mer som en solid basskasse. Over hullene bør du helst bruke den stivere typen, Bimast

    Låner et bilde fra "Installbay Hamar" for å demonstrere :





    Lykke til med dempingen
    Last edited by RiZLa; 07-04-2007, 10:00.
    Honda Civic
    Audison Thesis

    http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

    Comment

    Working...
    X