Announcement

Collapse
No announcement yet.

En liten miss fra bilradiospesialisten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • En liten miss fra bilradiospesialisten?

    Satt å surfet litt på bilradiospes.no, og jeg kom over en sak..

    http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=2183

    Hybrid Technology (HT)
    HT inkluderer enestående dynamisk fordeler, muligheter for å drive lave impedanslaster samt redusert belastningen på bilens elektriske system. Uovertruffen lydkvalitet og ytelse er oppnådd ved bruk av det ypperste som finnes på markedet av komponenter og materialer. Normale forsterkere trekker typisk 150 ampere pr 1000 watt produsert effekt. HT teknologi trekker omkring 30 ampere pr 1000 watt produsert. Forestill deg en tid da en 200 watts forsterker trekker bare 6 ampere. HT Teknologi vil også bli brukt i Rockfords rimeligere forsterkere i fremtiden.
    Det er noe som ikke rimer i mitt hode i den setningen.. for såvitt jeg skjønner så gjelder vell OHMs lov her også?

    P = U * I

    30Ampere * 13V = 390W (altså ikke 1000W som det står pressisert her)

    Er det bare jeg som ikke får dette til å stemme?
    -89 BMW 520i E34

  • #2
    Hmm virkningsgrad på ca 2,5 da.. er jo snakk om watt produsert også som da burde være lavere enn watt tillført? har de funnet opp evighetsmaskinen?
    1997 mod Volvo S70 turbo + Blaupunkt Velocity

    Comment


    • #3
      Originally posted by trebor87 View Post
      Hmm virkningsgrad på ca 2,5 da.. er jo snakk om watt produsert også som da burde være lavere enn watt tillført? har de funnet opp evighetsmaskinen?
      Hehe, ja.. tror jeg skulle ha hatt en sånn forsterker på hovedstrøm kretsen inn i huset å jeg tror jeg kunne ha tjent litt på det
      -89 BMW 520i E34

      Comment


      • #4
        Det er visse lover som ikke lar seg oppheve, noe RF tydeligvis ikke har brydd seg noe om når de skrev de tekniske data på denne kondensatorbanken
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Er vel en finurlig måte å skrive at i det millisekundet du trekker 1000watt, så tar du bare 8 fra batteriet.

          De glemmer bare milisekundet etterpå, når banken må lades.
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #6
            ta med i beregninga at strømmen ikke blir lagret som 12 volt.. gang det med 10 så er du i nærheten. og at det er en kondensator som er noget større en det som er normalt og ha i bilen..

            forsterkeren står og spiller musikk på normalt volum uten og ha strøm tilkoblet og..
            Last edited by LLH; 08-03-2008, 03:39.
            sound.vision.soul

            Type R

            Comment


            • #7
              Originally posted by LLH View Post

              forsterkeren står og spiller musikk på normalt volum uten og ha strøm tilkoblet og..
              Greit nok det, men forsterkeren trekker strøm når den IKKE spiller også!
              De kan snu, vrenge og vri på den tekniske løsningen så mye de orker, men mer effekt ut av en forsterker enn det den får tilført er fortsatt en umulighet.

              Mvh
              Dag Johansen
              "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

              Comment


              • #8
                typiske efektivtets grader er etter læreboka: klasse A 50% klasse B 78%
                klasse AB 75% klasse D 80 - 95%

                det finnes flere andre klasser og kombinasjoner av klasser. de tekniske dataene er det som skiller dem stort sett hva angår forvergning og støy osv.
                effektivtets graden er også kun teoretisk.
                Aleksander Hammernes
                Trondheim (Hitra)
                JBL THE SOUND OF LIVE MUSIC
                http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=905

                Comment

                Working...
                X