Announcement

Collapse
No announcement yet.

strømtomt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • strømtomt

    skulle starte bilen min i dag,men var nesten helt strømtom.
    bilen ble brukt en tur på onsdag og en liten tur på lørdag,er det normalt at batteriet skal bli tomt på den stunden der?har optima redtop.
    noe jeg kan gjøre for å forhindre dette?kjedelig å sette seg ut i bilen,og det er bare så vidt det er strøm til å lure rundt starteren et par runder.

    kan også nevne at jeg spilte musikk på de turene,mulig at dynamoen ikke klarer å lade opp batteriet maks?og så fort bilen står litt,så vil batteriet tappes.

    anlegget er:

    alpine 9812rb
    phoenix gold zpa 0.5
    tru tec t4.65
    mtx 9500 12"
    + fronthøytalere
    volvo s60
    vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
    Member of VW Audi Club Norwegen

  • #2
    Få inn et voltmeter slik at du får tatt en titt på hva slags ladespenning du oppnår

    Kanskje unødvendig å si men (har brent meg på dette selv før..) sjekk at alle lamper, også i hanskerom, bagasjerom, dører osv osv slår seg av og ikke er satt til å lyse hele tiden.

    Kombinasjonen av et lite lys, kald luft, dårlig ladespenning og mye bruk av batteriet på korte turer kan være mer enn nok til å gi flatt batteri dagen etter.

    Comment


    • #3
      har ikke noe lys som lyser,etter at tenningen er av,bilen lader 14,3,det er vel normalt.
      spørs om dynamoen ikke klarer å lade opp batteriet med anlegget jeg har,når jeg bare tar noen små turer.

      får vel kjøpe et batteri til,bare jeg får eu godkjent bilen min,som blir rimelig kostbart,audi med quattro = dyre deler
      volvo s60
      vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
      Member of VW Audi Club Norwegen

      Comment

      Working...
      X