Announcement

Collapse
No announcement yet.

trenger hjelp med et seas reference sett og diverse annet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • trenger hjelp med et seas reference sett og diverse annet.

    har også en del problemer med MYE høyfrekvent støy selv når motoren er av og volumet skrudd helt ned. støyen blir overdøvet etterhvert som jeg skrur opp. forterkerene eg skrudd rett i stål rammen som går i bilen. kan det ha noe å si? forslag??? er meget plagsomt.
    Last edited by mx_power; 13-04-2007, 10:32.

  • #2
    står gain på forsterkeren høyt? jeg ville delt litt høyere egentlig, men det skal ikke være noe problem, er du sikker på at filterene står riktig? du har skrudd over bryteren på siden av spilleren? og nullstilt spilleren etterpå?

    Comment


    • #3
      jepp. har skrudd over bryteren osv og nullstilt osv osv. tror gain står sånn midt på. kan prøve og senke gainen på forsterkeren og eventuelt skru litt opp på diskanten på spilleren. kan eventuelt dele litt høyere og. høres det greit ut?

      Comment


      • #4
        men støyen da. noen tips? er snakk om mye overdøvende støy. kan det ha noe å si at forsterkerene er indirekte skrudd rett i bilen?

        Comment


        • #5
          Jeg skulle til å nevne at problemet kunne ligge i at "slope" står på pass, men ser du har satt det på 12db oktav.

          Selv om du har delt på 2500hz så skal det ikke skje det du forklarer.
          Har selv testet Seas Reference diskanter på 2000hz, og det funket fint det.
          Du skal ikke klare å se at membranenet beveger seg på disse frekvensene, så noe må være galt..
          Honda Civic
          Audison Thesis

          http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

          Comment


          • #6
            ja det eg å mente. ser at det flytter seg noen millimeter og blir bare "kneppe" lyd av diskantene. har ikke fått prøvd å senke gainen enda men skal prøve det etterpå men uansett skal ikke det smelle på den måten at du virkelig ser det flytter seg liksom.

            Comment


            • #7
              no er den diskant delen i orden., no e bare støyen- hmm. noen forslag? er vannvittig mye støy. og noen som vet om det har noe å si at forsterkerene er montert i en stål famme som igjen er montert i bilen. altså at forsterkerene står indirekte i kontakt med rammen i bilen?

              Comment


              • #8
                det skal ikke ha noe å si om ampene er skrudd rett til stålramma nei,er vel nesten alle som gjør det.
                "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Jonny.B View Post
                  det skal ikke ha noe å si om ampene er skrudd rett til stålramma nei,er vel nesten alle som gjør det.
                  Jeg har vært borti flere tilfeller hvor man får ekle jordsløyfer som følge av forsterkerne skrudd med chassiet rett til jord...

                  De forsterkerne som synes å være verst på dette er dem som ikke kjører all jording via printkortet og istedet drar jordpunkt ut i chassiet på nærmeste "bekvemme" plass...

                  EDIT:

                  Og for å utdype det litt videre

                  Originally posted by Polk Audio
                  Never mount amps or other components directly to the metal of your car. (That's just asking for noise problems.) Instead, use screws with rubber isolators when you have to mount to metal, or mount the component to a non-conductive board and then mount the board to your car's body.

                  http://www.polkaudio.com/education/article.php?id=33
                  Originally posted by Gamle Milbert BaM-235 manualen - 7.2A Troubleshooting
                  Do not let the unit touch bare metal as this will have an impact on the RCA shielding and will introduce noise into the amplifier
                  Bør ikke være så vanskelig å finne flere eksempler heller...

                  Er du usikker så forsøker du bare løsne dem fra metallet og legge noe midlertidig under så finner du fort ut av det
                  Last edited by Zettie; 13-04-2007, 15:52.
                  /////ALPINE Mobile media solutions
                  Lotus by seas
                  BR?X German car audio

                  Comment

                  Working...
                  X