Announcement

Collapse
No announcement yet.

hva bør man tenke på i espl konk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hva bør man tenke på i espl konk?

    som tittel sier hva bør man tenke på? Hadde tenkt å være med på sq konk. og kunne kanskje vært like greit være med på espl konk. å. Har forstått det sånn at det er om å gjøre å spille vanlig musikk høyest mulig? uten tanke på lydkvalitet? så er vel lurt å ha element som tåler mye w uten å tenke på lydkvaliteten? og er vel lurere med 2x10" enn 1x12"?
    Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
    Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

  • #2
    kan jo spille høyt med elementer som har lite w å da;P
    2 x 10 er bedre enn 1 x12
    har mer areal på 2x10, blir dobbelt med trykk
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

    Comment


    • #3
      Originally posted by mustang<3 View Post
      kan jo spille høyt med elementer som har lite w å da;P
      2 x 10 er bedre enn 1 x12
      har mer areal på 2x10, blir dobbelt med trykk
      Men igjen må du ha mer forsterkerkraft da det er 2 elementer som skal drives og ikke ett.. Og da trenger man også mer strøm.. samt kasse.

      Men virker hvertfall som i dbdrag så funker 2*10" bra i street A.
      1993 BMW 318is coupe

      Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

      Comment


      • #4
        vet det. men at det blir dobbelt trykk er vel ikke helt riktig. og samtidig med 2 element må man som nevnt ha mer forsterkerkraft og mer strøm... norgesmester i db drag street A bruker forresten 1x12" da...
        Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
        Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

        Comment


        • #5
          2 stk 10" slår jo bedre enn 1 12"?
          kan vær jeg har feil.. men jeg syns de :P syns mine 2 stk 10" spiller bedre enn 1 stk 12" som jeg hadde
          // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
          //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
          Mvh
          Rune Kvaal

          Comment


          • #6
            Originally posted by mustang<3 View Post
            2 stk 10" slår jo bedre enn 1 12"?
            kan vær jeg har feil.. men jeg syns de :P syns mine 2 stk 10" spiller bedre enn 1 stk 12" som jeg hadde
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • #7
              Originally posted by mustang<3 View Post
              2 stk 10" slår jo bedre enn 1 12"?
              kan vær jeg har feil.. men jeg syns de :P syns mine 2 stk 10" spiller bedre enn 1 stk 12" som jeg hadde
              Var de av samme merke/modell? Like mye effekt? Hva med kasse? Plassering i bil?

              Må tenke på at det er en god del variabler inne i bildet, ikke bare antall elementer og størrelsen på disse.

              I ESPL så fungerer det etter handicap-prinsippet, har jeg blitt fortalt.

              La oss si at du spiller 146dB med 2x10", og en med 4x10" spiller 151dB. I dette tilfellet ville da han med 2x10" gå av med seier siden den personen med flere elementer ville fått "trekk" på 3dB pr. element. (Slik jeg har forstått det). Altså, 151 - 6 = 145dB.
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #8
                ok.. ja var samme modelen,watt,osv..
                bare at de va 10" og 12"
                // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                Mvh
                Rune Kvaal

                Comment


                • #9
                  men brukte du samme forsterker? og i tilfelle var den vel lastet lavere med 2x12" enn 1x12"? hva er respektabelt å stille opp med i espl da? må det være monster basser og forsterker eller kan man komme med sånn midt på treet anlegg å ha en sjans?
                  Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                  Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                  Comment


                  • #10
                    de bilene som gjør det best er de som spiller ganske linjært faktisk, kan fint gjøre det bra med "mitt på treet" anlegg

                    Men sørg for at du har sikring, at anlegget sitter fast, man for også en installasjons bedømming. En meget enkel en, men man for 10 poeng om du har sikret anlegget og 0 poeng hvis man ikke har, er noen db det når vi regner ut totalen.
                    sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                    IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                    Comment

                    Working...
                    X