Announcement

Collapse
No announcement yet.

Årets værting dB anlegg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Årets værting dB anlegg?

    Hei allesammen, da har sesongen begynt.
    Så da er det på tide å få inn noe nytt i forhold til i fjor.
    I dag ankom det 2 "små" basser og 2 "små" monoblokker til garagen

    Følgene ankom i dag:

    2 Stk Audiopulse LMS Ultra 15" 5000 W RMS
    2 Stk Dynabel BF 8701 7000W RMS Monoblokk!

    BF8701 er Dynabels nye flaggskip, den er den værste forsterkeren jeg har sett, den er 87 cm lang! Og krever minimum 2X350A Sikring.
    Ellers har den dobble strømterminaler som hver tar 50mm2!
    Egentlig prisen som er det mest positive her..... Tror den kommer på beskjedne 15000...... og det for en forsterker som kan levere helt opp i 9400W Rms ved 18 V.
    En Real Kraftbombe dette.
    <
    Kommer med specs på utstyret litt seinere, men skal prøve å legge ut noen bilder av dei nye barna mine.

    Kan ikke si annet en at jeg gleder meg til å fyre opp disse Monstrene
    Attached Files
    sigpicAut forhandler av dynaBel,DIGITAL DESIGNS,pioneer,alpine,peerless,lotus seas, focal, Ground ZERO , Rockford Fosgate. Cadence mm
    Web :www.ulvundsbilstereo.no
    Mvh Jonny Ulvund, eier av ulvund's bilstereo

  • #2
    Her kommer flere bilder

    Synd bilstereoforumet ikke vil a i mot større bilder enn 97 kb, men her kommer noen bilder til.
    Attached Files
    sigpicAut forhandler av dynaBel,DIGITAL DESIGNS,pioneer,alpine,peerless,lotus seas, focal, Ground ZERO , Rockford Fosgate. Cadence mm
    Web :www.ulvundsbilstereo.no
    Mvh Jonny Ulvund, eier av ulvund's bilstereo

    Comment


    • #3
      Lukter dyp bass 30 Hz kasse å bass race?

      Comment


      • #4
        Blir Super street 1-2 eller show spl

        Tror disse rocker helt vilt i show spl........
        spent å høre i allefall
        sigpicAut forhandler av dynaBel,DIGITAL DESIGNS,pioneer,alpine,peerless,lotus seas, focal, Ground ZERO , Rockford Fosgate. Cadence mm
        Web :www.ulvundsbilstereo.no
        Mvh Jonny Ulvund, eier av ulvund's bilstereo

        Comment


        • #5
          oj steike den forsterkeren:P hvor fikk du tak i den?! har den ikke på dynabel.no så vidt jeg ser...
          MVH, Øivind Sandvik
          sigpic
          www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
          www.sandviksbassogbongel.com

          Comment


          • #6
            lanseres denne uken sammen med 2 andre
            Mvh
            Nils Solli & Tore Jønsberg
            Eltek www.dynabel.no
            Din leverandør av bilstereo

            Comment


            • #7
              oookei nice
              MVH, Øivind Sandvik
              sigpic
              www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
              www.sandviksbassogbongel.com

              Comment


              • #8
                Bra anlegg, ja, årets værstinganlegg? nei...

                Dette er egentlig ett helt moderat dB-draganlegg faktisk, hehe...

                Ikke alt for mange i Norge som går i den retningen, men noen er det...

                Hvis Tommy Dahl har fått alt opp å gå så har vel han 4 stk 7000w rms amper i Fiestaen sin denne sesongen.

                Og mange av Streetbilene i fjor hadde vel fra 5000w rms opp til ca 16-20 000w rms.


                7kw ampen til Dynabel her er stort sett lik de fleste andre 7kw amper på markedet, noe varierende i pris, Dynabel har vel plassert seg i det lavere skiktet, men er vel ikke lavest tror jeg.

                Comment


                • #9
                  Hei, takk for svar.

                  Ja vet tommy blir en arg konkurrent i år oxo..... men med tanke på mitt fjordårs oppsett så tror jeg nok jeg spiller høyere i år en i fjor.
                  Jeg hadde jo akkurat 20000W RMS i fjor ,og 4 15 tommere.

                  Men alt blir enklere i år, mindre utstyr ,mindre feilkilder og enklere kasse osv.

                  For ikke å tenke på mye bedre bass element, ikke noe galt med dynabel 9815 ,men er jo litt forskell på et element til 3000 og opp til dagens element som ligger rundt 15-16000.

                  Men som jeg sa tidligere så blir det kanskje show spl i stedet.....ikke bestemt enno.

                  Men hadde vært artig å knive med Tommy i år også....en veldig god motstander han.....og instillingen står det i allefall ikke på..... Han gir alt! og uansett om han ikke vinner....er han bli som en SOL.

                  Men blir en interresant sessong dette.... tror nok gjennomsnitts db'n går opp betraktelig..... håper bare antallet deltagere stiger litt..... blir litt kjedelig med bare 2-3 i hver klasse liksom.

                  Men rekner med det kommer flere i SS1-2 i år.

                  Men angående forsterker.....skulle likt å vist hvilken forsterker som leverer like bra som mine.....med tanke på pris....


                  Kom med tilbake meldinger folkens , morro med litt faglig diskusjon.

                  Mvh Ulvund's Bilstereo v/ Jonny Ulvund
                  sigpicAut forhandler av dynaBel,DIGITAL DESIGNS,pioneer,alpine,peerless,lotus seas, focal, Ground ZERO , Rockford Fosgate. Cadence mm
                  Web :www.ulvundsbilstereo.no
                  Mvh Jonny Ulvund, eier av ulvund's bilstereo

                  Comment


                  • #10
                    Skal du ha kun 2 forsterkere ????
                    6 amper til, og bytte ut 15" med 18" så begynner vi å snakke...

                    Du burde jo ha mere effekt i superstreet enn det gutta har i street.

                    Å ja, det er mulig det kommer flere superstreet biler...


                    Ang priser på forsterkere, så kan det fort komme utstyr til lik pris... hvis ikke enda billigere... og som er like bra, eller bedre.
                    TEAM RE-LOUD
                    Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
                    2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

                    Comment


                    • #11
                      Og som er kliss like inni, som så å si alle 7kw'er....

                      Det er en grunn til at de er veldig likt prisa
                      Mvh
                      Rolf Try Nygård

                      Comment


                      • #12
                        Kanskje... kanskje ikke..
                        TEAM RE-LOUD
                        Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
                        2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

                        Comment


                        • #13
                          .........

                          Var plana med 18 tommere ja,men dem er ikke klare til levering enno.... så blir forhåpentligvis 18 til slutt.

                          Antall forsterkere blir 2 fåreløpig, men kan godt hende antallet dobbler seg etter hvert, kommer an på resultat og bassere....

                          Men tror dette skal spille greit ja....

                          Noen som vet om hvem som skal satse på show spl ? litt morro om det hadde blitt flere biler i år.
                          sigpicAut forhandler av dynaBel,DIGITAL DESIGNS,pioneer,alpine,peerless,lotus seas, focal, Ground ZERO , Rockford Fosgate. Cadence mm
                          Web :www.ulvundsbilstereo.no
                          Mvh Jonny Ulvund, eier av ulvund's bilstereo

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Ulvunds bilstereo View Post
                            Var plana med 18 tommere ja,men dem er ikke klare til levering enno.... så blir forhåpentligvis 18 til slutt.

                            Antall forsterkere blir 2 fåreløpig, men kan godt hende antallet dobbler seg etter hvert, kommer an på resultat og bassere....

                            Men tror dette skal spille greit ja....

                            Noen som vet om hvem som skal satse på show spl ? litt morro om det hadde blitt flere biler i år.
                            Skal dette i golfen? Vegg?
                            Du må jo bli med i bass race med dette utstyret da. Jeg vil ha konkurranse i 140-149,9 klassen.
                            Og show spl skal jeg nok prøve meg på. Slo fjorårets norgesrekord under testing her i vinter
                            Jonas Tautra
                            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                            Comment


                            • #15
                              Skal i golfen ja......med vegg ja
                              ja vært inne på tanken på bassrace ja

                              men skal bygge litt over helga no,så får vi teste litt å se hva det egner seg best til....skal uansett på våler......
                              sigpicAut forhandler av dynaBel,DIGITAL DESIGNS,pioneer,alpine,peerless,lotus seas, focal, Ground ZERO , Rockford Fosgate. Cadence mm
                              Web :www.ulvundsbilstereo.no
                              Mvh Jonny Ulvund, eier av ulvund's bilstereo

                              Comment

                              Working...
                              X