PDA

Vis full versjon : Emma racing?

bjaa
19-04-2008, 15:09
Hmm.. Kom over at noen snakket om Emma Racing på et forum her.. Hva søren er det for noe? Ser at det ikke blir arrangert i Norge, men kan noen forklare litt hva det er for noe? :)

Blei bare så nyskjerrig at jeg måtte poste denne..

thomasekeli
19-04-2008, 15:41
Så vidt jeg har fått med meg så består det av en lyd- og installasjonsbedømning omtrent på samme nivå som Advanced, men i tillegg skal man kjøre på bane.. Altså teller også rundetiden når poengene legges sammen..
Vet ikke om det er strengere/grundigere sikkerhets-/installasjons kontroller, men skulle tro det med tanke på at bilene skal konkurrere i høy hastighet og at de mest sansynligvis er modifisert til det ugjenkjennelige... :p

... Det var det jeg kunne bidra med..

Forstår at dette ikke er noe EMMA Norway styrer for mye med å få arrangert. Men kanskje med tiden? :)

Tony
19-04-2008, 15:47
Det finnes vel regelbok på nett som beskriver dette, også?

Det lille jeg har lest om EMMA Racing er en bedømming av bilens ytelse. Man får poeng etter hvor modifisert bilen er, annet en lyd. Man bedømmes om bremsene er gjort noe med, motor, understell and so on.

Jaggu fant jeg ikke reglene og gitt...
http://www.emma-racing.com/download/EMMAracingrules07.pdf

Erik André
19-04-2008, 15:59
EMMA Racing har følgene ting å bli dømt på:

Entertainment
Overall spectral balanse (tonal riktighet)
Distance to soundstage
Width of soundstage
Height of soundstage
Center of soundstage
og
SPL measurement - one point for eatch db over 100db

Installasjonen går på
performance brakes, suspension exhaust

craftmanship exterior, engine comparment, interior

power tuning
security of system installation
wheels & tires

Design
overall impression of car
passenger comparment
trunk compartment

så skal man kjøre slalom/race

thomasekeli
19-04-2008, 16:42
Hehe.. Var da ikke full bom herfra, da...?
Godt noen kan sakene sine, Erik! :D

matador
01-05-2008, 09:15
noen som har meld seg på dette her?? og hvilken som helst bil kan delta? og dette kan man delta i dette i de fleste treff? lukket banne? :) vet om en som hadde passet her. Ang slalom/race blir vel tid dette går på? :)

Tony
01-05-2008, 09:22
Det er ikke klart enda når/om EMMA Racing kan utøves. Div reglement blant annet som må håndheves før noen kan tenke på å prøve seg i dette.

matador
01-05-2008, 09:27
med andre ord: neppe i år...

ellers glimrende måtte å test om ting er ordentlig festet....:ag: