Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nye 10" `ere eller skifte til 12"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nye 10" `ere eller skifte til 12"?

    Hei!

    Har nå gått litt lei av mine to proson 2x10" sub`er på tilsammen 600watt(ikke rms watt) som jeg handlet fra netthandelen for 300,- , og dette inkluderte da en kasse. Så må da ha gjort ett lite røverkjøp da siden kassen virker grei.

    Det jeg lurer på nå er om jeg burde bruke samme kasse og så skifte ut de 10" sub`ene med noen litt bedre. Eller om jeg burde gå opp til 12" og lage/evt. kjøpe ny kasse for de? Og må jeg da ha 2x12" for å måtte overgå 2x10" sub`ene?

    Vil ikke bruke altfor mye penger på det heller siden jeg er i militæret. Og blir ikke rik av dagpengene + korp. tillegget der.

    Så setter pris på alle forslag og anbefalinger.
    Kan nevne at jeg har en soundmagus 1500x2 eller hva den heter til å drive de, så den er jo nesten overkill på de gamle sub`ene.
    "I can accept failure, but i can`t accept not trying"

  • #2
    hva er budsjettet da?

    den nye DD 1500 serien er nok god. vil tro du kun trenger 10 tommerne. koster 1990kr stk og er på lager. dette vil garantert gi anlegget et kraftig løft..

    mvh Thomas
    SoundMagus, Arizona Eagle, Magnat, DD!!

    Comment


    • #3
      Hmm, får se litt da.
      Må vel vente noen lønninger til da.

      Men er sikkert verdt å spare opp til noen av endel bedre kvalitet istedet for å kjøpe noen til under 1k nå , og så måtte bytte de ut senere?

      Bare til opplysning så er kassen jeg tenker å putte de to 10"`ene i tilsammen en 40-45 liter. Dvs ca 20 liter til hvert element.
      Last edited by Kmsteen; 20-04-2007, 18:05.
      "I can accept failure, but i can`t accept not trying"

      Comment


      • #4
        tror ikke du får to 10" til under 1000kr.. kun biltema, men det hadde jeg IKKE kjøpt..
        Det finnes billigere alternativer enn DD.. men hadde jeg vært deg så hadde jeg ivertfall brukt minst 1000kr pr element. du for lete litt rundt forbi og se hva som passer kassen best og hva du får mest for pengene for..

        btw: denne er fin vis du ikke vet om så mange butikker..

        http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=86

        mvh Thomas
        SoundMagus, Arizona Eagle, Magnat, DD!!

        Comment


        • #5
          Du kan jo høre med en forhandler her inne som er forhandler av Installbay, om noen av de kunne gitt deg tilbud på f.eks Hertz ES250D, som er en 10" eller ES300(D) som er en 12". Forskjellen med og uten den "D" er at med D bak så er elementene dobbel 4 ohms. Jeg er mektig imponert over var Hertz egentlig klarer med tanke på trykk og lydkvalitet..Prise er iallefall ikke noe å klage på. F.eks 2xES250 vil koste deg tilsammen 1998,- alltså 999,- pr stk. Og 12" koster 1199,- pr stk
          VW/Audi ende-tusi-ast!

          Comment


          • #6
            Hadde faktisk 1 stk 10" fra biltema, og den var faktisk ganske grei til prisen.
            Men blir jo slik at man bestandig vil ha noe bedre etterhvert.

            Har fått tilbud på 2 stk Rockford Fosgate T1 10", er disse evt. noe å satse på?
            "I can accept failure, but i can`t accept not trying"

            Comment

            Working...
            X