Announcement

Collapse
No announcement yet.

Polerings tips

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Polerings tips

    Hva bruker folket.Anbefalte merker.Gjerne tester på produkt.Har sjøl brukt Autoglym.Ikke helt fornøyd.
    Per
    Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
    Audison Music Expression
    http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
    http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

  • #2
    Jeg skaffet meg mothers mag&alu polish og det lille jeghar testet hittill har blitt bra.
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #3
      Jeg kjøpte diverse Meguiars sist og må si jeg er riktig fornøyd. Bravaen er midt inni en full overhaling med Swirl Remover, Synthetic Sealant og NXT voks. Utgangspunktet var slett ikke bra, man kunne lure på om bilen i det hele tatt var polert siden -96. Fremdeles ikke ferdig, men nå ser den faktisk svært bra ut

      Neste investering blir maskin. Å sveipe over en hel bil for hånd, tre ganger er tungt...

      Comment


      • #4
        Jeg kommer til å bestille meg diverse Pinnacle-saker til uka Sies å gi en bedre glans en Meguiars f.eks.

        Hadde selv satt sammen DEN lista med Meguiars, men har blitt byttet ut til fordel for litt annet
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          Skal gå inn med en bestilling hos scandic shine når skatten kjommer..

          http://www.scandicshine.no/nettbutik...ort=20a&page=2
          sound.vision.soul

          Type R

          Comment


          • #6
            Jeg bruker for det meste Pinnacle og proffserien til Meguiars og er veldig fornøyd med det. Har testet en masse annet og, men vender som regel tilbake til de gode gamle sakene

            Marius

            Comment


            • #7
              Originally posted by Mr Golf 4 View Post
              Hva bruker folket.Anbefalte merker.Gjerne tester på produkt.Har sjøl brukt Autoglym.Ikke helt fornøyd.
              Per
              Du har ikke latt det stå i garasjen med 20 blå over vinteren da? Er ikke alltid like bra da nei...
              Autoglym har fungert greit for meg det.
              Men er vel stort sett Autoglym - Vinyl jeg bruker av det merke for tia nå, den kan brukes til alt (utenom lakk da...) men var jo ikke det du spurte om...
              Reinhardt

              Comment


              • #8
                Fikk tilbakemelding fra www.scandicshine.no hvor de anbefalte chemical guys.
                Men er det produkter man kan bruke poleringsmaskin.
                Per
                Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
                Audison Music Expression
                http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
                http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

                Comment


                • #9
                  Skal du polere bort riper, vaskeroser, lakkrens eller falmet lakk (få frem shinen og/eller dybden), så er Menzerna noe av det beste jeg har prøvd. SS både selger og ambefaler Menzerna.
                  Meguiars har veldig gode såper og vaskeutstyr til vasking av bil.
                  Vaskehanske og riktig tørkehånkle for å unngå (mer)riper er også et "must".
                  Kast den gule biltema svampen da den riper mer enn den vasker rent.

                  Pinnacle er kanonbra for å få frem glans, dybde og holder på varigheten!
                  Husk å skill produktene som skal på maskin med de som skal brukes for hånd.

                  Bruker du ordentlige produkter så tar du godt var på lakken. Du slipper å levere den inn til en bilpleievirksomhet og henter den ut igjen mange tusen fattigere. evt. omlakkering...

                  Ambefalinger:
                  - Menzerna - fjerne riper ++ med maskin
                  - Meguiars - vask, tørk, forsegler
                  - Duragloss - rens og polering for hånd.
                  - Pinnacle - voks
                  - Chemical guys- forsegler
                  - Cobra - microfiber kluter til å påføre og fjerne voks.

                  Turtlewax og andre bensinstasjonsprodukter ville jeg absolutt styrt laaaangt unna....
                  Last edited by NeDD; 20-05-2008, 12:52.
                  Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                  Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                  Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                  Comment


                  • #10
                    Stemmer dette NeDD

                    Selv bestillt en hel haug fra autogeek.net. Mye Pinnacle og mikrofiber i den pakka hehe.

                    Beste med de Pinnacleflaskene der, er at de også kan brukes med maskin. Det er en fordel.
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

                    Comment


                    • #11
                      Jepp. Autogeek.net er en kjempeplass å bestille ifra, men SS fra Norge har også gode priser, men fortsatt "norske priser".

                      Ved maskinpolering så vil jeg ambefale sterkt at man tester på en delebil eller en gammel holk før man setter i gang på egen bil. Har man aldri polert med maskin før, så er det ganske lett å gjøre feil. Evt. gjøre ting verre..
                      God maskin, riktig poleringsprodukter + pads er en sikker start.
                      Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                      Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                      Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                      Comment


                      • #12
                        Har du noen priser på poleringsmaskiner som ikke er 110Volt? Skriv gjerne opp en liste

                        Venter spent på sporingsnummeret på pakken min Kan slenge ut noen bilder når pakken er i havn!
                        Mvh Tony
                        - The only road to take is perfection itself

                        Comment


                        • #13
                          Poleringsmaskiner må man kjøpe i Norge eller evt. Ebay for å få 230v.

                          Gode maskiner starter på 3000,- tror jeg. Ga selv 3300 for min Metabo.
                          Metabo, Hitachi, Makita og Flex er gode maskiner som bli brukt verden over i bilpoleringsbransjen. Har du mulighet, så prøv noen maskiner og du vil finne ut hvilken du liker å jobbe med. Jeg valgte Metaboen grunnet de variable måtene å holde maskinen på da jeg ikke hadde muligheten å få prøvd flere typer. Blir sliten av å holde èn stilling i mange timer.

                          Disse kan ikke sammenlignes med de biltema, mekk o.l. selger til +/- 399,- Holdbarheten, styrken og vibrasjonene, grepet var noe jeg ble mye mer fornøyd med også.. Men om man skal polere èn bil èn gang i året, så duger en billig maskin så lenge den er sterk nok og den som håndterer den håndterer den riktig. Men ting tar lengre tid og resultatet kan bli vekket....
                          Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                          Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                          Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                          Comment


                          • #14
                            Pinnacle XMT produktene er ment for roterende maskin, men de andre "vanlige" produktene er ment for å legge på for hånd eller med en DA maskin.
                            Kjøpte meg ny roterende maskin i dag og har en DA maskin fra før så det er bare å komme en tur til Ås hvis du vil prøve litt før du kjøper Tony
                            Nå som citrusen er på veien og så er det bare å komme så kan vi shine den opp litt

                            Marius

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Bussemannen View Post
                              Pinnacle XMT produktene er ment for roterende maskin, men de andre "vanlige" produktene er ment for å legge på for hånd eller med en DA maskin.
                              Marius
                              Har aldri prøvd XMT serien, men vet at de leveres i små flasker, så man må liksom kjøpe om og om igjen om man har flere biler på notatblokka.

                              Lake Country eller Sonus pads er blandt favorittene mine da de er veldig stabile og leveres i mange forskjellige typer. Fra sterk ripefjerning til voksing..
                              Meguiars pads funker også, men der er det kun 3 typer pads. Grov, medium og mild. Burde vært noen i mellom disse..
                              Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                              Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                              Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                              Comment

                              Working...
                              X