Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alt Mulig Tips Inn Bygging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alt Mulig Tips Inn Bygging

    Tenkte man kunne dele litt kunskaper med andre om bygging av bilstereo

    SÅ LEGG UT TIPS
    Focal
    Mosconi
    Pioneer

  • #2
    Kan jo starte her jeg da med noe jeg fant ut her nettopp når jeg bygget meg sub kasse med kun front av glasfiber.

    Dette var en helt standar kasse bortsett fra at fronten skulle støpes med glassfiber, limte på ring osv til sub, og så freste jeg et spor som var kanskje 2cm bredt og 5mm dypt rundt kanten på kassen, så limte jeg polyester teppet (irma) rundt kanten når jeg skulle feste det. i etterkant så sparte jeg meg veldig mye pusse arbeid pga dette. fikk en fin overgang.

    har desverre ingen bilder, men skal kanskje gjøre det samme igjen så kan evt. legge ut bilder da.. kan evt. lage en tegning seinere om noen skulle trenge
    Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

    Comment


    • #3
      peis på Det er sikkert mange som lurer på hvordan det gjøres,så det hadde vært fint om du kunne legg ut noen bilder
      Focal
      Mosconi
      Pioneer

      Comment


      • #4
        bumpetibump!

        Comment


        • #5
          Bruk bestandig multimeter eller lignende for å måle + og - når man legger opp kabler!(koster vel 79,- for ett helt greit ett på biltema)
          Er så jævlig kjipt å finne ut at noe er kobla feil når du har slitt i flere timer for å koble/montere alt
          1989 Volvo 740 GL

          Comment


          • #6
            Gjør alt skikkelig med en gang, så slipper du å gjøre ting to(tre, fire) ganger.
            Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
            Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
            Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

            Comment


            • #7
              Hei.. Er det noen som har noen ideer til hvordan jeg på en veldig grei og enkel måte kan lage meg en relativt kul og samtidig solid gitterfunksjon for å skjerme 18" ern min i bilen? Den blir liggende å peke oppover, og det vil bli ting som blir satt oppå den for å få plass til alt sammen jeg må ha med meg til tider..
              Sture Vedal

              Comment


              • #8
                http://www.iceaudio.no/images_produk...ZRB-150SPL.jpg

                du kan få kjøpt 18" stålring i frå gz, (evt laga) deretter sveise på stenger.

                er vel mange måter å gjere ting på?

                Comment


                • #9
                  mål etter orginal matta når man skal lage ny bunnplata i bagasjen, mye lettere enn å måle å kuke i flere timer, man ender alltids opp med en som er veldig lik matta
                  | Audi A3 Sb 09 | Pioneer Avh-4200dvd | B2audio Ac 12wc | Focal 165V30|

                  Comment

                  Working...
                  X