Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vår første DB Drag konkurranse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vår første DB Drag konkurranse

    Som topic sier har vi deltatt på vår første DB drag konkurranse i dag.
    Dette var noe som virkelig gav mer smak hos meg i allefall.
    Stereoen vår var et kjempe bra spleise lag da subben til kammeraten min ble blåst på Tirsdag.
    Dette resulterte i at jeg dro å kjøpte meg en ny sub som vi kunne bruke i dag, ettersom vi hadde bestemt oss for å stille for en stund tilbake.
    Forsterkeren min var jo allerede kjøpt og lå ny og uoppakket her hjemme.
    Uka gikk og begge hadde kjempe masse å gjøre så vi fikk ikke tid til å bygge så mye anlegg, men vi hadde store planer om å bygge på lørdag... noe som ikke ble noe av grunnet jobb situasjon. Da var planen å stå opp tidlig i dag å bli ferdig. (alt av kabler var jo trekkt så dette skulle gå bra) vi hadde da ikke regnet med at vi måtte jobbe nattevakt på et hotell til klokken 05.30 natt til i dag.
    så ca klokken 11.00 i dag fikk vi startet med å få inn sub kasse og forsterker og var ferdig og fikk dratt til våler banen rundt 12.30 (heldigvis bare 1,5 mil å kjøre)
    da vi kommer dit opp og får første målingen så måler vi til 138.0 DB etter litt justeringer så kommer Vi opp til 140.8DB
    Dette resulterte i en 2. plass i Freestyle med 140.4 DB Mot vinneren som spillte 142,4 og hadde 2 litt større elementer en oss.

    Så vi er utrolig fornøyde med dagens resultat. annlegg inn i bil på 1.5 time og 140DB med EN stykk 12" med feil designet kasse for DB Drag.

    Gleder oss kjempe masse til neste gang.

    Mvh
    Kim Fredrik
    TEAM RE-LOUD
    http://www.teamreloud.com

    Norwegian Champion 08

  • #2
    ikke værst;D
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

    Comment


    • #3
      Originally posted by xcetera View Post
      Som topic sier har vi deltatt på vår første DB drag konkurranse i dag.
      Dette var noe som virkelig gav mer smak hos meg i allefall.
      Stereoen vår var et kjempe bra spleise lag da subben til kammeraten min ble blåst på Tirsdag.
      Dette resulterte i at jeg dro å kjøpte meg en ny sub som vi kunne bruke i dag, ettersom vi hadde bestemt oss for å stille for en stund tilbake.
      Forsterkeren min var jo allerede kjøpt og lå ny og uoppakket her hjemme.
      Uka gikk og begge hadde kjempe masse å gjøre så vi fikk ikke tid til å bygge så mye anlegg, men vi hadde store planer om å bygge på lørdag... noe som ikke ble noe av grunnet jobb situasjon. Da var planen å stå opp tidlig i dag å bli ferdig. (alt av kabler var jo trekkt så dette skulle gå bra) vi hadde da ikke regnet med at vi måtte jobbe nattevakt på et hotell til klokken 05.30 natt til i dag.
      så ca klokken 11.00 i dag fikk vi startet med å få inn sub kasse og forsterker og var ferdig og fikk dratt til våler banen rundt 12.30 (heldigvis bare 1,5 mil å kjøre)
      da vi kommer dit opp og får første målingen så måler vi til 138.0 DB etter litt justeringer så kommer Vi opp til 140.8DB
      Dette resulterte i en 2. plass i Freestyle med 140.4 DB Mot vinneren som spillte 142,4 og hadde 2 litt større elementer en oss.

      Så vi er utrolig fornøyde med dagens resultat. annlegg inn i bil på 1.5 time og 140DB med EN stykk 12" med feil designet kasse for DB Drag.

      Gleder oss kjempe masse til neste gang.

      Mvh
      Kim Fredrik

      Hva slags forsterker og woofer brukte dere ???
      TEAM RE-LOUD
      Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
      2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

      Comment


      • #4
        Vi brukte en en SPL Dynamics XTR 300D4 koblet på en Dynabel BF4501.
        Men det var desverre ikke 2x2 ohms varianten på lager i våler så vi måtte nøye oss med 2x4 som vi koblet i 2 ohm så vi hadde ikke masse effekt ekstra å gi subben.
        Regner med at dette utstyret blir byttet ut med noe annet godis fra Våler etterhvert...

        Vi har jo også litt planer om en "liten" fin DB bil i løpet av sommeren


        Mvh
        Kim Fredrik
        Last edited by xcetera; 26-05-2008, 19:30.
        TEAM RE-LOUD
        http://www.teamreloud.com

        Norwegian Champion 08

        Comment


        • #5
          Aha..
          Spennende...
          Legg inn bilder av bil, utstyr og byggekonstruksjon da.
          TEAM RE-LOUD
          Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
          2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

          Comment


          • #6
            det blir nok lagt ut bilder av bil osv. bare vi får den bilen vi ønsker oss
            TEAM RE-LOUD
            http://www.teamreloud.com

            Norwegian Champion 08

            Comment


            • #7
              Det er bra. Gleder meg til å se og følge med.
              TEAM RE-LOUD
              Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
              2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

              Comment


              • #8
                Det er bra. da er det kanskje noen tips og triks å hente også
                TEAM RE-LOUD
                http://www.teamreloud.com

                Norwegian Champion 08

                Comment


                • #9
                  Ja, tips og triks skal bli...
                  TEAM RE-LOUD
                  Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
                  2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

                  Comment


                  • #10
                    Dette kan bli spennende
                    TEAM RE-LOUD
                    Norwegian Champion 01 . 06 . 07 .08 .11. 12.13.
                    2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

                    Comment


                    • #11
                      det er godt å høre at folk har tro på oss da. Bil og Amp er nå bestemt så er ikke umulig det blir en bilde tråd etterhvert.
                      regner med at folk blir nyskjerrige nå... det er jo litt morsomt så da sier jeg ikke mer :P
                      TEAM RE-LOUD
                      http://www.teamreloud.com

                      Norwegian Champion 08

                      Comment

                      Working...
                      X