Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger jeg kondensator eller ekstra batteri?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger jeg kondensator eller ekstra batteri?

    Hei!

    Slik det er nå så driver jeg og oppgraderer litt på anlegget i bilen.
    Og det jeg lurer på er om jeg klarer meg med det vanlige bilbatteriet med dette oppsettet;
    Infinity Kappa 6,5" frontsett ( 75w rms )
    Rockford Fosgate fanatic 6x9 ( 100w rms )
    Forsterker til frontsett og 6x9 driver jeg og nå skaffer nå, men blir nok en 4-kanaler med rundt 4x80-120 watt rms.
    Soundmagus x1502 (skal kobles i 1 ohm slik at den gir 1500 watt rms)
    Og tilslutt to Rockford fosgate T1 10" sub`er( Hver sub på 600 watt rms ).

    Har nå bare en 16mm^2 strømkabel som splittes i 2 8mm^2 ere, og det funker fint på soundmagusen og en kicker kx200.2.

    Lurer på om jeg må oppgradere mye m.t.p strøm og slikt når jeg får inn alt det nye, eller om det kanskje holder med det gamle?
    Alt funker helt fint nå og det er ikke snakk om så mye oppgradering, bare litt bedre sub` er og en 4-kanaler istedet for 2.
    Burde kanskje ha fått inn en litt tjukkere strømledning. Men vil ikke at jeg plutselig skal få flatt batteri heller da.
    "I can accept failure, but i can`t accept not trying"

  • #2
    Vil annbefale deg å oppgradere ledningsnettet ditt STERKT! Så kan du vurdere om du trenger nytt batteri! Men oppgrader strømkabeln fra batteriet til i alle fall 21-35mm2 eller kjør en 50mm2 til en splitterblokk å kjør 2stk 21mm2 til hver forsterker!
    Pioneer - Hertz - Zealum
    Prosjekt Volkswagen Passat 3B
    Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

    Comment


    • #3
      og så oppgraderer du litt ledninger i motor rommet også, så blir det nok bra
      96mod 306Style All Show - No Go prosjekt
      Focal-DynaBel-Installbay-Pioneer
      tusen takk til kompiser for all hjelp. og forum mennesker som er hyggelige å hjelper meg!

      Comment

      Working...
      X