Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blaupunkt Bremen MP76 vs. Pioneer DEH-P88RS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Blaupunkt Bremen MP76 vs. Pioneer DEH-P88RS

    Hei,


    Jeg kjører stort sett på vestlandet og trenger derfor best mulig radio.

    Blaupunkt Bremen MP76 ser jo ut til å ha meget god radiodel med dobble tunere/antenner,men hvordan er lydkvaliteten på selve spilleren sammenlignet med Pioneer DEH-P88RS?

    mvh,
    vivaro

    EDIT:

    Det må da være noen som har vert borti Blaupunkt?!
    Last edited by vivaro; 02-05-2007, 08:34.
    Mvh,

    Gunnar

  • #2
    På Blaupunkt-spilleren er det ikke mulig å stille helling (db/oktav) mellom høyttalerenhetene. Er dette en funksjon som er viktig,eller kan man godt klare seg uten?

    I siste nummer av AutoHifi får Bremen MP76 83 poeng "Referenzklasse", det eneste de har å utsette på spilleren er mangelen på justering av helling...

    Link til begge spillerene;

    http://www.blaupunkt.com/no/7646828310_main.asp

    http://www.pioneer.no/no/products/25...8RS/index.html
    Mvh,

    Gunnar

    Comment


    • #3
      88RS har 3-veis filter, Blaupunkt har kun 2-veis. Etter som jeg kan se så har ikke blaupunkt tidskomp, noe 88RS har. Jeg ville helt klart gått for 88RS om ikke prisen skiller veldig mye. Med den pakka du har kjøpt av Dag så passer det veldig bra med filteret som sitter i 88RS, da du kan bruke 4-kanaleren til å drive frontsettet aktivt med delefilterne i spilleren sammen med full EQ og tidskomp. Da får du full kontroll på diskant, mellomtone/mellombass og subbass
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


      Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

      Comment


      • #4
        Lastet ned bruksanvisning til Bremen MP76 herifra:
        http://www.bluespot.co.uk/stock/bremen.asp

        Ifølge dette klippet;
        "
        Changing the virtual distance of the loudspeakers

        To further optimise the stage effect, you
        can adjust the distance of the individual
        loudspeakers built into the vehicle with respect
        to the left front seat. You can adjust
        the distance to the front and to the rear
        loudspeakers from 0-275 cm.
        "
        så tror jeg den støtter tisdskomp. Korriger meg om jeg tar feil,mulig dette er noe annet?

        Har fått lest testen i AutoHifi av DEH-P88RS også nå, de gir den nesten toppkarakter på lydkvaliteten (26 av 30 poeng). Bremen MP76 fikk 24 poeng.
        Forskjellen i tall høres jo ikke stor ut...
        Men som du sier så får jeg vel utnyttet de nye forsterkerne mine bedre med Pioneer´en sin mer avanserte lyddel.
        Men så var det det med radioen da.. ahh,valgets kvaler!
        Last edited by vivaro; 04-05-2007, 01:32.
        Mvh,

        Gunnar

        Comment


        • #5
          Pioneer sin radiodel er meget god og jeg tror nok mye av skrytet Blaupunkt får for sine radioer er en myte som henger igjen fra gamledager. Har selv hatt Pioneer i alle år og kjører veldig mye og det er unntaksvis at radioen tar inn dårlig. Og de gangene den gjør det så er det nok mer sendingsforholdene enn radioen. En god antenne med god jording er jo også viktig for å få det optimale ut av radioen.

          Valgets kval
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment


          • #6
            Det med god antenne/jording høres fornuftig ut.
            Flott! Da har jeg enda mer å bruke penger på!
            Hvor mye koster en skikkelig FM-antenne? Den jeg har nå er den fabrikkmonterte.
            Mvh,

            Gunnar

            Comment


            • #7
              Jeg ville nå prøvd med den orginale først. Om det skulle vise seg at den er utilstrekkelig så kan man få kjøpt en ny hos de fleste butikker som selger bilstereo og rekvisita.
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment


              • #8
                Må først beklage at jeg postet denne tråden i feil gruppe.

                På Bremen MP76 kan man gjøre dette(fra brukermanualen);

                "Instead of a second external audio source
                ("AUX2", see "External audio sources"), you
                can also connect a navigation system.
                If your car sound system is connected to
                navigation system, the voice output of the
                navigation is "mixed" in with the current audio
                source and played back using the loudspeakers
                of the car sound system."

                Er dette mulig å gjøre på P88RS?

                Jeg har da selvølgelig en bærbar garmin nav. med temmelig spinkel høyttaler.
                Hadde vært kjekt og få lyden over på anlegget.
                Mvh,

                Gunnar

                Comment


                • #9
                  Du har AUX lyd inn på 88RS, hvis du ønsker å kjøre lyden på din portable navi inn på den. Siden denne blåponkt spilleren har tidskomp, så har den kanskje 3-veis filter også?
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                  Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                  Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by InstallBay View Post
                    Du har AUX lyd inn på 88RS, hvis du ønsker å kjøre lyden på din portable navi inn på den. Siden denne blåponkt spilleren har tidskomp, så har den kanskje 3-veis filter også?
                    Nei den har front rear og subb, men du kan justere tidskomp individuelt på hver kanal. Du kan sammenligne Bremen med en 88RS i "Standard mode". Jeg kjører min 88 RS i standard mode.

                    Hvis farge i display og knapper er viktig at skal være likt som i resten av bilen, så har du masse muligheter av kombinasjoner med Blaupunkt. 88RS har bare hvit/hvit.
                    Ketil Skjei
                    Leder EmmaNorway
                    www.emmaweb.no

                    Comment


                    • #11
                      Jer har også P88RS, å den har en av de bedre radiodeler jeg har vert borti, å når du sammenligner den med blaupunkten, så ser Pioneeren 10 ganger bedre ut, utseendesmessig. P88RS er vel den spilleren på markede i dag, hvor du får absolut mest valuta for pengene.
                      Tommy
                      2002 LOTUS ELISE S2
                      2006 BMW 118d M-SPORT
                      1999 YAMAHA YZFR6

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by InstallBay View Post
                        Du har AUX lyd inn på 88RS, hvis du ønsker å kjøre lyden på din portable navi inn på den. Siden denne blåponkt spilleren har tidskomp, så har den kanskje 3-veis filter også?
                        Jeg er klar over at 88RS har 2 stk. aux-inn , men det jeg lurer på er om aux-lyden kan bli mikset inn i feks. radio-lyden slik som på MP76. Ellers må jeg jo bytte over manuelt til den aux-inngangen der navien er tilkoblet,hver gang jeg vil bruke den...

                        B.P. MP76 har ifølge Blaupunkt.no; "Justerbar aktivt 2-veis delefilter for fleksibel og nøyaktig kontroll av de tilkoblede høyttalerne
                        Variable Sub-Out og Centre-Out, justerbart Highpass-filter".

                        Og klippet fra bruksanvisningen:

                        "You can connect a subwoofer and a centre
                        speaker to this device.
                        To further optimise the sound when using a
                        subwoofer and centre speaker, you can adjust
                        a low-pass filter for the subwoofer and
                        one high-pass filter each for front and rear."

                        Det er også subsonisk filter på sub-utgangen.

                        "You can select from the frequencies "20 Hz",
                        "25 Hz", "32 Hz" and "40 Hz". In addition,
                        you can set the quality factor "Q" for
                        the selected frequency in five increments:
                        "Q1"=0.5, "Q2"=0.7, "Q3"=0.9, "Q4"=1.1
                        and "Q5"=1.3."

                        Det er ikke justering av flankesteilhet på MP76. Er dette noe man bør ha? (Dumt spørsmål sikkert).
                        Mvh,

                        Gunnar

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by vivaro View Post

                          Det er ikke justering av flankesteilhet på MP76. Er dette noe man bør ha? (Dumt spørsmål sikkert).
                          det spørs jo på bruks området det, men ja det er noe du bør ha..
                          sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                          IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by EmmaNorway View Post
                            Nei den har front rear og subb, men du kan justere tidskomp individuelt på hver kanal. Du kan sammenligne Bremen med en 88RS i "Standard mode". Jeg kjører min 88 RS i standard mode.

                            Hvis farge i display og knapper er viktig at skal være likt som i resten av bilen, så har du masse muligheter av kombinasjoner med Blaupunkt. 88RS har bare hvit/hvit.
                            Jeg er ikke helt sikker på hva du mener ang. det med tisdskomp, men ifølge manualen så kan du justere tidskomp til mellomtone og diskant når MP76 er i crossover modus.

                            Hadde vært kjekt å kunne justere fargen, men 88RS ser jo ganske stilig og nøytral ut også da
                            Mvh,

                            Gunnar

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Tommy View Post
                              Jer har også P88RS, å den har en av de bedre radiodeler jeg har vert borti, å når du sammenligner den med blaupunkten, så ser Pioneeren 10 ganger bedre ut, utseendesmessig. P88RS er vel den spilleren på markede i dag, hvor du får absolut mest valuta for pengene.
                              Takker for input ang. radioen i P88RS.

                              Jeg er enig i at blaupunkt spillerene ser noe gammelmodige og kjedelige ut...

                              I seg selv er nok P88RS et meget bra kjøp, synd at Pioneer tar seg så godt betalt for bluetooth og usb-boksene. :/
                              Mvh,

                              Gunnar

                              Comment

                              Working...
                              X