Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer AVH-P6000DVD; ingen video

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pioneer AVH-P6000DVD; ingen video

    Heisann,

    Har montert en ny Pioneer AVH-P6000DVD i bilen men får ikke spille av video. Det kommer lyd men jeg får ikke lov til å navigere menyene (kommer bare et forbudsikon opp). Ser at mange skriver at ledningen som skal til håndbrekket bare kan jordes men i manualen til spilleren står det at den skal kobles til strømsiden av håndbrekkbryteren.

    Jeg har dobbelsjekka nå og har koblet den til ledningen som i følge verkstedsmanualen er PLUSS til denne bryteren. Etterpå målte jeg spenningen mellom ledningen (etter loddepunktet i tilfelle dårlig kontakt) og 12V tenning. Når håndbrekket var av målte det 12,36V og når det var på 12,37V.

    I tillegg har jeg forsøkt å koble på 12v remote, jord, 12v tenning og 12v konstant men får samme resultatet.

    Er det noe jeg kan ha oversett? Alt annet på spilleren fungerer så langt fint bortsett fra videoavspilling...

  • #2
    Trur du uten fare kan koble denne rett til jord så vil det virke. Men skal jo egentlig kobles på brekket men hvem gidder det, har sjøl brukt en AVH5900DVD og koblet rett på jord..
    1993 BMW 318is coupe

    Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

    Comment


    • #3
      Så det er forskjell på å koble til jord fra spiller og jord fra gods? Jeg får gjøre et forsøk imorgen. Begynner å bli lei av å få plass til alle ledningene igjen hver gang jeg demonterer midtkonsollen

      Comment


      • #4
        Hmm, du har koblet til jord og ja, overså det.. Trudde bare du hadde prøvd på 12v jeg..

        Rart det da, er du sikker på det er riktige kabelen da? og hvilket "gods" har du jordet til? På min jordet jeg rett i minuskabelen til spilleren.. Men er jo ikke heelt samme spilleren, men ville tro det var likt på de fleste, og hvertfall innenfor samme merke
        1993 BMW 318is coupe

        Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

        Comment


        • #5
          Originally posted by bjaa View Post
          Hmm, du har koblet til jord og ja, overså det.. Trudde bare du hadde prøvd på 12v jeg..

          Rart det da, er du sikker på det er riktige kabelen da? og hvilket "gods" har du jordet til? På min jordet jeg rett i minuskabelen til spilleren.. Men er jo ikke heelt samme spilleren, men ville tro det var likt på de fleste, og hvertfall innenfor samme merke
          Har ikke prøvd å jorde den rett i gods men koblet den på en av to jordingskabler som er jordet i festet mellom midtkonsoll og gulvet. Det er en rimelig ny spiller så kan de ha endra på måten den oppdager om håndbrekket står på? F.eks at den registrerer endring i spenningen i stedet for av\på? Har forsøkt å leite opp på nettet med alt jeg finner er salgsannonser og reviews av spilleren, ingen erfaringer.


          EDIT: bilde ble sinnsykt lite når jeg lasta det opp her, 69kb blir til 27kb?
          Attached Files
          Last edited by Shirk; 17-06-2008, 00:11.

          Comment


          • #6
            Koblet i dag håndbrekksledningen direkte i gods, samme sted som spilleren er jordet men får fremdeles ikke lov til å vise bilde. Hver gang en DVD startes får jeg "viewing video source from front seat while driving is strictly prohibited". Forsøkte også å resette spilleren til ingen nytte.

            Ingen som har vært borti dette før?

            Comment


            • #7
              Utifra det lille jeg ser av bilde så skal det være likt som på 5900`spillern -kobles bare rett til gods/jord.
              Er du sikker på at du kobler RETT ledning til jord da?
              Reinhardt

              Comment


              • #8
                Originally posted by vwboy View Post
                Utifra det lille jeg ser av bilde så skal det være likt som på 5900`spillern -kobles bare rett til gods/jord.
                Er du sikker på at du kobler RETT ledning til jord da?
                Hehe, rimelig sikker ja. Fant bare én lysegrønn ledning med klemme på enden.

                Comment


                • #9
                  http://www.caraudio.com/forum/showthread.php?p=4695312
                  Reinhardt

                  Comment


                  • #10
                    Tipset med å bytte om på strøm og jord tror jeg ikke jeg skal gå for
                    Hadde det vært en idé å bestille en slik en? :
                    http://cgi.ebay.com/Pioneer-Video-By...QQcmdZViewItem

                    Comment


                    • #11
                      hm, koplet min blaupunkt Aspen dvd direkte til jord, og funket,
                      mens en nabo her hadde avh-5900 spilleren og prøvde først med + inn på brekk wiren, for så å finne ut at det var minus den skulle på. da funket det heller dårlig. hadde brent av en jordings bane..

                      Comment


                      • #12
                        Monterte en bypass boks som i linken i forrige post og nå fungerer alt helt fint Selv med håndbrekket nede. Tror neppe det blir noe problem. Skjermen er montert så lang nede at jeg ikke ser noe særlig av den mens jeg kjører, men dama er nok fornøyd

                        Comment

                        Working...
                        X