Announcement

Collapse
No announcement yet.

lyd teknisk.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • lyd teknisk.

    hei hei. noen som vet om steder på nett eller bøker osv hvor man kan lære mer om lytting og stereo, justering , delefiltre og db/oct osv. altså litt teknisk bak selve stereoen liksom. selve elektronikken e ikke så interesang for det kan eg litt om men mer om de forskjellinge spesifikasjonene og hva det betyr og parameter på høytalere osv.++

    anyone?

  • #2
    Originally posted by mx_power View Post
    hei hei. noen som vet om steder på nett eller bøker osv hvor man kan lære mer om lytting og stereo, justering , delefiltre og db/oct osv. altså litt teknisk bak selve stereoen liksom. selve elektronikken e ikke så interesang for det kan eg litt om men mer om de forskjellinge spesifikasjonene og hva det betyr og parameter på høytalere osv.++

    anyone?
    Uh, skal godt gjøres å finne ett nettsted med alt det, men jeg skal legge ut noen linker når jeg kommer tilbake på min egen PC.
    Det kryr med sider om disse emnene, men desverre er det også mye vranglære.

    Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

    Comment


    • #3
      det som e problemet liksom. e så mye vranglære. derfor vil eg ha sjikkelige sider bøker osv.

      Comment


      • #4
        Eltek har en "bok" i pdf format du kan laste ned gratis. Har hatt planer om å lese den lenge men har aldri fått tid. Etter det jeg har sett,ser den veldig utfyllende og lærerik ut. http://www.mamut.com/dynabel/subdet280.htm
        Prosjekt SQ Audi A3

        Comment


        • #5
          da var boken printet ut og lagt i en mappe så no har eg senge lektyre en stund fremover. hehe..

          Comment


          • #6
            Originally posted by mx_power View Post
            da var boken printet ut og lagt i en mappe så no har eg senge lektyre en stund fremover. hehe..
            Dette er ganske tung fysikk. Skal ha fysikk eksamen i dag, så tror ikke jeg kommer til å orke den boken med det første.
            Hvis man ikke har noe lignende fag som 2fy,2mx eller høyere, er dette ganske tøfft lesestoff! Ikke for andre enn spesielt interiserte tror jeg
            Prosjekt SQ Audi A3

            Comment


            • #7
              Originally posted by hc_tk View Post
              Dette er ganske tung fysikk. Skal ha fysikk eksamen i dag, så tror ikke jeg kommer til å orke den boken med det første.
              Hvis man ikke har noe lignende fag som 2fy,2mx eller høyere, er dette ganske tøfft lesestoff! Ikke for andre enn spesielt interiserte tror jeg
              Tja, tror ikke dette bør være noe problem for de som har fullført VK1 (vg2) elektro eller elektronikk ihvertfall. Har vært borti ganske mye som er verre enn dette der. Så er man interessert bør det nok gå bra
              Alpine
              Audison
              Hertz
              Soundstream

              Comment


              • #8
                Originally posted by spade View Post
                Tja, tror ikke dette bør være noe problem for de som har fullført VK1 (vg2) elektro eller elektronikk ihvertfall. Har vært borti ganske mye som er verre enn dette der. Så er man interessert bør det nok gå bra
                Det er lignende da:P
                Tenkte mer på de som ikke har lært noe mer matte og naturfag/fysikk enn hvis noen gikk på almen.
                Prosjekt SQ Audi A3

                Comment


                • #9
                  Originally posted by hc_tk View Post
                  Det er lignende da:P
                  Tenkte mer på de som ikke har lært noe mer matte og naturfag/fysikk enn hvis noen gikk på almen.
                  Jepp, ikke så mye på sterkstrøm, men lærer ganske mye om formelregning. For meg virket det meste greit iallefall, men for en som ikke har noe annen matte en ungdomsskole nesten så blir det nok vanskelig ja.
                  Alpine
                  Audison
                  Hertz
                  Soundstream

                  Comment


                  • #10
                    har en del år med elektro og elektronikk osv. men mest bil elektro og elektronikk men har ganske god forståelse for komponenter og sammensettninger og virkemåte så skal nok klare å svelge boka..

                    Comment


                    • #11
                      Bøker kan kjøpes på Amazon.co.uk:
                      - The loudspeaker design cookbook
                      - Master handbook of acoustics

                      Blader:
                      - Voice Coil

                      Comment

                      Working...
                      X