Announcement

Collapse
No announcement yet.

Når bilen har integrert spiller.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Når bilen har integrert spiller.

    Jeg blir kanskje skaffe meg ny bil på høsten en gang, og fleste biler nå til dags har integrerte spillere. Slike som på en eller annen fancy måte er integrert i dashbordet.

    Jeg lurte på hva er valgene mine er om jeg skal ha den integrerte spilleren i bilen? Skal ha en 4 kanals forsterker og en monoblokk i den.

    Mvh
    Eskild
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

  • #2
    På de aller fleste bilene fins det ettermarked "fascia" plate som du bytter ut med den originale. Da får du enten plass til vanlig DIN eller dobbel DIN
    Honda Civic
    Audison Thesis

    http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

    Comment


    • #3
      Ja, det er jeg klar over, og jeg har en Alpine spiller som må dø før jeg gir slipp på den. Men det jeg lurte på er om jeg har noen valg, som ikke inneholder å bytte den ut?
      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

      Comment


      • #4
        Kjøp deg ny bil så ser du etterpå hva du kan gjøre
        Bjørn M Wilhelmsen
        Team Alta Bilstereo
        www.emmanorway.com

        Comment


        • #5
          Rockford sin 3sixty.2 prosessor kan vel brukes. Tror det er en lignende på vei fra JBL også.

          Frode

          Comment


          • #6
            Eller Pioneer's PRS-D-forsterkere... De kan "hente" signal fra bilens høyttalere. Vi monterte f.eks en sånn på Gold Wing'en vi bygde...

            Comment


            • #7
              Originally posted by fhl View Post
              Rockford sin 3sixty.2 prosessor kan vel brukes. Tror det er en lignende på vei fra JBL også.

              Frode

              alpine og har/kommer med en sånn proseesor ting.. flater/retter ut signalet fra den orginale spilleren og sender det ut som RCa signal..
              sound.vision.soul

              Type R

              Comment


              • #8
                Audison LRx har også høynivå innganger...
                Honda Civic
                Audison Thesis

                http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Alta Bilstereo View Post
                  Kjøp deg ny bil så ser du etterpå hva du kan gjøre
                  Så sant, så sant Men jeg liker å sitte å tenke i lang tid i forveien

                  Rockford sin 3sixty.2 prosessor kan vel brukes. Tror det er en lignende på vei fra JBL også.

                  alpine og har/kommer med en sånn proseesor ting.. flater/retter ut signalet fra den orginale spilleren og sender det ut som RCa signal..
                  Var vel noe slikt jeg tenkte på ja Er vel noe slikt man ser etter om man ikke bare presser inn gammel spilleren en eller annen plass

                  Eller Pioneer's PRS-D-forsterkere... De kan "hente" signal fra bilens høyttalere. Vi monterte f.eks en sånn på Gold Wing'en vi bygde...

                  Audison LRx har også høynivå innganger...
                  Jeg har allerede forsterkere, som ikke har høynivå innganger. Burde kanskje poengtert det bedre
                  Last edited by Defus; 10-05-2007, 21:24.
                  [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                  Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                  Comment


                  • #10
                    det finnes en "ODR" sak, kun display og en boks du kobler opp mot den orginale spilleren, slik at du bruker den orginale som cd-drivverk på en måte, kul sak, da kan du igjen koble opp en p90 eller odr boks for eks.. litt overkill kansje, men kult som f.. dette er ikke noe som selges over disk i norge, men jeg kan ordne en slik om det skulle være aktuelt.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by autod View Post
                      det finnes en "ODR" sak, kun display og en boks du kobler opp mot den orginale spilleren, slik at du bruker den orginale som cd-drivverk på en måte, kul sak, da kan du igjen koble opp en p90 eller odr boks for eks.. litt overkill kansje, men kult som f.. dette er ikke noe som selges over disk i norge, men jeg kan ordne en slik om det skulle være aktuelt.
                      Denne kommer snart for salg Anders, men er vel ikke leveringsdyktig enda.
                      Ketil Skjei
                      Leder EmmaNorway
                      www.emmaweb.no

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by EmmaNorway View Post
                        Denne kommer snart for salg Anders, men er vel ikke leveringsdyktig enda.
                        stemmer det..

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by autod View Post
                          det finnes en "ODR" sak, kun display og en boks du kobler opp mot den orginale spilleren, slik at du bruker den orginale som cd-drivverk på en måte, kul sak, da kan du igjen koble opp en p90 eller odr boks for eks.. litt overkill kansje, men kult som f.. dette er ikke noe som selges over disk i norge, men jeg kan ordne en slik om det skulle være aktuelt.
                          Hva ville en slik boks med display kostet ca ? Og unskyld meg for min uvitenhet når det gjelder Pioneer ting. Men p90 er en dyr spiller ikke sant? hva er den siste odr boksen du snakker om da?
                          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                          Comment


                          • #14
                            leste om den Rockford sin, og den krevde at man hadde "Palm Based Device". Ikke noe alle har akkurat
                            [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                            Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Defus View Post
                              leste om den Rockford sin, og den krevde at man hadde "Palm Based Device". Ikke noe alle har akkurat
                              Det jobbes med en løsning for Windows-baserte PC'er, men du kan altså ikke styre boksen uten en ekstern enhet.

                              Frode
                              Last edited by fhl; 11-05-2007, 12:29.

                              Comment

                              Working...
                              X