Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp! subb og forsterker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp! subb og forsterker

    Har tenkt å kjøpe 2 stk dynabel DY9410 eller 2 stk dynabel DY9412, funker dette sammen med denne forsterkeren: jbl gto 600.1? Har dere eventuelt eit forslag som fungerer godt med desse subbene? Vet noen om disse subbene kan brukes uten kasse?
    http://www.jbl.com/car/products/prod...at=AMP&ser=GTS

  • #2
    tror den forsterkeren blir litt i minste laget til 2 stykker. de er ganske tungdrevne. men jeg er ingen ekspert. jbl 1200.01 hadde sikkert vekket dem til liv
    har to stk DY9410 på en Dynabel Bf4501 og det fungerer greit nok for meg, men noen ville nok hatt mer effekt.. da kan jo Bf7501 være en mulighet. hvis du vil gå for samme merke. ellers så er det jo en drøss av forsterkere der ute.

    tror nok ikke disse ville fungert uten kasse.
    lest at endel folk opplever blåselyder i porta kasser, så du bør nok gå for lukket.
    jeg har dem på 20l til hver. fungerer bra.
    96mod 306Style All Show - No Go prosjekt
    Focal-DynaBel-Installbay-Pioneer
    tusen takk til kompiser for all hjelp. og forum mennesker som er hyggelige å hjelper meg!

    Comment


    • #3
      Ikke for å snakke stygt om DynaBel, men alle DY9412 jeg har hørt som har vært i lukket kasse er noe av det dårligste av en sub jeg noen gang har hørt! Stygg bass, og trykker meget lite..Men så en kamerat (aFFekak), hadde 2 DY9412 (eller var det 1x9412?) i en porta kasse, i en stv Omega på sin Hifonics Colussus II og da imponerte den meg dy'en. Trøkka faktiska meget bra, men ikke særlig fin lyd. Og en annen kamerat kjører 2 stk DY9412 på 2 stk BF7501, dette i en Celica (skal være enkelt å få til en del trøkk), og han tuner de ganske høyt også, i lukket kasse vell å merke, men det spiller helt forferdelig elendig etter min mening. Ikke for å skryte til himmels, men jeg bruker 2 stk Hertz HX300D i en båndpasskasse på en Genesis Five Channel og har "bare" 140 Genesis Watt på begge, alltså 70w pr sub og det spiller, for å si det slik, rævva av det han klarer med 2500w pr DY9412, sammlet forsterkereffekt på 5000w..
      Last edited by Tommen; 11-05-2007, 16:52.
      VW/Audi ende-tusi-ast!

      Comment

      Working...
      X