Announcement

Collapse
No announcement yet.

Formening om frontsett/prisklasse opptil 30000,-

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Formening om frontsett/prisklasse opptil 30000,-

    Hei

    Er litt nyskjerrig av meg ang frontsett og mening rundt dem! VET at det kreves bra montering , innstilling , bruk av utstyr/produkter av go kvalitet til settet!

    Tenker litt på sett fra Hertz , Brax , Genesis , Focal osv...

    Ikke alle butikker some har slik super sett for demo.. hehe

    SÅ derfor ønsker bare litt formeninger om rundt dem fra DERE som har erfaringer med noen av settene både i 2 way / 3 way set up..

    Å gjerne no linker om noen tester osv.. hvis noen kjenner til noe..

  • #2
    finnes jo demobiler med det utsyret du nevner i norge,er bare å møte opp på utstillinger/konkuranser det,så får du høre lyden selv,det er bedre enn allverdens tester....kenneth bakken sin volvo med komplett genesis,anders sin odr civic,erik andre sin opel med focal,jan nergård sin golf med alpine type-x,og min bil med komplett hertz...er bare å velge å vrake.
    "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

    Comment


    • #3
      Bilen min er åpen for alle bortsett fra en viss Pål N Bergene, så det er bare å si i fra så for du en demo
      sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
      IceAudio - Bilringen AS - inakustik

      Comment


      • #4
        Det er nok biler her med kansje bedre utstyr enn det jeg har, men du kan alltids får lytte til Audio Development som sitter i bilen min.

        Tore
        1998 Mitsubishi Galant V6 2.5 24V
        Pioneer, AD, Audison, Soundstream

        Comment


        • #5
          nei, ikke alle butikker som har det... men enkelte av oss har sånt i bruksbilen.... Morel + SoundStream + Pioneer kan du høre i "konebilen" om du er for disse kantene....
          --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
          -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

          Comment


          • #6
            Originally posted by Erik André View Post
            Bilen min er åpen for alle bortsett fra en viss Pål N Bergene
            Kan jeg spørre hvorfor...?? Ikke at jeg har noe ned det, men siden du sa det så tydelig er lissom.....
            66 Chevrolet El Camino

            Comment


            • #7
              det kan du, at noen oppfører seg som dritt kan jeg ikke gjøre noe med. Dessuten er alle andre velkommen til en prøvelytt, om jeg velger å unnvære å få dritt i bilen min er min sak syns jeg.
              sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
              IceAudio - Bilringen AS - inakustik

              Comment


              • #8
                Jeg har de to siste årene brukt Brax Graphic 6 og vært fornøyd. Ved et tilfelle klarte noen å rive ut subwoofer-kabelen min, og jeg fant det ikke ut før etter 2 dager. Ser ikke for meg at Matrix 3-veis settet kan skuffe, men jeg har ikke hørt det selv.

                Comment


                • #9
                  Om ikke så altfor lenge kan du høre på AD MM i bilen min
                  Mvh
                  Lars Engen

                  Comment


                  • #10
                    Og Hertz Mille i min
                    Honda Civic
                    Audison Thesis

                    http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by RiZLa View Post
                      Og Hertz Mille i min
                      og i båten min

                      (blir nok "bare" 2 sett med MLK 165 i båten)
                      Last edited by Bilstereosenteret.no; 13-05-2007, 16:15.
                      Mvh
                      Pål Andréas Bryng
                      Bilstereosenteret.no
                      Vi forhandler bl.a.:
                      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                      Følg oss på Facebook
                      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                      Comment


                      • #12
                        Og i bilen min med Hertz HI-Energy, sammen med Genesis amp og Alpine IVA Head-Unit med prosessor
                        Last edited by Tommen; 13-05-2007, 15:31.
                        VW/Audi ende-tusi-ast!

                        Comment


                        • #13
                          Ja.. her var det mange innspilt + tilbud om demo greier...Tusen Takk... Får håpe man ser noen av DERE da kanskje på et eller annet treff som evt ikke blir for langt unna bosettet mitt..

                          Noen av DERE som skal da til Hamar når det skjer ?

                          Et spørsmål ang Hertz Mille settet > MLK165 / MLK2 , hva er forskjellen på dem bortsett at ser det et stor pris forskjell på dem!

                          Hvis man kan sammenligne di av Hertz settet nivået i mot andre merke, hvilke kan måle seg opp mot dem?

                          Comment


                          • #14
                            MLK 165 har standard magnet og diskant fra space serien, mens MLK2 settet har neodym magnet på midbassen og egen diskant. Delefilteret er vel heller ikke såå forseggjort på MLK165 settet. I bilen min blir det ML1600 og ML280. uten delfilter. Da kommer det på 8lapper, det er ikke værst..

                            ja, jeg skal til hamar men om bilen er ferdig er en anna sak.. hehe
                            sound.vision.soul

                            Type R

                            Comment


                            • #15
                              Soundboy: Treffet på hamar er kun espl og eventuelt entry, du finner meg mest sansynlig i oslo dagen etter
                              sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                              IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                              Comment

                              Working...
                              X