PDA

Vis full versjon : Formening om frontsett/prisklasse opptil 30000,-

Soundboy
11-05-2007, 18:51
Hei:dn:

Er litt nyskjerrig av meg ang frontsett og mening rundt dem! VET at det kreves bra montering , innstilling , bruk av utstyr/produkter av go kvalitet til settet!

Tenker litt på sett fra Hertz , Brax , Genesis , Focal osv... :bd:

Ikke alle butikker some har slik super sett for demo.. hehe:ar:

SÅ derfor ønsker bare litt formeninger om rundt dem fra DERE som har erfaringer med noen av settene både i 2 way / 3 way set up..:ar:

Å gjerne no linker om noen tester osv.. hvis noen kjenner til noe..:cb:

Jonny.B
11-05-2007, 21:57
finnes jo demobiler med det utsyret du nevner i norge,er bare å møte opp på utstillinger/konkuranser det,så får du høre lyden selv,det er bedre enn allverdens tester....kenneth bakken sin volvo med komplett genesis,anders sin odr civic,erik andre sin opel med focal,jan nergård sin golf med alpine type-x,og min bil med komplett hertz...er bare å velge å vrake.:ar:

Erik André
11-05-2007, 23:22
Bilen min er åpen for alle bortsett fra en viss Pål N Bergene, så det er bare å si i fra så for du en demo :)

GalantV6
12-05-2007, 19:10
Det er nok biler her med kansje bedre utstyr enn det jeg har, men du kan alltids får lytte til Audio Development som sitter i bilen min.

Tore

matador
12-05-2007, 21:35
nei, ikke alle butikker som har det...:av: men enkelte av oss har sånt i bruksbilen.... :aa: Morel + SoundStream + Pioneer kan du høre i "konebilen" om du er for disse kantene.... :dz:

Michael
12-05-2007, 23:43
Bilen min er åpen for alle bortsett fra en viss Pål N Bergene

Kan jeg spørre hvorfor...?? Ikke at jeg har noe ned det, men siden du sa det så tydelig er lissom.....

Erik André
13-05-2007, 02:48
det kan du, at noen oppfører seg som dritt kan jeg ikke gjøre noe med. Dessuten er alle andre velkommen til en prøvelytt, om jeg velger å unnvære å få dritt i bilen min er min sak syns jeg.

Brax
13-05-2007, 03:39
Jeg har de to siste årene brukt Brax Graphic 6 og vært fornøyd. Ved et tilfelle klarte noen å rive ut subwoofer-kabelen min, og jeg fant det ikke ut før etter 2 dager. Ser ikke for meg at Matrix 3-veis settet kan skuffe, men jeg har ikke hørt det selv.

Engen Audio
13-05-2007, 09:08
Om ikke så altfor lenge kan du høre på AD MM i bilen min :eb:

RiZLa
13-05-2007, 13:03
Og Hertz Mille i min :)

Bilstereosenteret.no
13-05-2007, 13:46
Og Hertz Mille i min :)

og i båten min :ce:

(blir nok "bare" 2 sett med MLK 165 i båten)

Tommen
13-05-2007, 14:10
Og i bilen min med Hertz HI-Energy, sammen med Genesis amp og Alpine IVA Head-Unit med prosessor:)

Soundboy
13-05-2007, 18:07
Ja.. her var det mange innspilt + tilbud om demo greier...Tusen Takk... Får håpe man ser noen av DERE da kanskje på et eller annet treff som evt ikke blir for langt unna bosettet mitt..

Noen av DERE som skal da til Hamar når det skjer ?

Et spørsmål ang Hertz Mille settet > MLK165 / MLK2 , hva er forskjellen på dem bortsett at ser det et stor pris forskjell på dem!

Hvis man kan sammenligne di av Hertz settet nivået i mot andre merke, hvilke kan måle seg opp mot dem?

LLH
13-05-2007, 19:27
MLK 165 har standard magnet og diskant fra space serien, mens MLK2 settet har neodym magnet på midbassen og egen diskant. Delefilteret er vel heller ikke såå forseggjort på MLK165 settet. I bilen min blir det ML1600 og ML280. uten delfilter. Da kommer det på 8lapper, det er ikke værst..

ja, jeg skal til hamar men om bilen er ferdig er en anna sak.. hehe

Erik André
13-05-2007, 19:56
Soundboy: Treffet på hamar er kun espl og eventuelt entry, du finner meg mest sansynlig i oslo dagen etter :)

RiZLa
13-05-2007, 20:50
Ja.. her var det mange innspilt + tilbud om demo greier...Tusen Takk... Får håpe man ser noen av DERE da kanskje på et eller annet treff som evt ikke blir for langt unna bosettet mitt..

Noen av DERE som skal da til Hamar når det skjer ?

Et spørsmål ang Hertz Mille settet > MLK165 / MLK2 , hva er forskjellen på dem bortsett at ser det et stor pris forskjell på dem!

Hvis man kan sammenligne di av Hertz settet nivået i mot andre merke, hvilke kan måle seg opp mot dem?

Om du sitter å sammenligner de visuelt, kan de virke ganske like.
Men lydmessig er de langt fra de samme. MLK har det lille siste, et lille siste som låter VELDIG bra og som forsvarer prisforskjellen på en veldig bra måte :)

hc_tk
14-05-2007, 08:28
Soundboy: Treffet på hamar er kun espl og eventuelt entry, du finner meg mest sansynlig i oslo dagen etter :)
hvor er det treffet i oslo er i år?

Soundboy
16-05-2007, 20:34
Det er nok biler her med kansje bedre utstyr enn det jeg har, men du kan alltids får lytte til Audio Development som sitter i bilen min.

Tore

Hei!
Hva slags Audio Development er det du bruker i bilen ?

Jeg bruker Audio Development M35 NEO 3.5" mellomtoner elementer og er STOR fornøyd med dem.... Disse er montert i A-stolpen (STOR TAKK til Anders F. for A-stolpen jobben) sammen med Seas Lotus Ref R25T diskanter..

Midbass brukes det også Seas Lotus Ref elementer også (RW165/1)..

Soundboy
16-05-2007, 20:37
Kunne tenkt med å "oppgradere" noe som passer helt knall til mine AD elementene mine..

ER ute etter noe some har mye detaljer , oppløsning med klar og fin sound.

GalantV6
16-05-2007, 23:18
Hei!
Hva slags Audio Development er det du bruker i bilen ?

Jeg bruker Audio Development M35 NEO 3.5" mellomtoner elementer og er STOR fornøyd med dem.... Disse er montert i A-stolpen (STOR TAKK til Anders F. for A-stolpen jobben) sammen med Seas Lotus Ref R25T diskanter..

Midbass brukes det også Seas Lotus Ref elementer også (RW165/1)..

Jeg bruker T1FR diskanter, M40NEO og 4 stk W600.

Tore