Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av forsterker?..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Valg av forsterker?..

    Hei alle mann!

    Jeg vurderer å kjøpe meg en ny forsterker til frontsettet, da jeg ikke er helt fornøyd med nåværende. Har pr. idag en rf301x, men den lager mer enn nok bakgrunnssus til at jeg er blitt lei! dessuten hadde det ikke gjort noe om den hadde gitt litt mer futt.
    Har prioritert 4-kanalere, da de er greie å brokoble på frontsettet (har et eldre rf fnq frontsett, men skal bytte ut midbassen med en Hertz HV200 eller ML 165.. ikke helt bestemt). 2-kanalere er helt klart ikke utelukket, men har en tendens til å være litt dyrere med mindre output

    Delefilter har ikke allverdens å si, kjører de passivt foreløpig ihvertfall

    Har lett litt rundt, og har noen forslag selv:

    Dynabel BF0804, den skal de ha 1998,- for her:
    http://www.mamut.com/dynabel

    Audison SRx4, som er på salg til 2490,- her:
    http://www.bilstereospesialisten.no/...112&c2=114&c3=

    Presence R202 Reference 2ch til 2490,- her:
    http://www.megabillig.no/index.php?p...at2=14&id=2005

    HELIX Dark Blue 4 til 2290,- her:
    http://www.iceaudio.no/index.php?fun...71d81be58b5af8

    Helix Precision B2/B4, ser Glenn fra MT lydsenter har disse til salgs for 3290,- og 3890,-

    Rainbow Kw 4150 til 2390,- også hos Glenn.

    Noen som har erfaring med disse? Vil jo selvfølgelig ha det som spiller best for en billigst mulig penge
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

  • #2
    jeg har selv dynabel 0804.

    var ikke veldig fornøyd med den, men det var min egen skyld.
    etter litt bedre installering er jeg godt fornøyd.

    bakgrunnsusing er det ikke noe av på denne, men kan jo komme av andre ting enn forsterkeren.
    har ikke prøvd den brokoblet, men den leverer nok kraft(etter min mening, og til mitt bruk) til både front og bak. hos meg driver den Focal 2x 165v2komp.sett
    brokoblet tror jeg den bør drive det meste av 6,5" sett, men jeg er ikke noen ekspert.

    men etter hva jeg har lest rundt om kring( jeg er forumslave) er de andre forsterkerene også gode valg.

    Audison har jo laget kvalitet i alle år.
    Helix får mye skryt.
    de andre kan jeg ikke no om desverre, men det er det nok andre her som kan.

    Mvh
    Marius
    96mod 306Style All Show - No Go prosjekt
    Focal-DynaBel-Installbay-Pioneer
    tusen takk til kompiser for all hjelp. og forum mennesker som er hyggelige å hjelper meg!

    Comment


    • #3
      Originally posted by MariusFa View Post
      jeg har selv dynabel 0804.

      var ikke veldig fornøyd med den, men det var min egen skyld.
      etter litt bedre installering er jeg godt fornøyd.

      bakgrunnsusing er det ikke noe av på denne, men kan jo komme av andre ting enn forsterkeren.
      har ikke prøvd den brokoblet, men den leverer nok kraft(etter min mening, og til mitt bruk) til både front og bak. hos meg driver den Focal 2x 165v2komp.sett
      brokoblet tror jeg den bør drive det meste av 6,5" sett, men jeg er ikke noen ekspert.

      men etter hva jeg har lest rundt om kring( jeg er forumslave) er de andre forsterkerene også gode valg.

      Audison har jo laget kvalitet i alle år.
      Helix får mye skryt.
      de andre kan jeg ikke no om desverre, men det er det nok andre her som kan.

      Mvh
      Marius

      Så du mener bakgrunns susingen kan komme av noe annet enn forsterkeren? signalkabler f.eks? tenkte jeg skulle prøve å bytte bare for å ha sjekka det uansett før jeg evt.finner på å kjøpe ny
      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

      Comment


      • #4
        som sagt. jeg er ingen ekspert.
        men skikkelige høytalere og forsterkeren, krever jo sitt for å fungere ordentlig.
        en god spiller og signalkabler, samt nok strøm og meget god jording.
        pass også på jordingen til spilleren og at det orginale ledningsnettet i motorrommet er godt nok.
        96mod 306Style All Show - No Go prosjekt
        Focal-DynaBel-Installbay-Pioneer
        tusen takk til kompiser for all hjelp. og forum mennesker som er hyggelige å hjelper meg!

        Comment


        • #5
          jepp, tror nok det er forsterkeren egentlig som ikke er helt best.. har en pioneer deh-p77mp spiller, med 4v linjeutganger, stinger signalkabler(riktignok eldre noen, kan prøve å bytte ut med den jeg har på subbene.. beste til stinger) batteriet er på 75ah, kjører 50mm2 kabel og 2 kondiser på 1,2 fahrrad hver. all jording bak går til setebelte festet. jordingen på spilleren eller ellers i motorrommet har jeg ikke rørt. forsterkeren hylte likt på forrige bil det var installert i.
          Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

          Comment


          • #6
            Hadde en helix dark blue 4 som jeg drev ett Focal K2P sett aktivt med, funka helt greit det iallefall Så liker jeg utseendet på de, eneste minuset var ekstremt små kabelinnganger, tror det er 10mm2 eller noe

            Comment


            • #7
              Ja, ser de har fått endel skryt ihvertfall til den prisklassen de er i!
              var litt små kabelinnganger jah....
              Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

              Comment


              • #8
                Hva med Fusion PP-AM8004? Den er det bra klem i

                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                Comment


                • #9
                  Ja, jeg er åpen for innputs jeg!
                  Blir nok ikke til at jeg handler før uti juni engang, så da er det bare å komme med anbefalinger
                  Hvordan er lydkvaliteten på fusion ampen sammenliknet med tilsvarende priset audison amp?
                  Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                  Comment


                  • #10
                    Det er penere lyd i Audison, men du får mer watt for penga med Fusion. Så det spørs helt hva du er ute etter. Men til HV200 så bør du jo ha litt pulver
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:
                    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                    Følg oss på Facebook
                    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by InstallBay View Post
                      Det er penere lyd i Audison, men du får mer watt for penga med Fusion. Så det spørs helt hva du er ute etter. Men til HV200 så bør du jo ha litt pulver
                      hehe, pulver er viktig
                      uff.. er ikke lett dette.. først ser man på en amp til underkant av 2000, så må man ha "bittelitt" bedre hele tiden.. så hadde jo vært typisk om jeg handla amp for dobbelte

                      så du mener det er litt lite pulver i srx4'n?
                      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                      Comment


                      • #12
                        Det er nok kanskje litt lite til å drive HV200 fult ut, men det er bare å prøve. Bestiller du en og tester den uten å lage noen merker eller annet, så kan du bytte den i noe annet etterpå
                        Mvh
                        Pål Andréas Bryng
                        Bilstereosenteret.no
                        Vi forhandler bl.a.:
                        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                        Følg oss på Facebook
                        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                        Comment


                        • #13
                          Det hørtes jo fint ut
                          men spørs nok da, om ikke jeg går for en kraftigere med en gang!
                          Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                          Comment


                          • #14
                            Vi har noen SRx3 og SRx5 som skal selges ut billig pga transportskade på eskene. Selve forsterkerne er 100%, ingen riper eller noe, kun eskene som har fått smake pallegaffelen de selges ut for kr 3000,- Si ifra om det kunne vært noe.

                            SRx3 til å drive bass og midbass hadde jo vært knall sammen med en SRx4 eller SRx2 til diskant og mellomtone
                            Mvh
                            Pål Andréas Bryng
                            Bilstereosenteret.no
                            Vi forhandler bl.a.:
                            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                            Følg oss på Facebook
                            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                            Comment


                            • #15
                              hmm, det blir vel kanskje i dyreste laget.
                              pluss at jeg jo bare kjører 2-veis foran
                              også er den for liten til sub'n..

                              forresten, Lrx1.400 det er en 1-kanaler? er jo 2-kanaler ut fra forsterkeren.. om jeg kobla en sånnen på 1 4ohms dvc sub, da får jeg det ikke nedi 1 ohm? vis det er en 1-kanaler altså.. hehe
                              Eller er jeg helt på villspor nå?
                              Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                              Comment

                              Working...
                              X