Vis full versjon : Mono midbass!!
Hei! Lurte på om noen har formening om/med å kjøre midbass i mono??
Tester ut Hv200 og føler at jeg ikke har nok pulver til dem.
Tra960.4 er motor og bruker 2 kanaler på mellomtone/diskant og da har jeg bare 2 igjen.
Så tenkte jeg på å koble i 2ohm på midbassene for å få mere guffe! Men som sagt: da blir det mono!!
Noen som har testet,formeninger??:cz:
Med hilsen Ronny Eide
ved lav deling så tror jeg ikke det blir noe problem til "vanlig" bruk,men til konkuranse bruk så vil det merkes på visse spor.
Er det da noe du vil anbefale for å oppnå mere effekt??
Med Hilsen Ronny Eide
tja,si det...en amp til;)
Hmm!! Har en Tra1400.2 også!
Store monster, som du vet!!
Med Hilsen Ronny Eide
Dag Johansen
13-05-2007, 19:43
Hei! Lurte på om noen har formening om/med å kjøre midbass i mono??
Tester ut Hv200 og føler at jeg ikke har nok pulver til dem.
Tra960.4 er motor og bruker 2 kanaler på mellomtone/diskant og da har jeg bare 2 igjen.
Så tenkte jeg på å koble i 2ohm på midbassene for å få mere guffe! Men som sagt: da blir det mono!!
Noen som har testet,formeninger??:cz:
Med hilsen Ronny Eide
Nå er ikke jeg helt med.....
Skal du paralellkoble 2 midbasser til 2ohm og brokoble 2 av kanalene på forsterkeren?
Mvh
Dag Johansen
Hei, Dag!
Planen var å kjøre begge midbassene på en utgang...
Med Hilsen Ronny Eide
Hei, Dag!
Planen var å kjøre begge midbassene på en utgang...
Med Hilsen Ronny Eide
Hvis du deler under 80 hz går det kanskje, men ikke ved 200 som du har planlagt, ikke 120 heller for den saks skyld.
Geir.
alt går, det går bare ut over stereo innspillinga:D
tar jeg ikke helt feil, så tåler vel egentlig ikke denne ampen 2ohm mono(1ohm)..
*edit* så ikke du bare skulle bruke ene utgangen:)
Midbasser i mono kan funke det, men da ved veldig lav og bratt deling.
Hvilke mellomtoner har du?
Akkurat nå ref 6.2 men skal teste ut hv100 etterhvært
Med Hilsen Ronny Eide
spørsmålet er vel om forsterkeren backer opp tanken her.. om du hadde tenkt og bruke 1 av de 2 kanalene du får ledig så er du like langt egentlig, vil jeg tro.. du har 120 og får 240.. Hadde du hatt 2ohms spoler så kunne du ha kobla 2 kanaler og fått 480watt eller 240 på hver..
etter det jeg har tenkt/lest meg frem til da..
Stemmer nok det LLH:dt: :dt:
Da vil jeg tro løsningen er en ny amp, eller koble på den du har da, om den ikke blir brukt til noe? hva slags subwoofer/basskasse har du? tenker 2 kanaler på midbass og 2 av kanalene på 4 kanaleren på subwooferen om den kan kobles i 2 ohm for og få 480watt.. om ikke så gikk den planen i dass:D
Jeg kjører TRA 1400.2 på 15" subb, så kjører jeg 2 kanaler på midbass og 2 kanaler på mellomtone og diskant(passivt filter mellom)
Hadde ikke planer om å invistere i flere forsterker,nei!! Har ikje plass!!
Men må finne ei løsning. Vurderer 3 veis filter på alt, så jeg kan brokoble alt til 2x480, men frykter at mellomtone og diskant tar kvelden:be:
Noen som har noe å si om det??
bare for å spore litt av tema; hvordan er du fornøyd med disse ampene? vurderer en slik selv på frontsett:)
Forsterkerne er greie dem!
Mange justeringsmuligheter med hp,Lp og bandpass så det er gode muligheter for det opptimale.. Eneste er at de er vel store! Vanskelig å gjemme dem bort for å si det slik:ag:
mhm riktig... har sett litt på den tra680.4. men litt usikker på om d blir 3 eller 2-veis... tar kanskje "litt" plass med 2 slike amper plus sub amp:D
Jeg kjører TRA 1400.2 på 15" subb, så kjører jeg 2 kanaler på midbass og 2 kanaler på mellomtone og diskant(passivt filter mellom)
Men må finne ei løsning. Vurderer 3 veis filter på alt, så jeg kan brokoble alt til 2x480, men frykter at mellomtone og diskant tar kvelden:be:
Om du har tenkt å bruke HV100, kan du bruke 3w10 delefilteret til Hertz.
Du har ikke noe å være redd for mtp mellomtone og diskant.
Hm!!!
Hvordan deler filteret til de 3 elementene da?
brokobbling føkker til stereobildet ditt,såfremt denne ampen ikke er beregnet for det....brokobbling av forsterker på høye freksvenser,og som skal spille stereo er tabu.:(
kun veldig dyre amper som er beregnet for det som er brukenes til det,fks pioneer ODR og alpine f#1 status....
brokobbling føkker til stereobildet ditt,såfremt denne ampen ikke er beregnet for det....brokobbling av forsterker på høye freksvenser,og som skal spille stereo er tabu.:(
kun veldig dyre amper som er beregnet for det som er brukenes til det,fks pioneer ODR og alpine f#1 status....
dette betyr at jeg som har tenkt å handle forsterker til frontsettet mitt, bør kjøpe en 2-kanaler, fremfor en 4-kanaler jeg evt. brokobler? 2-veis passivt.
dette betyr at jeg som har tenkt å handle forsterker til frontsettet mitt, bør kjøpe en 2-kanaler, fremfor en 4-kanaler jeg evt. brokobler? 2-veis passivt.
jepp,det er korrekt.:)
jepp,det er korrekt.:)
Kjekt å vite:) eneste som er dumt er at de har en tendens til å være litt dyrere:ak:
tokanalere er jo ikke dyrere enn firekanalere.:de:
tokanalere er jo ikke dyrere enn firekanalere.:de:
jeg tenkte da med utgangspunkt i at man skal ha et visst antall watt på frontsettet i 4ohm, en 4-kanaler kan du jo brokoble og får mer enn med en 2-kanaler:)
Etter anbefalninger av Mr. Jonny B, så har jeg forandra diverse innstillinger. Da løste problemet seg plutselig!!
Har ikje behov for mere watt lengre.. Hei hvor det går(dundrer):bf: :be:
Etter anbefalninger av Mr. Jonny B, så har jeg forandra diverse innstillinger. Da løste problemet seg plutselig!!
Har ikje behov for mere watt lengre.. Hei hvor det går(dundrer):bf: :be:
Kjempefint :)
Hvordan syns du HV200 fungerer?
Ja, hva skal jeg si!!
Spiller veldig bra på lave frekvenser, men mangler kansje det lille ekstra i øvre register(120hz og oppover) Er så vant med 6.5 så det kan være en av årsakene!!
Men alt dette er med forbehold: Satt i bilen i 15 min å testet litt frem og tebake, så finjusteringen er ikje tatt!!
Har også noen gamle sluggere på lur som jeg gleder meg til å teste:)
Skal prøve noen Celestion Ap8 fra tidlig 90.tall så det skal bli spennende å sammenligne med dagens oppsett..
Alle kan jo ikje ha HERTZ heller:bp:
Bilstereosenteret.no
14-05-2007, 23:07
Alle kan jo ikje ha HERTZ heller:bp:
åååå jo da:bp:
Håper du blir happy med oppsettet, gleder meg stort til å montere HV200 i firmabilen:)
Kjempefint :)
Hvordan syns du HV200 fungerer?
Der kom elementene jeg kjøpte av deg i bruk, solgte dem til raane...
vBulletin® v3.8.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.