Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvorfor så få konkurerende?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hvorfor så få konkurerende?

    har da enda ikke kommet meg på en konkuranse men ser her at det er jo ikke mange konkurerende. hva kommer dette av? Har dette tatt litt av å blitt for dyrt for den vanlige mann i gata`? Blir jo ikke helt motivert når det er 4-5 stk konkurerende totalt i en konkuranse....Nå er bryllupet ferdig neste helg så satser selv på å komme på resterende konkuranser etter det.
    Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
    Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

  • #2
    Originally posted by biffen071278 View Post
    har da enda ikke kommet meg på en konkuranse men ser her at det er jo ikke mange konkurerende. hva kommer dette av? Har dette tatt litt av å blitt for dyrt for den vanlige mann i gata`? Blir jo ikke helt motivert når det er 4-5 stk konkurerende totalt i en konkuranse....Nå er bryllupet ferdig neste helg så satser selv på å komme på resterende konkuranser etter det.
    Er nok flere som ikke har fått rota seg ut av garasjen ennå, eller ennå værre; ikke fått fingra vekk fra tastaturet og kommet seg ut i garasjen for å bygge.
    Virker som det er mange "forumbygg" som ikke ser annet enn innsiden av gutterommet.. Er fryktelig mye "prat" og lite praksis.
    Sitter litt i glasshus anng. å få ferdig prosjektet, siden mitt eget bygg fortsatt står i verkstedet og er lite kjørbart, men jeg har hatt såpass mye annet av bilstereoengasjement de siste månedene at det har blitt skjøvet til side litt.

    At det er for dyrt for vanlige folk er bare tull.. Det er klasser for alle typer bygg, så det er bare å stille opp. Har sett flere eksempler på anlegg som ikke koster skjorta, som faktisk spiller skaplig og har vunnet!
    I f.eks. Experienced er det ikke så harde krav til installasjon og utseende som i de høyere klassene, her er det lyden og sikkerheten som blir lagt vekt på.
    En annen ting er at ved å stille, får man masse gode tips og tilbakemeldinger man ikke ville fått om man holder seg hjemme! Husk at alle må begynne ett sted! Første gang man stiller i konk er gratis, så det er bare å hive seg på! Skal se det plutselig blir en uventet premie med hjem...

    Håper vi ser flere av dere på treff neste gang, følg med her på forumet, og på www.emmaweb.no for oppdateringer av terminlister og annet godis. Skjer endel nytt der fremover.
    Last edited by Joakim; 19-07-2008, 22:18.
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

    Comment


    • #3
      Jeg har tenkt samme tanken selv, synes det er utrolig få som er med.
      Selv hadde Frank sin ACAP engang og der var vi langt flere, høyt oppe i nord ute på en øy.

      Stort potensiale, og jeg har troa på Emma gutta fikser "biffen"

      Comment


      • #4
        Ville rett å slett høre hva som kan være årsaken til dette. Er veldig giret på dette selv så spørsmålet er vel kanskje hva som kan gjøres for å skape mere blest om emma? Mere profilering`? Hvis man sammenligner med deltagende i db drag er jo ikke det mange her.
        Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
        Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

        Comment


        • #5
          selv er jeg blitt ganske skremt av generelt alt når det gjelder Emma. For min del tror jeg ikke jeg hadde turt å komme med en bil jeg trodde ikke var "god nok" etter å ha lagt i masse arbeid

          MEN, nå får vi se om det blir noe mer aktuelt nå med ny bil og nye planer Om jeg får tid til bilen da, hehe

          Comment


          • #6
            det jeg å føler men er jo bare hoppe i det. Men når man ser prosjektene her inne er det jo bare å ta av seg hatten Men skal prøve å få med meg resten på østlandet iår og forhåpentlivis få noen tilbake mld å stille sterkere til neste år
            Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
            Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

            Comment


            • #7
              Originally posted by golfnos View Post
              selv er jeg blitt ganske skremt av generelt alt når det gjelder Emma. For min del tror jeg ikke jeg hadde turt å komme med en bil jeg trodde ikke var "god nok" etter å ha lagt i masse arbeid

              MEN, nå får vi se om det blir noe mer aktuelt nå med ny bil og nye planer Om jeg får tid til bilen da, hehe
              Mulig at folk blir skremt av å se ekstrembygde biler som Ketil Skjei's bmw og Anders Fleischer's civic, men faktum er jo at de bilene vil aldri en nybegynner måtte konkurrere mot! Dette er sponsede biler, som konkurrerer i høyere klasser.

              Se på bildene fra Experienced konkuransene i Bodø og Tønsberg her: http://www.facebook.com/group.php?gid=2412391976

              Er mye fine biler og bygg, men alle er bygget av amatører og med "normale" budsjetter.

              En kamerat av meg stilte opp for første gang i experienced i Tønsberg og vant. Han vant også sin klasse på Rudskogen 12.juni. Dette er med ett enkelt bygg, som ikke på noen måte er ekstremt, eller ferdig for den sakens skyld. Han har blitt bitt av basillen etter dette og er med å konkurrerer videre!

              Så hvis bare folket kommer seg opp av stolen og tar turen til neste konk, så lover jeg at ingen blir skremt bort fordi de ikke har anlegg til en halv mill.. Det man derimot vil få, er gode og saklige tilbakemeldinger om det er ting man bør rette på, eller skryt for det som er gjort bra!
              [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
              [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
              [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

              Comment


              • #8
                Originally posted by biffen071278 View Post
                det jeg å føler men er jo bare hoppe i det. Men når man ser prosjektene her inne er det jo bare å ta av seg hatten Men skal prøve å få med meg resten på østlandet iår og forhåpentlivis få noen tilbake mld å stille sterkere til neste år
                Når man ser alle prosjektene her inne, så lurer jeg igrunn mere på: Hvor er det de blir av! Så mye tøft og pent som bygges, så må da noe være til å vise frem...?

                Vi er alle interessert i bilstereo, så det er ingen i EMMA som disser noen som faktisk har forsøkt! Virker som folket har en veldig feil oppfatning av hva emma står for.. Men noe av issuet er jo å få folk som er interesserte i å utvikle det de kan og gi dem muligheten til å lære mere.
                Det er ikke vanskeligere å stille i en konkurranse, enn å faktisk møte opp!
                Last edited by Joakim; 19-07-2008, 23:35.
                [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                Comment


                • #9
                  EMMA er vannvittig artig. Ser mye bra bygg, samt du får en kvaliflisert bedømming av hvor bra anlegget ditt er sammenlignet med de andre. Litt mere kvaliflisert enn å stå på rånestripa å skryte anlegget opp i himmelen!!!

                  Mdesign (morten): klarer du å få EMMA til Lofoten til neste år? kommer sikkert noen biler over fjorden dersom det blir noe av... jeg kommer i alle fall
                  Mvh Morten
                  - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
                  Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
                  Bad Sound Kills Good Music!

                  Comment


                  • #10
                    hvorfor sitter folk bak "tastaturet" å syter for att det er lite folk som er med i emma? ser jo på prosjekt sidene att det er haugevis med biler som har gromme anlegg! Men det er bestandig en årsåk for att de ikke kan komme hørest det ut som....
                    "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Morty00 View Post
                      EMMA er vannvittig artig. Ser mye bra bygg, samt du får en kvaliflisert bedømming av hvor bra anlegget ditt er sammenlignet med de andre. Litt mere kvaliflisert enn å stå på rånestripa å skryte anlegget opp i himmelen!!!

                      Mdesign (morten): klarer du å få EMMA til Lofoten til neste år? kommer sikkert noen biler over fjorden dersom det blir noe av... jeg kommer i alle fall
                      Vi har noe på gang så får se

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Jonny.B View Post
                        hvorfor sitter folk bak "tastaturet" å syter for att det er lite folk som er med i emma? ser jo på prosjekt sidene att det er haugevis med biler som har gromme anlegg! Men det er bestandig en årsåk for att de ikke kan komme hørest det ut som....
                        vel... få konkurranser i nord-norge er vel min unnskyldning, skal prøve å komme meg litt sørover en tur.
                        Mvh Morten
                        - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
                        Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
                        Bad Sound Kills Good Music!

                        Comment


                        • #13
                          skal da gifte meg neste lørdag så de få frihelgene uten barn har jeg vært å ordnet ting på sørlandet hvor bryllupet skal være. Men som sagt satser på å være med på de konkuransene som er etter da Å dette var ikke syting men kanskje heller et kritisk spørsmål til hvorfor deltagelsen har vært så laber?
                          Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                          Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                          Comment


                          • #14
                            Lofoten hørtes fett ut.. Hvis bare Polo'en holder så langt (...) hadde det vært vanvittig gøy å ta turen!!

                            Ellers er det jo et par av oss i Team TTT som har bevist at man ikke trenger å ha ferdig bil for å stille på konk heller.. Man vinner ikke nødvendigvis, men man har i alle fall deltatt! Hehe
                            [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by thomasekeli View Post
                              Man vinner ikke nødvendigvis, men man har i alle fall deltatt! Hehe
                              Og høstet erfaring ikke minst!
                              Mvh Tony
                              - The only road to take is perfection itself

                              Comment

                              Working...
                              X