Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bildeserie: Helfoliering av bil (OBS: store bilder)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bildeserie: Helfoliering av bil (OBS: store bilder)

    Vi satt å kjeda oss en ettermiddag, og hadde en stk bil med dårlig lakk + en rull hvit helfolieringsfolie stående. Så da var det bare å sette igang med å prøve dette ut for første gang

    I ettertid kan det sies at å begynne på dette et par timer før mørket kommer ilag med 2 millioner mygg var en liten strek i regninga, men resultatet ble nå rimelig greit alt tatt i betraktning

    Legger ut en liten bildeserie, satser på at bildene taler for seg selv, hehe



















































    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

  • #2
    Veldig bra da!=) Ikke minst til at det var første gang.. Ser noen småfeil her og der, men det må man bare regne med når man ikke har gjort det før:P

    Tydelig forbedring ble det hvertfall!
    Mvh.
    Roy
    Mob: 40 30 99 06

    Comment


    • #3
      hehe, fett! mye tar du for å foliere hele kjerra mi a? :P
      www.eirikaspaas.com

      Comment


      • #4
        enkelt og greit


        Men hva bil er dette?
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Takk takk Ble bedre enn det var ja, hehe.. Litt iallfall

          Spørs nok om jeg tar på meg noen oppdrag med det første, kanskje om 10 biler eller noe sånt. Har fått 323 GT-R'en hjem nå, så neste prosjekt blir vel helfoliering og full rallybildekor på den, den ser ikke UT nå, hehe...

          Bilen er en Eunos Cosmo, med 3-rotor wankelmotor på 2 liter (twinturbo).
          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

          Comment


          • #6
            Eunos`n er evig kul, spesiellt motoren og dashbordet.

            Var det 2 eller 3 i Norge med skilter Haakon ?
            Mvh
            Lars Engen

            Comment


            • #7
              står en her i bergen på skilter hvertfall
              www.mitsubishi-klubben.no

              Comment


              • #8
                Men i huleste !
                Detta har jeg aldri sett før. Spennende greier.

                Hvordan funker folien ? Må den varmes opp for og sitte ? Eller hvordan funker det ?

                Og. hva er folien egentlig godt for ? en annen type hellakering ? :S
                VW Corrado - Prosjekt bil
                Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                I´m BANKRUPT - A G60 owner

                Comment


                • #9
                  Dyrt?


                  Hadde vært morro å prøvd seg på litt småtteri hjemme.. Som panser osv
                  1993 BMW 318is coupe

                  Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Oekern View Post
                    Hvordan funker folien? Må den varmes opp for og sitte ? Eller hvordan funker det ?

                    Og. hva er folien egentlig godt for ? en annen type hellakering ? :S

                    Folien kommer med selvklebende bakside, så den må ikke varmes opp for å sitte, men man varmer den for å lettere strekke den over kurver, hjørner osv.

                    Hva det er godt for? Tja, det er billigere enn hellakkering, man kan printe motiv, mønstre o.l. på den (noe som ville tilsvart airbrush i lakkverdenen), det kan legges på lakk, glass, glassfiber ++, og det beskytter lakken som er under mot småriper og steinsprut. Mange benytter det på leasingbiler for å slippe krangel med leasingselskapet pga lakkskader (de er som regel pirkete på sånt). Dessuten er det bare å pelle det av igjen om man blir lei av fargen. Med andre ord kan man kjøpe en bil i en populær farge, foliere den knallrosa med motiv og mønster, og bare plukke det bort igjen når den skal selges

                    Comment


                    • #11
                      Åh ! Så utrolig dritbra !
                      Da vet jeg hva jeg skal gjøre når jeg skal bestemme meg for hvem farge jeg skal hellakere bilen min i værtfall ! (om et år eller 5)
                      VW Corrado - Prosjekt bil
                      Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                      It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                      I´m BANKRUPT - A G60 owner

                      Comment


                      • #12
                        Noen som vet hva et firma tar for en slik jobb da? Og hvor mye billigere det er enn å lakkere bilen på nytt?

                        Vet om et reklame firma i nærheten som driver med litt av hvert.var der å fikk lagt solfilm.Da jeg skulle hente bilen,sto det en Tollpost lastebil i verkstedhallen.Var en helt ny lastebil.Førerhytta var lakkert hvit fra fabrikk og de driv å klistra på blå folie.Utrulig stillig å se på.Ser ut som det kan bli meget bra resultat for de som får det til.Hadde ikke jeg sett at det ble klistra på folie,hadde jeg nok trodd hytta var lakkert blå orginal

                        Comment


                        • #13
                          Litt vanskelig å anslå noen pris, det avhenger av hvor stor bilen er, hvor komplisert den er å foliere (går med flere arbeidstimer), hva slags folie som skal på, om det er plotting eller kutting involvert osv. Skal du få noen til å gjøre det for deg må du nok regne med mellom 5 og 10 000,-. Det blir selvsagt billigere om du kjøper noen flasker Surface Cleaner og en rull folie og gjør jobben selv, men regn med endel svinn i begynnelsen. Det er ikke direkte vanskelig, men det hjelper betraktelig med litt øvelse, spesielt om man vil ha et strøkent resultat.

                          Comment

                          Working...
                          X