Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpine CDA-9855R

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alpine CDA-9855R

    Jeg vil oppfordre folk som ser seg etter ny spiller prøve Alpine 9855.

    Dette er en utgående modell som kan fåes til en bra pris og er helt fantastisk på lyd og justeringsmuligheter. Har tidskompensasjon og 2 eller 3-veis filter innebygd.

    Prøvde en DEH-P88RS mot denne, men kan ikke sammenlignes i det hele tatt. Med 9855 var det som ett forheng ble trukket fra høyttalerne i forhold til Pioneeren, mye klarere gjengivelse samt man kunne spille mye høyere uten forvrengning.

    Eneste minuset er litt vanskelig brukergrensesnitt, litt innviklet med touch-sliden, må tilvennes.

    Mvh
    Geir.

  • #2
    litt tilvenning på menyen må man tåle når,når lyden blir mye bedre!
    9855 er en lydmaskin uten like.
    "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

    Comment


    • #3
      Enig
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #4
        oh yes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        /////alpine er toppers
        Mvh
        Tufte's hotline

        Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

        Comment


        • #5
          Topp spiller når man kommer inn i alt av innstilinger og menyer
          Vw Golf 3.
          Kenwood hovedenhet.Alpine MRD - M1005. Alpine V12 Firekanaler, Mb quart 4" comp. Kenwood - KFCWPS1D x2
          Stor takk til Rune på Spaceworld Hønefoss

          Comment


          • #6
            Skulle jeg kjøpt ny spiller, ikke multimedia, til ikke så mange kronenen så hadde valget fallt på 9855R ja. Hadde denne før IVA'n, og var kjempefornøyd med den Topp spiller..Men IVA er hakket bedre
            VW/Audi ende-tusi-ast!

            Comment


            • #7
              Kan godt være MEN, iva310 har en del dill dall man ikke trenger for og spille musikk

              Derfor venter man på etterfølgeen til 9855R som IKKE har optisk og prossesor kontroll Men den har noe sånn auto tune opplegg og blåtann som igjen betyr at man må ha ny tlf


              Har 9855 nå og er kjempe fornøyd med den. Eneste er, sikkert det samme på allle alpine spillere. at det er litt trangt til RCA plugger inn på spilleren. Noen plugger er rett og slett litt store for og få plass..
              Last edited by LLH; 16-05-2007, 21:00.
              sound.vision.soul

              Type R

              Comment


              • #8
                Originally posted by LLH View Post
                Kan godt være MEN, iva310 har en del dill dall man ikke trenger for og spille musikk

                Derfor venter man på etterfølgeen til 9855R som IKKE har optisk og prossesor kontroll Men den har noe sånn auto tune opplegg og blåtann som igjen betyr at man må ha ny tlf


                Har 9855 nå og er kjempe fornøyd med den. Eneste er, sikkert det samme på alle alpine spillere. at det er litt trangt til RCA plugger inn på spilleren. Noen plugger er rett og slett litt store for og få plass..
                Jeg byttet fra 9855R til IVA-D310R+PXA-H701 og jeg går vel neppe tilbake til 9855 selv om jeg var fornøyd med den.

                Hvis man bruker kun D310R uten prosessoren er det faktisk mer avanserte innstillinger på 9855 både på delefrekvenser og tidskomp.

                Geir.

                Comment


                • #9
                  send meg en pm,så skal vi ordne F#1 på gutten!!
                  "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

                  Comment


                  • #10
                    Heter 9855R oppfølgeren CDA-9887R? (Ser på hjemmesiden til Alpine)
                    Hva koster en slik?
                    Mvh,

                    Gunnar

                    Comment


                    • #11
                      Er den ja, tipper den den kommer til og koste det samme som 9855r når den kom. så rundt 6 lapper en plass.
                      sound.vision.soul

                      Type R

                      Comment


                      • #12
                        æ syns ikke 9855 va en så god spiller ,) likte bere pioneer 9800... vanskeli å bruk va den å den alpine syns æ

                        Comment


                        • #13
                          nå var det vel lydkvalitet det var snakk om,ikke brukervenlighet.
                          "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

                          Comment


                          • #14
                            ser de har denne til 3999 på cb-elektro i Tønsberg..

                            finner vel ikke noen bedre spiller til den prisen noe sted?? tenker på innstillings muligheter og lydkvalitet?

                            at den er vrien å bruke får jeg finne meg i..
                            96mod 306Style All Show - No Go prosjekt
                            Focal-DynaBel-Installbay-Pioneer
                            tusen takk til kompiser for all hjelp. og forum mennesker som er hyggelige å hjelper meg!

                            Comment


                            • #15
                              Er vel billigste veien til high end spiller nå om dagen ja
                              er veldig fornøyd i hvertfall...
                              syns ikke denne er så ille å bruke jeg...ihvertfall ikke med fjernkontrollen
                              Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

                              Comment

                              Working...
                              X