Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål rundt definering av brukerfeil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spørsmål rundt definering av brukerfeil

    Har noen tanker rundt en liten sak som gjelder min lillebror og hans lille bilstereoverden. Jeg velger å holde detaljer skjult, inntil videre.

    her forleden dag stod brodern ute i bilen sin og drev med ettellerannet i bagajsen på bilen sin. Prata løst og fast om litt bil ting med han før han nevnte at forsterkern hans var gåen. "Jaha" tenkte jeg. "Men det var ikke noe problem, fordi han hadde ordna en deal med han som solgte dette her da". "Hva går den ut på da?" spurte jeg. "Nei var jo brukerfeil da at forsterkern hadde ryki og greier, så de skulle jo løse dette her på en fin måte".
    Brukerfeil? Her kjøper brodern en ferdig basskasse og en forsterker fra en forhandler. Når man gjør det, er det ikke naturlig å forvente at dette faktisk fungerer sammen?

    Videre kunne lillebror fortelle at de hadde målt impedansen, eller "Ohmen eller noe" som han kalte det, på basselementet og funnet ut at det var feil i forhold til forsterker. Er det da fortsatt brukerfeil?

    Jeg mener at forhandler her sitter med bevisbyrden om dette her er brukerfeil eller ikke. Min lillebror er vel uskyldig inntil det motsatte er bevist?
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

  • #2
    Er det ikke egentlig ALLTID forhandler som sitter med bevisbyrden?

    Comment


    • #3
      Jeg tror hvordan merke dette dreier seg om
      Jonas Tautra
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment


      • #4
        Originally posted by Hifonic View Post
        Jeg tror hvordan merke dette dreier seg om
        Hørt jeg har gnåla om detta før eller?
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          om forhandleren har satt sammen dette å det ikke er tvil om at belastingen fra bassen ikke egner seg til forsterkeren er vel saken grei, de fleste kan jo ta feil selv forhandlere, men da er det vel ikke værre en at han bare ordner det med de han har kjøpt det hos? enten får andre elementer som egner seg til forsterkeren eller få en forsterker som passer til bassen, uansett så burde ikke dette være noe problem slik det blir lagt frem er, så sant det ikke er tvil om utstyret.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Typhon View Post
            Hørt jeg har gnåla om detta før eller?
            Mener å huske at du var oppgitt over merkevalget til din bror
            Jonas Tautra
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

            Comment

            Working...
            X