Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dynabel til Db-drag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dynabel til Db-drag?

    Som du sikkert skjønner så tenkte jeg at jeg skulle prøve meg i db-drag, hvor mye jeg skal bruke kommer ann på hvor mye jeg må bruke for å få ett greit anlegg.. håper å kunne spille 140db+

    Har sett litt på dynabel, bf4501 som forsterker? og en dy9812 subb?
    eller burde jeg gå for 2 stk dy9812 og bf7501?

    Vil noen av dem klare 140db? med en kassse laget for db såklart.

    Eller er det andre merker jeg burde se på for å få litt mere trøkk for penga?

    Bilen er en audi a4 stv.

    Håper noen har noe meninger da jeg ikke har SÅ mye peiling på detta.

  • #2
    Har sendt deg en PM

    Comment


    • #3
      dynaBel funker ok til dBdrag det.. men det aller viktigste du må tenke på er strøm uten nok strøm spiller ingenting særlig høyt..
      www.eirikaspaas.com

      Comment


      • #4
        Har ett northstar batteri, er 70Ah ned 1,67 vpc og har en kortsluttning-spenning på 3200A. Er det greit?

        Eller burde jeg ha noe mere`?

        Comment


        • #5
          Skal holde det

          Comment


          • #6
            Da trur jeg det blir 2 stkDynabel dy9812 på en Dynabel BF7501, eller burde jeg heller gå for Dynabel BF8501?

            Litt redd BF7501 blir for liten, blir den det?

            Comment


            • #7
              skal det være til dBdrag, så.. jo større jo bedre hehe
              www.eirikaspaas.com

              Comment


              • #8
                bare pass på at du får tak i rekoner, for det kommer du uansett til å trenge hehe....

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Eirik Aspaas View Post
                  skal det være til dBdrag, så.. jo større jo bedre hehe

                  oki... Men har jeg nok strøm til 8501?

                  Comment


                  • #10
                    Hvis det er 5000w rms ampen så er det vel bare såvidt i såfall..
                    Men kommer jo også an på hva du vil i dB-drag, åssen klasse osv.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Techpoint View Post
                      Hvis det er 5000w rms ampen så er det vel bare såvidt i såfall..
                      Men kommer jo også an på hva du vil i dB-drag, åssen klasse osv.
                      Tenkte i street B, om jeg har noe sjangs til å få en grei plass.. ?
                      Man er jo interesert i å spille så høyt som mulig, men kommer jeg over 140 er jeg fornøyd.

                      Mvh

                      Comment


                      • #12
                        Jeg brukte BF7501 i dbdrag med 2x 12" L7. Greide 139,7
                        Dette var bare freestyle da...

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Jolle View Post
                          Som du sikkert skjønner så tenkte jeg at jeg skulle prøve meg i db-drag, hvor mye jeg skal bruke kommer ann på hvor mye jeg må bruke for å få ett greit anlegg.. håper å kunne spille 140db+

                          Har sett litt på dynabel, bf4501 som forsterker? og en dy9812 subb?
                          eller burde jeg gå for 2 stk dy9812 og bf7501?

                          Vil noen av dem klare 140db? med en kassse laget for db såklart.

                          Eller er det andre merker jeg burde se på for å få litt mere trøkk for penga?

                          Bilen er en audi a4 stv.

                          Håper noen har noe meninger da jeg ikke har SÅ mye peiling på detta.
                          Litt kaldt vann i blodet på deg: Audi A4 stv er _kanskje_ den dårligste bilen du kunne finne på å bruke i dB-Drag.
                          I alle fall hvis du sikter på å gjøre det bra.
                          På en annen side; 140dB er faktisk ikke spesiellt høyt, så det kan nok hende du får det til.

                          Mvh
                          Dag Johansen
                          "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                          Comment


                          • #14
                            hva er det som gjør a4 dårlig?
                            og hva er en bra bil her?
                            bare lurer

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by 2fastgt4 View Post
                              hva er det som gjør a4 dårlig?
                              og hva er en bra bil her?
                              bare lurer
                              Det er vel mange faktorer som spiller inn, bilen er forholdsvis godt dempet + at jeg mistenker at dashbordutformingen er uheldig.
                              Jeg vet om en A4 som spiller rundt 145dB med et anlegg som greit spiller 150dB i en VW Golf.
                              Å finne ut hva som spiller høyt er lett, det er bare å sjekke resultatlister fra konk.

                              Mvh
                              Dag Johansen
                              "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                              Comment

                              Working...
                              X